‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
cherrypie

Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik

Berichtdoor cherrypie » za 21 sep 2019, 19:16

Na een lange en hete zomer heeft de Staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat eindelijk antwoord https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/kamervragen/detail?id=2019D36777&did=2019D36777 gegeven op schriftelijke vragen inzake de voortgang van de Drielandentrein. Belangrijkste punt uit de beantwoording betreft mijns inziens de vermelding dat Arriva concrete stappen onderneemt om ETCS in te bouwen. Voorts staat het woordje 'constructief' opvallend vaak in de antwoorden; een beproefd Haags eufemisme om uit te drukken dat de gesprekken tussen politiek en de vervoerders eigenlijk niks hebben opgeleverd.
simpel en meedogenloos

Falcon

Berichtdoor Falcon » za 21 sep 2019, 19:26

Kort samengevat kan er gesteld worden dat er dus geen voortgang in zit zoals ik het lees.

Zonde. Ieder halfuur met een trein van Arriva naar Luik is zowiezo een vooruitgang dan wat de NMBS hier regelmatig presteert.
Vertraging van +20 minuten blijven normaal. Dat zie ik na de slechte opstart van Arriva hier ondertussen bij hun niet meer gebeuren.

Nitein-Repart

Berichtdoor Nitein-Repart » za 21 sep 2019, 21:18

NMBS wil toch ook de frequentie van Maastricht-Liège opvoeren naar 2x/uur? Desnoods 1x/uur NMBS en 1x/uur Arriva.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Z2N

Berichtdoor Z2N » za 21 sep 2019, 23:08

'als je hem één vinger geeft, neemt hij de hele hand'

Iets zegt me dat die vlieger niet op zal gaan... (A)
Elke dag met de drukste buslijn van Nederland.

Flickr!

Terug naar “OV in Zuid-Nederland”