Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2020

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32246
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2020

Berichtdoor Daniel » Za 10 Aug 2019, 20:19

Wat ik over Halsteren lees is dat lijn 111 vervalt, die rijdt als enige een andere route langs de westrand van het dorp. Naast de lijnen naar Tholen heb je trouwens ook nog lijn 310 door Halsteren, wat ook de meest voor de hand liggende route is naar Steenbergen. Zeker ook gezien de in m'n vorige bericht genoemde grote scholengemeenschap langs de route.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

huibf
Berichten: 3339
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2020

Berichtdoor huibf » Za 10 Aug 2019, 21:01

In Halsteren blijft gewoon een bus rijden, alleen lijn 111 niet meer. Halsteren West moet dus aansluiten op de overige busliin over de Steenbergseweg.
Lepelstraat krijgt idd geen bus meer. Lepelstraat telt 25 instappers per dag en Halsteren 50. Met de huidige lijn 111.

Gebruikersavatar
DrechtBlub
Berichten: 925
Lid geworden op: Za 03 Mei 2014, 20:43

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2020

Berichtdoor DrechtBlub » Za 10 Aug 2019, 21:53

Suus schreef:Ik zie echt geen enkele manier hoe je in een compacte plaats van 50.000 inwoners ooit een rendabele stadsdienst kan exploiteren, zeker rekening houdend met het feit dat meer dan 50% van de verplaatsingen binnen Bergen om Zoom nu al lopend of op de fiets gebeuren. Alleen de lijn naar de afgelegen wijk Bergse Plaat doet het nog aardig aldus de gemeente.


*NOTITIE: Cijfers van vorig jaar:
Afbeelding

Het gebruik is niet hoog, Kansloos/Nutteloos lijkt mij een stadsdienst als Den Bosch ook niet, maar ik moet zeggen dat ik; helemaal in vergelijking met andere steden van vergelijkbare grootte en compactheid ik het gebruik nog niet eens vind tegenvallen.

De telcijfers lijken trouwens ook de suggestie te wekken dat alle lijnen ongeveer dezelfde bezetting hebben per km die ze rijden met de huidige frquenties, dat zou betekenen dat 25 als langste route netto het meeste passagiers heeft, en 22 als de lijn met minder frequentie het minste, maar ze het niet direct slechter of beter doen dan elkaar met de huidige frequenties. (Gemiddelde snelheid op de 3 routes is vrijwel identiek, alleen de 25 is iets sneller.)

Ik heb geen idee hoe ik deze puzzel zou oplossen, maar ik vraag me (om het wel heel licht te zeggen) af of het opheffen van 2/3e van de stadsdienst en deze deels vervangen door streekbussen, Flex OV en Bravo Fiets de beste oplossing is.
Ik blub in het Drecht.

BusOV40
Berichten: 8
Lid geworden op: Ma 22 Jul 2019, 14:05

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2020

Berichtdoor BusOV40 » Ma 12 Aug 2019, 09:21


lijntaxi
Berichten: 284
Lid geworden op: Ma 14 Aug 2017, 20:56

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2020

Berichtdoor lijntaxi » Ma 12 Aug 2019, 11:53

Mijn voorstel voor Bergen op Zoom/Halsteren zou zijn een OV-hub maken ter hoogte van het huidig kruispunt Steenbergseweg/Eendrachtweg (N286).
De huidige carpoolplaats Afrit 26 Tholen iets verplaatsen, zodat het op de logische route van de bus ligt zowel van als naar Bergen op Zoom via Halsteren.
Mochten er in de toekomst uitbreidingsplannen komen van Lepelstraat in de richting van Halsteren, dan is het OV al op orde.
Tevens kunnen bij de nieuw te realiseren OV-hub Halsteren/Lepelstraat fietskluizen komen met OV-fietsen en de mogelijkheid om ook 's nachts je fiets te stallen.
Wat verder nog handig zou zijn een knop om een bus te bestellen op afroep.


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten