Buschauffeur Brabant krijgt vette voldoende
TILBURG - De Brabantse buschauffeurs zijn zeer klantvriendelijk. Dat zegt het Reizigersoverleg Brabant.Het Reizigersoverleg trekt die conclusie uit de ervaringen van zogeheten 'kwaliteitsverkenners'.
Dat zijn mensen die voor hun werk of privé gebruikmaken van het Brabantse openbaar vervoer en tijdens ritten het gedrag van chauffeurs observeren. De verkenners letten op aankomst- en vertrektijden, maar ook op beleefdheid, rijstijl en taalvaardigheid van de chauffeurs.
In Brabant bedraagt de score op die punten meer dan 90 procent.
De kwaliteitsverkenners zijn actief sinds 2007. Ze werken in opdracht van de provincie Brabant en het Reizigersoverleg Brabant.
Tussen 1 januari en 30 juni 2008 scoorden de Brabantse chauffeurs erg goed. Er werd positief geoordeeld over de beleefdheid en de rijstijl van de chauffeurs.
Maar het kan nog beter, vindt het Reizigersoverleg. Het afroepen van haltes wordt wel eens vergeten. 'Als dat punt ook nog wordt verbeterd' aldus het Reizigersoverleg, 'dan kunnen we spreken van een uitmuntende prestatie.'
Bron: De Gelderlander
Buschauffeur Brabant krijgt vette voldoende
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Buschauffeur Brabant krijgt vette voldoende
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Buschauffeur Brabant krijgt vette voldoende
Afroepen van haltes.. Gebeurt dat daar nog niet automatisch dan :? De belangrijkste reden dat dat er is, is juist dat het de bestuurder werk uit handen neemt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Buschauffeur Brabant krijgt vette voldoende
Er is wel een elektronisch bord wat de haltes aangeeft, maar deze worden niet beter.
Hoewel het maar ten dele de schuld is van de chauffeurs ben ik het er mee eens dat als je de bus haalt ze redelijk klantvriendelijk zijn, maar de bussen rijden vaak te vroeg of te laat, waardoor ze onbetrouwbaar zijn. Dat is het grootste verbeterpunt voor Veolia Brabant.
Hoewel het maar ten dele de schuld is van de chauffeurs ben ik het er mee eens dat als je de bus haalt ze redelijk klantvriendelijk zijn, maar de bussen rijden vaak te vroeg of te laat, waardoor ze onbetrouwbaar zijn. Dat is het grootste verbeterpunt voor Veolia Brabant.
Re: Buschauffeur Brabant krijgt vette voldoende
Nou het is wel een steuntje in de rug. De laatste jaren was het toch vooral kommer en kwel m.b.t het busvervoer in de provincie Brabant, dus een beetje positiviteit mag ook wel op zijn tijd.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Buschauffeur Brabant krijgt vette voldoende
Halteafroep is in Tilburg niet meer automatisch. Het is een tijdje in de T-bus geweest, maar in de nieuwe bussen van de provincie is dit 'wegbezuinigd'. Over het kommer en kwel: dat is voor 90% de schuld van de provincie.
Over de elektronische borden maar te zwijgen. De borden bij de grotere haltes geven veelal onjuiste / geen info dan de juist info weer. Enkelen zijn doodleuk al maanden op dezelfde tijd vastgelopen, een ander is al maanden leeg, en zo kan je nog wel even doorgaan. Lang leven de 'ouderwetse' vertrekstaten :D , met een marge van ±5 minuten.
Oftewel bijna allemaal zaken waar de chauffeur niet aan kan doen.
Over de elektronische borden maar te zwijgen. De borden bij de grotere haltes geven veelal onjuiste / geen info dan de juist info weer. Enkelen zijn doodleuk al maanden op dezelfde tijd vastgelopen, een ander is al maanden leeg, en zo kan je nog wel even doorgaan. Lang leven de 'ouderwetse' vertrekstaten :D , met een marge van ±5 minuten.
Oftewel bijna allemaal zaken waar de chauffeur niet aan kan doen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten