Aanbesteding Zeeland

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50925
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door Suus »

ArrivaBas schreef:Het blijft gek dat al die snelheidsremmende maatregelen in Nederland nodig zijn, en er in Duitsland nauwelijks wat aan de hand is op dat gebied. Toch weer die Nederlandse mentaliteit in het verkeer die op deze manier de bereikbaarheid van hele dorpen om zeep helpt.
Het aantal verkeersdoden is in Nederland daardoor ook een stuk lager, want het blijkt keer op keer dat automobilisten wat ondersteuning nodig hebben om niet te snel te rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8867
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door ArrivaBas »

Dat is dus precies waar ik op doel met die Nederlandse mentaliteit. Genoeg verkeershufters die harder dan 100 willen rijden op provinciale wegen waar het niet veilig kan (bijvoorbeeld door onoverzichtelijke zijwegen, scherpe bochten etc.).
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2859
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door ICE11 »

huibf schreef: wo 26 jul 2023, 07:53 Eindelijk iemand die het ook snapt. Bussen moet je niet strekken en de haltedichtheid niet verlagen. In bebouwing is 500 meter onderling toch wel de max.
Dat is toch mij dageljiks werk! ;) Ik zie mijn job als vervoersplanner zo, dat ik het OV in een manier moet plannen dat het op de eerste plaats goed voor de reizigers is en niet dat de overheid er zo veel mogelijk geld aan bespaard, ook als er natuurlijk geen onbeperkt budget is.
huibf
Donateur
Berichten: 4112
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door huibf »

ArrivaBas schreef: wo 26 jul 2023, 09:44 Dat is dus precies waar ik op doel met die Nederlandse mentaliteit. Genoeg verkeershufters die harder dan 100 willen rijden op provinciale wegen waar het niet veilig kan (bijvoorbeeld door onoverzichtelijke zijwegen, scherpe bochten etc.).
Andersom ook genoeg wegen waar 90 makkelijk kan, maar om te zieken men teruggaat naar 70 of 50.
De kennedylaan in Eindhoven na de ring is 90 een goede snelheid.

En de randwegeindhoven (N2) volstaat 100 of 120 ook prima.

Overigens de doelstelling 0 verkeersdoden is een goed streven, maar natuurlijk onhaalbaar. Als we willen dat er niemand verongelukt dan moeten we stoppen met autorijden...

maar nu gaan we een beetje off topic.
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door teun »

Snelheid heeft op van die grote stadswegen vaak ook nog wel wat te maken met uitstoot en geluidsoverlast als ik het goed heb.
Education
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 14 okt 2018, 17:18

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door Education »

Met deze OV plannen is een karrenspoor voor de koets en het aanleggen van jaagpaden weer een hot item.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door Daantje »

Proef met nieuwe vorm van openbaar vervoer op Schouwen-Duiveland gestart - https://nos.nl/r/422049
AnderzamNL
Berichten: 121
Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
Locatie: Den Haag

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door AnderzamNL »

Wacht, reed die flextaxi nog niet?
Dan is het dapper dat ze de haltes van de 133 al hadden opgeheven…
Beste reizigers, door een aanpassing in de dienstregeling is de dienstregeling aangepast. Plan uw reis in de app.
PatrickM
Berichten: 1979
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door PatrickM »

In de eerste fase heeft de Haltetaxi nog in de kern gereden, maar ik vermoed dat ze hiermee iets willen testen wat meer in het definitieve plaatje past.
CamilleKreemers
Berichten: 4392
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

En 2 uur van tevoren bestellen?? Klantvriendelijk is het niet en spontaan reizen kan ook niet.
sirvinniei
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door sirvinniei »

Nee inderdaad, veel vervoersregio s hebben laten zien dat 30 minuten of zelfs minder reserveringstijd mogelijk is
Ik heb geen onderschrift
Dennenboom
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door Dennenboom »

Voordeel is wel dat er geen pasje meer nodig is zoals bij de haltetaxi.

Andere nadelen (naast de twee uur besteltijd):
Als het vervoersmiddel (bijvoorbeeld de bus) waarmee u reist vertraging heeft en u daardoor te laat dreigt te komen voor de, door u gereserveerde, flextaxi, bel dan direct met de taxicentrale (088-2358070).
Kan dat niet door de buschauffeur doorgegeven worden? Die heeft er ook meer zicht op als de vertraging bijvoorbeeld kan worden ingelopen.
Met uw OV-chipkaart of abonnement kunt u niet betalen in de flextaxi.
Waarom niet?
huibf
Donateur
Berichten: 4112
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door huibf »

Zou het uitbreiden van de bestaande haltetaxi niet logischer zijn geweest.
https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn ... luis_Haven

Als reiziger kom je er toch gewoon niet meer uit. Of is het de bedoeling dat er zo min mogelijk reizigers zijn ?
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1408
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door ovVeluwe »

Als de bus vertraging heeft kan de taxi hier toch ook op wachten? Vaak weet je van tevoren of een passagier aansluiting moet hebben vanaf de desbetreffende halte. Ik check zelf altijd of bussen of treinen vertraging hebben bij reserveringen, waarbij de overstap soms krap is.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Hans
Berichten: 719
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door Hans »

huibf schreef: di 01 aug 2023, 17:12 Zou het uitbreiden van de bestaande haltetaxi niet logischer zijn geweest.
https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn ... luis_Haven

Als reiziger kom je er toch gewoon niet meer uit. Of is het de bedoeling dat er zo min mogelijk reizigers zijn ?
Nee! Want die haltetaxi is het stomste systeem wat ik ooit heb gezien. Een gebruikerspas nodig!! Belachelijk. Als incidentele reiziger (wandelaars van lange afstands wandelingen bijvoorbeeld) of toerist heb ik daar geen zak aan. En dan is ook de OV-chipkaart niet eens geldig. ! kaart voor al het vervoer, was ooit de slogan! Geen idee hoe lang je die haltetaxi van tevoren moet bestellen, maar de flextaxi 2 uur van tevoren. Hou toch op!! Ja het is armoe met het OV en het aantal reizigers in Zeeland maar dit helpt daar allemaal niet aan mee.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2859
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door ICE11 »

huibf schreef: di 01 aug 2023, 17:12 Of is het de bedoeling dat er zo min mogelijk reizigers zijn ?
Dat lijkt inderdaad de bedoeling te zijn.... Men wil de reizigers aantal zo ver mogelijk minderen om dan te kunnen zeggen: "Er is geen navraag, er moet helemaal geen aanbod meer zijn." Want dat is uiteindelijk voor de Provincie het goedkoopst. :X
sirvinniei
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door sirvinniei »

Gaan we elk nieuwsbericht hetzelfde riedeltje weer oplepelen?
Ik heb geen onderschrift
huibf
Donateur
Berichten: 4112
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door huibf »

Ja, zolang FlexOV wordt aangeprezen wel.
Als ze ermee stoppen dan houdt het op.

FlexOV is geen ov, FlexOV is voor de buhne.
Provincies moet stoppen met die flauwelijk en zogenaamde ondezoeksbureaus moeten stoppen met het schrijven van stopzinnige rapporten.
Het kost zon gigantische bak met geld.
Ik moet de 'verkopers' wel nageven dat ze van zo'n hoop onzin, gebakken lucht, overheden zover krijgen dat die het gaan geloven. Het is onvoorstelbaar.

Klaarblijkelijk mag je ook geen bestuurder affakkelen. Laat wel, bedreigen is ooit goed te praten.
Een aantal doen hun werk namelijk bewust niet goed en dat mag ook niet worden gezegd. En als ze het niet bewust doen dan doen ze het niet goed en dus moet er een 'functie elders' worden gezocht.
Sterker nog als burger betalen we hun salaris. Dus heb ik er wel degelijk wat over te zeggen.

Bergen op Zoom stopt Bravoflex in 2024. Ik wacht nog op de gebruikscijfers, maar die kan ik al raden.
De opvolger ervan wordt apart aanbesteed, maar als Bravoflex geen succes is waarom zou je dan weer iets gaan proberen?
In die tussentijd zullen de 2 stadslijnen denk ik ook niet terugkeren.

Het beleid vd overheid is fout en dan is OV niet eens het ergste. Maar de zorg (die ouderen niet krijgen), de toeslagenaffaire zijn voorbeelden van falend beleid. En de verantwoordelijke worden niet eens gestraft!
In een commerciële sector zou je simpelweg worden ontslagen.
sirvinniei
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door sirvinniei »

En het is nuttig om dat steeds in een forum te blijven herhalen omdat?
Ik heb geen onderschrift
huibf
Donateur
Berichten: 4112
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door huibf »

Zo kan je alles wel bediscussiëren?
Is het interessant om te weten welke busnummertje waar rijdt dat wordt ook elkde dag herhaalt.

Wellicht zijn er verstandige bestuurders die het forum lezen 😀.

De continue afspeelplaat van bestuurders over lege bussen, hoge kosten, wordt ik ook moe van.
CamilleKreemers
Berichten: 4392
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

Ik kan me indenken dat emoties hoog op lopen, maar blijf vriendelijk. Ik als OV liefhebber deel de mening dat het kabinet een anti-ov kenmerk heeft en dat veel regionale gebieden deze trekken lijkt over te nemen.

Wat ik bij veel bestuurders lees is onkunde over een product en een angst om vervoerders meer ruimte te geven naar oplossingen te zoeken. Ik kan me indenken dat in Zeeland bepaalde regios beter ontsloten kunnen worden met andere keuzes, wat mogelijk ook meer klanten kunnen trekken. Ik vind in Zeeland bijvoorbeeld dat de bussen op de IC aansluiten een keuze die ik minder begrijp. De stoptrein is veel betrouwbaarder. Met name rond Middelburg zijn er veel halfuursdiensten met een aansluiting op een IC, wat ik minder te verdedigen vind.
Dennenboom
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door Dennenboom »

Zeeuws Reisje: geen cent teveel!
Education
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 14 okt 2018, 17:18

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door Education »

Een feit is in elk geval dat de door de BBB genoemde en beloofde verbetering v.d.bereikbaarheid van het platteland in Zeeland niet wordt nagestreefd. Men komt met de oude politiek antwoorden waarvan zij zeiden dit niet te doen: " dit proces was al voor onze tijd in gang gezet" Dus oude wijn in....
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8867
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door ArrivaBas »

Als de aanbesteding al loopt heeft de BBB en het nieuwe college niet veel meer te zeggen over de voorwaarden en de ontwikkeling van het Zeeuwse openbaar vervoer binnen de kaders daarvan zonder de aanbesteding af te breken. En dan krijg je een probleem met de continuïteit van het OV waar al helemaal niemand op zit te wachten.

Zeeland is een van de kleinste provincies van Nederland naar inwonertal en heeft zodoende niet zo veel geld te besteden aan openbaar vervoer als bijvoorbeeld Limburg. Daar is het openbaar vervoer nog goed op peil omdat er meer mensen wonen, en de geografische ligging het toelaat om de afstanden van de dunne lijnen tot het kernnet kort te houden. In Zeeland wonen veel minder mensen en het kernnet is door de bevolkingsdichtheid beperkt in omvang. Dat betekent dat je aanvullende routes langer zijn en meer geld kosten, terwijl ze niet per se meer reizigers vervoeren dan de Limburgse evenknie. En laten de kosten nou een belangrijke reden zijn dat de slecht lopende buslijnen in het verleden de nek omgedraaid zijn.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door ICE105 »

De deadline voor inschrijven op deze concessie is opgeschoven naar ma 2 okt. Bekendmaking winnaar is voorzien op wo 22 nov
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten