Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9173
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door regenmaker »

Hierbij de aanbestedingsstrategie voor de nieuwe concessie Oost-Brabant.

Concessie loopt van december 2026 tot de zomer van 2039, dus 12,5 jaar

Volgende BravoDirect verbindingen zijn opgenomen:
  • Tilburg CS - Waalwijk Noorderallee - 's-Hertogenbosch CS
  • Oss station - Uden busstation
  • Uden busstation - Eindhoven CS
  • 's-Hertogenbosch CS - Uden busstation - Hierbij wordt gesproken over een mogelijke versnelling van de route tussen Veghel en 's-Hertogenbosch vanwege komst nieuwe lijn die Schijndel bedient. De lijn hieronder dus.
  • 's-Hertogenbosch CS - Eindhoven CS
Volgende Directlijnen:
  • Hilvarenbeek Doelenstraat - Tilburg CS
  • Uden busstation - Nijmegen CS
  • Uden busstation - Cuijk station of Uden busstation - Boxmeer station
  • Best station - Hilvarenbeek Doelenstraat of Best station - Tilburg CS
Het verschil tussen BravoDirect en Directlijnen is met name de frequentie. Voor de Directlijnen gelden minder hoge minimum frequentie-eisen. Echter, wel een uitgebreide bedieningsperiode.

Daarnaast heeft het document het over de Brainportlijnen Uden - Veghel - ASML Veldhoven en Tilburg Zuid - ASML Veldhoven die verder uitgewerkt worden.

Link (pdf)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8860
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door ArrivaBas »

Lekker verwarrend om in de strategie al twee formules te gebruiken die qua naam min of meer overlappen... :s
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
omaylie
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door omaylie »

Als ik het zo lees, hadden ze beter de Brabantliner-formule ook door kunnen trekken naar Oost-Brabant.
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door teun »

Bijzonder dat ze de verbinding Uden-Cuijk zo willen opwaarderen, dat rijdt nu enkel doordeweeks overdag.
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door WALUIGI96 »

Het kan ook goed zijn dat ze dat gaan vervangen door Uden - Boxmeer (wellicht via Gemert, als vervanger van lijn 123), waardoor Cuijk nog minder busvervoer heeft.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9173
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door regenmaker »

Ik denk niet dat via Gemert gereden gaat worden maar via Mill aangezien Gemert bij ZOB hoort en de lijn dan zou gaan concureren met lijn 322. In het document dat men een basis wil voor Bravoflex ook in landelijk gebied.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1503
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door JordiBrabant »

teun schreef: wo 03 apr 2024, 20:52 Bijzonder dat ze de verbinding Uden-Cuijk zo willen opwaarderen, dat rijdt nu enkel doordeweeks overdag.
De Provincie ziet graag de verbinding tussen Uden e.o. en de Maaslijn verbeteren. Vziw is het aan de inschrijver of dat dan via Cuijk of Boxmeer gaat.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6046
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door ZO6176 »

Zijn er dan zoveel reizigers tussen Uden en Noord-Limburg?
CamilleKreemers
Berichten: 4392
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door CamilleKreemers »

Ik vraag me nu af of de BravoDirect lijn Uden - Veghel - Den Bosch dan via de 158 route gaat en de 304-voorstel via Schijndel blijft
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9173
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door regenmaker »

ZO6176 schreef: wo 03 apr 2024, 22:09 Zijn er dan zoveel reizigers tussen Uden en Noord-Limburg?
Nee, die zijn nu maar beperkt. Vooral de relatie Mill - Cuijk is in de spitsuren nog redelijk bezet. Maar het product is nu super onaantrekkelijk met de laatste bus net na half 7 vanuit Uden. Dus zonder goede verbinding ook geen reizigers.

Maar ze hebben er wel een vaste reiziger bij in het weekend als die verbinding daadwerkelijk gaat rijden. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door Mr-W »

CamilleKreemers schreef: do 04 apr 2024, 04:18 Ik vraag me nu af of de BravoDirect lijn Uden - Veghel - Den Bosch dan via de 158 route gaat en de 304-voorstel via Schijndel blijft
Kan zelfs via de N279 ipv de 158 route ;)
regenmaker schreef: do 04 apr 2024, 06:20
ZO6176 schreef: wo 03 apr 2024, 22:09 Zijn er dan zoveel reizigers tussen Uden en Noord-Limburg?
Nee, die zijn nu maar beperkt. Vooral de relatie Mill - Cuijk is in de spitsuren nog redelijk bezet. Maar het product is nu super onaantrekkelijk met de laatste bus net na half 7 vanuit Uden. Dus zonder goede verbinding ook geen reizigers.

Maar ze hebben er wel een vaste reiziger bij in het weekend als die verbinding daadwerkelijk gaat rijden. :)

De middelbare school in Mill heeft ook amper inschrijvingen, dus mogelijk wordt die route nog wat drukker omdat de middelbare school wordt gesloten.
https://www.ed.nl/brabant/leerlingen-ke ... ~a6075c5d/
omaylie schreef: wo 03 apr 2024, 19:52 Als ik het zo lees, hadden ze beter de Brabantliner-formule ook door kunnen trekken naar Oost-Brabant.
De Brabantliner formule is enkel voor tempo-100 bussen volgens mij? Zou mooi zijn als er goede (EV) intercitybussen komen zoals de huidige volvo 8900 8-)
regenmaker schreef: wo 03 apr 2024, 21:06 Ik denk niet dat via Gemert gereden gaat worden maar via Mill aangezien Gemert bij ZOB hoort en de lijn dan zou gaan concureren met lijn 322.
Het trajectdeel Uden-Gemert heeft in het verleden al regelmatig in de voorlopers van concessie Oost Brabant gezeten. Lijn 25 en 121 werden deels door de BBA gereden.
ArrivaBas schreef: wo 03 apr 2024, 19:18 Lekker verwarrend om in de strategie al twee formules te gebruiken die qua naam min of meer overlappen... :s
Wel of geen BRAVO, vraag is of de reiziger het verschil herkent :s
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door Suus »

Een direct-bus Tilburg - Hilvarenbeek? En wat gebeurt er dan met de rest van de lijn naar Reusel?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
CamilleKreemers
Berichten: 4392
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door CamilleKreemers »

Ik lees de direct verbinding als een frequentie tussen de dorpen die ook frequenter mag zijn.
RobertT
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door RobertT »

Ze kunnen die ook koppelen aan de direct lijn Best-Hilvarenbeek of Tilburg,dat zou de huidige 142 zijn.
Interessant,omdat die nou juist alleen ma-vr overdag rijdt.
Best-Tilburg zou nog de huidige 141 kunnen zijn,maar Best-Hilvarenbeek vind ik toch opvallend
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door Suus »

Het is een beetje een randgebied tussen twee concessies, maar wel van dezelfde provincie. En in het PvE wordt de belofte gedaan dat vanaf elke bushalte een treinstation zonder overstappen bereikbaar is. Dus je zou een doorgaande lijn Tilburg - Reusel verwachten, tenzij ze opeens de dorpjes tussen Tilburg en Reusel te klein vinden voor überhaupt een bus?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Gartlin9
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 00:18
Locatie: Groningen

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door Gartlin9 »

Of onderdeel van de brainportlijn (vast niet maar mogelijk)
Leuke reizen? Vertel ze!
OVgek uit Grunn
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door Mr-W »

Suus schreef: za 06 apr 2024, 22:24 Tenzij ze opeens de dorpjes tussen Tilburg en Reusel te klein vinden voor überhaupt een bus?
De dorpen tussen Hilvarenbeek en Reusel zijn dusdanig klein dat waarschijnlijk Bravoflex voldoet?
Esbeek heeft 1295 inwoners, Hoge Mierde 1910, Lage Mierden 1930.
Suus schreef: za 06 apr 2024, 22:24 Het is een beetje een randgebied tussen twee concessies, maar wel van dezelfde provincie.
Voorheen viel het gebied tussen Reusel-Tilburg-Best ook in de concessie van het samenwerkingsverband regio Eindhoven.
Qua verplaatsingsbehoefte zijn de dorpen in meer of mindere mate op zowel Tilburg en Eindhoven gericht.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9173
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door regenmaker »

Als men een directlijn Tilburg - Moergestel - Best introduceerd naast de directlijn Tilburg - Hilvarenbeek. Dan kan je alsnog een lijn Best - Hilvarenbeek - Reusel introduceren.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
RobertT
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Bericht door RobertT »

Alleen vraag ik me dan af hoeveel reizigers die laatste dan trekt.Ik denk dat de dorpen liever een directe verbinding met de grote stad willen,dan een overstapverbinding.Zeker voor scholieren is een directe verbinding beter.
Best-Hilvarenbeek-Reusel is voor Reusel als verbinding naar een treinstation al niet aantrekkelijk,die hebben een verbinding met Eindhoven.Bovendien heeft Best alleen sprinters,Tilburg en Eindhoven ook IC's
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 44 gasten