Etten-Leur: Vliegende vis pakt reiziger probleemloos in

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Etten-Leur: Vliegende vis pakt reiziger probleemloos in

Berichtdoor Daniel » Zo 30 Nov 2008, 17:10

Vliegende vis pakt reiziger probleemloos in
door Jeannine Hermans. vrijdag 28 november 2008 | 07:48 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 28 november 2008 | 08:53
De nieuwe, snelle bus waarmee je in twintig minuten van Etten-Leur naar Breda rijdt, zorgt voor een toename van twintig procent reizigers. Dat is beduidend meer dan de landelijke cijfers.

"Ten opzichte van 2003 is het aantal reizigers landelijk gezien nauwelijks gestegen, op een index van 100 in 2003 naar 100,9 in 2007. Maar nu er sinds 2007 meer bussen rijden op de lijn Breda-Etten- Leur (en dat worden er nog meer), is het indexcijfer gestegen naar 119,7. Dat is twintig procent en we gaan voor de dertig", zegt projectcoördinator Frits Pilzecker. De Volans vliegt goed, beaamt hij.

Fase 1 van het HOV, Hoogwaardig Openbaar Vervoer Breda-Oosterhout-Etten-Leur, is zo goed als afgerond.

Op 14 december gaan de bussen volgens de nieuwe dienstregeling rijden en kan fase 2, richting Oosterhout, beginnen. Die moet begin 2011 klaar zijn.

Het heeft wat jaren van voorbereiding gekost, maar dan héb je ook wat. De gemeente zorgde voor een aparte busbaan aan de Bredaseweg en andere infrastructurele maatregelen.

Ook legt ze de haltes aan. Het eind is nog niet in zicht, want behalve de mooie, voor iedereen makkelijk toegankelijke bussen en de uiterst moderne bushaltes, ligt er ook nog eens 550.000 euro van het rijk klaar om een extra stop op het Trivium aan te leggen.

Wethouder Jean-Pierre Schouw is dik tevreden. "De eerste besprekingen waren in 1997, '98, waarna we in 2003 tot een overeenkomst zijn gekomen met de provincie en Breda en Oosterhout."

De extra halte op het Trivium was één van de wensen van het gemeentebestuur. "Er gaan daar veel jongeren naar het Munnikenheide College en het ROC. Die kunnen straks veilig op en uit de bus stappen."

Wel moet de wethouder nog in conclaaf met Rijkswaterstaat over de grond. Maar in 2010 moeten de halte en de aan- en aftakking van de A58 er toch liggen.

Schouw beaamt de woorden van Frits Pilzecker, dat de reizigersaantallen zijn gestegen.

"Bij een meting in het najaar van 2003 kwamen we uit op 55.000 per jaar. Nu zijn dat er al meer dan 65.000. En als op 14 december de bussen nog vaker gaan rijden, worden dat er ongetwijfeld nog meer."

Volans is een vliegende vis en het logo zoals dat werd ontwikkeld door ontwerpbureau Proforma, is overal terug te vinden. Zoals op de nieuwe bushaltes aan bijvoorbeeld de Bredaseweg.

Natuurlijk zijn ze hufterproof, oftewel (hopelijk) goed bestand tegen vandalisme. Maar ze zijn desondanks ook mooi. Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan de haltes. Zo komen er onder meer nog hoge lichtmasten en een banier met daarop de naam van de halteplaats.

Fietsers die met de bus naar Breda willen, kunnen hun karretje in een fietsenrek zetten en er komt een display, waarop precies is te zien hoe lang het nog duurt voor de bus eraan komt.

"Dat laatste geldt overigens niet alleen voor de Volans. De provincie wil die displays volgend jaar 'Brabant breed' ophangen en heeft daar reeds proeven mee gedaan in Tilburg en op de lijn Breda-Oosterhout", weet Pilzecker.

De Volans gaat straks zes keer per uur rijden. Hij doet er twintig minuten over, nu is dat nog een half uur. Bovendien begint de bus 's morgens vroeger te rijden en hij gaat 's avonds langer door. Op zaterdag rijdt de Volans vier keer, nu is dat twee keer per uur.

De lijnen 311 en 312 splitsen zich bij aankomst in Etten-Leur vervolgens op in streekbussen richting Roosendaal en Oud Gastel. Lijn 316 gaat naar het winkelcentrum.

Wie de bus instapt, ziet meteen dat de hele inrichting ruimer en vooral fleuriger is opgezet. Instappen gaat gemakkelijk en dat is niet alleen ten behoeve van mensen met een handicap, zegt Pilzecker. "Wat dacht je van mensen met volle boodschappentassen of een kinderwagen?"

Volgend jaar begint de provincie met een uitgebreid onderzoek naar welke mensen nu eigenlijk de bus nemen. Als de resultaten van dat onderzoek bekend zijn, kan de Volans daar weer op inspelen, zegt Pilzecker.

Eerder deze week bekrachtigden de vier partijen de samenwerkingsovereenkomst met een vervolgconvenant. De provincie heeft de opdracht gegeven dat de bus moet rijden. De gemeenten Breda, Etten- Leur en Oosterhout nemen de infrastructuur en de aanleg van de haltes voor hun rekening.

In totaal kost de Volans een dikke 25 miljoen euro, waarbij de provincie niet alleen haar eigen aandeel betaalt, maar ook de helft van de gemeentelijke kosten.

Op die manier blijft er voor Etten- Leur nog een bedrag tussen de twee en drie miljoen staan.

"Daar komen we wel mee uit", verwacht Jean-Pierre Schouw. Hij is blij dat de Volans rijdt, maar zou graag nog een uitbreiding zien. "Als het aantal reizigers inderdaad maar blijft toenemen, zou er eens gedacht moeten worden over een verlenging naar het industrieterrein. Nu moet je daar nog voor overstappen op een andere bus. En dan wellicht nog eens een doortrekking naar Roosendaal en vandaaruit naar Bergen op Zoom."

Maar daar hoeft de wethouder voorlopig niet op te rekenen, reageert Frits Pilzecker.

"Roosendaal heeft natuurlijk een treinstation. Dat is één van de redenen waarom de stroom busreizigers daar minder is. Daarom hebben we ons als eerste gericht op de 'dikke stromen', en dat zijn Etten- Leur-Breda en Breda-Oosterhout. Wel onderzoeken we een uitbreiding in Breda richting Hogeschool en het Amphiaziekenhuis en vandaar wellicht naar de Bavelse Berg." Toch blijft wethouder Schouw hopen. "Er is meer dan alleen een trein en een auto. Probeer het ook maar eens met een bus."

Om er dan heel eerlijk aan toe te voegen: "Of ik vaak met de bus ga? Nee, eigenlijk niet."

Bron: BN de Stem
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9558
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Etten-Leur: Vliegende vis pakt reiziger probleemloos in

Berichtdoor Wubbo » Zo 30 Nov 2008, 17:24

Bn De Stem schreef:"Roosendaal heeft natuurlijk een treinstation. Dat is één van de redenen waarom de stroom busreizigers daar minder is. Daarom hebben we ons als eerste gericht op de 'dikke stromen', en dat zijn Etten- Leur-Breda en Breda-Oosterhout.
Nou heb ik altijd geleerd dat je Etten-Leur - Breda ook met de trein kan doen. Is dat tegenwoordig voorbij ofzo? :?

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Etten-Leur: Vliegende vis pakt reiziger probleemloos in

Berichtdoor deadlock » Zo 30 Nov 2008, 17:51

Dat hangt er denk ik maar net vanaf waar in Breda of Etten Leur je moet zijn, mais non?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9558
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Etten-Leur: Vliegende vis pakt reiziger probleemloos in

Berichtdoor Wubbo » Zo 30 Nov 2008, 18:28

Datzelfde argument kun je 1:1 ook gebruiken voor Roosendaal, dus het argument om geen bus naar Roosendaal te laten rijden 'want daar rijdt al een trein heen' is dan flauwekul.

Raymond
Berichten: 1058
Lid geworden op: Ma 11 Aug 2008, 21:29

Re: Etten-Leur: Vliegende vis pakt reiziger probleemloos in

Berichtdoor Raymond » Zo 30 Nov 2008, 18:39

Werken die reizigersdisplays op het moment dan op Breda-Oosterhout? Dat bord op het busstation in Breda doet het sowieso zelden en heeft alleen maar statische vertrektijden. En die dingen onderweg die heb ik ook nog nooit werkend gezien.. En de provincie wil ze dan maar in de hele provincie ophangen? Handig..

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Etten-Leur: Vliegende vis pakt reiziger probleemloos in

Berichtdoor Karl » Zo 30 Nov 2008, 18:45

Raymond schreef:Werken die reizigersdisplays op het moment dan op Breda-Oosterhout? Dat bord op het busstation in Breda doet het sowieso zelden en heeft alleen maar statische vertrektijden. En die dingen onderweg die heb ik ook nog nooit werkend gezien.. En de provincie wil ze dan maar in de hele provincie ophangen? Handig..

Dat scherm op Breda station heeft het ooit wel gedaan, totdat BBA Veolia werd...
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
IC3
Berichten: 359
Lid geworden op: Vr 21 Mar 2008, 21:44

Re: Etten-Leur: Vliegende vis pakt reiziger probleemloos in

Berichtdoor IC3 » Zo 30 Nov 2008, 18:58

Wubbo schreef:Datzelfde argument kun je 1:1 ook gebruiken voor Roosendaal, dus het argument om geen bus naar Roosendaal te laten rijden 'want daar rijdt al een trein heen' is dan flauwekul.
Etten-Leur is beduidend meer op Breda gericht dan op Roosendaal. Bovendien is de bus praktischer wanneer je naar de Bredase binnenstad wilt gaan. Vanaf het station is het nog een stuk lopen. En als laatste: met de bus is in Brabant gewoon heel goedkoop, voor drie euro heb je een dagkaartje.

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Etten-Leur: Vliegende vis pakt reiziger probleemloos in

Berichtdoor Karl » Zo 30 Nov 2008, 19:02

IC3 schreef:Etten-Leur is beduidend meer op Breda gericht dan op Roosendaal. Bovendien is de bus praktischer wanneer je naar de Bredase binnenstad wilt gaan. Vanaf het station is het nog een stuk lopen. En als laatste: met de bus is in Brabant gewoon heel goedkoop, voor drie euro heb je een dagkaartje.

Dat is juist het punt, maar er wordt gezegd dat men zich richt op Etten-Leur - Breda, omdat er tussen Etten-Leur en Roosendaal een trein rijdt. Dat is natuurlijk klets, want tussen Etten-Leur en Breda rijdt eveneens een trein.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Etten-Leur: Vliegende vis pakt reiziger probleemloos in

Berichtdoor Daniel » Zo 30 Nov 2008, 19:11

Maar het snelheidsverschil met de trein is wel een stuk kleiner tussen Etten-Leur en Breda: de trein rijdt in dat geval van een plek in Etten-Leur waar je niet bent naar een plek in Breda waar je niet wilt zijn, terwijl de 311 en 312 er rechtstreeks over de A58 heen rijden.
Van Etten-Leur naar Roosendaal slinger je echter dwars door de dorpjes (312 is daar een doodgewone streeklijn en allesbehalve HOV)
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Etten-Leur: Vliegende vis pakt reiziger probleemloos in

Berichtdoor deadlock » Zo 30 Nov 2008, 19:26

Wubbo schreef:Datzelfde argument kun je 1:1 ook gebruiken voor Roosendaal, dus het argument om geen bus naar Roosendaal te laten rijden 'want daar rijdt al een trein heen' is dan flauwekul.

Dat zal best zo zijn, maar dat maakt het wel laten rijden van deze bus niet minder valide.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Etten-Leur: Vliegende vis pakt reiziger probleemloos in

Berichtdoor Michael 1988 » Ma 20 Dec 2010, 00:40

Weet iemand of de gelede Volvo 7700 bussen serie 5811-5827 ook op de Volans-lijnen rijden? Ze dragen namelijk wel de kleuren en de interieur, maar ik vind alleen maar foto's dat ze op de lijnen tussen Tilburg en Breda rijden en ik zie ze ook vaak in Tilburg.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Etten-Leur: Vliegende vis pakt reiziger probleemloos in

Berichtdoor Fles » Ma 20 Dec 2010, 00:53

IC3 schreef:Etten-Leur is beduidend meer op Breda gericht dan op Roosendaal. Bovendien is de bus praktischer wanneer je naar de Bredase binnenstad wilt gaan. Vanaf het station is het nog een stuk lopen.


Overdrijf eens niet. Singel oversteken, Vlaszak, Oude Vest, klaar. 5 minuten tops.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9558
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Etten-Leur: Vliegende vis pakt reiziger probleemloos in

Berichtdoor Wubbo » Ma 20 Dec 2010, 08:35

Mensen, dit topic is pas 2 jaar oud, misschien dat niet alles meer even actueel is ;-).

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9091
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Etten-Leur: Vliegende vis pakt reiziger probleemloos in

Berichtdoor Michael » Ma 20 Dec 2010, 11:48

Michael 1988 schreef:Weet iemand of de gelede Volvo 7700 bussen serie 5811-5827 ook op de Volans-lijnen rijden? Ze dragen namelijk wel de kleuren en de interieur, maar ik vind alleen maar foto's dat ze op de lijnen tussen Tilburg en Breda rijden en ik zie ze ook vaak in Tilburg.


Deze bussen zijn bedoeld voor de nog te openen Volanslijnen naar Oosterhout en gaan van daaruit door naar Geertruidenberg/Tilburg. Dus deze rijden niet op de Volans-lijnen naar Etten-Leur. De 5827 rijdt trouwens vanuit de stalling Breda dus deze zal je sowieso niet op een Volanslijn aantreffen
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9091
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Etten-Leur: Vliegende vis pakt reiziger probleemloos in

Berichtdoor Michael » Ma 20 Dec 2010, 11:49

Fles schreef:
IC3 schreef:Etten-Leur is beduidend meer op Breda gericht dan op Roosendaal. Bovendien is de bus praktischer wanneer je naar de Bredase binnenstad wilt gaan. Vanaf het station is het nog een stuk lopen.


Overdrijf eens niet. Singel oversteken, Vlaszak, Oude Vest, klaar. 5 minuten tops.


Het snelste is via het Valkenbergpark
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Etten-Leur: Vliegende vis pakt reiziger probleemloos in

Berichtdoor Fles » Ma 20 Dec 2010, 12:55

Wubbo schreef:Mensen, dit topic is pas 2 jaar oud, misschien dat niet alles meer even actueel is ;-).


Zo snel gaat de platentectoniek binnen Breda anders niet hoor :P
Maar inderdaad, door het Valkenbergpark is nog sneller.

Lekkere topickick wel :?

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Etten-Leur: Vliegende vis pakt reiziger probleemloos in

Berichtdoor Michael 1988 » Ma 20 Dec 2010, 22:17

Michael schreef:
Michael 1988 schreef:Weet iemand of de gelede Volvo 7700 bussen serie 5811-5827 ook op de Volans-lijnen rijden? Ze dragen namelijk wel de kleuren en de interieur, maar ik vind alleen maar foto's dat ze op de lijnen tussen Tilburg en Breda rijden en ik zie ze ook vaak in Tilburg.


Deze bussen zijn bedoeld voor de nog te openen Volanslijnen naar Oosterhout en gaan van daaruit door naar Geertruidenberg/Tilburg. Dus deze rijden niet op de Volans-lijnen naar Etten-Leur. De 5827 rijdt trouwens vanuit de stalling Breda dus deze zal je sowieso niet op een Volanslijn aantreffen


Hoezo zou een bus niet op een Volanslijn kunnen rijden die beginnen/eindigen in Breda? :wink:
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9091
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Etten-Leur: Vliegende vis pakt reiziger probleemloos in

Berichtdoor Michael » Di 21 Dec 2010, 09:26

Michael 1988 schreef:
Michael schreef:
Michael 1988 schreef:Weet iemand of de gelede Volvo 7700 bussen serie 5811-5827 ook op de Volans-lijnen rijden? Ze dragen namelijk wel de kleuren en de interieur, maar ik vind alleen maar foto's dat ze op de lijnen tussen Tilburg en Breda rijden en ik zie ze ook vaak in Tilburg.


Deze bussen zijn bedoeld voor de nog te openen Volanslijnen naar Oosterhout en gaan van daaruit door naar Geertruidenberg/Tilburg. Dus deze rijden niet op de Volans-lijnen naar Etten-Leur. De 5827 rijdt trouwens vanuit de stalling Breda dus deze zal je sowieso niet op een Volanslijn aantreffen


Hoezo zou een bus niet op een Volanslijn kunnen rijden die beginnen/eindigen in Breda? :wink:


als je op de 5827 doelt: De 5827 is gestationeerd in de stalling Breda en rijdt daar ook diensten voor. Maar Breda rijdt geen Volansritten dus zal je de 5827 niet op een volanslijn aantreffen tenzij deze terug gaat naar Oosterhout die dus de toekomstige Volansverbinding tussen Breda en Oosterhout gaat rijden
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Etten-Leur: Vliegende vis pakt reiziger probleemloos in

Berichtdoor Michael 1988 » Wo 22 Dec 2010, 01:34

Van welke stalling rijden de volansbussen dan?
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31510
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Etten-Leur: Vliegende vis pakt reiziger probleemloos in

Berichtdoor Suus » Wo 22 Dec 2010, 01:50

Ik gok Roosendaal. Zeker voor de lijnen naar Roosendaal en Oud-Gastel zou mij dat niet verbazen :)
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9091
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Etten-Leur: Vliegende vis pakt reiziger probleemloos in

Berichtdoor Michael » Wo 22 Dec 2010, 11:28

De Volanslijnen naar Etten-Leur worden inderdaad door Roosendaal gereden. In het eerste jaar van Volans werd lijn 316 door Breda gereden maar sinds 2 jaar is dat niet meer. De Toekomstige Volanslijnen naar Oosterhout gaat door Rayon Oosterhout gereden worden
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Etten-Leur: Vliegende vis pakt reiziger probleemloos in

Berichtdoor Michael 1988 » Wo 22 Dec 2010, 23:54

Michael schreef:De Volanslijnen naar Etten-Leur worden inderdaad door Roosendaal gereden. In het eerste jaar van Volans werd lijn 316 door Breda gereden maar sinds 2 jaar is dat niet meer. De Toekomstige Volanslijnen naar Oosterhout gaat door Rayon Oosterhout gereden worden


Tja het logische klonk dat al die lijnen vanuit Breda rijden/reden/zullen gaan rijden, gezien ze daar allemaal beginnen/eindigen. Maar ja Ik ben Veolia niet die dat even zal bepalen.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Daan76
Berichten: 70
Lid geworden op: Zo 26 Dec 2010, 12:46

Re: Etten-Leur: Vliegende vis pakt reiziger probleemloos in

Berichtdoor Daan76 » Zo 26 Dec 2010, 13:00

Troost u: Veolia in Brabant BARST van de onlogische en onzinnige lijn-verdeling en andere onzin.
In zo'n beetje heel Nederland rijden de stallingen gewoon zoveel mogelijk lijnen door elkaar heen. Dus op 1 lijn kan je bussen uit 2 tot 5 verschillende stallingen tegen komen. Simpelweg omdat dat het meest efficiënt is.
In Brabant gebeurt dat slechts op zeer kleine schaal en dan nog met enorm veel koudwatervrees vanuit Veolia. Onbegrijpelijk, want in Haaglanden worden chauffeurs zelfs domweg met een navigatie op pad gestuurd op lijnen die ze in hun Connexxion tijd nog nooit gereden hebben. Waarom dat in Brabant onmogelijk is.... Het enige smoesje wat ze kunnen bedenken is "bepaalde lijnen hebben bepaalde type bussen nodig". Helaas wordt dat teniet gedaan door het feit dat we in Brabant doodgegooid worden met buswissels op de stations. Dus waarom zou je niet op een bus van het juiste type kunnen overstappen op het station??
Bijvoorbeeld de Volans, in dit geval. Chauffeurs uit Breda, Oosterhout en Roosendaal kunnen toch op het station in Breda gewoon overstappen op een Volansbus van het juiste type? Zoiets gebeurt bij de NS toch ook, is toch heel normaal?

Ik vraag me stiekem eigenlijk ook af waarom die stalling in Oosterhout überhaupt nog in z'n huidige vorm bestaat. Ik zou het allang opgesplitst hebben tussen Breda, Tilburg en Waalwijk met hoogstens nog een stuk of 10 bussen in Oosterhout als gast bij een transportbedrijf ofzo. Zeker met de aanleg van wat nieuwe wegen links en rechts waardoor matritten die VROEGER vanuit Oosterhout wat korter waren TEGENWOORDIG vanuit een andere stalling ongeveer net zo kort zijn.
Maar ja, met de tijd meegaan is voor Veolia in Brabant vreemd geloof ik.

Reiziger Delft
Berichten: 1014
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:36

Re: Etten-Leur: Vliegende vis pakt reiziger probleemloos in

Berichtdoor Reiziger Delft » Zo 26 Dec 2010, 13:15

Daan76 schreef:Onbegrijpelijk, want in Haaglanden worden chauffeurs zelfs domweg met een navigatie op pad gestuurd op lijnen die ze in hun Connexxion tijd nog nooit gereden hebben. Waarom dat in Brabant onmogelijk is....

Dat ging in Haaglanden dan ook goed fout, doordat de chauffeurs geen idee hadden hoe ze moesten rijden.

Daan76
Berichten: 70
Lid geworden op: Zo 26 Dec 2010, 12:46

Re: Etten-Leur: Vliegende vis pakt reiziger probleemloos in

Berichtdoor Daan76 » Zo 26 Dec 2010, 13:24

Het was dan ook meer bedoeld om de 2 meest onzinnige uitersten binnen Veolia aan te tonen ;)


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten