Pagina 1 van 1

Te vroeg in de trein blijft toch strafbaar

Geplaatst: wo 14 jan 2009, 22:27
door Daniel
Te vroeg in de trein blijft toch strafbaar
woensdag 14 januari 2009 | 14:43 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 14 januari 2009 | 21:17

BRESKENS - Mensen die de trein van 8.52 uur nemen en hun vanaf 9.00 geldende kortingkaart gebruiken, blijven risico lopen op een boete.

Dat verzekert een woordvoerster van de Nederlandse Spoorwegen.

Bressiaander Sietz Leeflang kreeg van de Klantenservice van NS te horen dat boetes aan fiets-voetveergebruikers zouden worden kwijtgescholden. Mensen die van de veerboot komen, hebben - bepleit Leeflang al langer - te weinig tijd om twee kaartjes te kopen. Als die overmacht wordt aangetoond, is NS niet te beroerd de door conducteurs opgelegde bekeuring van 35 euro kwijt te schelden, verklaart de Breskense actievoerder. Als Klantenservice dat aan Leeflang heeft beloofd, wijkt de dienst af van het officiƫle beleid, meldt de NS-perswoordvoerster. "Mensen kunnen van tevoren kaartjes kopen. Als ze niet over het juiste vervoersbewijs beschikken, krijgen ze een boete. De conducteur is ook bevoegd om mensen uit de trein te zetten als ze geen geldig kaartje willen kopen." Leeflang bestrijdt die lezing. Hij is nog geen conducteur tegengekomen, die hem wil beboeten om daarmee een proefproces uit te lokken. De Bressiaander roept kortingskaartbezitters op geen extra kaartje te kopen.

Bron: Provinciale Zeeuwse Courant

Re: Te vroeg in de trein blijft toch strafbaar

Geplaatst: do 15 jan 2009, 00:07
door Aking
Wat een gezeik... Als ik met de bus kom heb ik ook geen tijd om een kaartje te kopen...

Dan moet ik dus of een bus eerder nemen, of zorgen dat ik al een kaartje heb lijkt me :roll:

Hetzelfde verhaal geld overigens voor de tram, metro, bromfiets, fiets en lopend... ik heb nooit tijd om een kaartje te kopen, mag ik nu voortaan ook altijd gratis met het ov? :mrgreen:

Re: Te vroeg in de trein blijft toch strafbaar

Geplaatst: do 15 jan 2009, 00:13
door STF
Alleen als je een bewijs hebt dat je werkelijk geen tijd hebt :P

Re: Te vroeg in de trein blijft toch strafbaar

Geplaatst: do 15 jan 2009, 08:28
door Fles
Misschien die aansluiting wat minder krap maken dan? Te vroeg is gewoon te vroeg, daar zijn de regels duidelijk over. En anders kan je dus die trein niet nemen, simpel :)

Re: Te vroeg in de trein blijft toch strafbaar

Geplaatst: do 15 jan 2009, 13:45
door Karl
Automaat op het veer/aan de andere kant van het veer neerzetten.

Gelukkig wordt 't met de OV-chipkaart allemaal makkelijker. Al zal dat ding vast niet zo 'slim' zijn om dan alleen voor het eerste traject de volle prijs te rekenen.

Re: Te vroeg in de trein blijft toch strafbaar

Geplaatst: do 15 jan 2009, 23:08
door Wubbo
Overigens zijn er over deze situatie ook kamervragen gesteld :roll:, die inmiddels beantwoord zijn. Conclusie: het aantal overstappers op een normale dag is een man of 100, waarvan een groot deel een abonnement heeft.

Re: Te vroeg in de trein blijft toch strafbaar

Geplaatst: vr 16 jan 2009, 02:44
door STF
Wanneer gaan we kamervragen stellen over het feit dat treinreizigers op station Lutjebroek geen kaartjes kunnen kopen als het donker is omdat de lamp boven de kaartjesautomaat van een te laag wattage is... :?

Re: Te vroeg in de trein blijft toch strafbaar

Geplaatst: vr 16 jan 2009, 08:24
door Fles
Kamervragen? Sinds wanneer hebben we daar tijd voor? :neg:

Re: Te vroeg in de trein blijft toch strafbaar

Geplaatst: vr 16 jan 2009, 08:46
door Stefan
Ik snap gewoon het probleem niet, te vroeg is te vroeg.. Dan koop je zo'n kaartje op de terugweg, dan hoef je alleen maar te stempelen.. Maarja, da's natuurlijk weer lastig. :?

Re: Te vroeg in de trein blijft toch strafbaar

Geplaatst: za 17 jan 2009, 01:41
door Vinny
Het probleem is natuurlijk dat er een zeer klantonvriendelijke situatie gecreeƫrd is. Uit systeem-autistisch oogpunt (citaat collega) allemaal prima ok en in orde, als je als OV-sector werk wil maken van je klanttevredenheid dan zouden een aantal aanpassingen in het beleid toch wel wenselijk zijn. Ik snap trouwens niet waarom Veolia de veertijden niet afstemt op de tijden van de trein. Het zou natuurlijk vooruit kunnen lopen op de reconstructie van de "Oude Lijn". In Zeeland doet men het deze jaren met een houtje-touwtje dienstregeling. Daar moet volgend jaar toch zachtjes aan eens verandering in komen...