Pagina 1 van 1

Arriva klaagt bestuurder aan

Geplaatst: di 17 feb 2009, 22:48
door Daniel
Arriva klaagt bestuurder aan
DEN BOSCH - Busmaatschappij Arriva dient een aanklacht in tegen een man uit Sittard. De 23-jarige man wordt verweten dat hij vorige week vrijdag in Den Bosch door een roekeloze rijstijl buspassagiers in gevaar heeft gebracht.
De 34-jarige bestuurder van de bus was hierover zo ontstemd dat hij verhaal ging halen bij de man. Daarbij vernielde hij de ruit van de auto met zijn ring. De buschauffeur uit Vught zal de schade betalen.
Lees verder

Re: Arriva klaagt bestuurder aan

Geplaatst: wo 18 feb 2009, 09:13
door Daan
Ligt het aan mij, of is dit een ingewikkeld stukje? :?

Re: Arriva klaagt bestuurder aan

Geplaatst: wo 18 feb 2009, 11:24
door Chauf21
Niet heel moeilijk, vind ik:
De bestuurder van de auto veroorzaakt een gevaarlijke verkeerssituatie en hindert de bus/buschauffeur. De buschauffeur raakt gefrustreerd en vraagt om opheldering bij de autobestuurder. Wanneer de automobilist verder rijdt, breekt er een ruitje. Arriva klaagt de autobestuurder nu aan vanwege de gevaarzetting, maar de autobestuurder krijgt de schade aan zijn auto vergoed door de buschauffeur.

Re: Arriva klaagt bestuurder aan

Geplaatst: wo 18 feb 2009, 20:42
door Daan
Heb ik het toch goed begrepen :)

Re: Arriva klaagt bestuurder aan

Geplaatst: wo 18 feb 2009, 23:10
door Fles
Jammer. Het zou eigenlijk eens tijd worden dat iemand BUSchauffeurs eens op hun mongolenrijstijl aanspreekt. Gemiste kans dit.

Niet allemaal natuurlijk he, ik generaliseer een beetje ;)

Re: Arriva klaagt bestuurder aan

Geplaatst: do 19 feb 2009, 14:24
door Vinny
Concessieverleners zouden er ook goed aan doen om de dienstregelingseisen ruimer te formuleren. Bussen mogen geen minuut te vroeg, en ook geen minuut te laat rijden. Dan moeten ze soms als gekken rijden, of de dienstregeling moet zo ruim worden gepland dat je beter per stoomboot het traject kunt afleggen... :roll:

Re: Arriva klaagt bestuurder aan

Geplaatst: do 19 feb 2009, 16:17
door math1985
Vinny schreef:Dan moeten ze soms als gekken rijden, of de dienstregeling moet zo ruim worden gepland dat je beter per stoomboot het traject kunt afleggen... :roll:
Kan goed kloppen, de snelheid van een 19e eeuwse stoomboot was 15 mijl per uur, wat ongeveer 24 km per uur is. Veel stadsbussen halen dat niet.
:P

Re: Arriva klaagt bestuurder aan

Geplaatst: do 19 feb 2009, 16:51
door Suus
Nee, vind je het gek? Op sommige plaatsen liggen de bushaltes zo dicht op elkaar dat je de de bus nog bijna kan aanraken terwijl hij al op de volgende halte is. En als dan bij elke halte een hele meute mensen staan die allemaal door de voordeur naar binnen moeten, dan schiet dat niet op nee.

Re: Arriva klaagt bestuurder aan

Geplaatst: do 19 feb 2009, 16:59
door Wubbo
Mijn ervaring in het Utrechtse centrum is dat juist bus 11 (met zijn open instapregime) de langste halteringstijden kent. Dat geldt zowel voor de spitsrichting als de tegenspitsrichting. Je kan beter een streekbus (of een lijn 4) hebben dan een 11, volgens mij.

Re: Arriva klaagt bestuurder aan

Geplaatst: do 19 feb 2009, 17:00
door math1985
Maar dat zal te maken hebben met het aantal passagiers, lijkt me.

Re: Arriva klaagt bestuurder aan

Geplaatst: do 19 feb 2009, 17:02
door Wubbo
Dat zou niet uit moeten maken, aangezien alle bussen in het centrum (op de 10 en de 30 na) dezelfde of een verdere eindbestemming hebben dan de 11, die maar tot het station rijdt. Toch is mijn ervaring dat je langer over het stuk in het centrum doet als je achter een 11 zit, dan wanneer je achter een 4 ofzo zit.

Re: Arriva klaagt bestuurder aan

Geplaatst: do 19 feb 2009, 17:02
door Geert
Er zijn ook nogal wat mensen die om zwartreistechnische reden graag met de 11 mee willen in plaats van met een andere bus, denk ik. Sowieso trekken die dubbelgeledes traag op :P

Re: Arriva klaagt bestuurder aan

Geplaatst: do 19 feb 2009, 18:59
door Fles
Vinny schreef:Concessieverleners zouden er ook goed aan doen om de dienstregelingseisen ruimer te formuleren. Bussen mogen geen minuut te vroeg, en ook geen minuut te laat rijden. Dan moeten ze soms als gekken rijden,
Ra ra, wat klopt hier niet? Je neemt aan dat het een buschauffeur ook maar IETS boeit hoe vroeg of laat hij rijdt. Ik heb al honderd keer gehad dat een bus bij Bestuursgebouw (1e halte na vertrekpunt) gewoon +5 of +6 had. Die paar minuten zal die lui echt niks rukken hoor. :roll:

Re: Arriva klaagt bestuurder aan

Geplaatst: do 19 feb 2009, 19:10
door tsov
Leuk hè, generaliseren :|

Re: Arriva klaagt bestuurder aan

Geplaatst: do 19 feb 2009, 19:43
door Fles
:')

Re: Arriva klaagt bestuurder aan

Geplaatst: vr 20 feb 2009, 09:30
door Geert
Fles schreef:Ra ra, wat klopt hier niet? Je neemt aan dat het een buschauffeur ook maar IETS boeit hoe vroeg of laat hij rijdt. Ik heb al honderd keer gehad dat een bus bij Bestuursgebouw (1e halte na vertrekpunt) gewoon +5 of +6 had. Die paar minuten zal die lui echt niks rukken hoor. :roll:
Ik heb er doorgaans niet zo'n last van en bovendien is doordeweeks de frequentie toch aardig hoog...

Re: Arriva klaagt bestuurder aan

Geplaatst: vr 20 feb 2009, 10:06
door Chauf21
Fles schreef:Ra ra, wat klopt hier niet? Je neemt aan dat het een buschauffeur ook maar IETS boeit hoe vroeg of laat hij rijdt. Ik heb al honderd keer gehad dat een bus bij Bestuursgebouw (1e halte na vertrekpunt) gewoon +5 of +6 had. Die paar minuten zal die lui echt niks rukken hoor. :roll:
Met een lichte + van het beginpunt vertrekken is niet zo boeiend: bij een dienstregeling die ruim is opgezet, ben je op de belangrijkste bestemmingen gewoon weer op tijd :pos: Vind ik in ieder geval beter dan op tijd bij het beginpunt vertrekken en vijf haltes later stil moeten gaan staan omdat je te vroeg rijdt (dan wel als een slak over de weg moeten rijden, want daar heb ik helemaal een hekel aan).

Re: Arriva klaagt bestuurder aan

Geplaatst: vr 20 feb 2009, 10:43
door Fles
Geert schreef:
Fles schreef:Ra ra, wat klopt hier niet? Je neemt aan dat het een buschauffeur ook maar IETS boeit hoe vroeg of laat hij rijdt. Ik heb al honderd keer gehad dat een bus bij Bestuursgebouw (1e halte na vertrekpunt) gewoon +5 of +6 had. Die paar minuten zal die lui echt niks rukken hoor. :roll:
Ik heb er doorgaans niet zo'n last van en bovendien is doordeweeks de frequentie toch aardig hoog...
Doordeweeks wel ja ;) Dan merk je ook niet of een bus uitgevallen is of een plusje hoger dan 2 heeft ;)

Gaat juist om de weekends, als bovendien het open instapregime niet geldt, iedereen moet stempelen bij de chauf etc. Dan ben je vanaf de Uithof soms wel een half uur bezig om op Ut te komen :?