Buschauffeur ziekenhuis in geslagen in Heerlen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Buschauffeur ziekenhuis in geslagen in Heerlen

Bericht door Daniel »

Buschauffeur ziekenhuis in geslagen in Heerlen
Geplaatst op: zondag 12 juli 2009 om 14:48
Laatst bijgewerkt: zondag 12 juli 2009 om 14:48

AMSTERDAM - In Heerlen is vrijdagavond een buschauffeur mishandeld door een passagier. Hij raakte zo ernstig gewond, dat hij met een ambulance naar een ziekenhuis is vervoerd.
Kort na het incident is een verdachte opgepakt. Dat meldt een woordvoerder van de Limburgse politie.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Buschauffeur ziekenhuis in geslagen in Heerlen

Bericht door IC3 »

Brrr... gewoon om naar van te worden. :| Ik vraag me af wat de 'reden' was dat de reiziger het nodig vond om de buschauffeur te slaan...
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Buschauffeur ziekenhuis in geslagen in Heerlen

Bericht door Dubbele P »

Volgens de regionale zender L1 zou het gaan om herrie (geduw) tussen twee passagiers, waarop de chauffeur besloot de aanstichter uit de bus te zetten. Deze dacht daar anders over en sloeg er vervolgens op los.
Toevallig net tijdens het eten op het journaal gezien.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Buschauffeur ziekenhuis in geslagen in Heerlen

Bericht door Dubbele P »

Achterste deel bussen Veolia mogelijk dicht

Vervoersbedrijf Veolia overweegt serieus om het achterste deel van zijn lijnbussen in de avonduren fysiek af te sluiten. Het is een van de maatregelen waarmee de onderneming hoopt het toenemend aantal incidenten te beteugelen.

Lees verder (Dagblad de Limburger/Limburgs Dagblad)
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Buschauffeur ziekenhuis in geslagen in Heerlen

Bericht door |Pim| »

Tis tog triest dat er dit soort mensen nog mogen rondlopen.
Oud forumgebruiker

Re: Buschauffeur ziekenhuis in geslagen in Heerlen

Bericht door Oud forumgebruiker »

Dubbele P schreef:Achterste deel bussen Veolia mogelijk dicht

Vervoersbedrijf Veolia overweegt serieus om het achterste deel van zijn lijnbussen in de avonduren fysiek af te sluiten. Het is een van de maatregelen waarmee de onderneming hoopt het toenemend aantal incidenten te beteugelen.

Lees verder (Dagblad de Limburger/Limburgs Dagblad)
Dat doen ze in de Zuidtangent (Connexxion) ook! Althans, de schermen zijn er... ik heb die dingen alleen nooit dicht gezien.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Buschauffeur ziekenhuis in geslagen in Heerlen

Bericht door JWM »

Ik heb het wel één keer meegemaakt. Overigens kan de Zuidtangent 's avonds ook nog behoorlijk druk zijn waardoor die capaciteit achterin ook gewoon nodig is. In Den Haag wordt volgensmij op de tram wel vrij consequent het achterste gedeelte 's avonds afgesloten.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Buschauffeur ziekenhuis in geslagen in Heerlen

Bericht door Chauf21 »

ziggy schreef:Dat doen ze in de Zuidtangent (Connexxion) ook! Althans, de schermen zijn er... ik heb die dingen alleen nooit dicht gezien.
Nee, niet meer. Er ontstonden daardoor ongewenste discussies bij onder meer drukte. Het deed meer kwaad dan goed en dus is besloten om het rolluik 's avonds niet te sluiten.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Buschauffeur ziekenhuis in geslagen in Heerlen

Bericht door JWM »

Overigens heb ik het idee dat de meeste agressie tegen de buschauffeurs ontstaat bij het instappen. Dan heeft zo'n rolluik geen zin.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Buschauffeur ziekenhuis in geslagen in Heerlen

Bericht door Chauf21 »

De meeste problemen gaan spelen wanneer er (verbaal) contact is met de chauffeur. Vaak is dat het instappen, maar ook wanneer mensen in de bus worden aan-/toegesproken.

Verderop in het artikel is aardig beschreven hoe het sluiten van het achterste gedeelte de veiligheid kan verhogen:
Volgens De Beer ontstaat driekwart van de incidenten achter in de bus. Door het achterste deel af te sluiten - bijvoorbeeld met neerklapbare stangen - wordt de situatie in de bus overzichtelijker en is er meer sociale controle.
(http://www.limburger.nl/article/2009071 ... 86539379/0)
Oud forumgebruiker

Re: Buschauffeur ziekenhuis in geslagen in Heerlen

Bericht door Oud forumgebruiker »

JWM schreef:Overigens heb ik het idee dat de meeste agressie tegen de buschauffeurs ontstaat bij het instappen. Dan heeft zo'n rolluik geen zin.
Die in de Zuidtangent waren o.a. geplaatst om vernieling van het meubilair tegen te gaan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten