Busvervoer Brabant mogelijk in andere handen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9573
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Busvervoer Brabant mogelijk in andere handen

Berichtdoor Wubbo » Wo 02 Dec 2009, 18:25

Busvervoer Brabant mogelijk in andere handen
Geplaatst op: woensdag 2 december 2009 18:23
Laatst bijgewerkt: woensdag 2 december 2009 18:25


Er bestaat een kans dat busmaatschappij Veolia enkele van zijn vervoersconcessies, bijvoorbeeld die in West- en Midden-Brabant, moet afstaan. Dat kan een gevolg zijn van de fusie, waaraan het Franse moederconcern van Veolia en Transdev, de eveneens Franse moeder van concurrent Connexxion werken.
Lees verder

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: Busvervoer Brabant mogelijk in andere handen

Berichtdoor playertwo » Wo 02 Dec 2009, 20:29

De BBA weer verzelfstandigen, ben je ook van het probleem af.

88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: Vr 12 Dec 2008, 00:52

Re: Busvervoer Brabant mogelijk in andere handen

Berichtdoor 88122903 » Wo 02 Dec 2009, 21:24

Voor het westelijke deel van Brabant zou Arriva best nieuwe kansen bieden aan het provincale vervoer, want een bus tussen Oosterhout/Dordrecht zou voor treinreizigersrichting Rotterdam/Leiden/Den Haag niet slecht zijn.
Ook enkele scholiren lijnen van ondermeer Zevenbergen en Lage zwaluwe naar het leerpark zou een goede aanvulling op het brabantse net zijn.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Busvervoer Brabant mogelijk in andere handen

Berichtdoor Daniel » Wo 02 Dec 2009, 21:30

Die bus is nu juist jaaaren geleden opgeheven vanwege de paralleliteit met de trein (A16 ligt notabene direct naast het spoor). Zie 'm ook niet snel terugkomen want er is gewoon niks in het tussengelegen gebied op een enkele boerderij na, dan heb je meer aan een bus Oosterhout - Lage Zwaluwe en die bestaat al :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: Vr 12 Dec 2008, 00:52

Re: Busvervoer Brabant mogelijk in andere handen

Berichtdoor 88122903 » Wo 02 Dec 2009, 23:12

Reiziger Ddrs schreef:Die bus is nu juist jaaaren geleden opgeheven vanwege de paralleliteit met de trein (A16 ligt notabene direct naast het spoor). Zie 'm ook niet snel terugkomen want er is gewoon niks in het tussengelegen gebied op een enkele boerderij


Oosterhout is een redelijke grote plaats zonder treinstation en de reistijd naar Dordrecht met een nieuwe snelbus is maar 10 minuten langer dan naar Breda.
Vanuit Lage Zwaluwe en Zevenbergen gaat de bus naar Dordrecht CS inderdaad langzamer zijn dan de trein maar met een directe bus naar het Leerpark die aansluiten op de schooltijden van de lokale MBO wordt de bus een beter alternatief dan de trein naar school.

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4480
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Busvervoer Brabant mogelijk in andere handen

Berichtdoor JWM » Wo 02 Dec 2009, 23:28

Het Leerpark = Een onderwijscomplex? Ik ging er al hele andere dingen bij bedenken... :mrgreen:

Gebruikersavatar
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1471
Lid geworden op: Ma 10 Mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contact:

Re: Busvervoer Brabant mogelijk in andere handen

Berichtdoor JeePee » Do 03 Dec 2009, 00:37

:lol: :lol: :lol: Volgens mij is dat inderdaad een MBO getto

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Busvervoer Brabant mogelijk in andere handen

Berichtdoor Ruben » Vr 04 Dec 2009, 11:37

In het artikel staat dat Arriva aast op de betreffende concessies, omdat zij juist grote concessies is kwijt geraakt en dus wel wat versterking kan gebruiken. Men moge afvragen waarom Arriva de betreffende gebieden is verloren en of zij dus wel de beste kandidaat is om alsnog andere (eveneens verloren) concessies te gaan uitvoeren.
Met de fusie binnen handbereik vraag ik me eveneens af hoe de komende aanbestedingen worden gespeeld. Het gerucht gaat al dat Veolia en Connexxion niet beiden meer inschrijven op concessies. Wellicht is het zelfs handiger om de komende tijd geen enkele concessie te winnen, omdat ze toch weer gebieden zullen moeten afstaan. Met name wat betreft concessies waar Veolia of Connexxion nu al op rijden, maar waar deze concessie verloopt; opnieuw inschrijven kan je dan beter achterwege laten, waardoor je door natuurlijk verloop marktaandeel wegkrijgt, zonder halverwege een andere vervoerder het stokje over te laten nemen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Busvervoer Brabant mogelijk in andere handen

Berichtdoor Daniel » Vr 04 Dec 2009, 13:23

NS-Reiziger schreef:Het gerucht gaat al dat Veolia en Connexxion niet beiden meer inschrijven op concessies.

Dat is inmiddels ontkracht aangezien zowel Veolia als Connexxion heeft ingeschreven op de concessie Rivierenland en wat daar allemaal nog bij hoort.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast