Trein naar België goedkoper

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Trein naar België goedkoper

Bericht door Fles »

Ik snap überhaupt niet waarom je grenstoeslag zou moeten betalen. Het is gewoon pure centenklopperij.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Trein naar België goedkoper

Bericht door Freek »

waar komt grenstoeslag eigenlijk vandaan?
Wanneer het uit de vrije markt komt kan ik er nog wel inkomen, immers internationale reizigers kosten de vervoerder meer dan nationale. Denk alleen maar aan de duurdere meersysteemlokken en administratiekosten tussen de verschillende vervoerders.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Trein naar België goedkoper

Bericht door Vinny »

Ik heb me ooit laten uitleggen dat de NS voor Belgische en Duitse trajecten het internationale (TCV/CIV) tarief rekent en dat die (fors) hoger zijn dan het locale tarief. Nu werd ik op een ander forum er op gewezen dat hier ook nog eens drie varianten in zijn en dat de variant die de NS zou (moeten) rekenen juist niet zou mogen afwijken van het binnenlandse tarief. Maar mijn ervaring is dat die dat wel doet: Groningen - Leer is veel duurder dan Leer - Groningen. En dat geldt voor zo'n beetje alle grenstrajecten :|

Ik weet van het HGBF forum dat de Belgen een toeslag van 3,50 rekenen voor alle reizen die beginnen- of eindigen op een station die niet staat opgenomen in de tarieventabel nationaal. Waar dus kennelijk Maastricht wel al enige jaren op vermeld staat.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Trein naar België goedkoper

Bericht door deadlock »

Fles schreef:
Bee schreef:Een beginbestemming zal wel typisch Belgisch zijn :lol:

En een Belgische kaartautomaat? Die zal dan wel altijd kapot zijn :?
Of alleen maar Proton en Bancontact accepteren. Dan kunnen ze beter daarblijven met hun troep.
Mr. Cash :')

Mja, ik denk dat ze het niet zover laten komen, de meeste betaalautomaten in België accepteren Maestro.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 gasten