Hogere boete Arriva voor onveilige bussen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Hogere boete Arriva voor onveilige bussen

Bericht door Daniel »

Hogere boete Arriva voor onveilige bussen
Geplaatst op: donderdag 4 maart 2010 15:26
Laatst bijgewerkt: donderdag 4 maart 2010 15:27


DEN BOSCH - Vervoersmaatschappij Arriva krijgt een boete opgelegd van 27.500 euro voor het rijden met onveilige en gammele bussen in 2007. Dat heeft het gerechtshof in Den Bosch donderdag beslist.
Arriva kreeg eerder van de rechtbank 6.000 euro boete opgelegd. Het Openbaar Ministerie (OM) ging tegen die uitspraak in beroep omdat het de boete te laag vond.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Hogere boete Arriva voor onveilige bussen

Bericht door Joshua »

Ik kan me nog maar al te goed herinneren dat toen ik nog in Mill woonde en ik in Cuijk op de bus stond te wachten en Lijn 91 veel te laat kwam. Toen werd de bus ook nog eens vertraagt omdat de deur niet wou sluiten. Naar enkele minuten ging deze dan toch dicht.
2 haltes verder hetzelfde probleem. Maar nu sloot de deur helemaal niet meer. Toen belde de chauffeur naar de centrale en bleek dat de bus afgekeurd was. Door de lange vertraging kwam Lijn 92 er inmiddels ook al aanzetten en ging bijna iedereen met die bus mee.
Het was in mijn eerste leerjaar, het jaar 2007 dus. En toen was het dus gewoon bekend dat er een bus afgekeurd was en toch de weg op ging.
Oud forumgebruiker

Re: Hogere boete Arriva voor onveilige bussen

Bericht door Oud forumgebruiker »

Wat er in 2003 in DAV rondreed was misschien nog wel erger. Bijna 20 jaar oude meuk uit Amsterdam en her en der uit het land gesprokkelde oude MB200-meuk van ongeveer dezelfde leeftijd :shock:. Kan me niet voorstellen dat dat concessie-technisch kon eigenlijk... Zullen ze ook wel een fikse boete voor gehad hebben.

Waar onder dit:
Afbeelding

Dit:
Afbeelding

En dit:
Afbeelding
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Hogere boete Arriva voor onveilige bussen

Bericht door Reiziger Delft »

Dat kwam doordat Arriva veel te laat wist dat ze de concessie kregen. Ze hebben toen meteen bussen besteld, maar deze waren nog niet op tijd geleverd toen de nieuwe concessie inging. Dat kan je Arriva totaal niet verwijten, dus Arriva zal (neem ik aan) geen boete van de provincie gekregen hebben. Hetzelfde geldt voor Brabant.

Een ander verhaal is of de bussen veilig zijn of niet. Oud betekent niet meteen onveilig; nieuw betekent niet meteen veilig. Die boete gaat echter niet via de provincie, maar via de rechter.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Hogere boete Arriva voor onveilige bussen

Bericht door Daniel »

Er zijn toen toch ook wel de nodige mankementen geweest... het lijkt me niet bevorderlijk voor de verkeersveiligheid als het een bus op de A16 niet lukt om de Brienenoordbrug op te komen :wink:

Maareens een paar oude nieuwsberichten uit de Dordtenaar uit die tijd:
Onrust over sloopbussen van Arriva
Staking dreigt vanwege mankementen
Drechtsteden - Passagiers en chauffeurs klagen over de stokoude bussen waarmee de nieuwe vervoerder Arriva rijdt in de Alblasserwaard en Zwijndrechtse Waard. Een flink aantal bussen is rijp voor de sloop en vertoont voortdurend kuren. De chauffeurs dreigen met een staking als er niet snel beter materieel komt.

De bussen vertonen zo veel mankementen dat ze om de haverklap stilstaan en de passagiers moeten overstappen op een ver-vangende bus. Vooral de oude accu’s zorgen voor problemen. Ook gaan deuren open tijdens de rit en doen kachels het niet.
“Het is zo koud dat het ijs op de binnenkant van de ramen staat”, vertelt een chauffeur die niet met zijn naam in de krant wil. Hij barst in tranen uit. De mensen schelden ons de huid vol, maar wij kunnen er ook niks aan doen. Sorry dat ik zo geëmotioneerd ben, maar ik rijd al 37 jaar op de bus en heb dit nog nooit meegemaakt. Ze sturen ons gewoon met rommel de weg op.” Andere chauffeurs bevestigen de problemen. “Er zijn bussen die letterlijk van de sloper afkomen. Het is een bij elkaar geraapt zooitje. Daar kun je mensen toch niet in vervoeren.”
Arriva-regiomanager J. Westerhof bevestigt dat het soms om ‘oud spul’ gaat. Het bedrijf heeft 110 nieuwe bussen besteld, maar die worden pas tussen 1 april en 1 juli afgeleverd. “We kregen pas eind augustus te horen dat we het streekvervoer mochten overnemen van Connexxion en de levertijd is bijna negen maanden. We hebben tijdelijk bussen ingehuurd, maar er zijn nauwelijks jonge exemplaren te vinden.”
Een tiental chauffeurs heeft gisterochtend op de remise in Papendrecht in een overleg met de leiding betere bussen geëist. “Anders leggen we de boel plat”, aldus een van hen. Westerhof zegt hard bezig te zijn om in elk geval voor de oudste bussen vervanging te vinden.
“Er is straks geen passagier meer over”
Drechtsteden - De bussen die Arriva sinds 1 januari in deze regio inzet, komen uit heel het land. Het bedrijf haalde een aantal eigen bussen uit het Noorden. De babyblauwe exemplaren met de leeuw van Leeuwarden erop reden als stadsbus rond in de Friese hoofdstad. Deze bussen zijn nog niet zo heel oud. Dat geldt veelal wel voor het materieel, in alle kleuren van de regenboog, dat elders in het land werd gevonden.

“Niemand is bereid jonge bussen aan ons te verhuren”, zegt regio-manager J. Westerhof. “En dat is natuurlijk niet vreemd, want daarmee rijden ze liever zelf.” De Connexxion-bussen die zijn vervangen door het Arriva-materieel waren volgens hem ook niet beschikbaar. “We hebben ernaar geïnformeerd, maar Connexxion zegt ze zelf nodig te hebben. We zijn nog steeds bezig om iets anders te vinden, zodat we de bussen met de grootste manke-menten van de weg kunnen halen.”
Volgens Westerhof zouden de problemen minder groot zijn als de oude bussen een grote beurt hadden gehad. “Er is afgesproken met de bedrijven dat ze vóór de levering nog onderhoud zouden krijgen, waarbij vooral accu’s en kachels zouden worden gecontroleerd. Dat zoveel accu’s en kachels het nu begeven, duidt erop dat dat niet goed is gebeurd.” Voor de slechtste bussen zoekt de regio-manager nog naar vervanging. Maar de echte verlichting komt er pas als vanaf 1 april de nieuwe bussen instromen.

De chauffeurs, allemaal door Arriva overgenomen van Connexxion, denken dat het dan al te laat is. “Als die nieuwe bussen er zijn, zijn er geen passagiers meer over”, aldus een van hen. “Ik reed pas geleden van Papendrecht naar Rotterdam Kralingen. Halverwege stapte de helft van de passagiers over op een Connexxion bus omdat de kachel het niet meer deed en het ijskoud was aan boord.”
Hij zegt sinds 1 januari gemiddeld per dienst drie bussen te ‘verbruiken’. De remmen doen vreemd of de versnelling springt eruit waardoor je midden op de snelweg moet stoppen. Dan moet er weer een andere bus komen en gaat de kapotte bus naar de garage. Maar een paar dagen later heb je diezelfde bus weer, met nog steeds dezelfde mankementen.”
Afzien in de ‘cabriobus’
Raden waar de bus heengaat? Duimen dat-ie over de brug heen weet te komen? Bij min vijf graden meerijden in de cabriobus? Stap in bij Arriva.

Dordrecht - De camera’s klikken zodra de rode stokoude bus, bouwjaar 1982, met een dikke roetwalm achter zich aan het Dordtse busstation oprijdt. “Een oude stadsbus uit Amsterdam”, zegt J. van de Klundert met een kennersoog. Hij en collega-busspotter E. Kraaikamp zijn in alle vroegte vanuit Almere naar de Drechtstreek getogen voor een niet te versmaden buitenkansje: foto’s nemen en de nummers opschrijven van bussen die ze in hun stoutste dromen niet meer hadden verwacht tegen te komen. De nieuwe vervoerder Arriva heeft, in afwachting van nieuw materieel, in heel het land oude bussen moeten charteren. “Die rijden nergens meer, meneer. Het zijn echt sloopwagens. Ik ben zelf chauffeur bij Connexxion en ik vind het heel erg voor de passagiers wat hier gebeurt. Een verschrikking. Maar voor ons is het een feest”, zegt hij, terwijl een gele bus op de foto gaat. “ Die komt van Hermes uit Limburg.”
De twee fanaten zijn waarschijnlijk de enigen die lol beleven aan het rijdende buskerkhof. Passagiers en chauffeurs klagen in koor over de vele mankementen. “Meneer, er staat een klepje open aan de zijkant”, waarschuwt een vrouw de bestuurder van lijn 148. “Oh, dat is van de gasolie. Die is lam. Kan geen kwaad, mevrouw.” Op de voorruit zit een sticker: ‘APK tot 20-11-2002’. Oeps. “Nee hoor”, verzekert de chauffeur. “Die is sindsdien nog gekeurd, anders had hij de weg niet op gemogen.”

“Deze is uit 1985 en daarmee een van de jongste”, zegt een collega op lijn 149 tussen Dordrecht en Zwijndrecht. Tergend langzaam kruipt zijn bus tegen de Zwijndrechtse brug omhoog. Hij haalt het, wat niet gezegd kan worden van de Arriva-bus die deze week faalde op de beklimming van de Brienenoordbrug en op de vluchtstrook tweeënhalf uur moest wachten op aflossing. “Ik ben gisteren heel boos geworden in de remise in Papendrecht, dit kun je niet maken tegenover je passagiers”, vindt de chauffeur. “Gelukkig hebben we nu geen koude voeten. Gisteren en eergis-teren reed ik in een bus met een kapotte verwarming.”

Hij verteld van een collega die dinsdag in één ochtenddienst vijf bussen versleet. Steeds waren er kuren en moest vervanging opdraven. Lopend waren de passa-giers waarschijnlijk sneller geweest. En wat te denken van ‘Klein Duimpjebussen’ die een spoor van onderdelen achterlaten, van ‘cabriobussen’ die met open deuren rijden omdat ze niet meer dichtgaan of van de ‘incognitobussen’ die het moeten stellen zonder filmbak voor het lijnnummer en de bestemming.

Een oude Groningse stadsbus rijdt op die manier anoniem tussen Dordrecht en Sliedrecht. ‘De 150 naar Sliedrecht!’, roept de vrouwelijke chauffeur bij elke halte naar de wachtende vraagtekens. “Welk nummer bent u?”, vraagt een vrouw die het niet heeft gehoord. “Oh. En de 252 naar Papendrecht, komt die nog? Ik stond hier een uur geleden al en toen heb ik hem niet gezien.” De chauffeur schudt het hoofd. “Ik vind het heel triest mevrouw, maar ik weet niet wat mijn collega’s allemaal overkomt.” Hobbelend en rammelend gaat het langzaam over de randweg N3. “Hij maakt zo’n herrie”, zegt een vrouw met luide stem, om boven de ronkende diesel uit te komen. Enkele Hardinxveldse scholieren klagen dat ze door het geringe aantal zitplaatsen ’s ochtends moeten staan. Bij het tenniscentrum in Papendrecht stapt een nieuwe chauffeur in. Hij is - nog - goedge-mutst. “Je hebt geen filmbak en geen snelheidsmeter”, hoort hij bij de overdracht. “Oh, maar ik ga toch niet harder dan tachtig.” “Nou, dat haalt-ie niet hoor. Zeventig hooguit. Veel succes”, zegt ze, terwijl ze met hangende schouders uitstapt. Hij blijft vrolijk. “Hoofd rechtop, meid.”
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Hogere boete Arriva voor onveilige bussen

Bericht door playertwo »

De leeftijd van de bussen is op zich niet relevant, wel de staat van het onderhoud. De BBA reed in Tilburg e.o. ook jarenlang met oude bussen (zijn nu inmiddels zo ongeveer allemaal vervangen door nieuwere exemplaren). Die bussen waren echter wel goed onderhouden, waardoor dat geen problemen gaf in de dienstregeling. Natuurlijk had je ook daar wel eens defecten, maar dat heb je overal zolang je materieel hebt en er verschillende mensen mee laat rijden. De staat van het onderhoud, maakt natuurlijk wel een belangrijk verschil. Als ik in de berichten o.a. lees over oude / kapotte accu's. Die kan je gewoon zonder noemenswaardige problemen vervangen, en dat is onnodig.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Hogere boete Arriva voor onveilige bussen

Bericht door Daniel »

Tja, het ging hier dan ook wel om bussen die al bij de handelaar stonden. Lang stilstaan is ook niet goed voor een bus natuurlijk.
En inderdaad: die CSA's in Tilburg zagen er nog perfect uit, zeker nadat ze in de T-Bus huisstijl gebracht waren. Was toen al een wereld van verschil met Breda om maar iets in de buurt te noemen. In Dordrecht reden tijdens de bewuste eerste Arriva-concessie trouwens ook nog volop O405's zonder enig probleem. Ook die waren niet veel jonger dan de Arriva-bussen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: Hogere boete Arriva voor onveilige bussen

Bericht door Oud forumgebruiker »

playertwo schreef:De leeftijd van de bussen is op zich niet relevant, wel de staat van het onderhoud.
Tsja, het zijn natuurlijk wel bussen die niet voor niets uit de vloot zijn gehaald bij andere vervoerders. Helemaal dat een bus in Amsterdam uit de vloot gaat wil echt wat zeggen... Ze worden hier net zo lang afgetrapt tot er geen schroef meer van heel is. Bovendien werden die stadsbussen ook nog eens ingezet op streeklijnen, heel veel succes met een Vmax van 60 km/h :shock:.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Hogere boete Arriva voor onveilige bussen

Bericht door Daniel »

De CSA's reden vooral op de lijnen in de Drechtsteden (Dordrecht - Papendrecht/Zwijndrecht/Sliedrecht) en gingen over het algemeen niet de lange streeklijnen op. Maargoed, naar Papendrecht en Sliedrecht mag je alsnog met 60 over de N3 die deels 100 km/u weg is. Verder rijden die lijnen alleen maar binnen de steden met max. 50 km/u, ondanks dat ze het streeklijnen noemen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Hogere boete Arriva voor onveilige bussen

Bericht door fogeltje »

Ik had in 2007 vurig gehoopt op kortdurende inzet van standaardstreekbussen in de periode dat Arriva zijn afgekeurde bussen liet herstellen. Helaas was dat ijdele hoop, wel enkele voormalige Hermes Alliance's toen in Brabant gezien. Volgens mij reed er ook tijdelijk een bus van Novio. Kan me niet meer herinneren wat ze nog meer tevoorschijn getoverd hadden.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Hogere boete Arriva voor onveilige bussen

Bericht door Daniel »

In Brabant een bus van Novio? Die kan ik me in ieder geval niet herinneren, wel heeft er in DAV een ex-Novio-bus rondgereden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Hogere boete Arriva voor onveilige bussen

Bericht door MdJ »

Ja zeker:
http://busphotos.tk/ -> busfoto's -> Nederland -> Arriva ->Huur
De Novio 701-710 zijn door Arriva gehuurd, waarbij in iedergeval de 711 in Eindhoven op lijn 121 zit. (hoe toepasselijk: " Centraal Station" op het diaplay )
Bij twijfel: gebruik beton.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Hogere boete Arriva voor onveilige bussen

Bericht door Joshua »

Reiziger Delft schreef:Dat kwam doordat Arriva veel te laat wist dat ze de concessie kregen. Ze hebben toen meteen bussen besteld, maar deze waren nog niet op tijd geleverd toen de nieuwe concessie inging. Dat kan je Arriva totaal niet verwijten, dus Arriva zal (neem ik aan) geen boete van de provincie gekregen hebben. Hetzelfde geldt voor Brabant.

Een ander verhaal is of de bussen veilig zijn of niet. Oud betekent niet meteen onveilig; nieuw betekent niet meteen veilig. Die boete gaat echter niet via de provincie, maar via de rechter.
Het verhaaltje bijna bovenaan betreft een nieuwe bus die dus afgekeurd was.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Hogere boete Arriva voor onveilige bussen

Bericht door fogeltje »

Dat betwijfel ik eigenlijk. Ging het echt om een nieuwe Ambassador (met de rode koppen)? Die bussen zijn namelijk bij mijn weten nooit afgekeurd. Volgens mij ging het toch echt om een andere bus. Als niet om een Ambassador in Brabant kleuren ging bij die rit van je, dan was het geen nieuwe bus, want alle bussen die Arriva daarvoor had waren oudere bussen die men in alle haast bij elkaar kon krijgen om uberhaupt bussen te kunnen in zetten op de nieuwe concessie, waarvan ze pas in oktober te horen kregen dat ze die mochten gaan rijden (en inging op 1 januari).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Hogere boete Arriva voor onveilige bussen

Bericht door Daniel »

Het waren met name de gehuurde ex-RET bussen in Den Bosch die afgekeurd waren toch?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Hogere boete Arriva voor onveilige bussen

Bericht door fogeltje »

Die zaten er bij, ook enkele B95 Alliances (van Arriva zelf) zijn afgekeurd, tenminste Omroep Brabant liet er toen in hun reportage eentje zien waar de chauffeur wat mankementen toonde.
"Een touringcar is geen bus"
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Hogere boete Arriva voor onveilige bussen

Bericht door Joshua »

fogeltje schreef:Dat betwijfel ik eigenlijk. Ging het echt om een nieuwe Ambassador (met de rode koppen)? Die bussen zijn namelijk bij mijn weten nooit afgekeurd. Volgens mij ging het toch echt om een andere bus. Als niet om een Ambassador in Brabant kleuren ging bij die rit van je, dan was het geen nieuwe bus, want alle bussen die Arriva daarvoor had waren oudere bussen die men in alle haast bij elkaar kon krijgen om uberhaupt bussen te kunnen in zetten op de nieuwe concessie, waarvan ze pas in oktober te horen kregen dat ze die mochten gaan rijden (en inging op 1 januari).
Het ging hierbij inderdaad om een rode amba met die groene stoelt, rode palen en zwarte kastjes waarbij nu gele CICO's zijn opgehangen. En aan de buitenkant Rood en Wit zoals alle brabantse bussen.
We stonden uiteindelijk stil bij de bushalte bij het ROC in Cuijk. De chaffeur ging bellen en de hele bus kon horen hoe de bus afgekeurd bleek te zijn.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Hogere boete Arriva voor onveilige bussen

Bericht door fogeltje »

Hmm, maar dat is dan een apart geval geweest. De boete ging namelijk over de inzet van bussen voordat de Amba's waren ingestroomd. Maar het blijft vreemd dat een bus de weg op gaat terwijl er bekend is dat die een mankement aan had. Gezien de conversatie tussen chauffeur en CVL denk ik niet dat er opzet in het spel was maar de chauffeur per ongeluk die bus heeft meegenomen. Maar zeker te weten is dat niet. Ik weet niet hoe en door wie bepaalt wordt welke bus uitrijdt op een dag.
"Een touringcar is geen bus"
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Hogere boete Arriva voor onveilige bussen

Bericht door Joshua »

Het was geen opzet, de chauffeur was stom verbaast en adviseerde iedereen ook te wachten op de volgende bus die er 5 minuten later al aan kwam rijden omdat ze toch al zo enorm vertraagd waren.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Hogere boete Arriva voor onveilige bussen

Bericht door Daniel »

fogeltje schreef:Ik weet niet hoe en door wie bepaalt wordt welke bus uitrijdt op een dag.
Wat ik weet van de situatie bij Arriva is dat er een chauffeur is die de uitrijdienst heeft. Die deelt dus de bussen in en weet als 't goed is welke bussen er een defect hebben.
Al is mij uit Dordrecht het verhaal bekend dat bij gebrek aan bussen een bus die in de garage staat even snel weer inzetbaar gemaakt wordt zodat er geen ritten hoeven uit te vallen (en zo is hier ook al eens een bus twee dagen achter elkaar met een vastgelopen rem gestrand...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Hogere boete Arriva voor onveilige bussen

Bericht door MdJ »

Zo'n verhaal kende ik ook wel, de 6358 (de Tempo Team DOK uit Amersfoort, die toen in Apeldoorn reed) had luchtlekkage bij de voordeur, ergens in Anklaar. 't Ding is afgesleept naar de garage, de dienst werd overgenomen door een mb230-streekbus.

De volgende dag... Reed dat ding weer, op dezelfde lijn en omloop. En weer strandde hij in Anklaar, luchtlekkage voordeur.

(en ook op 14 december 2004 toen *we* hem wegbrachten naar Ermelo, strandde hij al bij de garage in Apeldoorn, luchtlekkage voordeur)
Bij twijfel: gebruik beton.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten