Pagina 1 van 2

Maastricht Noord krijgt in 2012 een station

Geplaatst: di 06 apr 2010, 01:43
door Ardan
Maastricht Noord krijgt in 2012 station
vrijdag 2 april 2010

De provincie Limburg, de gemeente Maastricht en ProRail hebben vrijdagmiddag een samenwerkingsovereenkomst getekend voor de bouw van station Maastricht Noord. Deze overeenkomst is een belangrijke stap in de richting van de realisatie van het station Maastricht Noord. In de overeenkomst is vastgelegd dat alle partijen zich maximaal inspannen om het station voor 2012 op te nemen in de dienstregeling van Veolia.

Bron en meer...

Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station

Geplaatst: di 06 apr 2010, 16:36
door Meltrain
Wel grappig dat ze naast het artikel een foto van een D-GTW zetten... :wink: :mrgreen:

Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station

Geplaatst: di 06 apr 2010, 16:44
door reisthijs
Het opvallendse is dat eerst werd gezegd dat alle vier de sporen een perron zouden krijgen, het station moet komen aan het stuk waar de lijnen naar Sittarrd en Heerlen naast elkaar liggen. Nu krijgen dus alleen de twee sporen waar Veolia rijdt een perron. Blijkbaar wil NS Reizigers hier dus niet stoppen?

Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station

Geplaatst: wo 07 apr 2010, 00:36
door Joshua
Maar is het dan de bedoeling dat hier straks NS, Veolia of beide vervoerders stoppen?

Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station

Geplaatst: wo 07 apr 2010, 11:13
door playertwo
Alleen Veolia met de stoptrein naar Kerkrade (perrons worden slechts 120m).

Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station

Geplaatst: wo 07 apr 2010, 16:11
door reisthijs
Joshua schreef:Maar is het dan de bedoeling dat hier straks NS, Veolia of beide vervoerders stoppen?
De bedoeling was, als het aan de provincie ligt, natuurlijk wel dat beide vervoerders hier stoppen. In de eerdere impressies van dit station waren er ook perrons aan de sporen waar NS rijdt. Nu blijken er toch alleen perrons voor de Heuvellandlijn te komen.

Blijkbaar heeft de provincie Veolia wel zover gekregen dat ze er willen gaan stoppen (niet zo gek, Veolia rijdt immers in opdracht van de provincie), maar NS dus niet.

Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station

Geplaatst: za 10 apr 2010, 16:14
door willy84
Is het geen beter idee om het perron van station Maastricht te verlegen. Dan ben je ongeveer op hetzelfde punt.

Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station

Geplaatst: wo 31 jul 2013, 12:58
door EtienneM
*bump*

Even wat actuele foto's gemaakt, om dit topic ook weer wat leven in te blazen...
Afbeelding
DSCF1386 by EtienneMuis, on Flickr

Afbeelding
DSCF1383 by EtienneMuis, on Flickr

Afbeelding
DSCF1381 by EtienneMuis, on Flickr

Afbeelding
DSCF1380 by EtienneMuis, on Flickr

Afbeelding
DSCF1382 by EtienneMuis, on Flickr

Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station

Geplaatst: wo 31 jul 2013, 14:39
door bartjemestrom
Vanuit de trein lijkt het perron klaar voor gebruik, echter het stationsplein is dus nog niet op orde getuige de vorige post.

Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station

Geplaatst: wo 31 jul 2013, 19:10
door Wubbo
Dat schiet echt niet op met die stationsomgeving daar zeg... Dat station had al een jaar klaar moeten zijn, maar het is nog een zandbak.

Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station

Geplaatst: wo 31 jul 2013, 19:49
door Daniel
Het voorste perron op de foto's ziet er trouwens ook maar karig uit vergeleken met het achterste.

Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station

Geplaatst: wo 31 jul 2013, 22:53
door EtienneM
Wubbo schreef:Dat schiet echt niet op met die stationsomgeving daar zeg... Dat station had al een jaar klaar moeten zijn, maar het is nog een zandbak.
Vorige aannemer schijnt failliet te zijn, daarom duurt het allemaal zo lang -o-

Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station

Geplaatst: di 08 okt 2013, 19:31
door wouter15
Opening station Maastricht Noord
Vanaf zondag 17 november 2013 gaan stoptreinen van Veolia het nieuwe station Maastricht Noord aandoen. Op zaterdag 30 november 2013 wordt ook het P+R-terrein Maastricht-Noord in gebruik genomen. Koop tijdens Magisch Maastricht een P+R-kaartje en reis gratis met de pendelbus naar de Markt. Lees verder

Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station

Geplaatst: zo 08 dec 2013, 13:44
door EtienneM
Op de dag van de opening (van het P&R terrein) even wat plaatjes gaan schieten bij het station. Dit was het resultaat

Afbeelding
Station Maastricht-Noord 1 by EtienneMuis, on Flickr

Afbeelding
Station Maastricht-Noord 2 by EtienneMuis, on Flickr

Afbeelding
Station Maastricht-Noord 3 by EtienneMuis, on Flickr

Afbeelding
Station Maastricht-Noord 5 by EtienneMuis, on Flickr

Afbeelding
Station Maastricht-Noord 7 by EtienneMuis, on Flickr

Afbeelding
Station Maastricht-Noord 8 by EtienneMuis, on Flickr

Afbeelding
Station Maastricht-Noord 9 by EtienneMuis, on Flickr

Afbeelding
Station Maastricht-Noord 10 by EtienneMuis, on Flickr

Afbeelding
Station Maastricht-Noord 12 by EtienneMuis, on Flickr

Afbeelding
Station Maastricht-Noord 13 by EtienneMuis, on Flickr

Afbeelding
Station Maastricht-Noord 18 by EtienneMuis, on Flickr

Afbeelding
Station Maastricht-Noord 19 by EtienneMuis, on Flickr

Afbeelding
Station Maastricht-Noord 20 by EtienneMuis, on Flickr

Afbeelding
Station Maastricht-Noord 21 by EtienneMuis, on Flickr

Afbeelding
Station Maastricht-Noord 22 by EtienneMuis, on Flickr

Afbeelding
Station Maastricht-Noord 23 by EtienneMuis, on Flickr

Afbeelding
Station Maastricht-Noord 24 by EtienneMuis, on Flickr

Afbeelding
Station Maastricht-Noord 25 by EtienneMuis, on Flickr

Afbeelding
Station Maastricht-Noord 26 by EtienneMuis, on Flickr

Afbeelding
Station Maastricht-Noord 27 by EtienneMuis, on Flickr

Afbeelding
Station Maastricht-Noord 28 by EtienneMuis, on Flickr

Afbeelding
Station Maastricht-Noord 29 by EtienneMuis, on Flickr

Afbeelding
Station Maastricht-Noord 31 by EtienneMuis, on Flickr

Afbeelding
Station Maastricht-Noord 33 by EtienneMuis, on Flickr

Afbeelding
Station Maastricht-Noord 34 by EtienneMuis, on Flickr

Afbeelding
Station Maastricht-Noord 38 by EtienneMuis, on Flickr

Afbeelding
Station Maastricht-Noord 41 by EtienneMuis, on Flickr

Afbeelding
Station Maastricht-Noord 41 by EtienneMuis, on Flickr

Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station

Geplaatst: zo 08 dec 2013, 13:45
door Yanaike
Ziet er goed uit! :D
Ik snap niet waarom het hele station in NS-huisstijl is uitgevoerd terwijl er alleen treinen van Veolia stoppen?

Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station

Geplaatst: zo 08 dec 2013, 13:52
door EtienneM
^^ Volgens mij is dit omdat het station in beheer staat van 'NS Stations', maar dit weet ik niet zeker.
Beneden hingen er iig regels met 'NS Stations' als ondertekening

Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station

Geplaatst: zo 08 dec 2013, 13:53
door Suus
Het is de huisstijl van ProRail, niet van NS :wink:

Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station

Geplaatst: zo 08 dec 2013, 13:53
door huibf
Yanaike schreef:Ziet er goed uit! :D
Ik snap niet waarom het hele station in NS-huisstijl is uitgevoerd terwijl er alleen treinen van Veolia stoppen?
Ben blij. Ik ben juist voor een uniform geheel voor alle stations.
Ook dezelfde vertrekstaten layout hanteren! Arriva heeft volgensmij een afwijkende layout daarin.

Alleen het Logo van NS zou mogen worden veranderd.

Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station

Geplaatst: zo 08 dec 2013, 13:55
door Suus
Waar zie jij een logo van NS? Op de vertrekstaat staat een Veolia-logo.

Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station

Geplaatst: zo 08 dec 2013, 13:56
door marlies
Tsja, of er nou treinen van NS stoppen of niet: het is een NS-station. Da's gewoon een van de gevolgen van de niet altijd even voordehandliggende manier waarop we de boel in NL geprivatiseerd hebben :P

Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station

Geplaatst: zo 08 dec 2013, 13:58
door Yanaike
huibf schreef:
Yanaike schreef:Ziet er goed uit! :D
Ik snap niet waarom het hele station in NS-huisstijl is uitgevoerd terwijl er alleen treinen van Veolia stoppen?
Ben blij. Ik ben juist voor een uniform geheel voor alle stations.
Ook dezelfde vertrekstaten layout hanteren! Arriva heeft volgensmij een afwijkende layout daarin.

Alleen het Logo van NS zou mogen worden veranderd.
Ik zeg ook niet of ik blij/niet blij ben. Maar als ik de macht zou hebben in Veolia zou ik overwegend meer rode en witte tinten gebruiken.

Maar het zou inderdaad best kunnen dat dit de huisstijl van ProRail is en daarmee ook de stations bij Veolia gebonden zijn aan de gele en blauwe borden. Ik dacht alleen dat het bij een van de nieuwere stations van Arriva in het noorden van het land anders was.

Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station

Geplaatst: zo 08 dec 2013, 14:39
door reisthijs
De blauwe bordjes zijn standaard voor alle stations in Nederland. Met uitzondering van het bordje met het grote NS-logo, die mogen andere vervoerders vervangen door hun eigen logo (alleen zie ik op deze foto's niet of Maastricht Noord zo'n bord heeft).

Vervoerders kunnen wel eigen vertrekstaten ophangen. Dat vinden ze bij Veolia kennelijk niet nodig.

Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station

Geplaatst: zo 08 dec 2013, 14:40
door webguy
Veolia betaalt de NS daar gewoon voor geloof ik - hoewel het enigzins raar is dat ze samen met de NS vertrekstaten dan ook gaan verwijderen, aldus de adviesaanvraag over vertrekstaten.

Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station

Geplaatst: zo 08 dec 2013, 14:48
door Ronald
marlies schreef:Tsja, of er nou treinen van NS stoppen of niet: het is een NS-station. Da's gewoon een van de gevolgen van de niet altijd even voordehandliggende manier waarop we de boel in NL geprivatiseerd hebben :P
Wat is dan de definitie van een NS-station? Een NS-kaartautomaat vind je er bijvoorbeeld niet...

Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station

Geplaatst: zo 08 dec 2013, 14:57
door reisthijs
Een NS-station is een station dat wordt beheerd door NS Stations. En dat zijn in principe alle stations in Nederland.
webguy schreef:Veolia betaalt de NS daar gewoon voor geloof ik - hoewel het enigzins raar is dat ze samen met de NS vertrekstaten dan ook gaan verwijderen, aldus de adviesaanvraag over vertrekstaten.
Als NS de vertrekstaten verzorgt, en NS besluit volledig te stoppen met de gele vertrekstaten, is een logisch gevolg dat NS die dan ook niet meer zal ophangen op Veolia-stations.
Dat betekent nog niet dat Veolia dan niet zelf vertrekstaten kan gaan verzorgen.