Brabant: Ook na 1 juli korting op reizen met bus

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Brabant: Ook na 1 juli korting op reizen met bus

Bericht door waldo79 »

Toeter de toeter: dit topic gaat over bussen in Brabant :X
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Brabant: Ook na 1 juli korting op reizen met bus

Bericht door Joshua »

Afelopen week ben ik nog bij mijn ouders geweest. Hoewel er nog steeds in sommige bussen een sticker op de CICO hangt dat de OV-chipkaart nog niet in gebruik is, of dat je nog mag reizen met abonementen of zelfs gecombineerd dat er voor gestickerd is dat je niet mag reizen en achter niet op abonementen heb ik wel de moeite genomen in de checken.
Chauffeur stom verbaast dat het werkt. Vooral omdat hij nog steeds niet weet wanneer ze nou over mogen en hij ook nog geen cursus heeft gehad. Maar hij vond het wel makkelijk omdat hij nu niet zelf moest controleren.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Brabant: Ook na 1 juli korting op reizen met bus

Bericht door Michael »

Joshua schreef:Afelopen week ben ik nog bij mijn ouders geweest. Hoewel er nog steeds in sommige bussen een sticker op de CICO hangt dat de OV-chipkaart nog niet in gebruik is, of dat je nog mag reizen met abonementen of zelfs gecombineerd dat er voor gestickerd is dat je niet mag reizen en achter niet op abonementen heb ik wel de moeite genomen in de checken.
Chauffeur stom verbaast dat het werkt. Vooral omdat hij nog steeds niet weet wanneer ze nou over mogen en hij ook nog geen cursus heeft gehad. Maar hij vond het wel makkelijk omdat hij nu niet zelf moest controleren.
in welke regio heb jij gereisd? want het schijnt in de regio Tilburg nog niet zo goed te gaan met de OV-Chipkaart terwijl het in de regio Breda wel allemaal goed gaat
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Brabant: Ook na 1 juli korting op reizen met bus

Bericht door Joshua »

Brabant Noord-Oost. Maar officieel is de chipkaart niet ingevoerd in brabant dus zou je dus ook niet hoeven inchecken.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Brabant: Ook na 1 juli korting op reizen met bus

Bericht door Michael »

Joshua schreef:Brabant Noord-Oost. Maar officieel is de chipkaart niet ingevoerd in brabant dus zou je dus ook niet hoeven inchecken.
Brabant Noord-Oost is toch Arriva gebied als ik mij niet vergis??? in Brabant ben je nog niet verplicht om met de Chipkaart te reizen strippenkaart is ook nog gewoon geldig
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Brabant: Ook na 1 juli korting op reizen met bus

Bericht door find_your_spot »

Joshua schreef:Brabant Noord-Oost. Maar officieel is de chipkaart niet ingevoerd in brabant dus zou je dus ook niet hoeven inchecken.
Werd het studenten product wel herkent dan?
Wat heb je betaald? Niks? Reductie? Vol tarief?


Overigens kan mij de wagenverkoop niet duur genoeg zijn, 5 euro voor binnen 1 stad, 10 euro voor 2 steden of meer lijkt mij reëler.
Mensen die kaartjes kopen zijn vaak traag, willen van alles vragen en houden zo de snelheid van het ov-chippen behoorlijk tegen... -O-
For Your Railroad Adventures
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Brabant: Ook na 1 juli korting op reizen met bus

Bericht door Joshua »

De verkoop in de bus blijft gewoon 3 euro voor een daluren kaartje.

Ik reiste gewoon op mijn product en betaalde dus niks.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Brabant: Ook na 1 juli korting op reizen met bus

Bericht door midnet »

dan wordt het dus WEER een dal-kaartje-het is nu de hele dag, ook voor 9.00.
a. weet iemand misschien of die 9.00 regel dan toch vervalt in Juli+augustus?
b.en hoe het met de tarifiering op de Brabantliners ri. Utrecht en lijn 1900 naar R'Dam/Zuidplein gaat? Nog steeds 2 kaartjes nodig?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Brabant: Ook na 1 juli korting op reizen met bus

Bericht door Meltrain »

Lijn 1900? :shock: Dat klinkt meer als een treinserie: s1900. :P
Maar serieus: het antwoord op vraag a weet ik en niet en het antwoord op vraag b is dat je voor de lijnen 400/401 (naar Utrecht) en 101 (naar Rotterdam Zuidplein) nog steeds twee Dalkaartjes moet hebben.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Brabant: Ook na 1 juli korting op reizen met bus

Bericht door Joshua »

midnet schreef:dan wordt het dus WEER een dal-kaartje-het is nu de hele dag, ook voor 9.00.
a. weet iemand misschien of die 9.00 regel dan toch vervalt in Juli+augustus?
b.en hoe het met de tarifiering op de Brabantliners ri. Utrecht en lijn 1900 naar R'Dam/Zuidplein gaat? Nog steeds 2 kaartjes nodig?
Het huidige kaartje is een dagkaartje van 3 euro, waarmee je dus ook mag reizen voor 9 uur. Met het nieuwe (of eigenlijk terug van weg geweest) dalurenkaartje mag je voor 3 euro weer reizen na 9 uur.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabant: Ook na 1 juli korting op reizen met bus

Bericht door fogeltje »

midnet schreef:dan wordt het dus WEER een dal-kaartje-het is nu de hele dag, ook voor 9.00.
a. weet iemand misschien of die 9.00 regel dan toch vervalt in Juli+augustus?
b.en hoe het met de tarifiering op de Brabantliners ri. Utrecht en lijn 1900 naar R'Dam/Zuidplein gaat? Nog steeds 2 kaartjes nodig?
Nee, het is gebruikelijk dalabonnementen (zoals NS VDU) in de maanden juli en augustus de hele dag te laten gelden. Het oude dalurendagkaartje en Met-elkaartje waren in de zomervakantie ook voor 9 uur geldig, dus er verandert eigenlijk niets aan het dalurendagkaartje tov de situatie voor GOV-2 (alleen dat het 2 euro dalurendagkaartje voor reductiegerechtigden niet terugkomt).

Wat betreft de Brabantliner, dat zal wel, dat was vroeger voor GOV-2 ook zo.
"Een touringcar is geen bus"
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Brabant: Ook na 1 juli korting op reizen met bus

Bericht door Michael »

midnet schreef:a. weet iemand misschien of die 9.00 regel dan toch vervalt in Juli+augustus?
in de maanden Juli en Augustus en in de kerstvakantie is het kaartje ook voor 9 uur geldig
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten