Pagina 1 van 1

4,6 mln voor nieuw station tussen Maastricht en Heerlen

Geplaatst: do 03 jun 2010, 23:17
door Wubbo
4,6 mln voor nieuw station tussen Maastricht en Heerlen
Geplaatst op: donderdag 3 juni 2010 23:16
Laatst bijgewerkt: donderdag 3 juni 2010 23:17


Op de lightrailroute tussen Maastricht en Heerlen komt een nieuw station. Per uur zullen daar 6 treinen in beide richtingen stoppen. Het nieuwe station wordt eind 2011 opgeleverd zodat het opgenomen kan worden in de dienstregeling 2012. Minister Eurlings heeft toegezegd 4,6 miljoen Euro bij te dragen voor de bouw van het station.
Lees verder

Re: 4,6 mln voor nieuw station tussen Maastricht en Heerlen

Geplaatst: vr 04 jun 2010, 16:24
door reisthijs
6 treinen per uur in beide richtingen? Veolia rijdt 4x/uur dus dat kan alleen als de NS-stoptrein hier ook stopt, maar dat kan weer niet als er inderdaad maar 2 perrons komen.

Re: 4,6 mln voor nieuw station tussen Maastricht en Heerlen

Geplaatst: zo 06 jun 2010, 10:57
door Tom
Maar dan ga je er sowieso van uit dat ook de sneltrein op dit station gaat stoppen, anders kom ik zelfs maar tot 2x per uur per richting. Is er überhaupt sprake van een stop van de sneltrein?

Re: 4,6 mln voor nieuw station tussen Maastricht en Heerlen

Geplaatst: ma 07 jun 2010, 09:54
door fogeltje
In het artikel onder de link staat dat dit station bij een bedrijventerrein komt. Ik kan me voorstellen dat ze met 6x per uur dan bedoelen 6x per uur in de spitsuren met wellicht ook een stop van de sneltreinen.

Re: 4,6 mln voor nieuw station tussen Maastricht en Heerlen

Geplaatst: ma 07 jun 2010, 10:22
door Caspar
Aan het artikel is maar moeilijk op te maken waar het station komt, er wordt slechts 1 keer genoemd dat het aan de Beatrix haven is, maar niet eens in welke plaats. Dus maar even opgezocht in mijn atlas waar dat dan zou moeten zijn.

Misschien dat de NS er met de s800 gaat stoppen :lol:

Re: 4,6 mln voor nieuw station tussen Maastricht en Heerlen

Geplaatst: ma 07 jun 2010, 10:57
door reisthijs
Ze zullen het wel overgenomen hebben uit dit verhaal over het nieuwe station Maastricht Noord: http://wyckerpoort.maestricht.nl/wp-con ... 201011.pdf waarin wordt beweerd dat "de lightrail" tussen Maastricht en Heerlen om de tien minuten zou gaan rijden.

NS zal hier in 2012 niet kunnen stoppen want er worden nu alleen twee perronnetjes voor Veolia gemaakt.

Re: 4,6 mln voor nieuw station tussen Maastricht en Heerlen

Geplaatst: ma 07 jun 2010, 11:14
door Caspar
Als je die tekeningen ziet, dat doet het me weer sterk denken aan Groningen Europapark, eerst een tijdelijk perron, daarna een volledig station inclusief liften en dergelijke.