OV-chipkaart in Maastricht?

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OV-chipkaart in Maastricht?

Bericht door Vinny »

Je hebt een positief saldo van 20 euro nodig hoor... ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OV-chipkaart in Maastricht?

Bericht door find_your_spot »

Vinny schreef:Je hebt een positief saldo van 20 euro nodig hoor... ;)
Zuchttttttttt...

Wedden voor een musliereep en een cola.

20 euro - 4 euro borg = 16 euro...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pIWqzMQ0RVM[/youtube]

16 euro is voor een A kaart positief genoeg en voor een P kaart is 6 euro al positief zat bij de NS
For Your Railroad Adventures
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OV-chipkaart in Maastricht?

Bericht door Joshua »

Wel een beetje hobby loos om rondjes te lopen door de poortjes.
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: OV-chipkaart in Maastricht?

Bericht door les7 »

Joshua schreef:Wel een beetje hobby loos om rondjes te lopen door de poortjes.
Dankje
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OV-chipkaart in Maastricht?

Bericht door deadlock »

les7 schreef:
Joshua schreef:Wel een beetje hobby loos om rondjes te lopen door de poortjes.
Dankje
Niet miepen, het staat gewoon beschreven dus je kan pas gaan zeuren als het niet werkt zoals beschreven is.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OV-chipkaart in Maastricht?

Bericht door find_your_spot »

Joshua schreef:Wel een beetje hobby loos om rondjes te lopen door de poortjes.
Afbeelding

Hobby loos door poortjes heen lopen heeft mij in 2007 anders wel twee iPods en 4 uur onbeperkt skieen voor twee personen bij Snow World opgeleverd inclusief eten! *O*

Met dank aan GVB
For Your Railroad Adventures
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OV-chipkaart in Maastricht?

Bericht door iljitsch »

Geert schreef:
iljitsch schreef:De enige manier om VIRM te ontwijken is door met stoptreinen te reizen, maar dat wil je denk ik niemand aandoen van Schiphol - Maastricht :P Vergeet trouwens niet je gasten door te sturen naar het goede deel van de trein, de treinen Amsterdam - Maastricht rijden meestel gekoppeld met een deel naar Heerlen.
Weet iemand of het voorste of het achterste deel naar Maastricht gaat?

Verder wil ik mensen aanbevelen om zo mogelijk de t3500 te nemen om kwart voor / kwart over wat een ruimere overstap oplevert met de mogelijkheid om even koffie te halen. (Ik denk dat ze dat tussen de t3100 en de t800 in 6 minuten in Utrecht niet lukt.) Zijn zowel Den Bosch als Eindhoven goede plekken om desgewenst een half uurtje te stoppen om een kop koffie te drinken? (Halen moet ook in een kwartier wel lukken natuurlijk.) Of misschien zelfs de reis te onderbreken om in de stationsrestauratie wat te eten?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OV-chipkaart in Maastricht?

Bericht door webguy »

Den Bosch en Eindhoven hebben Kiosks op het perron. Die in Eindhoven hebben ook een aangrenzende wachtruimte. Verder heeft Den Bosch ook nog een La Place, daar kan je lekker even zitten met een kop koffie geloof ik. Eindhoven ken ik wat minder, maar heeft geloof ik amper iets groters, al zit er misschien in de stationshal een cafe (rechts geloof ik). Koffie in Utrecht gaat niet lukken, sowieso geen Kiosks op perrons. Wel is die overstap erg makkelijk, andere kant van het perron en niet wachten enzo. Ik zou persoonlijk voor die s3100 / s800 gaan, meest efficient tijdgebruik. Overdag zijn er nog wel af en toe Kioskrugzakjes die rondlopen in de s800...
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OV-chipkaart in Maastricht?

Bericht door iljitsch »

Hm, ik heb in het verleden toch echt wel bij de kiosk op het perron in Utrecht chocomel gekocht... Maar dat was natuurlijk op het perron met de treinen van/naar Den Haag.

Ik weet niet hoeveel dorst mensen krijgen na 2.44 u in de trein, maar een half uur extra zou ik er ook niet snel voor over hebben. Maar als je toch al om x.10 of x.40 op het perron staat op schiphol zou ik zeker doorreizen naar Den Bosch of Eindhoven en daar een ruime overstap nemen in plaats van een kwartier op schiphol te hangen en dan cross platform over te stappen in Utrecht.

Wordt de t3500 overigens ook met VIRM gereden?
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OV-chipkaart in Maastricht?

Bericht door MdJ »

Ja, op t3521, t3528, t3557 en t3566 na, tbv de uitwisseling van ICR uit de 1900.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OV-chipkaart in Maastricht?

Bericht door Daniel »

webguy schreef:Koffie in Utrecht gaat niet lukken, sowieso geen Kiosks op perrons.
iljitsch schreef:Hm, ik heb in het verleden toch echt wel bij de kiosk op het perron in Utrecht chocomel gekocht...
Utrecht Centraal heeft wel Kiosken op de perrons, maar niet op alle. En het perron waar 't hier om gaat, dan van spoor 14 en 15, heeft er dus geen.

Trouwens, wel lang geleden dan iljitsch dat je in Utrecht koffie hebt gekocht op 't perron van de trein naar Den Haag. Moet nog geweest zijn toen Arnhem - Amsterdam en de NoordOost een cross-platform-overstap op 5/7 hadden, want 8/9 wat de NoordOost sinds 2007 gebruikt heeft geen Kiosk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OV-chipkaart in Maastricht?

Bericht door Wubbo »

Het voorste deel van de s800 gaat trouwens naar Maastricht.
Oud forumgebruiker

Re: OV-chipkaart in Maastricht?

Bericht door Oud forumgebruiker »

webguy schreef:Ik zou persoonlijk voor die s3100 / s800 gaan, meest efficient tijdgebruik.
Dat zal best, maar ik heb die aansluiting al mee dan eens de mist in zien gaan. :(
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OV-chipkaart in Maastricht?

Bericht door Raymond »

webguy schreef:Den Bosch en Eindhoven hebben Kiosks op het perron. Die in Eindhoven hebben ook een aangrenzende wachtruimte. Verder heeft Den Bosch ook nog een La Place, daar kan je lekker even zitten met een kop koffie geloof ik. Eindhoven ken ik wat minder, maar heeft geloof ik amper iets groters, al zit er misschien in de stationshal een cafe (rechts geloof ik).
Aan de centrumzijde hebben we in Eindhoven nog een grote stationsrestauratie die qua grootte de La Place in Den Bosch met gemak overtreft. Met ICM-0 banken ;)
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: OV-chipkaart in Maastricht?

Bericht door Ederveen »

Raymond schreef:
webguy schreef:Den Bosch en Eindhoven hebben Kiosks op het perron. Die in Eindhoven hebben ook een aangrenzende wachtruimte. Verder heeft Den Bosch ook nog een La Place, daar kan je lekker even zitten met een kop koffie geloof ik. Eindhoven ken ik wat minder, maar heeft geloof ik amper iets groters, al zit er misschien in de stationshal een cafe (rechts geloof ik).
Aan de centrumzijde hebben we in Eindhoven nog een grote stationsrestauratie die qua grootte de La Place in Den Bosch met gemak overtreft. Met ICM-0 banken ;)
Die goeie ouwe restauratie... Ik moet als Eindhovenaar helaas bekennen dat ik daar nog geeneens ben wezen zitten :o...

Overigens heb je, nu het toch over koffie gaat, onder die restauratie naast de Free Record Shop nog die Café-T tent die ook wat koffie en zoetigheden heeft, die eerst aan de buszijde zat.
Waalwijker
Berichten: 37
Lid geworden op: za 01 mei 2010, 10:33
Locatie: Waalwijk

Re: OV-chipkaart in Maastricht?

Bericht door Waalwijker »

La Place op Station Ht is gesloten de komende tijd (A)
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OV-chipkaart in Maastricht?

Bericht door Joshua »

Afgelopen week ook met Veolia gereist. Op lijn 83 Venlo - Nijmegen. En nu kon ik ook daar in en uit checken. Maar nog lang niet alle bussen hebben de aparatuur in Limburg.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OV-chipkaart in Maastricht?

Bericht door find_your_spot »

Maar goed om weer ontopic te gaan:

Ik hoop dat ik Vinny heb kunnen overtuigen dat je dus met 16 euro mag inchecken voor een A kaart
For Your Railroad Adventures
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OV-chipkaart in Maastricht?

Bericht door Wubbo »

Discussie over bedieningsmodellen afgesplitst naar hier.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OV-chipkaart in Maastricht?

Bericht door Vinny »

find_your_spot schreef:Maar goed om weer ontopic te gaan:

Ik hoop dat ik Vinny heb kunnen overtuigen dat je dus met 16 euro mag inchecken voor een A kaart
Paar maanden geleden kon ik dat in ieder geval niet. Maar wellicht heb je een magische kaart... :roll:

(Wellicht kom ik overigens volgend weekend naar Nederland, dan kan ik het uitproberen)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OV-chipkaart in Maastricht?

Bericht door find_your_spot »

Vinny schreef: Paar maanden geleden kon ik dat in ieder geval niet. Maar wellicht heb je een magische kaart... :roll:

(Wellicht kom ik overigens volgend weekend naar Nederland, dan kan ik het uitproberen)

Dat kan al sinds 2005 bij het openen van de Hoeksche Lijn... Ik weet niet wat voor kaart je precies hebt?

Ik heb geen magische kaart en die video was overigens niet van mij.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OV-chipkaart in Maastricht?

Bericht door Vinny »

Ik heb een anonieme GVB chipkaart :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OV-chipkaart in Maastricht?

Bericht door find_your_spot »

Vinny schreef:Ik heb een anonieme GVB chipkaart :)
En deze had je ook bij een NS automaat keurig geactiveerd met het NS Rail Easy product voor een 1e of 2e klas?

Waarna je er tussen de 16,00 en 19,99 euro op had gezet?
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OV-chipkaart in Maastricht?

Bericht door Vinny »

Ik had hem keurig geactiveerd, met de waarschuwing van de loketjuffrouw dat mijn saldo altijd hoger dan 20 euro moest zijn voor het inchecken. En dat klopt ook. Bij 18 euro doet ie het niet.

Bovendien is het ook logisch dat het 20 euro is. Een dagkaart kost volgens mij iets van 26 euro of zo. Met een saldo van 20 euro plus 7,50 euro aan kosten voor de anonieme chipkaart leidt de NS geen verlies als je in plaats van uitcheckt de kaart weggooit... :idea:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OV-chipkaart in Maastricht?

Bericht door find_your_spot »

Vinny schreef:mijn saldo altijd hoger dan 20 euro moest zijn voor het inchecken. En dat klopt ook. Bij 18 euro doet ie het niet.
Wat krijg ik als het mij wel lukt... (A) ?
For Your Railroad Adventures
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten