Re: Buffel nodig op de Maaslijn
Geplaatst: za 18 sep 2010, 13:00
Wat jij doet, AOD, is selectief quoten om de waarheid naar jouw hand te kunnen draaien :N
Je zou haast denken dat hij politicus is (geweest), vooral ook omdat zijn profiel zegt "Beroep: Gepensioneerd draaier."Bee schreef:Wat jij doet, AOD, is selectief quoten om de waarheid naar jouw hand te kunnen draaien :N
Jezeus, wat een infobeperking.Daniel schreef:Als je nu de pagina waarop deze foto staat verder had gelezen dan was je daar tegengekomen dat de tussenrijtuigen momenteel worden afgevoerd, dat heeft vast een reden
Nog een met een infobeperking. Waar zeg ik dat ze niet mogen?Wubbo schreef:Dus? Waar blijven je innovaties nou? Ik hoor jou alleen maar zeggen dat die bejaarden kennelijk de deur niet meer uit mogen.AOD schreef:Nog een geruststelling dan, ik woon tussen de bejaarden. De meesten komen de deur helemaal niet meer uit en als ze al buiten komen, zijn het hun kinderen, die 50 km of meer van hun werk wonen (en dus de verkeerschaos veroorzaken), die hen vervoeren.
Er zijn er ook die de quotes niet eens kunnen lezen. :DBee schreef:Wat jij doet, AOD, is selectief quoten om de waarheid naar jouw hand te kunnen draaien :N
Wat dat betreft zijn de Zwitsers je al vóór geweest, er rijdt al een tijdje een multicourante RBDe 4/4 560 (15 KV/25 KV) naar Mulhouse (SNCF). Met af te voeren tussenrijtuigen. ;)Vinny schreef:Over locs plus rijtuigen gesproken, alleen voor internationaal reizigersvervoer zie ik een toekomst. Je kunt met multi-courante locs wat makkelijker treinen de grens over trekken. Ik zie het nog wel gebeuren dat er een 1 soort Euroloc komt die in heel Europa treinen kan trekken. De CityNightLine zal er iig een stuk rendabeler door worden...
Nog een leuk zinnetje, ik kan ook selectief quoten...AOD schreef:Jezeus, wat een infobeperking.
Jaja, ook de Zwitsers stappen van rangeren met rijtuigen over op treinstellenDe treinen worden/werden door de Schweizerische Bundesbahnen ingezet op de volgende trajecten. Door de komst van de Flirt veel terrein verloren
Citaat van de eerste zin van dat artikel:AOD schreef:Jezeus, wat een infobeperking.
Wat is dit nou?
http://nl.wikipedia.org/wiki/SBB_RBDe_560
Een treinstel dus. Nu zal ik ongetwijfeld een infobeperking hebben, niet kunnen lezen en niet kunnen quoten, maar het staat er echt. Overigens doen wij in Nederland dit met VIRM: rijtuigen die je gewoon kunt uitwisselen met andere treinstammen, zolang je maar zorgt dat je bepaalde types rijtuigen altijd aan boord hebt (het rijdt verdraaide lastig zonder stroomafnemer of motoren). Maar nu zal ik wel een olieslaaf genoemd worden.De RBDe 560, Neuer Pendelzug, ook wel Kolibri genoemd, is een elektrisch treinstel bestemd voor het regionaal personenvervoer van de Schweizerische Bundesbahnen (SBB).
Dat klopt. Ik heb hier een infobeperking. Ik vraag jou namelijk al een aantal keer naar een oplossing voor het vervoer van deze grote groep mensen, maar ik krijg maar geen antwoord. Ik heb er een aantal genoemd, die worden door jou afgeschoten. Jouw oplossing heb ik nog niet gezien, dus zo kan ik nooit gaan inzien dat dat het geweldige idee is dat de wereld gaat veranderen...AOD schreef:Nog een met een infobeperking. Waar zeg ik dat ze niet mogen?Wubbo schreef:Dus? Waar blijven je innovaties nou? Ik hoor jou alleen maar zeggen dat die bejaarden kennelijk de deur niet meer uit mogen.AOD schreef:Nog een geruststelling dan, ik woon tussen de bejaarden. De meesten komen de deur helemaal niet meer uit en als ze al buiten komen, zijn het hun kinderen, die 50 km of meer van hun werk wonen (en dus de verkeerschaos veroorzaken), die hen vervoeren.
Daar komt nog bij dat men in Duitsland over een paar jaar ook bijna alleen nog treinstammen heeft, in ieder geval gaan alle IC rijtuigen eruit, en komt daar een nieuw type ICE voor in de plaats. De getrokken regionale stoppers verdwijnen ook met rasse schreden uit het Duitse spoorbeeld. Dankzij de inzet van dit soort nieuw mat:Daniel schreef:Als je nu de pagina waarop deze foto staat verder had gelezen dan was je daar tegengekomen dat de tussenrijtuigen momenteel worden afgevoerd, dat heeft vast een reden Alleen de stuur- en motorrijtuigen blijven en worden gemoderniseerd maar effectief heb je dan gewoon een treinstel. Nouja, treinstam dan volgens de juiste benaming. Lijkt dan toch weer erg veel op dingen als DDAR met mDDM wat ook in Nederland alweer heel wat jaartjes rondrijdt
Het valt niet mee om zelfs een forumbeheerder uit te leggen dat dit treinstel gewoon op het station uit elkaar gehaald kan worden en daarvoor niet (om het in olieslaventermen te houden) naar de garage hoeft. Duidelijk?Wubbo schreef:Citaat van de eerste zin van dat artikel:AOD schreef:Jezeus, wat een infobeperking.
Wat is dit nou?
http://nl.wikipedia.org/wiki/SBB_RBDe_560Een treinstel dus.De RBDe 560, Neuer Pendelzug, ook wel Kolibri genoemd, is een elektrisch treinstel bestemd voor het regionaal personenvervoer van de Schweizerische Bundesbahnen (SBB).
En dat probleem heeft die Kolibri nou net even niet! :DWubbo schreef:Nu zal ik ongetwijfeld een infobeperking hebben, niet kunnen lezen en niet kunnen quoten, maar het staat er echt. Overigens doen wij in Nederland dit met VIRM: rijtuigen die je gewoon kunt uitwisselen met andere treinstammen, zolang je maar zorgt dat je bepaalde types rijtuigen altijd aan boord hebt (het rijdt verdraaide lastig zonder stroomafnemer of motoren). Maar nu zal ik wel een olieslaaf genoemd worden.
Is het heus? *O*Wubbo schreef:Overigens rijden we in Nederland ook al een tijdje met multicourante locs (BR189 onder andere), maar dat zal ik maar niet verder vertellen.
Misschien is het je bekend dat er in Duitsland veel internationale treinen rijden. Verleden tijd? Heb je een link van die "rasse schreden"?Caspar schreef:in ieder geval gaan alle IC rijtuigen eruit, en komt daar een nieuw type ICE voor in de plaats. De getrokken regionale stoppers verdwijnen ook met rasse schreden uit het Duitse spoorbeeld.
Dergelijke voorzieningen zijn zonder meer mogelijk met losse bakken. Veolia heeft kennelijk wel een probleem, als er een idioot op een spoorwegovergang blijft hangen gaan er minstens twee bakken aan de kant. En dan moet je huren. Treinstellen die niet aan een GTW kunt hangen. Extra personeel dus. Geen probleem?Caspar schreef:Veel reizigers zijn denk ik ook tevreden met nieuwe treinstellen zoals dit, een gesloten wc systeem, gelijkvloerse instap, airconditioning. En om het een en ander aan te passen aan het reizigers aanbod is het ook in 2 verschillende lengtes qua bakken. Net als onze nieuwe Sprinters. Zie het probleem dan ook niet zo.
Goh, dat probleem heb ik nou helemaal niet. En de Zwitsers ook niet. :pos:Caspar schreef:oude Zwitserse meuk
Heel veel van deze internationale treinen worden al met treinstellen gereden, bijvoorbeeld de verbindingen met Denemarken (ICE), Keulen- Amsterdam (ICE) , Keulen- Brussel/Parijs (ICE+Thalys) Frankfurt- Parijs (ICE) Stuttgart- Parijs (TGV) Essen- Basel/Interlaken (ICE) Frankfurt- Wenen (ICE). De treinen vanuit Munchen naar Wenen en Boedapest rijden ook met een vaste treinstam. Blijft qua lange afstandsverkeer nog over: München- Innsbruck- Italie, Berlijn- Polen, Amsterdam- Berlijn, en nog een enkele trein Munchen- Salzburg. (die ook Railjet moet gaan worden).Misschien is het je bekend dat er in Duitsland veel internationale treinen rijden. Verleden tijd?
Dit moet jou vast wel aanspreken.Velaro D fährt laut Siemens mit einer Spitzengeschwindigkeit von bis zu 320 Kilometer pro Stunde und soll pro Sitzplatz auf 100 Kilometer nur 0,33 Liter Benzin-Äquivalent verbrauchen.
Wat is er met dat model?Dit model gemist?
Nee.AOD schreef:Het valt niet mee om zelfs een forumbeheerder uit te leggen dat dit treinstel gewoon op het station uit elkaar gehaald kan worden en daarvoor niet (om het in olieslaventermen te houden) naar de garage hoeft. Duidelijk?
Die kan rijden zonder stroomafnemer? Zonder motoren? Of heeft ie toevallig een motorwagen nodig omdat anders de rijtuigen niet vooruit komen?AOD schreef:En dat probleem heeft die Kolibri nou net even niet! :DWubbo schreef:Nu zal ik ongetwijfeld een infobeperking hebben, niet kunnen lezen en niet kunnen quoten, maar het staat er echt. Overigens doen wij in Nederland dit met VIRM: rijtuigen die je gewoon kunt uitwisselen met andere treinstammen, zolang je maar zorgt dat je bepaalde types rijtuigen altijd aan boord hebt (het rijdt verdraaide lastig zonder stroomafnemer of motoren). Maar nu zal ik wel een olieslaaf genoemd worden.
Dat er twee bakken aan de kant staan na die botsing heeft vooral met die botsing te maken. Ook als je rijtuigen tegen een auto parkeert is de kans best aanwezig dat je vooroplopende loc + 1e rijtuig stuk zijn, of de eerste twee rijtuigen als je met de stuurstand voor rijdt. Stuk = stuk. En als je dan (te) weinig materieel hebt moet je huren ja. Dat heeft meer te maken met hoe veel materieel Veolia besteld heeft dan met wat voor materieel dat is. Kapotte rijtuigen kunnen namelijk ook niet rijden.AOD schreef:Dergelijke voorzieningen zijn zonder meer mogelijk met losse bakken. Veolia heeft kennelijk wel een probleem, als er een idioot op een spoorwegovergang blijft hangen gaan er minstens twee bakken aan de kant. En dan moet je huren. Treinstellen die niet aan een GTW kunt hangen. Extra personeel dus. Geen probleem?
Hopeloos geval, geen tijd meer aan besteden! :DWubbo schreef:Die kan rijden zonder stroomafnemer? Zonder motoren? Of heeft ie toevallig een motorwagen nodig omdat anders de rijtuigen niet vooruit komen?AOD schreef:En dat probleem heeft die Kolibri nou net even niet! :D
Railjet, was dat niet een lok-rijtuigen-combinatie?Caspar schreef:Heel veel van deze internationale treinen worden al met treinstellen gereden, bijvoorbeeld de verbindingen met Denemarken (ICE), Keulen- Amsterdam (ICE) , Keulen- Brussel/Parijs (ICE+Thalys) Frankfurt- Parijs (ICE) Stuttgart- Parijs (TGV) Essen- Basel/Interlaken (ICE) Frankfurt- Wenen (ICE). De treinen vanuit Munchen naar Wenen en Boedapest rijden ook met een vaste treinstam. Blijft qua lange afstandsverkeer nog over: München- Innsbruck- Italie, Berlijn- Polen, Amsterdam- Berlijn, en nog een enkele trein Munchen- Salzburg. (die ook Railjet moet gaan worden).Misschien is het je bekend dat er in Duitsland veel internationale treinen rijden. Verleden tijd?
Met als gevolg zoveel vertraging dat je de trein alsnog kunt opheffen... dan is het vervangen van een treinstel door een ander treinstel sneller: het vervangende stel kan je er gewoon voor parkeren en dan heb je later alle tijd om het defecte materieel weg te krijgen (of te repareren en weer als vervanging voor je reservematerieel te gebruiken).AOD schreef:Hardnekkig misverstand, het gaat mij er niet om dat er continue gerangeerd wordt, het gaat mij er om dat er bij defekten simpel een deel van de trein OP HET STATION vervangen kan worden.
Je zou kunnen beginnen met z'n bericht goed te lezen want wat je nu stelt schrijft 'ie niet.Wubbo kan wel verder gaan met spijkers op laag water te zoeken door de suggereren dat een losse motorwagen zonder motoren kan, maar daarmee maakt ie zich nog veel meer belachelijk.
Tja, als iedereen vlakbij z'n werk woont lopen de lokale wegen vast i.p.v. de snelwegen. Of je kan onmogelijk nog een beetje doorfietsen door drukte op de fietspaden.De forens, die meer dan 40 km van z'n werk woont, loopt vast in de blikmassa en neemt vloekend plaats in de trein. Gevalletje eigen schuld.
Het antwoord losse rijtuigen ook niet andersDe automaffia denkt met meer asfalt een antwoord te hebben, maar daar komt men ook wel achter. Probleem is de uit de hand gelopen mobiliteit en het antwoord treinstel is geen oplossing.
[/quote]In mijn werkzame leven ging ik hooguit 4 keer per jaar met het OV omdat ik altijd met m'n werk mee verhuisd ben. Dat kon ik omdat ik niet het "onverkoopbaar huisprobleem" had.
Alsof die dingen elke dag kapot gaan. :DDaniel schreef:Met als gevolg zoveel vertraging dat je de trein alsnog kunt opheffen... dan is het vervangen van een treinstel door een ander treinstel sneller: het vervangende stel kan je er gewoon voor parkeren en dan heb je later alle tijd om het defecte materieel weg te krijgen (of te repareren en weer als vervanging voor je reservematerieel te gebruiken).AOD schreef:Hardnekkig misverstand, het gaat mij er niet om dat er continue gerangeerd wordt, het gaat mij er om dat er bij defekten simpel een deel van de trein OP HET STATION vervangen kan worden.
Heb je echter een defect rijtuig en zit dat elders dan achterop de trein dan is zo'n soort oplossing niet mogelijk zonder veel rangeren wat dus tijd kost.
Ik toon even een volledige quote:Daniel schreef:Je zou kunnen beginnen met z'n bericht goed te lezen want wat je nu stelt schrijft 'ie niet.Wubbo kan wel verder gaan met spijkers op laag water te zoeken door de suggereren dat een losse motorwagen zonder motoren kan, maar daarmee maakt ie zich nog veel meer belachelijk.
Die kan rijden zonder stroomafnemer? Zonder motoren? Of heeft ie toevallig een motorwagen nodig omdat anders de rijtuigen niet vooruit komen?AOD schreef:En dat probleem heeft die Kolibri nou net even niet! :DWubbo schreef:Nu zal ik ongetwijfeld een infobeperking hebben, niet kunnen lezen en niet kunnen quoten, maar het staat er echt. Overigens doen wij in Nederland dit met VIRM: rijtuigen die je gewoon kunt uitwisselen met andere treinstammen, zolang je maar zorgt dat je bepaalde types rijtuigen altijd aan boord hebt (het rijdt verdraaide lastig zonder stroomafnemer of motoren). Maar nu zal ik wel een olieslaaf genoemd worden.
Joh, wees es een beetje realistisch. Al eens gekeken hoeveel ruimte een fiets inneemt t.o.v. een rijblik?Daniel schreef:Tja, als iedereen vlakbij z'n werk woont lopen de lokale wegen vast i.p.v. de snelwegen. Of je kan onmogelijk nog een beetje doorfietsen door drukte op de fietspaden.De forens, die meer dan 40 km van z'n werk woont, loopt vast in de blikmassa en neemt vloekend plaats in de trein. Gevalletje eigen schuld.
Nou nou, weet je zeker dat je hier een serieus antwoord op wilt?Daniel schreef:Het antwoord losse rijtuigen ook niet andersDe automaffia denkt met meer asfalt een antwoord te hebben, maar daar komt men ook wel achter. Probleem is de uit de hand gelopen mobiliteit en het antwoord treinstel is geen oplossing.
Ideetje, de werkgelegenheid in de dorpen, is dat wat?Daniel schreef:Als iedereen met z'n werk meeverhuisd was dan hadden ze nu toch wel een aanzienlijk probleem in de steden gehad... daar kan onmogelijk iedereen wonen die er werkt. En tegelijk zouden de dorpen compleet leeglopen bij gebrek aan werkgelegenheid.In mijn werkzame leven ging ik hooguit 4 keer per jaar met het OV omdat ik altijd met m'n werk mee verhuisd ben. Dat kon ik omdat ik niet het "onverkoopbaar huisprobleem" had.
Ik stam van net na de oorlog, half Rotterdam lag plat. Dacht je echt dat je toen eisen kon stellen? En ook vandaag zouden de wooneisen wel wat bijgesteld kunnen worden. Ik geef je nog maar een voorbeeldje:Daniel schreef:Overigens: had zelf ook geen onverkoopbaar huis-probleem maar woon desondanks niet om de hoek bij 't werk. D'r is immers ook nog zoiets als een onbetaalbaar-huis-probleem
Hahaha, daar val je mooi in een valkuil... je hebt dus zelf kennelijk hogere eisen met 60 m2, heb zelf maar 50 m2AOD schreef:Toen ik naar Renkum verhuisde, waren er drie gegadigden voor het huurhuisje. Ik schijf met nadruk je, want de andere gegadigden haakten af omdat het te klein bevonden werd (6 x 10m).