Bus rijdt gat in dek van Goese brug

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bus rijdt gat in dek van Goese brug

Bericht door Daniel »

Bus rijdt gat in dek van Goese brug
donderdag 17 april 2008 | 17:57 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 19 april 2008 | 18:45

Afbeelding
GOES - Een Connexxion-bus heeft donderdag een gat in het dek van de Ringbrug in Goes gereden.

De gemeente herstelt momenteel het brugdek en sluit daarvoor af en toe één rijstrook af. Een buschauffeur had haast en reed met twee wielen over de fietsstrook van de brug. Die is van hout en kon de bus niet dragen. De gemeente verhaalt de reparatiekosten op Connexxion. Een schadebedrag is nog niet bekend.

Bron: PZC
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: Bus rijdt gat in dek van Goese brug

Bericht door Linkerspoor »

Reiziger Ddrs schreef:Een buschauffeur had haast en reed met twee wielen over de fietsstrook van de brug. Die is van hout en kon de bus niet dragen.
Als ik die foto bekijk snap ik dat niet helemaal. Als ie maar met twee wielen er over reed dan kon hij niet aan het inhalen zijn of zo (misschien een brommertje?)

Reiziger Ddrs schreef:De gemeente verhaalt de reparatiekosten op Connexxion. Een schadebedrag is nog niet bekend.
Vind het een beetje vreemd dat het houten fietsgedeelte slechts is afgeschermd door een streep. Als ik connexxion was zou ik dan weer mooi een schadeclaim indienen vanwege het in gevaar brengen van de chauffeur en passagiers... :p
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Bus rijdt gat in dek van Goese brug

Bericht door Chauf21 »

Linkerspoor schreef:
Reiziger Ddrs schreef:Een buschauffeur had haast en reed met twee wielen over de fietsstrook van de brug. Die is van hout en kon de bus niet dragen.
Als ik die foto bekijk snap ik dat niet helemaal. Als ie maar met twee wielen er over reed dan kon hij niet aan het inhalen zijn of zo (misschien een brommertje?)
Zo te zien zijn de rijstroken niet al te breed. Als er dus een breder of een ruim voorgesorteerd voertuig op de naastliggende rijstrook heeft gestaan, kan je dat alleen passeren door een klein stukje fietspad mee te pakken. Beetje jammer alleen dat dat strookje fietspad bestaat uit een gammele houten constructie :)
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: Bus rijdt gat in dek van Goese brug

Bericht door Linkerspoor »

Dat zal het wel zijn geweest ja. Vond het al zo vreemd als een brommertje helemaal links op de rijbaan reed... ;)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6468
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Bus rijdt gat in dek van Goese brug

Bericht door Daantje »

Ik ken die brug heel goed, moest er vroeger altijd overheen als ik van huis naar school ging. Het fietsgedeelte ligt hoger dan het wegdek voor auto's en is op die manier nog enigszins afgescheiden. Wat ik alleen niet begrijp, is wat die Connexxionbus daar deed want normaal gesproken rijden daar helemaal geen lijnbussen. Het kan nu ook niet weer een treinvervangende bus geweest zijn want dan is ie wel erg verdwaald. Volgens mij rijden lijnbussen ook juist niet via die brug omdat het nogal smal is daar. Ik vind het ook erg raar dat dat fietsstuk dan niet dezelfde ondergrond heeft als de rest van de brug want dat is wel wat ik zou verwachten iig.
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Bus rijdt gat in dek van Goese brug

Bericht door waldo79 »

Is het niet een touringcar geweest die voor CXX Tours (dagexcursies e.d.) reed? Dan kan het namelijk wel dat hij die route heeft gereden :idea:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6468
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Bus rijdt gat in dek van Goese brug

Bericht door Daantje »

Dat zou kunnen. Er rijden daar wel veel touringcars met scholieren van en naar het zwembad. Het zou ook kunnen dat de lijndiensten gewijzigd zijn en daar nu wel langs rijden maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Dan nog reden er alleen lijnen die met taxibusjes gereden worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten