Pagina 1 van 4

Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: za 25 sep 2010, 16:06
door Suus
Veolia zet bussen in vanwege volle treinen

In verband met de groei van het aantal reizigers op de noordelijke Maaslijn zet Veolia Transport Limburg ingaande maandag 27 september 2010 bussen in tussen Boxmeer en Nijmegen Heyendaal en tussen Mook en Nijmegen. Met deze maatregel probeert Veolia Transport Limburg de groei van het reizigersaantal op te vangen.

Ieder jaar bij de start van het nieuwe schooljaar neemt het aantal reizigers op de Noordelijke Maaslijn, Venlo - Nijmegen, toe. De ervaring leert dat deze toename tijdelijk is, echter dit jaar is de toename veel groter dan andere jaren. Om deze reizigersgroei op te vangen zet Veolia Transport Limburg met ingang van maandag.
Bron: Treinreiziger.nl en Refdag.nl (niet op zondag)

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 00:41
door Joshua
Kom op dit is geen oplossing. Bestel nou gewoon eens extra materiaal in plaats van dat afgepaste gedoe.

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 00:52
door Michael
Joshua schreef:Kom op dit is geen oplossing. Bestel nou gewoon eens extra materiaal in plaats van dat afgepaste gedoe.
Veolia en extra materiaal bestellen. laat me niet lachen. zolang de provincie niet betaalt komt er niks hoor. Veolia zal dat heus niet uit eigen zak gaan betalen

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 01:03
door Suus
De provincie Limburg is nog wel zo gek te krijgen, die laten soms wel heel makkelijk over zich heen lopen :N

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 10:15
door AOD
Ehhhh. ;)

Prachtig onderwerp voor een weblog, die Maaslijn. :D

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 11:06
door Raymond
Joshua schreef:Kom op dit is geen oplossing. Bestel nou gewoon eens extra materiaal in plaats van dat afgepaste gedoe.
Extra materieel voor hooguit twee maanden per jaar? Dat is wel een heel erg dure grap!

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 13:15
door Stefan
Als Veolia niets doet is het niet goed, doet Veolia wél wat.. Is het ook weer niet goed. Ik snap het niet meer... :|

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 13:17
door AOD
Foute systeemkeuze. Maar ik weet al wie er reageert. :N

Dit, is de juiste flexibele keuze!

Afbeelding

Motorwagen, losse bakken! Staan in Nijmegen weg te roesten.

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 13:19
door Daniel
Hoezo foute systeemkeuze... als je versterkingsrijtuigen in had willen zetten dan had je die toch ook moeten kopen voor de twee maanden dat ze nodig zijn (net als treinstellen).
Die bussen hebben ze al...

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 13:22
door AOD
Daniel schreef:Hoezo foute systeemkeuze... als je versterkingsrijtuigen in had willen zetten dan had je die toch ook moeten kopen voor de twee maanden dat ze nodig zijn (net als treinstellen).
Die bussen hebben ze al...
En die staan in de optocht, snap je dat dan niet?

Afbeelding

Die dingen staan er al. Simpel aankoppelen. Niet achter een GTW dus... Maar dat is nou eenmaal die fout. Nu op de blaren zitten.

Overigens lopen de Wageningse studenten ook naar woonruimte te zoeken. Zelfde oorzaak, de Valleilijn, een bus.

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 13:26
door Daniel
Zijn alleen eigendom van de verkeerde vervoerder en hebben eerst groot onderhoud nodig voor je ze kunt gebruiken (staan aan de kant sinds de revisietermijn aan z'n eind liep). Ook wat duur om ze vervolgens 2 maanden te gebruiken... Buffeltje huren is sneller en goedkoper.

Enig realisme in je berichten zou wel handig zijn...

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 13:27
door Bart
AOD schreef:Die dingen staan er al. Simpel aankoppelen.
Stel dat Veolia al vanaf het begin met locs+rijtuigen zou rijden. Met welk geld gaan ze nieuwe rijtuigen kopen, als ze die nodig hebben zoals nu? Bussen zijn veel goedkoper én die hebben ze al in hun eigen garages staan.

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 13:28
door AOD
Huur je toch een buffeltje, tot ze op zijn, Syntus zit ook in de puree.

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 13:29
door AOD
Bart schreef:
AOD schreef:Die dingen staan er al. Simpel aankoppelen.
Stel dat Veolia al vanaf het begin met locs+rijtuigen zou rijden. Met welk geld gaan ze nieuwe rijtuigen kopen, als ze die nodig hebben zoals nu? Bussen zijn veel goedkoper én die hebben ze al in hun eigen garages staan.
Voor de 234455-ste keer, motorwagens zoals deze:

Afbeelding

Losse bakken bijhuren.

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 13:31
door Geert
NS heeft ook wel treinstellen over die Veolia over zou kunnen nemen. Veolia heeft echter dat geld er niet voor over, dat is het probleem. Een tekort is een tekort, dat geldt zowel voor treinstellen als voor rijtuigen. Als je de treinstellen zou vervangen door rijtuigen (met een precies hetzelfde aantal bakken, dus exact dezelfde capaciteit) was het probleem nog steeds hetzelfde.

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 13:32
door AOD
En losse bakken zijn goedkoper te huren. :D

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 13:33
door MdJ
AOD schreef:[
Voor de 234455-ste keer, motorwagens zoals deze:
http://www.railfaneurope.net/pix/cz/die ... 2003-3.jpg
Voldoen niet aan de concessie-eisen.

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 13:34
door Suus
Kan je dat ook onderbouwen?

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 13:35
door Geert
AOD schreef:En losse bakken zijn goedkoper te huren. :D
Misschien zijn losse bakken goedkoper in aanschaf/huur, maar niet in exploitatie. Even de capaciteit verhogen of verlagen betekent dat je de trein uit elkaar moet rangeren, tussenbakken er tussen moet rangeren en de trein weer aan elkaar moet koppelen. Bij treinstellen rangeer je er gewoon het extra treinstel tegenaan en klaar.

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 13:37
door AOD
Bee schreef:Kan je dat ook onderbouwen?
Dat kun je toch zelf berekenen? Een treinstel met motoren of een losse tweedehands (huur)bak met een stuurleiding. Je bent toch geen kind meer neem ik aan.

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 13:38
door Fles
AOD schreef:
Bee schreef:Kan je dat ook onderbouwen?
Dat kun je toch zelf berekenen? Een treinstel met motoren of een losse tweedehands (huur)bak met een stuurleiding. Je bent toch geen kind meer neem ik aan.
Kom eens met cijfers, alwetende.

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 13:40
door Geert
AOD schreef:
Bee schreef:Kan je dat ook onderbouwen?
Dat kun je toch zelf berekenen? Een treinstel met motoren of een losse tweedehands (huur)bak met een stuurleiding. Je bent toch geen kind meer neem ik aan.
Reageer dan ook even op mijn post hierboven. Rangeren met losse bakken kost meer tijd, dus minder tijd dat de trein effectief kan rijden. Bij een krappe dienstregeling zoals op de Maaslijn houdt dat in dat je een extra trein in moet zetten. Dat is nog veel duurder!

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 13:41
door AOD
Geert schreef:
AOD schreef:En losse bakken zijn goedkoper te huren. :D
Misschien zijn losse bakken goedkoper in aanschaf/huur, maar niet in exploitatie. Even de capaciteit verhogen of verlagen betekent dat je de trein uit elkaar moet rangeren, tussenbakken er tussen moet rangeren en de trein weer aan elkaar moet koppelen. Bij treinstellen rangeer je er gewoon het extra treinstel tegenaan en klaar.
:evil: :evil: :evil:

Je moet hier ook alles uitleggen! Systeemfout!

Automatische koppelingen, de Russen en Amerikanen werken al 100 jaar zo, een land dat vooraan wil lopen in innovatie zou dat niet kunnen?

Maar ik stop voor nu met chatten. Bekijk mijn weblog, daar behandel ik dat allemaal. :N

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 13:42
door Geert
Automatische koppelingen zijn nog geen stuurstanden. Je kunt niet zomaar achteruit rijden met een trein.

Over systeemfouten en infobeperking gesproken...

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 13:42
door AOD
Fles schreef:Kom eens met cijfers, alwetende.
Waarom kom je niet met cijfers over het tegendeel? Kun je dat?