Pagina 2 van 4

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 13:43
door Daniel
Ow trouwens, die rijtuigen die in Nijmegen aan de kant staan kunnen niet in trek-duwbedrijf rijden, zijn de buffers niet sterk genoeg voor.
Motorwagen driehoeken na aankomst in Roermond betekend een rondje via Eindhoven naar Venlo wat dan deels met de cabine aan de achterkant zou zijn. Als dat al mogelijk zou zijn is 't in ieder geval dan niet meer goedkoper dan een treinstel huren :mrgreen:

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 13:44
door AOD
Geert schreef:Automatische koppelingen zijn nog geen stuurstanden. Je kunt niet zomaar achteruit rijden met een trein.

Over systeemfouten en infobeperking gesproken...
Ik denk dat het zinloos is jullie te overtuigen, heb ik het ene probleem behandeld, verzinnen jullie een ander. Dat is het zoeken naar spijkers op laag water. Jullie willen gewoon geen oplossing.

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 13:45
door Daniel
Je zou wellicht kunnen beginnen te bedenken dat enig realisme in jouw oplossingen ontbreekt...

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 13:46
door Stefan
AOD schreef:Waarom kom je niet met cijfers over het tegendeel? Kun je dat?
Een vraag met een vraag beantwoorden.. Ook een oplossing ja, zolang je alles maar naar je eigen (alwetende) hand kunt draaien....

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 13:46
door AOD
Daniel schreef:Je zou wellicht kunnen beginnen te bedenken dat enig realisme in jouw oplossingen ontbreekt...
Je zou wellicht kunnen rondkijken in andere landen voor je alles afkraakt, want dat is de sport hier.

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 13:47
door Geert
AOD schreef:Ik denk dat het zinloos is jullie te overtuigen, heb ik het ene probleem behandeld, verzinnen jullie een ander. Dat is het zoeken naar spijkers op laag water. Jullie willen gewoon geen oplossing.
Helemaal niet, maar de oplossing die je voorstelt is gewoon niet goed uitgewerkt. Treinstellen werken in de praktijk goed, jij beweert dat het goedkoper kan maar weigert dat met cijfers te onderbouwen, en als iemand dan zwakke punten in je onderbouwing aanwijst roep je dat het zinloos is om ons te overtuigen. Kom op zeg, dat is geen volwassen manier van discussiëren. Op deze manier ga je ons zeker niet overtuigen.

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 13:47
door Daniel
Dat jouw oplossingen afgekraakt worden heeft een reden hoor, je hebt 't zelf alleen nog niet door :wink:

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 13:47
door AOD
Stefan schreef:
AOD schreef:Waarom kom je niet met cijfers over het tegendeel? Kun je dat?
Een vraag met een vraag beantwoorden.. Ook een oplossing ja, zolang je alles maar naar je eigen (alwetende) hand kunt draaien....
Heb jij dan een oplossing?

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 13:49
door Stefan
Hoor je mij dat zeggen dan? Ik ben ook benieuwd naar een onderbouwing, dus ook ik zeg: Kom maar eens met cijfers waarin staat dat het goedkoper is om met losse rijtuigen te gaan werken.

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 13:49
door Daniel
@AOD: Ha, nog een vraag als antwoord op een vraag. Hoe lang moeten we daar nog mee doorgaan voordat je met een onderbouwing in cijfers van je onzinnige plannetjes komt?

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 13:49
door AOD
Geert schreef:
AOD schreef:Ik denk dat het zinloos is jullie te overtuigen, heb ik het ene probleem behandeld, verzinnen jullie een ander. Dat is het zoeken naar spijkers op laag water. Jullie willen gewoon geen oplossing.
Helemaal niet, maar de oplossing die je voorstelt is gewoon niet goed uitgewerkt. Treinstellen werken in de praktijk goed, jij beweert dat het goedkoper kan maar weigert dat met cijfers te onderbouwen, en als iemand dan zwakke punten in je onderbouwing aanwijst roep je dat het zinloos is om ons te overtuigen. Kom op zeg, dat is geen volwassen manier van discussiëren. Op deze manier ga je ons zeker niet overtuigen.
Zoek het dan lekker zelf uit, ik heb geen zin om met 3 man te gaan zitten chatten.

Doei!

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 13:49
door Geert
Daniel schreef:Ow trouwens, die rijtuigen die in Nijmegen aan de kant staan kunnen niet in trek-duwbedrijf rijden, zijn de buffers niet sterk genoeg voor.
Motorwagen driehoeken na aankomst in Roermond betekend een rondje via Eindhoven naar Venlo wat dan deels met de cabine aan de achterkant zou zijn. Als dat al mogelijk zou zijn is 't in ieder geval dan niet meer goedkoper dan een treinstel huren :mrgreen:
Nou ja, als je al met ICK wil rijden op de Maaslijn zul je waarschijnlijk gewoon omlopen met de locomotief in Roermond, wat NS ook jarenlang deed in Venlo. De kering van 9 minuten ga je dan echter niet meer halen -> extra trein nodig -> te duur. Driehoeken via Eindhoven is natuurlijk quatsch.

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 13:50
door Daniel
Tja, dat dat driehoeken onzinnig is wist ik al, maar AOD wilde met motorrijtuigen gaan rijden :wink:

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 14:00
door Fles
AOD schreef:Bekijk mijn weblog, daar behandel ik dat allemaal. :N
Vergeet het. Mijn humeur is me meer waard.

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 14:26
door AOD
Daniel schreef:Tja, dat dat driehoeken onzinnig is wist ik al, maar AOD wilde met motorrijtuigen gaan rijden :wink:
Goh, er wordt er één wakker.

Bekijk onderstaande links maar es, als het om geld gaat.

http://mct.sbb.ch/mct/operating_pb_gebr ... euge_d.pdf
http://litra.ch/dcs/users/2/Infofahrt_2 ... enthal.pdf

en

http://klimaatkombi.blogeiland.nl/index ... 1270712034

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 14:32
door Daniel
Jijzelf bent alleen nog niet helemaal wakker... motorwagen + ICK + stuurstand gaat dus niet met dat ICK dat in Nijmegen staat, moet er dus gedriehoekt worden. Of je moet rijtuigen + loc gebruiken en omlopen maar zoals Geert al schreef haal je dat niet in 9 minuten keertijd te Roermond.
In Nijmegen haal je het misschien wel maar heb je dan zowiezo een extra loc nodig (op spoor 35 kan je niet omlopen)

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 14:40
door AOD
Je hoeft niet gek te zijn om met dit forum mee te doen, maar het helpt wel. ;)

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 16:57
door fogeltje
Kunnen we deze onzindiscussie aub beperken tot 1 topic en dit niet gaan uitsmeren over nog meer topics? Ik stel voor dit topic te fuseren met het andere topic en eventueel een nieuw topic over problemen op de treindienst Roermond-Nijmegen openen waar we dingen als "motorwagens" en "infobeperkingen" achterwege laten.

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 17:18
door Bart
AOD, als ik jouw weblog zo lees (NS heeft een flink aantal "onrendabele" lijnen in de uitverkoop gedaan. En die blijken nu opeens helemaal niet onrendabel. Zij zijn opeens wel klantvriendelijk, er heerst een Zwitsers gemoedelijk sfeertje.) denk ik dat je geen idee hebt waarom NS niet meer rijdt op die lijnen.

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 18:03
door AOD
fogeltje schreef:Kunnen we deze onzindiscussie aub beperken tot 1 topic en dit niet gaan uitsmeren over nog meer topics? Ik stel voor dit topic te fuseren met het andere topic en eventueel een nieuw topic over problemen op de treindienst Roermond-Nijmegen openen waar we dingen als "motorwagens" en "infobeperkingen" achterwege laten.
Heb ik eindelijk een kostenplaatje gepresenteerd, mag ik het niet meer over de materieelsoort hebben. Waarover gaan we het dan hebben? De kleur van het materieel, het landschap, de passagiers? Het soort perrontegels? De snor van het spoorwegpersoneel?

Men vraagt en wij draaien. :D

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 18:13
door Suus
Goed dan, hoeveel rijtuigen kan je laten rijden voor 140 miljoen euro, het bedrag waarmee Arriva 38 treinstellen koopt.

Daarvan:
19 stuks tweedelig = 38 bakken
19 stuks driedelig = 47 bakken
TOTAAL = 85 bakken

Zou mij niets verbazen als je voor hetzelfde bedrag ongeveer 85 rijtuigen kan kopen, maar dan heb je nog geen aandrijving.

Wat ik uit jouw foldertjes haal: De Zwitserse spoorwegen kopen voor 753 miljoen euro 44 zevendelige treinstellen (ICN = treinstel). Er staat echter niets in over de aanschafprijs van een nieuw los rijtuig die je achter een trein kan hangen. In het eerste foldertje staat dat alle prijzen op aanvraag zijn. Het ontbeert hierbij dus aan concrete cijfers die jouw stelling onderbouwen. Die zou ik graag willen zien, want dan kunnen we eens een vergelijking op basis van kosten maken (= economische vergelijking) in plaats van een vergelijking op fantasie.

Maar ach, ik ben toch bevooroordeeld waarschijnlijk, hoe kan het ook anders als je opa een type plastic heeft uitgevonden :(

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 18:16
door Fles
fogeltje schreef:Kunnen we deze onzindiscussie aub beperken tot 1 topic en dit niet gaan uitsmeren over nog meer topics? Ik stel voor dit topic te fuseren met het andere topic en eventueel een nieuw topic over problemen op de treindienst Roermond-Nijmegen openen waar we dingen als "motorwagens" en "infobeperkingen" achterwege laten.
Een centraal hokje voor alle AOD-idioterieën vind ik wel wat. Bij wijze van entertainment. Zinvolle discussie is allang een gepasseerd station.

Hihi, "station" :)

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 18:26
door Meltrain
Daniel schreef:Jijzelf bent alleen nog niet helemaal wakker... motorwagen + ICK + stuurstand gaat dus niet met dat ICK dat in Nijmegen staat, moet er dus gedriehoekt worden. Of je moet rijtuigen + loc gebruiken en omlopen maar zoals Geert al schreef haal je dat niet in 9 minuten keertijd te Roermond.
In Nijmegen haal je het misschien wel maar heb je dan zowiezo een extra loc nodig (op spoor 35 kan je niet omlopen)
Je kunt er wel natuurlijk met een 6400 + ICK + 6400 rijden. Eentje voor de trein en eentje achter de trein in opzending. Dat maakt het rangeren gelijk ook een stuk makkelijker (indien er een vrij spoor is waar je je afgekoppelde rijtuigen kunt stallen). Ik geef wel toe dat rangeren in 9 minuten hoogstwaarschijnlijk niet gaat lukken.
AOD schreef:
Stefan schreef:
AOD schreef:Waarom kom je niet met cijfers over het tegendeel? Kun je dat?
Een vraag met een vraag beantwoorden.. Ook een oplossing ja, zolang je alles maar naar je eigen (alwetende) hand kunt draaien....
Heb jij dan een oplossing?
Ja. :D
Als het goed is, staan er in Amersfoort en Amsterdam nog sporen vol Wadlopers.
Veolia kan dus de spitstreinen prima met Wadlopers exploiteren (voordeel: makkelijk combineren en splitsen :!: ) en de overige treinen verlengen. :)

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 18:37
door Bart
meltrain schreef:Als het goed is, staan er in Amersfoort en Amsterdam nog sporen vol Wadlopers.
Veolia kan dus de spitstreinen prima met Wadlopers exploiteren (voordeel: makkelijk combineren en splitsen :!: ) en de overige treinen verlengen. :)
Met welk geld?

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Geplaatst: zo 26 sep 2010, 19:14
door Vinny
Daniel schreef:Jijzelf bent alleen nog niet helemaal wakker... motorwagen + ICK + stuurstand gaat dus niet met dat ICK dat in Nijmegen staat, moet er dus gedriehoekt worden. Of je moet rijtuigen + loc gebruiken en omlopen maar zoals Geert al schreef haal je dat niet in 9 minuten keertijd te Roermond.
In Nijmegen haal je het misschien wel maar heb je dan zowiezo een extra loc nodig (op spoor 35 kan je niet omlopen)
Je kunt ICK toch gewoon in trek-trek formatie laten rijden. Een locomotief heb je waarschijnlijk wel relatief goedkoop op de goederenmarkt, aangezien diesellocs uitgefaseerd worden t.b.v. multicourante electrische locs, en sikjes en hun opvolgers voor het rangeerwerk.

Maar goed, dan heb je dus ICK op Nijmegen - Roermond. Ik zie daar absoluut het voordeel t.o.v. buffels niet van in. Wellicht dat je ergens tussen 10 september en 15 oktober ergens een rijtuigje extra kunt tussenproppen. Inhuren van de vakantietreinen is dan wellicht een optie (voor 10 september zit dat ding in treinen naar Zuid Frankrijk en Midden-Italie) terwijl na 15 oktober het wintersportseizoen in Zwitserland en Oostenrijk weer van start gaat....

Toch heb ik zo het idee dat een paar nieuwe spurts en een iets andere treindienst (bijvoorbeeld in de spits voor de doorgaande treinen Roermond - Nijmegen, station N. Heyendaal overslaan) ook best kan werken. Op heel lange termijn kun je wellicht nog wat doen door een toegevoegde treindienst Nijmegen - Kleef in te leggen.