Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gesloten
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Bericht door Michael »

Verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

DEN BOSCH - De provincie Noord-Brabant heeft een verlanglijstje opgesteld met acht nieuwe treinstations. Het ministerie van Infrastructuur en Milieu verwacht ook van andere provincies zo'n overzicht.
Op de Brabantse lijst staan twee stations in Den Bosch, Eindhoven en Oss. Ook Breda en Berkel-Enschot zijn in beeld voor een nieuw station.

Lees verder op: http://www.omroepbrabant.nl/?news/14417 ... tions.aspx
Waalwijker
Berichten: 37
Lid geworden op: za 01 mei 2010, 10:33
Locatie: Waalwijk

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Bericht door Waalwijker »

Een extra station in Oss vind ik een beetje te veel van het goede.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Bericht door Raymond »

Dat verplaatsen naar Beukenlaan in de richting van het Centraal Station (naar Strijp S) is ook een dure grap en ik zie er het nut ook niet echt van in. Gaat om een verplaatsing van 400 meter waarmee de afstand tussen de beide Eindhovense stations slechts 1,3 kilometer wordt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Bericht door Ennes »

kunnen we niet gewoon alle stations aan elkaar koppelen :roll: :lol:

Iedereen wil steeds sneller van A naar B, maar ondertussen wil men bij elke stoeptegel tussen de bestaande stations een nieuw station bouwen, en natuurlijk het liefst met een IC status.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Bericht door Daniel »

Jammergenoeg bestaat de doorloopkop van ICM niet meer, dan had je gewoon een reeks stellen aan elkaar kunnen koppelen en kon je door de trein naar je bestemming wandelen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Bericht door Suus »

Wat te denken van een VIRM-XII :mrgreen: Dan heb je al 324 meter. Zet er 4 achter elkaar, en je hebt een trein van Eindhoven naar Eindhover Strijp S (is dat een station speciaal voor misdadigers ofzo?)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Bericht door Bart »

Als ze zo graag geld willen blijven pompen in hun spoorwegen, is het misschien zinvoller om nieuwe spoorlijnen te bouwen dan om de afstanden tussen de stations op de bestaande lijnen steeds kleiner te maken. Op een gegeven moment zijn de spoorlijnen wel verzadigd met sprinterstops. Kijk dan liever of je bijvoorbeeld een deel van de Halvezolenlijn kunt heropenen.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Bericht door Ennes »

Mij lijkt het veel beter om het OV onder te brengen in een overkoepelend orgaan die alle losse OV bedrijven meer op elkaar laat aansluiten, zodat het ook aantrekkelijk gaat worden het OV te nemen als je niet vlak naast het station moet zijn. Een soort van integrale dienstregeling dus. Nu heeft iedereen zijn eigen toko, en de rest boeit niet (zie je ook al bij de verschillende onderdelen binnen 1 ov bedrijf, b.v. NSR - HiSpeed)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Bericht door huibe »

Snel bouwen die dingen! Heb ik tenminste een station op 300 meter van de voordeur!
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Bericht door Dexter »

Meer stations en dichter op elkaar hoeft geen probleem te zijn, maar dan zou ik wel meer viersporige baanvakken willen zien zodat de IC's beter kunnen doorrijden en de Sprinters een soort S-Bahn-achtig systeem kunnen worden.
Vallend blad maakt rails glad.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Bericht door find_your_spot »

Laat ze liever geld investeren in het verdubbelen van het spoor tussen Den Bosch en Roosendaal.

Verder moet het mogelijk zijn om binnen 5 jaar alle gelijk vloerse overwegen weg te krijgen, die dingen leveren teveel gevaar en vertraging op.

Wanneer dat gereed is, kijken we weer verder.
For Your Railroad Adventures
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Bericht door Wubbo »

Het spoor verdubbelen tussen Breda en Roosendaal? Voor die 2 treinen per uur per richting daar? En tussen 's-Hertogenbosch en Tilburg, waar 4 treinen per uur rijden die allemaal even snel zijn (geen tussenstations)? Dan lijken die 8 stations me nog nuttiger...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Bericht door Suus »

Een oplossing voor station Den Bosch lijkt mij wel nuttig. Je zit daar met veel kruisende bewegingen tussen Vught aansluiting en de aansluiting ten noorden van Den Bosch. Ik heb daar wel eens plannen voor gezien, maar ik heb geen idee hoe het daarmee is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Bericht door Wubbo »

De plannen voor de noordzijde (vrije kruising en vier sporen over de Dieze) lijken vrij concreet. Voor de zuidzijde ken ik nog geen serieuze plannen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Bericht door fogeltje »

Waalwijker schreef:Een extra station in Oss vind ik een beetje te veel van het goede.
Dat vind ik dan weer niet, Oss is juist een plek om dat te doen. Je kunt Oss vergelijken met Helmond wat dat betreft. Overig OV is vrij mager, de stadsdienst is niet de moeite waard. Op lijn 152/157 na zijn de streeklijnen verder ook niet bijzonder. Een extra station heeft juist wel potentie. De planning staat voor Berghem lees ik, die wijk is nog steeds groeiende en dan heb je potentieel voor een station. De stadsdienst en lijn 96 geven maar vrij weinig bediening van die kanten van Oss.

Wat ze met "West" bedoelen weet ik dan weer; verplaatsen van Station Oss West of daar westelijk van een Station Oss West West maken? In dat laatste geval zou ik eerder overwegen om voor de gemeente Maasdonk wat neer te planten.
"Een touringcar is geen bus"
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Bericht door find_your_spot »

Voorbeeld: Als je van Roosendaal naar Etten-Leur reist kom je onderweg al 14 gelijkvloerse kruisingen tegen.

Hoe vaak ik heb mee gemaakt dat er een storing was omdat kinderen aan de bomen hingen, fietsen op het spoor werden gelegd of er een auto geschaard nog op het spoor stond, zijn inmiddels na 3 jaar niet meer op 1 hand te tellen.

Oftewel zou ik liever zien dat Brabant eerst investeerd in het kruisingsvrij maken van spoor en weg verkeer.

Dit lijkt mij voor de machnisten ook een stuk prettiger rijden.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Bericht door AppleMoose »

Zullen we dan gelijk alle gelijkvloerse kruisingen in het hele land opheffen? :roll:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Bericht door Ennes »

Ronaldussen schreef:Zullen we dan gelijk alle gelijkvloerse kruisingen in het hele land opheffen? :roll:
gewoon het hele spoornet asfalteren, ben je gelijk van alle gezeur af, geen vertragingen, geen slechte aansluitingen geen wc loze treinen, en er ligt genoeg asfalt om het file probleem op te lossen :D
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Bericht door Dexter »

Ennes schreef:gewoon het hele spoornet asfalteren, ben je gelijk van alle gezeur af, geen vertragingen, geen slechte aansluitingen geen wc loze treinen, en er ligt genoeg asfalt om het file probleem op te lossen :D
Nee, ik ben juist voor rails in alle straten! En dan liefst met een systeem van kleine, automatisch bestuurde karretjes die zich op de hoofdroutes combineren en splitsen. Individueel railverkeer voor allen! *O* *bus*
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Bericht door Suus »

Teveel berichten van AOD/OAD gelezen :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Bericht door Wubbo »

find_your_spot schreef:Voorbeeld: Als je van Roosendaal naar Etten-Leur reist kom je onderweg al 14 gelijkvloerse kruisingen tegen.
Ik neem aan dat dit een reactie op mijn bericht is. Ik heb het niet gehad over gelijkvloerse overwegen, ik heb het alleen gehad over viersporigheid. Roosendaal - Breda viersporig maken is een van de slechtste investeringen die je kan doen, en dat lijkt me dus niks.

Overigens is het een duur grapje om voor een paar vandalen (want dat is de grote groep uit jouw bericht) de overwegen maar op te heffen. Het creëert een ander probleem, dat alles met viaducten te maken heeft. Ik zal hier verder geen mensen op ideeën brengen, maar er zijn al nieuwsberichten genoeg over geschreven.
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Bericht door lijntaxi »

Ik vind persoonlijk veel van die nieuwe stations de grootste onzin. Ik begrijp totaal niet de meerwaarde van een station Berkel-Enschot/Udenhout. Want zo zal het nieuwe station naar alle waarschijnlijkheid genoemd gaan worden. Die miljoenen die dit nieuwe station kost kan beter besteed worden aan verbetering van de busverbinding van Udenhout - Berkel-Enschot naar de stations Oisterwijk en Tilburg. Op de lijnennetkaart van de dienstregeling van Arriva in Brabant 2014 bekijkende, zou ik willen pleiten voor een busverbinding Den Dungen - St Michielsgestel - station Vught - Helvoirt Busstation - Udenhout - Berkel-Enschot - Tilburg, Stappegoor - station Tilburg en als eindbetemming Tilburg, Universiteit.
De meest rechtstreekse verbinding met de bus zou natuurlijk zijn: station Vught - busstation Helvoirt - Berkel-Enschot - Tilburg, Stappegoor - Tilburg Universiteit.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Bericht door ArrivaBas »

Waarom reactiveer je een topic dat al zeven jaar geen nieuw bericht meer heeft gezien? :shock:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Bericht door Zugführer »

Enorme topic kick zonder duidelijke reden, inderdaad nergens voor nodig.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten