Pagina 1 van 1

Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Geplaatst: wo 20 okt 2010, 19:53
door Michael
Verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

DEN BOSCH - De provincie Noord-Brabant heeft een verlanglijstje opgesteld met acht nieuwe treinstations. Het ministerie van Infrastructuur en Milieu verwacht ook van andere provincies zo'n overzicht.
Op de Brabantse lijst staan twee stations in Den Bosch, Eindhoven en Oss. Ook Breda en Berkel-Enschot zijn in beeld voor een nieuw station.

Lees verder op: http://www.omroepbrabant.nl/?news/14417 ... tions.aspx

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Geplaatst: wo 20 okt 2010, 21:35
door Waalwijker
Een extra station in Oss vind ik een beetje te veel van het goede.

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Geplaatst: wo 20 okt 2010, 22:01
door Raymond
Dat verplaatsen naar Beukenlaan in de richting van het Centraal Station (naar Strijp S) is ook een dure grap en ik zie er het nut ook niet echt van in. Gaat om een verplaatsing van 400 meter waarmee de afstand tussen de beide Eindhovense stations slechts 1,3 kilometer wordt.

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Geplaatst: wo 20 okt 2010, 22:02
door Ennes
kunnen we niet gewoon alle stations aan elkaar koppelen :roll: :lol:

Iedereen wil steeds sneller van A naar B, maar ondertussen wil men bij elke stoeptegel tussen de bestaande stations een nieuw station bouwen, en natuurlijk het liefst met een IC status.

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Geplaatst: wo 20 okt 2010, 22:05
door Daniel
Jammergenoeg bestaat de doorloopkop van ICM niet meer, dan had je gewoon een reeks stellen aan elkaar kunnen koppelen en kon je door de trein naar je bestemming wandelen.

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Geplaatst: wo 20 okt 2010, 22:09
door Suus
Wat te denken van een VIRM-XII :mrgreen: Dan heb je al 324 meter. Zet er 4 achter elkaar, en je hebt een trein van Eindhoven naar Eindhover Strijp S (is dat een station speciaal voor misdadigers ofzo?)

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Geplaatst: wo 20 okt 2010, 22:15
door Bart
Als ze zo graag geld willen blijven pompen in hun spoorwegen, is het misschien zinvoller om nieuwe spoorlijnen te bouwen dan om de afstanden tussen de stations op de bestaande lijnen steeds kleiner te maken. Op een gegeven moment zijn de spoorlijnen wel verzadigd met sprinterstops. Kijk dan liever of je bijvoorbeeld een deel van de Halvezolenlijn kunt heropenen.

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Geplaatst: wo 20 okt 2010, 22:22
door Ennes
Mij lijkt het veel beter om het OV onder te brengen in een overkoepelend orgaan die alle losse OV bedrijven meer op elkaar laat aansluiten, zodat het ook aantrekkelijk gaat worden het OV te nemen als je niet vlak naast het station moet zijn. Een soort van integrale dienstregeling dus. Nu heeft iedereen zijn eigen toko, en de rest boeit niet (zie je ook al bij de verschillende onderdelen binnen 1 ov bedrijf, b.v. NSR - HiSpeed)

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Geplaatst: wo 20 okt 2010, 22:58
door huibe
Snel bouwen die dingen! Heb ik tenminste een station op 300 meter van de voordeur!

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Geplaatst: wo 20 okt 2010, 23:27
door Dexter
Meer stations en dichter op elkaar hoeft geen probleem te zijn, maar dan zou ik wel meer viersporige baanvakken willen zien zodat de IC's beter kunnen doorrijden en de Sprinters een soort S-Bahn-achtig systeem kunnen worden.

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Geplaatst: do 21 okt 2010, 01:22
door find_your_spot
Laat ze liever geld investeren in het verdubbelen van het spoor tussen Den Bosch en Roosendaal.

Verder moet het mogelijk zijn om binnen 5 jaar alle gelijk vloerse overwegen weg te krijgen, die dingen leveren teveel gevaar en vertraging op.

Wanneer dat gereed is, kijken we weer verder.

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Geplaatst: do 21 okt 2010, 10:00
door Wubbo
Het spoor verdubbelen tussen Breda en Roosendaal? Voor die 2 treinen per uur per richting daar? En tussen 's-Hertogenbosch en Tilburg, waar 4 treinen per uur rijden die allemaal even snel zijn (geen tussenstations)? Dan lijken die 8 stations me nog nuttiger...

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Geplaatst: do 21 okt 2010, 10:12
door Suus
Een oplossing voor station Den Bosch lijkt mij wel nuttig. Je zit daar met veel kruisende bewegingen tussen Vught aansluiting en de aansluiting ten noorden van Den Bosch. Ik heb daar wel eens plannen voor gezien, maar ik heb geen idee hoe het daarmee is.

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Geplaatst: do 21 okt 2010, 12:12
door Wubbo
De plannen voor de noordzijde (vrije kruising en vier sporen over de Dieze) lijken vrij concreet. Voor de zuidzijde ken ik nog geen serieuze plannen.

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Geplaatst: do 21 okt 2010, 12:32
door fogeltje
Waalwijker schreef:Een extra station in Oss vind ik een beetje te veel van het goede.
Dat vind ik dan weer niet, Oss is juist een plek om dat te doen. Je kunt Oss vergelijken met Helmond wat dat betreft. Overig OV is vrij mager, de stadsdienst is niet de moeite waard. Op lijn 152/157 na zijn de streeklijnen verder ook niet bijzonder. Een extra station heeft juist wel potentie. De planning staat voor Berghem lees ik, die wijk is nog steeds groeiende en dan heb je potentieel voor een station. De stadsdienst en lijn 96 geven maar vrij weinig bediening van die kanten van Oss.

Wat ze met "West" bedoelen weet ik dan weer; verplaatsen van Station Oss West of daar westelijk van een Station Oss West West maken? In dat laatste geval zou ik eerder overwegen om voor de gemeente Maasdonk wat neer te planten.

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Geplaatst: do 21 okt 2010, 12:35
door find_your_spot
Voorbeeld: Als je van Roosendaal naar Etten-Leur reist kom je onderweg al 14 gelijkvloerse kruisingen tegen.

Hoe vaak ik heb mee gemaakt dat er een storing was omdat kinderen aan de bomen hingen, fietsen op het spoor werden gelegd of er een auto geschaard nog op het spoor stond, zijn inmiddels na 3 jaar niet meer op 1 hand te tellen.

Oftewel zou ik liever zien dat Brabant eerst investeerd in het kruisingsvrij maken van spoor en weg verkeer.

Dit lijkt mij voor de machnisten ook een stuk prettiger rijden.

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Geplaatst: do 21 okt 2010, 12:54
door AppleMoose
Zullen we dan gelijk alle gelijkvloerse kruisingen in het hele land opheffen? :roll:

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Geplaatst: do 21 okt 2010, 13:13
door Ennes
Ronaldussen schreef:Zullen we dan gelijk alle gelijkvloerse kruisingen in het hele land opheffen? :roll:
gewoon het hele spoornet asfalteren, ben je gelijk van alle gezeur af, geen vertragingen, geen slechte aansluitingen geen wc loze treinen, en er ligt genoeg asfalt om het file probleem op te lossen :D

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Geplaatst: do 21 okt 2010, 14:30
door Dexter
Ennes schreef:gewoon het hele spoornet asfalteren, ben je gelijk van alle gezeur af, geen vertragingen, geen slechte aansluitingen geen wc loze treinen, en er ligt genoeg asfalt om het file probleem op te lossen :D
Nee, ik ben juist voor rails in alle straten! En dan liefst met een systeem van kleine, automatisch bestuurde karretjes die zich op de hoofdroutes combineren en splitsen. Individueel railverkeer voor allen! *O* *bus*

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Geplaatst: do 21 okt 2010, 14:32
door Suus
Teveel berichten van AOD/OAD gelezen :mrgreen:

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Geplaatst: do 21 okt 2010, 14:37
door Wubbo
find_your_spot schreef:Voorbeeld: Als je van Roosendaal naar Etten-Leur reist kom je onderweg al 14 gelijkvloerse kruisingen tegen.
Ik neem aan dat dit een reactie op mijn bericht is. Ik heb het niet gehad over gelijkvloerse overwegen, ik heb het alleen gehad over viersporigheid. Roosendaal - Breda viersporig maken is een van de slechtste investeringen die je kan doen, en dat lijkt me dus niks.

Overigens is het een duur grapje om voor een paar vandalen (want dat is de grote groep uit jouw bericht) de overwegen maar op te heffen. Het creëert een ander probleem, dat alles met viaducten te maken heeft. Ik zal hier verder geen mensen op ideeën brengen, maar er zijn al nieuwsberichten genoeg over geschreven.

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Geplaatst: zo 26 nov 2017, 11:09
door lijntaxi
Ik vind persoonlijk veel van die nieuwe stations de grootste onzin. Ik begrijp totaal niet de meerwaarde van een station Berkel-Enschot/Udenhout. Want zo zal het nieuwe station naar alle waarschijnlijkheid genoemd gaan worden. Die miljoenen die dit nieuwe station kost kan beter besteed worden aan verbetering van de busverbinding van Udenhout - Berkel-Enschot naar de stations Oisterwijk en Tilburg. Op de lijnennetkaart van de dienstregeling van Arriva in Brabant 2014 bekijkende, zou ik willen pleiten voor een busverbinding Den Dungen - St Michielsgestel - station Vught - Helvoirt Busstation - Udenhout - Berkel-Enschot - Tilburg, Stappegoor - station Tilburg en als eindbetemming Tilburg, Universiteit.
De meest rechtstreekse verbinding met de bus zou natuurlijk zijn: station Vught - busstation Helvoirt - Berkel-Enschot - Tilburg, Stappegoor - Tilburg Universiteit.

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Geplaatst: zo 26 nov 2017, 13:44
door ArrivaBas
Waarom reactiveer je een topic dat al zeven jaar geen nieuw bericht meer heeft gezien? :shock:

Re: Brabants verlanglijstje met acht nieuwe treinstations

Geplaatst: zo 26 nov 2017, 15:08
door Zugführer
Enorme topic kick zonder duidelijke reden, inderdaad nergens voor nodig.