Machinisten vergeten Best weer

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Machinisten vergeten Best weer

Bericht door Daan »

Chauf21 schreef:De meest treffende en simpele oplossing staat daar in de reacties: gewoon een stoplicht plaatsen [te bedienen door te sleutelen].
Tja, ging het maar zo simpel...
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Machinisten vergeten Best weer

Bericht door Dubbele P »

Ik weet niet of er voor Best een stationverkenbord staat, maar anders zou je daar een fel, opvallend bordje ofzo onder kunnen hangen, waardoor de machinist denkt 'oh ja, verhip, hier moeten we stoppen...' :wink:
Doc Zenith
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 12:14
Locatie: Gn

Re: Machinisten vergeten Best weer

Bericht door Doc Zenith »

Ligt het nou aan mij of staat er voor donderdag 12 juni geen 3500 om 10.08 tussen Best en Eindhoven?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21337
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Machinisten vergeten Best weer

Bericht door Meltrain »

De makkelijkste oplossing blijft gewoon om de s3500 gewoon (voorlopig) altijd in Best te laten stoppen, zodat de machinisten het (bijna) niet kùnnen vergeten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Machinisten vergeten Best weer

Bericht door Daantje »

Naja, dan houd je dat in het begin alsnog. Is met Laan van NOI ook regelmatig gebeurd (of dat het wel in de planner op ns.nl stond maar dat het eigenlijk ook niet zou moeten zijn en dat de trein er dus ook echt niet stopte).
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Machinisten vergeten Best weer

Bericht door Geert »

Maar met de s3000 die 's avonds en op zondagochtend wél op Db stopt en normaal juist weer niet gaat het wel goed...
meltrain schreef:De makkelijkste oplossing blijft gewoon om de s3500 gewoon (voorlopig) altijd in Best te laten stoppen, zodat de machinisten het (bijna) niet kùnnen vergeten.
De s800 blijft wel weer doorkachelen bij Best, dus als machinist moet je sowieso de ene keer wel stoppen en de andere keer niet.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Machinisten vergeten Best weer

Bericht door Wubbo »

Als ik alles goed geinterpreteerd hebt stopt de 3500 in de volgende dienstregeling (2009) altijd in Best, ook in het weekend.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21337
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Machinisten vergeten Best weer

Bericht door Meltrain »

Geert schreef:De s800 blijft wel weer doorkachelen bij Best, dus als machinist moet je sowieso de ene keer wel stoppen en de andere keer niet.
Dan laten we de s800 toch ook lekker in Best stoppen. :mrgreen:
Serieus: Maar ik vraag me wel iets af: wordt de stop in Best nou juist vooral in noordelijke of meer in zuidelijke richting vergeten?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Machinisten vergeten Best weer

Bericht door Geert »

Geen idee, wel las ik op een ander forum (Somda) dat het ook nog wel eens voorkomt dat de 3500 op het verkeerde spoor wordt binnengenomen en dat 12 bakken VIRM dan niet meer langs het perron van Best passen. In dat geval is het dus geen vergeetachtigheid van de machinisten maar miscommunicatie tussen NS en ProRail :idea:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Machinisten vergeten Best weer

Bericht door Vinny »

Sinds wanneer rijden er 12 bakken VIRM in de 3500?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Machinisten vergeten Best weer

Bericht door Geert »

Regelmatig in de spits, trein t3522 bijvoorbeeld ;)
waldo79
Berichten: 7626
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Machinisten vergeten Best weer

Bericht door waldo79 »

Vinny schreef:Sinds wanneer rijden er 12 bakken VIRM in de 3500?
VIRM is niet alleen exclusief voor de 800...Overal kan dat spul opduiken 8-)
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Machinisten vergeten Best weer

Bericht door M57 »

Geert schreef:Maar met de s3000 die 's avonds en op zondagochtend wél op Db stopt en normaal juist weer niet gaat het wel goed...
Wie zegt dat daar geen incidenten zijn geweest?
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Machinisten vergeten Best weer

Bericht door playertwo »

Geert schreef:Geen idee, wel las ik op een ander forum (Somda) dat het ook nog wel eens voorkomt dat de 3500 op het verkeerde spoor wordt binnengenomen en dat 12 bakken VIRM dan niet meer langs het perron van Best passen. In dat geval is het dus geen vergeetachtigheid van de machinisten maar miscommunicatie tussen NS en ProRail :idea:
Alle 4 de perronsporen te Best zijn 270m (nuttige lengte 265m), aldus het overzicht van Prorail uit december 2007. 2x VIRM VI zal daarom nooit volledig kunnen stoppen langs het perron. 12 bakken * 24.6 (normale lengte voor een bak) maakt 295,2m. Je komt dus grofweg 30 meter perronlengte te kort
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Machinisten vergeten Best weer

Bericht door Daniel »

Het middenperron van station Best is begin dit jaar, speciaal vanwege de s3500 die er ging stoppen, verlengd :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Machinisten vergeten Best weer

Bericht door Dubbele P »

Ik heb anders nog nooit VIRM als trein Maastricht - Schiphol gezien hoor. Ik kan me niet herinneren ooit iets anders dan ICR gezien te hebben in die serie. 8-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Machinisten vergeten Best weer

Bericht door Daniel »

Heb vorige week zaterdag anders nog tot twee keer toe in een IRM in de s3500 gezeten :wink: Maarja, dat waren losse stelletjes en dan stopt'ie ook niet in Best.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Machinisten vergeten Best weer

Bericht door Geert »

Mensen, er rijdt echt VIRM in de s3500, kijk maar eens naar de spots op Somda ;) Vorig jaar reed er veel meer ICRm in de 3500, maar dat heeft wat gewisseld met andere series (er is wat VIRM uit de s2000 ingewisseld voor ICRm).
M57 schreef:
Geert schreef:Maar met de s3000 die 's avonds en op zondagochtend wél op Db stopt en normaal juist weer niet gaat het wel goed...
Wie zegt dat daar geen incidenten zijn geweest?
Dat zeg ik niet, maar kennelijk gaat het in Best wel erg vaak mis (anders verschijnen er ook geen krantenartikelen). Wat ongetwijfeld meespeelt is dat je in Db normaal voor de rode loopt als je moet halteren (stop/doorschakeling).
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Meer reizigers via tijdelijke intercityhalte Best

Bericht door Wubbo »

Meer reizigers via tijdelijke intercityhalte Best

(Novum) - Het aantal treinreizigers dat bij het Brabantse station Best de auto parkeert en de trein pakt, is de afgelopen twee maanden met elf procent toegenomen. Dat hebben Prorail en NS maandag bekendgemaakt. Best, waar normaal gesproken alleen stoptreinen stoppen, is tijdens werkzaamheden op de A2 een tijdelijke halte voor intercity's. Bij het station zijn 650 gratis parkeerplaatsen aangelegd.

Sinds 7 april stoppen de intercity's van Eindhoven naar Schiphol ook in Best. Prorail, NS en Rijkswaterstaat hopen dat automobilisten de trein pakken en op die manier files ontwijken. Op de A2 Amsterdam-Maastricht vinden tal van werkzaamheden plaats op het traject tussen Eindhoven en Amsterdam. Station Best telde de afgelopen twee maanden negenhonderd reizigers per week extra, zegt een woordvoerder van Prorail.

De initiatiefnemers zeggen tevreden te zijn met het resultaat, ook al werd het station in de beginfase regelmatig door intercitymachinisten over het hoofd gezien. De intercity's zullen in ieder geval nog tot en met de eerste helft van 2010 een extra stop maken op het station ten noorden van Eindhoven.

Bron: Trouw
waldo79
Berichten: 7626
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Machinisten vergeten Best weer

Bericht door waldo79 »

Station Best telde de afgelopen twee maanden negenhonderd reizigers per week extra
Zo'n 180 reizigers per dag meer. Wow :x
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Machinisten vergeten Best weer

Bericht door M57 »

Wat wil je zeggen met die boze smilie?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Machinisten vergeten Best weer

Bericht door Vinny »

Aantal zegt niets. Het kunnen ook 900 reizigers zijn die de hele week reizen. Dat blijkt niet uit het artikel...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
waldo79
Berichten: 7626
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Machinisten vergeten Best weer

Bericht door waldo79 »

Klopt, Vinny. Die 900 zegt niet zoveel. Bovendien weet je met die 900 reizigers niet of er ook 900 auto's minder op de weg zitten of dat er nu meer inwoners van Best op de IC zijn gestapt.

En je weet ook niet hoeveel reizigers per IC zijn gereisd dan wel een van de andere treinen heeft genomen :roll:

Wat dat betreft zou het journalisten sieren als ze op die getallen nu eens doorvragen en niet juichende persberichten zonder wederhoor klakkeloos kopiëren...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Machinisten vergeten Best weer

Bericht door Vinny »

Wat je moet weten is of de bezettingsgraad van de s3500 is gestegen of niet; uiteindelijk bepaalt dat de rendabiliteit van de haltering. ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Doc Zenith
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 12:14
Locatie: Gn

Re: Machinisten vergeten Best weer

Bericht door Doc Zenith »

Vinny schreef:Wat je moet weten is of de bezettingsgraad van de s3500 is gestegen of niet; uiteindelijk bepaalt dat de rendabiliteit van de haltering. ;)
En een eventueel verschil in de stopper?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten