nieuwe busborden voor Brabant

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door fogeltje »

Hij grenst aan andere concessie maar ligt wel geheel in de concessie Oost-Brabant. Ik had al zitten filosoferen of ze lijn 91 niet gewoon gaan schrappen in de nabije toekomst en dat ze daarom maar gewoon niet meer investeren in nieuwe borden op die lijn. Maar ik acht de kans groter dat ze het gewoon vergeten zijn. Of misschien zijn er andere wijzigingen voor lijn 91 op handen waardoor ze nog even wachten met nieuwe borden.
"Een touringcar is geen bus"
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door |Pim| »

ik zal hier morgen eens kijken hoe het met haltes zijn met alleen arriva, maar volgens mij nogsteeds geel.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door mb90 »

Vanmorgen zag ik rondom Oudenbosch en Roosendaal al allerlei van deze nieuwe borden staan. Als ik het goed zag zijn niet alleen de stickers nieuw, maar is het complete bord nieuw. Het is nog wat donkerder blauw dan wat te zien is bij het plaatje uit de openingspost met dan witte letters en ik vond het rijdend vanuit de auto niet echt makkelijk leesbaar. Een foto maken zat er helaas niet in, de haltes die ik tegenkwam hadden geen eigen haltekom en even stoppen op de weg zat er niet in. :wink:
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door Michael »

Het zijn inderdaad nieuwe borden. Het is de bedoeling dat als er een lijn bijkomt of vervalt of wijzigt dat er een heel nieuw bord komt i.p.v een nieuwe sticker
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door Dexter »

mb90 schreef:Het is nog wat donkerder blauw dan wat te zien is bij het plaatje uit de openingspost met dan witte letters en ik vond het rijdend vanuit de auto niet echt makkelijk leesbaar.
Wij gingen vanmiddag even met de auto naar Dongen en toen zag ik ze ook staan. Ik vond ze vanaf een afstand ook niet echt duidelijk, dus echt een verbetering is het wat mij betreft niet.
Vallend blad maakt rails glad.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door Joshua »

Michael schreef:Het zijn inderdaad nieuwe borden. Het is de bedoeling dat als er een lijn bijkomt of vervalt of wijzigt dat er een heel nieuw bord komt i.p.v een nieuwe sticker
Wat een geldverspilling.

Inmiddels is lijn 91 ook gedaan.
Opvallend is dat de haltes waar alleen een buurtbus langs komt nog niet zijn gedaan. (Of komen die nog?)
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door Michael »

In Made heb je haltes waar alleen een buurtbus komt en die zijn wel gedaan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door Daniel »

Ik zag die nieuwe borden gisteren ook langs de Nieuwe Wolpherensedijk in Gorinchem. Daar overigens opmerkelijk genoeg in gezelschap van een haltebord met actuele vertrektijden op zonne-energie van de Provincie Zuid-Holland.
Kon in 't voorbijrijden niet zien of ze daar naast de Brabantse bussen ook Arriva-lijn 77 op hebben gezet, want die rijdt daar toch echt ook langs...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Waalwijker
Berichten: 37
Lid geworden op: za 01 mei 2010, 10:33
Locatie: Waalwijk

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door Waalwijker »

Verder zijn er veel fouten gemaakt bij het plaatsen.

Een mooi voorbeeld is op Station Ht op Halte J daar hangt een bord van Station Oisterwijk -o-
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Die bord is overigens de enige blauwe (nieuwe) bord die er hangt. De rest is allemaal nog arriva-blauw of geel. Vond het vanmorgen trouwens al wel raar dat lijn 137 niet op dat bord stond, terwijl die daar wel zou moeten staan voor vertrek. Maar nu weet ik waarom.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door Joshua »

Er zijn langs Lijn 91 ook haltes waar bijvoorbeeld maar aan 1 kant van de weg het bord is vervangen. Een goed voorbeeld daarvan is Erica. Waarom één kant van de weg wel en de ander niet?
En zelfs op Station Breda waren sommige borden vervangen en sommige niet.
Dit gaf mij wel de gelegenheid van beide een foto te maken zodat jullie goed kunnen oordelen over het verschil:

OUD
Afbeelding

NIEUW
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door Suus »

Het blijft een vlag op een modderschuit. Dit kan zoveel beter.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door Bart »

Dat onderste bord gaan ze zeker weer vervangen als er een sponsor is gevonden? Of kun je die reclame eruitschuiven?
Waalwijker
Berichten: 37
Lid geworden op: za 01 mei 2010, 10:33
Locatie: Waalwijk

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door Waalwijker »

Bart schreef:Dat onderste bord gaan ze zeker weer vervangen als er een sponsor is gevonden? Of kun je die reclame eruitschuiven?
Nope laat die reclame die eronder nou net de ´´sponser´´ zijn.

Verder vind ik het ook tegenvallen. Het is te eenvoudig. SRE een beetje nadoen alleen wel slechter.
Ik had liever brabant-breed de halteborden gezien zoals die nu op Grave Busstation en Oss NS staan
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door fogeltje »

Joshua schreef:
Michael schreef:Het zijn inderdaad nieuwe borden. Het is de bedoeling dat als er een lijn bijkomt of vervalt of wijzigt dat er een heel nieuw bord komt i.p.v een nieuwe sticker
Wat een geldverspilling.
Het schijnt juist goedkoper te zijn, voornamelijk omdat borden sneller vervangen zijn dan wanneer men de stickers correct op de borden zou plakken. Dat scheelt manuren en dat is nog altijd de duurste kostenpost.
"Een touringcar is geen bus"
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door Joshua »

Ik kan me niet voorstellen dat ze sneller een hele nieuwe paal in de grond hebben gezet dan dat ze een sticker op een bord hebben geplakt.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door Stefan »

Je hoeft niet de hele paal te vervangen. Je kunt met een inbussleutel zo de borden er uit halen, even borden wisselen is hooguit een paar minuten werk.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door Joshua »

En een sticker plakken kan je niet in 2 minuten doen?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door Stefan »

Nee, denk aan lucht onder de sticker vandaan halen, zorgen dat het écht recht zit. Gaat genoeg tijd in zitten denk ik. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door Vinny »

Het is minder moeite en ziet er bovendien een stuk professioneler uit :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door huibf »

Joshua schreef:En een sticker plakken kan je niet in 2 minuten doen?
Nope:

kostprijs 1 bord, bedrukt: 45 euro, vervangtijd 2 minuten:
Ik tel de rijtijd niet mee.

Ik weet niet wat de manuren kosten van stickers. Feit is dat ze gemaakt moeten worden.
Op maten laten maken of zelf knippen, lijnnummer boven, route onder.
Bord schoonmaken, eventuele vuile/oude sticker eraf.
uitdeuken, sticker aan beide zijde ?
Rechthangen en lucht erachter uit. Als je een bord hebt met 4 lijnen en je wil het NETJES doen ben je 10 minuten bezig.

Daarbij is er nauwelijks enige registratie. Omdat ter plekke maar wat word gedaan met het stickeren.
Nu heb je een uniek bord in een database. Bord gejat, kapot. Belletje naar de leverancier en klaar.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door huibf »

Joshua schreef:Er zijn langs Lijn 91 ook haltes waar bijvoorbeeld maar aan 1 kant van de weg het bord is vervangen. Een
Men is nog lang niet klaar, in den bosch moet nog veel.
Joshua schreef: OUD
Afbeelding

NIEUW
Afbeelding
Nu is de vergelijking niet eerlijk. Dat oude bord is wel erg 'netjes' en niet het gemiddelde zoals het er bijhangt in Brabant.
Brengt me op een leuk topic. Wie kan de meest GORE haltebord vinden.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Rij even over de Pettelaarseweg in 's-Hertogenbosch en je zult er zo wel een aantal (vooral bij het Provinciehuis) vinden. Daar staan nog delen van sticker van lijn 154 (of zo) op de borden :S. Maar die fouten zullen hopelijk niet meer gemaakt worden in de toekomst (verkeerde lijnnummers/borden e.d.).
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door Dexter »

Ik vind het nieuwe bord door die schreeuwerige reclame er veel rommeliger uitzien. Bovendien is het eerste wat in mij opkomt als ik die zwart met blauwe kleuren zie, dat het hier om een halte voor nachtlijnen of iets dergelijks gaat... :roll:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: nieuwe busborden voor Brabant

Bericht door fogeltje »

Dat laatste is natuurlijk gewoon een kwestie van gewenning. Arriva heeft ook reguliere borden in andere kleuren in sommige delen van het land. Maar ook ik vind dat die reclame er nogal zo uitspringt. Maar het zal ongetwijfeld de kosten drukken. Ook heeft huib al een keer terecht opgemerkt dat het 9292 logo ook beter weg zou moeten. Nu is 9292 toevallig wel marktleider, maar wie zegt of dat straks nog steeds zo is? Beter zou zijn om bij de dienstregeling iets omtrent 9292 te hangen, dat kun je er makkelijk weer uithalen als je dienstregelingen vervangt.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 64 gasten