Pagina 2 van 2

Re: Splits trein Maastricht-Brussel in tweeën

Geplaatst: do 21 apr 2011, 10:56
door reisthijs
Ja, dat ze bij SLT verstopt zitten wist ik (ik heb die SLT-neus een keer van de onderkant gezien, dan zie je ze duidelijk zitten).

De FLIRT heeft (ondanks de naam) toch minder wulpse rondingen dan een SLT. En het zal toch niet voor niets zijn dat er van de FLIRT/GTW-neuzen meerdere varianten zijn, zonder buffers (zoals die van eurobahn) en mét buffers (die duidelijk zichtbaar zijn, zoals bij de GTW's die in Nederland rijden).

Re: Splits trein Maastricht-Brussel in tweeën

Geplaatst: do 21 apr 2011, 16:24
door Dexter
Als je het zo stelt, zal het wel iets met stijl en de naam te maken hebben. Maar dan zou het eigenlijk omgedraaid moeten zijn, want als je FLIRT hou je nog wat dingen verborgen. Als je een SLeT bent, pronk je gelijk met alles. :lol:

Re: Splits trein Maastricht-Brussel in tweeën

Geplaatst: do 21 apr 2011, 17:11
door Fles
Dexter schreef: Als je een SLeT bent, pronk je gelijk met alles. :lol:
Hoe lelijk je ook bent verder :mrgreen:

Re: Splits trein Maastricht-Brussel in tweeën

Geplaatst: ma 25 apr 2011, 22:59
door Meltrain
Vinny schreef: Wat ik persoonlijk het meest kansrijk acht is de s3500 eens in de twee uur door te trekken en te laten rijden met ICRm + TRAXX locs.
Dat is dan wel een aardige achteruitgang in de frequentie. :?
Als dit al gebeurt, denk ik eerder aan 1x per uur.

Re: Splits trein Maastricht-Brussel in tweeën

Geplaatst: di 26 apr 2011, 00:02
door willy84
IC van Schiphol naar Brussel via Maastricht. Yeah *O*
Past ook helemaal binnen het corridor denken en het robuust rijden. :Y

Re: Splits trein Maastricht-Brussel in tweeën

Geplaatst: di 26 apr 2011, 08:23
door Caspar
Mwa er komt toch ook een IC Strasbourg (Frankrijk) naar Hamburg via Berlijn? Dat is nou ook niet bepaald de meest efficiënte route...

Re: Splits trein Maastricht-Brussel in tweeën

Geplaatst: di 26 apr 2011, 14:21
door Dexter
Dat heeft er meer mee te maken dat SNCF binnenlandse reizigers wil afsnoepen van DB binnen Duitsland. SNCF heeft nog een aantal van dat soort treinpaden aangevraagd.