Tarief OV-chipkaart ook in buitenlandse OV-bussen in Limburg

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Tarief OV-chipkaart ook in buitenlandse OV-bussen in Limburg

Bericht door huibf »

OV-chipkaarthouders kunnen een kaartje kopen tegen het OV-chipkaarttarief in buitenlandse bussen die rijden op Limburgs grondgebied.

Veolia Transport Limburg heeft met de buitenlandse openbaar vervoerbedrijven De Lijn en ASEAG deze oplossing uitgewerkt omdat de bussen van ASEAG en De Lijn niet uitgerust zijn met OV chipkaartapparatuur.

Er wordt ook rekening gehouden met de dalkorting en de leeftijdskorting. De dalkorting van Veolia Transport Limburg wordt na 9.00 uur bij elke reiziger toegepast en de leeftijdskorting wordt toegepast op vertoon van een ID-kaart. Chauffeurs van De Lijn en ASEAG beschikken over tarieventabellen, waarin alle tarieven van instaphalte naar uitstaphalte staan.

ASEAG

In de bussen van de ASEAG is dit systeem inmiddels van toepassing. Het betreft lijn 44 Heerlen – Aachen. Voor grensoverschrijdende ritten op lijn 44 geldt het zogenaamde ‘Übergangstarif.’

De Lijn

In de bussen van de Lijn in Maastricht start de verkoop van deze kaartsoorten op woensdag 27 juni. Hier betreft het de lijnen 20A, 45, 62 en 63. Voor grensoverschrijdende ritten van en naar België geldt het gebruikelijke tarief van De Lijn.

Tot 7 juli is ook de strippenkaart nog te gebruiken voor reizen binnen Limburg.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Tarief OV-chipkaart ook in buitenlandse OV-bussen in Lim

Bericht door huibf »

Ben benieuwd hoe die lijsten eruit zien.
En is het afrekenen op centen ? of per stuiver ?
En wat als je overstapt ? betaal je dan het opstaptarief erbij.

Ik moet ook zeggen dat het niet handig is om chipapparatuur op buitenlandse bussen te zetten, dan zit men gebonden aan vaste bussen. Overigens had Hermes en Veolia destijds wel afwaardeerautomaten van de Lijn aan boord. Het kan dus wel.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Tarief OV-chipkaart ook in buitenlandse OV-bussen in Lim

Bericht door midnet »

het is een klein gelukje dat zowel de belse als de duitse bussen kaartverkoopapparatuur hebben, die in principe tot op de cent kunnen worden ingesteld. Wel ben je natuurlijk dan de 79ct. overstapkorting kwijt. op DELIJN koop je een Belgisch kaartje korte afstand (tot 2 zones-dus Maastricht+ 1 zone in BE) voor 2€ tegen Belgische prijzen. (90 ct. op een LIJNKaart-maar die kan je pas in Belgie zelf kopen buiten de bus).
Ditzelfde probleem in nog heviger mate dreigt op de geïntegreerde lijn Brugge-Breskens, boot van Veolia en DeLIJN. In folders van de provincie N-Bbrabant stond, dat in 2011 ook deLIJN chipapparaten zou krijgen (geldt in feite enkel voor de lijn 450 van Tilburg naar Turnhout), wat door de LIJN zelf altijd ontkend is.
Zijn inmiddels al wel de talloze belbussen voorzien van chipapparaten?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tarief OV-chipkaart ook in buitenlandse OV-bussen in Lim

Bericht door Geert »

Hoe controleren chauffeurs studentenkaarten, verchipte abonnementen en dergelijke? Of moet je dan gewoon een kaartje kopen?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Tarief OV-chipkaart ook in buitenlandse OV-bussen in Lim

Bericht door fogeltje »

Geert schreef:Hoe controleren chauffeurs studentenkaarten, verchipte abonnementen en dergelijke? Of moet je dan gewoon een kaartje kopen?
Goed punt, op zicht is geen optie, ook voor studentenkaarten niet (hoewel studenten daar anders over denken en voor nieuwe studenten natuurlijk al helemaal niet meer).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tarief OV-chipkaart ook in buitenlandse OV-bussen in Lim

Bericht door Suus »

huibf schreef:Ik moet ook zeggen dat het niet handig is om chipapparatuur op buitenlandse bussen te zetten, dan zit men gebonden aan vaste bussen. Overigens had Hermes en Veolia destijds wel afwaardeerautomaten van de Lijn aan boord. Het kan dus wel.
Er zit natuurlijk wel een verschil tussen strippenkaartautomaten/afwaardeerautomaten en de OV-Chipkaart. De OV-Chipkaart vereist een boordcomputer die dagelijks gegevens afdraagt aan de computers van Translink. Bij de strippenkaart en de afwaardeerautomaten is van te voren al geld betaald voor de kaartjes dus kunnen die op elke willekeurige plek opgehangen worden. Meer dan stroom hebben ze niet nodig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Tarief OV-chipkaart ook in buitenlandse OV-bussen in Lim

Bericht door fogeltje »

Volgens OAD chauffeurs uit Zeeland (het dorpje, niet de provincie) zijn er ook mobiele apparaten voor touringcarren. Dat zou een optie voor buitenlandse bussen zijn. Als je dan wekelijks iemand die dingen laat uitlezen, dan is dat wellicht wel te doen, maar lastig voor de reiziger dat hij een week moet wachten om de rit in zijn overzicht te zien.
"Een touringcar is geen bus"
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Tarief OV-chipkaart ook in buitenlandse OV-bussen in Lim

Bericht door TheKnitter »

Klopt. Die mobiele CiCo's worden nu ook gebruikt in de touringcars die als Walibi Express Harderwijk - Walibi rijden.
Chauffeur checkt je in, en checkt je gelijk uit waar jij er uit wil. Zo doen hun dat. Ideetje voor deze buitenlandse bussen?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Tarief OV-chipkaart ook in buitenlandse OV-bussen in Lim

Bericht door fogeltje »

Hmm, ik weet niet of dat zo makkelijk is op gewone lijnbussen. Die Walibi bus rijdt volgens mij rechtstreeks. Als je dat op een lijnbus moet doen, dan kan dat behoorlijk vertraging opleveren als dan bij elke halte de uitstapper eerst naar de chauffeur moet lopen om daar uitgecheckt te worden (zeker als de chauffeur zegt dat je ook nog eens achter moet uitstappen of wanneer er instappers de bus in stappen en je twee loopstromen tegen elkaar in krijgt).

Ik dacht dat die mobiele CiCo's bij de deuren werden bevestigd en na afloop van de dienst weer eruit gehaald werden.

EDIT: Oh wacht, je zegt "en checkt je gelijk uit waar jij er uit wil". Dus je stapt in, zegt "ik wil naar halte xx" en de chauffeur doet meteen in- en uitcheck? Dan zou het wel kunnen, in wezen niet anders dan een strippenkaart handeling, je zegt dan immers ook waar je heen moet (alleen niet specifiek de halte, dat gaat dan weer een probleem opleveren met mensen die niet weten hoe de halte heet).
"Een touringcar is geen bus"
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Tarief OV-chipkaart ook in buitenlandse OV-bussen in Lim

Bericht door TheKnitter »

fogeltje schreef:EDIT: Oh wacht, je zegt "en checkt je gelijk uit waar jij er uit wil". Dus je stapt in, zegt "ik wil naar halte xx" en de chauffeur doet meteen in- en uitcheck? Dan zou het wel kunnen, in wezen niet anders dan een strippenkaart handeling, je zegt dan immers ook waar je heen moet (alleen niet specifiek de halte, dat gaat dan weer een probleem opleveren met mensen die niet weten hoe de halte heet).
Klopt. Chauffeur heeft 2 mobiele CiCo's. Hij zet de ene mobiele CiCo op de instaphalte, en bepaalt bij de ander de uitstaphalte.
Houdt je OV-Chip voor de "incheck" CiCo, en haalt hem daarna langs de ander.
Je bent al uitgecheckt, saldo word gewoon afgeschreven (indien nodig), maar je hoeft niet meer uit te checken later.

Dat gebeurt zo ook bij de Walibi Express. Ik denk dat dat nog wel eens een handig ideetje voor de Buitenlandse OV bussen kan zijn.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Tarief OV-chipkaart ook in buitenlandse OV-bussen in Lim

Bericht door fogeltje »

TheKnitter schreef:
fogeltje schreef:EDIT: Oh wacht, je zegt "en checkt je gelijk uit waar jij er uit wil". Dus je stapt in, zegt "ik wil naar halte xx" en de chauffeur doet meteen in- en uitcheck? Dan zou het wel kunnen, in wezen niet anders dan een strippenkaart handeling, je zegt dan immers ook waar je heen moet (alleen niet specifiek de halte, dat gaat dan weer een probleem opleveren met mensen die niet weten hoe de halte heet).
Klopt. Chauffeur heeft 2 mobiele CiCo's. Hij zet de ene mobiele CiCo op de instaphalte, en bepaalt bij de ander de uitstaphalte.
Houdt je OV-Chip voor de "incheck" CiCo, en haalt hem daarna langs de ander.
Je bent al uitgecheckt, saldo word gewoon afgeschreven (indien nodig), maar je hoeft niet meer uit te checken later.

Dat gebeurt zo ook bij de Walibi Express. Ik denk dat dat nog wel eens een handig ideetje voor de Buitenlandse OV bussen kan zijn.
Wat dacht je van de kleine busjes in Limburg? In het weekend en in de avond wordt denk ik bijna 3/4 van de concessie in Noord-Limburg met kleine busjes gereden. Schijnbaar gaat het financieel met Veolia Limburg zo goed dat ze zich kunnen veroorloven iedereen daar gratis te laten reizen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Tarief OV-chipkaart ook in buitenlandse OV-bussen in Lim

Bericht door Anne »

De bussen van de NIAG hebben voor de dienst op Nijmegen een handapparaat.
Bij instappen leest de chauffeur de chipkaart en bij uitstappen weer (incheck en uitcheck).

Bij betalen van de rit krijg je uit het Elgeba apparaat een ritkaartje volgens het KAN tarief.


Vraag:
Als de chauffeur bij de aangehaalde touringcar ritten je gelijk bij de instap weer uitcheckt > hoe zit het dan met de overstaptijd van 35 min. om te voorkomen dat je weer het instaptarief van € 0.79 moet betalen??
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Tarief OV-chipkaart ook in buitenlandse OV-bussen in Lim

Bericht door fogeltje »

Tja, dat zal dan niet gaan lijkt mij, uitcheck tijd is immers meteen bij het instappen.
"Een touringcar is geen bus"
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Tarief OV-chipkaart ook in buitenlandse OV-bussen in Lim

Bericht door Chauf21 »

TheKnitter schreef:Klopt. Chauffeur heeft 2 mobiele CiCo's. Hij zet de ene mobiele CiCo op de instaphalte, en bepaalt bij de ander de uitstaphalte.
Houdt je OV-Chip voor de "incheck" CiCo, en haalt hem daarna langs de ander.
Je bent al uitgecheckt, saldo word gewoon afgeschreven (indien nodig), maar je hoeft niet meer uit te checken later.

Dat gebeurt zo ook bij de Walibi Express. Ik denk dat dat nog wel eens een handig ideetje voor de Buitenlandse OV bussen kan zijn.
Op zich kan het wel een bruikbare methode zijn, zeker bij de Walibi Express (of andere lijnen die verglijkbaar zijn). Dan heb je immers (meestal) te maken met maar één instappunt en één uitstappunt. Wanneer je de zelfde methode gaat toepassen bij lijndiensten, betekent dat dat een chauffeur constant de mobiele kaartlezer moet instellen. Dat lijkt me wat tijdrovend.

Hoeveel reizigers met een OV-chipkaart zitten er in de betreffende bussen in Limburg? Als dat er niet al te veel zijn, lijkt mij de achtpersoonsbusmethode makkelijker: bij het uitstappen loop je even langs de mobiele kaartlezer bij de chauffeur.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Tarief OV-chipkaart ook in buitenlandse OV-bussen in Lim

Bericht door TheKnitter »

.. En die mobiele kaartlezer is dus ook door de chauffeur ingesteld ;)
Zoals de Walibi express kan, maar je kan ook steeds langs de chauffeur lopen voor het uitstappen. Risico is wel groter dat er vergeten word uit te checken.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Tarief OV-chipkaart ook in buitenlandse OV-bussen in Lim

Bericht door fogeltje »

Voor die VKB busjes is dat inderdaad nog wel te doen, de chauffeur moet dat steeds bij elke halte even de halte opnieuw instellen, lijkt me minder werk dan dit bij instap voor elke reiziger te moeten doen. Bovendien zijn het daar allemaal belbussen, in theorie zou de chauffeur dan zelfs moeten weten waar elke reiziger heen moet.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Tarief OV-chipkaart ook in buitenlandse OV-bussen in Lim

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Voor die VKB busjes is dat inderdaad nog wel te doen, de chauffeur moet dat steeds bij elke halte even de halte opnieuw instellen, lijkt me minder werk dan dit bij instap voor elke reiziger te moeten doen. Bovendien zijn het daar allemaal belbussen, in theorie zou de chauffeur dan zelfs moeten weten waar elke reiziger heen moet.
In de avonden en weekenden zijn de meeste ritten 8 persoons in Limburg, maar zeker geen belbus. Daar is nog geen aparatuur aanwezig. Tja Veolia heeft al een behoorlijke miljoenenschuld daar. Dus kan d'r zeker nog wel wat bij. En ja de provincie springt wel bij....
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Tarief OV-chipkaart ook in buitenlandse OV-bussen in Lim

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:
fogeltje schreef:Voor die VKB busjes is dat inderdaad nog wel te doen, de chauffeur moet dat steeds bij elke halte even de halte opnieuw instellen, lijkt me minder werk dan dit bij instap voor elke reiziger te moeten doen. Bovendien zijn het daar allemaal belbussen, in theorie zou de chauffeur dan zelfs moeten weten waar elke reiziger heen moet.
In de avonden en weekenden zijn de meeste ritten 8 persoons in Limburg, maar zeker geen belbus. Daar is nog geen aparatuur aanwezig. Tja Veolia heeft al een behoorlijke miljoenenschuld daar. Dus kan d'r zeker nog wel wat bij. En ja de provincie springt wel bij....
Nee je hebt gelijk, ik haal ze even door de war met een busje uit Roermond, dat is dan namelijk wel een belbus. Maar desalniettemin zou dit wel een optie voor die busjes zijn. Feit blijft dat in de avond en het weekend een groot deel van de ritten in Noord-Limburg wordt uitgevoerd met kleine busjes en Veolia daar dus geen enkele cent voor vangt en wel maar blijft aankloppen bij de provincie voor extra centen. Hoelang moet die ellende daar nog eigenlijk doorgaan? 2014?
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Tarief OV-chipkaart ook in buitenlandse OV-bussen in Lim

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:
huibf schreef:
fogeltje schreef:Voor die VKB busjes is dat inderdaad nog wel te doen, de chauffeur moet dat steeds bij elke halte even de halte opnieuw instellen, lijkt me minder werk dan dit bij instap voor elke reiziger te moeten doen. Bovendien zijn het daar allemaal belbussen, in theorie zou de chauffeur dan zelfs moeten weten waar elke reiziger heen moet.
In de avonden en weekenden zijn de meeste ritten 8 persoons in Limburg, maar zeker geen belbus. Daar is nog geen aparatuur aanwezig. Tja Veolia heeft al een behoorlijke miljoenenschuld daar. Dus kan d'r zeker nog wel wat bij. En ja de provincie springt wel bij....
Nee je hebt gelijk, ik haal ze even door de war met een busje uit Roermond, dat is dan namelijk wel een belbus. Maar desalniettemin zou dit wel een optie voor die busjes zijn. Feit blijft dat in de avond en het weekend een groot deel van de ritten in Noord-Limburg wordt uitgevoerd met kleine busjes en Veolia daar dus geen enkele cent voor vangt en wel maar blijft aankloppen bij de provincie voor extra centen. Hoelang moet die ellende daar nog eigenlijk doorgaan? 2014?
Ik heb dit een keer gevraagd aan de beleidsmedewerker aldaar. Hij schreef me dat Veolia dit zijn eigen zorg is en dat dit alleen maar goed (=gratis reizen) is voor de reiziger. Toen ik hem terugmailde dat Limburg toch ettelijke miljoenen Euro's heeft gepompt om Veolia overeind te houden, kwam er direct een mailtje dat hij toch 'hoog' ging oppakken en dat hij al had gehoord dat men druk bezig was met de handhelds... (in maart)
flipje
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Tarief OV-chipkaart ook in buitenlandse OV-bussen in Lim

Bericht door flipje »

TheKnitter schreef:Klopt. Die mobiele CiCo's worden nu ook gebruikt in de touringcars die als Walibi Express Harderwijk - Walibi rijden.
Chauffeur checkt je in, en checkt je gelijk uit waar jij er uit wil. Zo doen hun dat. Ideetje voor deze buitenlandse bussen?
Wordt hier in de regio (Zwolle) volop gebruikt door touringcars. Zowel op scholierenlijnen als versterkingsritten (allen touringcars) Heb zelf ook een keer mee mogen maken op lijn 74 Genemuiden - Zwolle waarvan de versterkingsritten 's ochtends worden gereden door touringcars van Boerhof.
Het nadeel van dit systeem is dat het verschrikkelijk lang duurt voordat iedereen is ingecheckt en uitgecheckt.. De chauffeur heeft zo'n mobiele Cico aan de voorruit hangen, houdt de kaart ervoor, tikt in waar je in bent gestapt en waar je er weer uit gaat. Alleen dit in- uitchecken gaan niet zo snel :N. Daardoor ben je per passagier rond de 20 á 30 seconden kwijt. Het is niet echt ideaal, maar zou wel kunnen werken als tijdelijke oplossing in Limburg??
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Tarief OV-chipkaart ook in buitenlandse OV-bussen in Lim

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:
fogeltje schreef:
huibf schreef:
fogeltje schreef:Voor die VKB busjes is dat inderdaad nog wel te doen, de chauffeur moet dat steeds bij elke halte even de halte opnieuw instellen, lijkt me minder werk dan dit bij instap voor elke reiziger te moeten doen. Bovendien zijn het daar allemaal belbussen, in theorie zou de chauffeur dan zelfs moeten weten waar elke reiziger heen moet.
In de avonden en weekenden zijn de meeste ritten 8 persoons in Limburg, maar zeker geen belbus. Daar is nog geen aparatuur aanwezig. Tja Veolia heeft al een behoorlijke miljoenenschuld daar. Dus kan d'r zeker nog wel wat bij. En ja de provincie springt wel bij....
Nee je hebt gelijk, ik haal ze even door de war met een busje uit Roermond, dat is dan namelijk wel een belbus. Maar desalniettemin zou dit wel een optie voor die busjes zijn. Feit blijft dat in de avond en het weekend een groot deel van de ritten in Noord-Limburg wordt uitgevoerd met kleine busjes en Veolia daar dus geen enkele cent voor vangt en wel maar blijft aankloppen bij de provincie voor extra centen. Hoelang moet die ellende daar nog eigenlijk doorgaan? 2014?
Ik heb dit een keer gevraagd aan de beleidsmedewerker aldaar. Hij schreef me dat Veolia dit zijn eigen zorg is en dat dit alleen maar goed (=gratis reizen) is voor de reiziger. Toen ik hem terugmailde dat Limburg toch ettelijke miljoenen Euro's heeft gepompt om Veolia overeind te houden, kwam er direct een mailtje dat hij toch 'hoog' ging oppakken en dat hij al had gehoord dat men druk bezig was met de handhelds... (in maart)
Je meent het serieus dat ze bij de provincie zulke oogkleppen ophebben? Dat is wel erg. Maar ja, als je ziet hoe die aanbesteding gegaan is, dan verbaast me dat ook niets.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tarief OV-chipkaart ook in buitenlandse OV-bussen in Lim

Bericht door Suus »

Dat was in Limburg toch ook al duidelijk hoe snel Limburg weer geld stort in de kassa van Veolia als ze weer een beetje zeuren. Je zou haast denken dat ze niet weten dat er een gigantisch moederbedrijf achter zit :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Tarief OV-chipkaart ook in buitenlandse OV-bussen in Lim

Bericht door fogeltje »

Tja die zeggen gewoon tegen de provincie "je pompt er maar geld of het valt om" en dan zit Limburg zonder OV.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Tarief OV-chipkaart ook in buitenlandse OV-bussen in Lim

Bericht door Vinny »

Als een reiziger toch niet betaald voor het OV, waarom zou je dat dan in stand willen houden?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Tarief OV-chipkaart ook in buitenlandse OV-bussen in Lim

Bericht door fogeltje »

Omdat de provincie onder andere als taak heeft sociale mobiliteit in stand te houden. Dat ze het schijnbaar niet zo erg vinden dat de reiziger niet betaalt en het vervoersbedrijf wat toch al financiële problemen heeft hierdoor minder inkomsten heeft is verder de zaak van de provincie Limburg. Als ze het zo willen doen, wie zijn wij dan om er iets van te zeggen?

Maar ik vind het gek dat de provincie er niet achteraan zit. Ze schaffen nota bene zelf de strippenkaart af. Maar schijnbaar heeft de provincie ergens nog een geldpot onder een regenboog staan om Veolia overeind te houden. Het is natuurlijk wachten tot Veolia een rekening neerligt voor het verplicht aanschaffen van mobiele CiCO's.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten