Pagina 1 van 1

OV-net Brabant

Geplaatst: do 30 jun 2011, 18:18
door Waalwijker
Het is de bedoeling dat vanaf DRG 2015 (ingaande dec 20414) in Brabant de volgende stations geopend worden:

Helvoirt
Oisterwijk Panneschuur
Berkel-Enschot
Eindhoven Airport

(Nijmegen Goffert)

Verder kan ik over OV-net Brabant nog niets kwijt

Re: OV-net Brabant

Geplaatst: do 30 jun 2011, 20:20
door Raymond
Dat tweede Oisterwijk station heb ik in geen enkel plan zien terugkomen. En terecht: het station zou dan op een ruime kilometer van Oisterwijk "Centraal" komen te liggen. Praktisch probleem is dat het station bovendien niet in de huidige dienstregeling past ;) Eindhoven Airport zal ongetwijfeld langer gaan duren, gezien er bij de viersporigheid geen rekening meer is gehouden met een station in Acht.

Re: OV-net Brabant

Geplaatst: do 30 jun 2011, 21:18
door huibf
Raymond schreef:Dat tweede Oisterwijk station heb ik in geen enkel plan zien terugkomen. En terecht: het station zou dan op een ruime kilometer van Oisterwijk "Centraal" komen te liggen. Praktisch probleem is dat het station bovendien niet in de huidige dienstregeling past ;) Eindhoven Airport zal ongetwijfeld langer gaan duren, gezien er bij de viersporigheid geen rekening meer is gehouden met een station in Acht.
de twee buitenste gebruiken ? spoor 1 en 4 krijg je dan?

Re: OV-net Brabant

Geplaatst: do 30 jun 2011, 22:24
door Waalwijker
Raymond schreef:Dat tweede Oisterwijk station heb ik in geen enkel plan zien terugkomen. En terecht: het station zou dan op een ruime kilometer van Oisterwijk "Centraal" komen te liggen. Praktisch probleem is dat het station bovendien niet in de huidige dienstregeling past ;)
Ik wel in het laatste plan (juni 2011) Oisterwijk Pannenschuur staat er echt. Men wil in Brabant volgens het visgraatmodel gaan werken. Let op! Dit is nog niet definitief!

Re: OV-net Brabant

Geplaatst: do 30 jun 2011, 22:58
door huibf
Waalwijker schreef:
Raymond schreef:Dat tweede Oisterwijk station heb ik in geen enkel plan zien terugkomen. En terecht: het station zou dan op een ruime kilometer van Oisterwijk "Centraal" komen te liggen. Praktisch probleem is dat het station bovendien niet in de huidige dienstregeling past ;)
Ik wel in het laatste plan (juni 2011) Oisterwijk Pannenschuur staat er echt. Men wil in Brabant volgens het visgraatmodel gaan werken. Let op! Dit is nog niet definitief!
google even op 'het nieuwe spoorplan'

Re: OV-net Brabant

Geplaatst: vr 01 jul 2011, 08:49
door Fles
Zonder bronnetje / linkje / urreltje komen we niet ver natuurlijk vrienden :)

Re: OV-net Brabant

Geplaatst: vr 01 jul 2011, 17:09
door Raymond
Het gaat vermoed ik om dit algemene visiedocument en voor specifiek Brabant dit document. Wat puur een handreiking is van de FMN (wel enigzins realistisch visiedocument, want getoetst door Prorail) om aan de landelijke politiek te laten zien wat er mogelijk zou kunnen zijn bij een aanbesteding van het hoofdrailnet. De NS ontbreekt immers als gesprekspartner. Of is er nog een document vanuit de Provincie Noord-Brabant die hierop inhaakt? Vergeet niet dat het rapport rond het Nieuwe Spoorplan een groot positief verhaal is waarmee de vervoerders laten zien wat er mogelijk zou kunnen zijn. Hecht dan ook vooral niet te veel waarde aan de genoemde nieuwe stations die her en der voorbij komen. Haalbaarheidsonderzoeken zijn er bijvoorbeeld bij veel genoemde stations nog niet gedaan.

Re: OV-net Brabant

Geplaatst: ma 04 jul 2011, 10:06
door Fles
Raymond schreef:puur een handreiking [..]
enigzins realistisch [..]
wat er mogelijk zou kunnen zijn [..]
Hecht dan ook vooral niet te veel waarde aan
Oh okee, dank je :) Luchtfietserij dus :)