OV-net Brabant

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Waalwijker
Berichten: 37
Lid geworden op: za 01 mei 2010, 10:33
Locatie: Waalwijk

OV-net Brabant

Bericht door Waalwijker »

Het is de bedoeling dat vanaf DRG 2015 (ingaande dec 20414) in Brabant de volgende stations geopend worden:

Helvoirt
Oisterwijk Panneschuur
Berkel-Enschot
Eindhoven Airport

(Nijmegen Goffert)

Verder kan ik over OV-net Brabant nog niets kwijt
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OV-net Brabant

Bericht door Raymond »

Dat tweede Oisterwijk station heb ik in geen enkel plan zien terugkomen. En terecht: het station zou dan op een ruime kilometer van Oisterwijk "Centraal" komen te liggen. Praktisch probleem is dat het station bovendien niet in de huidige dienstregeling past ;) Eindhoven Airport zal ongetwijfeld langer gaan duren, gezien er bij de viersporigheid geen rekening meer is gehouden met een station in Acht.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OV-net Brabant

Bericht door huibf »

Raymond schreef:Dat tweede Oisterwijk station heb ik in geen enkel plan zien terugkomen. En terecht: het station zou dan op een ruime kilometer van Oisterwijk "Centraal" komen te liggen. Praktisch probleem is dat het station bovendien niet in de huidige dienstregeling past ;) Eindhoven Airport zal ongetwijfeld langer gaan duren, gezien er bij de viersporigheid geen rekening meer is gehouden met een station in Acht.
de twee buitenste gebruiken ? spoor 1 en 4 krijg je dan?
Waalwijker
Berichten: 37
Lid geworden op: za 01 mei 2010, 10:33
Locatie: Waalwijk

Re: OV-net Brabant

Bericht door Waalwijker »

Raymond schreef:Dat tweede Oisterwijk station heb ik in geen enkel plan zien terugkomen. En terecht: het station zou dan op een ruime kilometer van Oisterwijk "Centraal" komen te liggen. Praktisch probleem is dat het station bovendien niet in de huidige dienstregeling past ;)
Ik wel in het laatste plan (juni 2011) Oisterwijk Pannenschuur staat er echt. Men wil in Brabant volgens het visgraatmodel gaan werken. Let op! Dit is nog niet definitief!
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OV-net Brabant

Bericht door huibf »

Waalwijker schreef:
Raymond schreef:Dat tweede Oisterwijk station heb ik in geen enkel plan zien terugkomen. En terecht: het station zou dan op een ruime kilometer van Oisterwijk "Centraal" komen te liggen. Praktisch probleem is dat het station bovendien niet in de huidige dienstregeling past ;)
Ik wel in het laatste plan (juni 2011) Oisterwijk Pannenschuur staat er echt. Men wil in Brabant volgens het visgraatmodel gaan werken. Let op! Dit is nog niet definitief!
google even op 'het nieuwe spoorplan'
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OV-net Brabant

Bericht door Fles »

Zonder bronnetje / linkje / urreltje komen we niet ver natuurlijk vrienden :)
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OV-net Brabant

Bericht door Raymond »

Het gaat vermoed ik om dit algemene visiedocument en voor specifiek Brabant dit document. Wat puur een handreiking is van de FMN (wel enigzins realistisch visiedocument, want getoetst door Prorail) om aan de landelijke politiek te laten zien wat er mogelijk zou kunnen zijn bij een aanbesteding van het hoofdrailnet. De NS ontbreekt immers als gesprekspartner. Of is er nog een document vanuit de Provincie Noord-Brabant die hierop inhaakt? Vergeet niet dat het rapport rond het Nieuwe Spoorplan een groot positief verhaal is waarmee de vervoerders laten zien wat er mogelijk zou kunnen zijn. Hecht dan ook vooral niet te veel waarde aan de genoemde nieuwe stations die her en der voorbij komen. Haalbaarheidsonderzoeken zijn er bijvoorbeeld bij veel genoemde stations nog niet gedaan.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OV-net Brabant

Bericht door Fles »

Raymond schreef:puur een handreiking [..]
enigzins realistisch [..]
wat er mogelijk zou kunnen zijn [..]
Hecht dan ook vooral niet te veel waarde aan
Oh okee, dank je :) Luchtfietserij dus :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten