Bommelding station Tilburg Reeshof om boek 'Tijdbom'

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bommelding station Tilburg Reeshof om boek 'Tijdbom'

Bericht door Daniel »

Bommelding station Tilburg Reeshof om boek 'Tijdbom'
Geplaatst op: zaterdag 23 juli 2011 16:25
Laatst bijgewerkt: zaterdag 23 juli 2011 16:26


TILBURG - Ophef vanochtend op station Reeshof in Tilburg over een 'tijdbom'. Een passant zag rond kwart voor elf een verdachte man rondhangen met een pakketje. De verdachte reiziger stapte in een trein en liet het pakketje achter op de trappen van het station. De getuige vreesde het ergste en belde de politie.
Toen de agenten aankwamen onderzochten ze het pakketje. Al snel zagen ze dat het loos alarm was. In het pakketje zat een boek met de titel 'Tijdbom' van de Amerikaanse schrijver Jonathan Kellerman. Alles wijst er op dat het ging om een 'bookcrossing'.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Bommelding station Tilburg Reeshof om boek 'Tijdbom'

Bericht door WSM »

Schokkend, dit soort terreur moet keihard aangepakt worden! Je kunt immers aan de buitenkant niet zien of er al dan niet een bom in zit!
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13550
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Bommelding station Tilburg Reeshof om boek 'Tijdbom'

Bericht door Wubbo »

Dus je mag de politie niet meer bellen als iemand een pakketje (hoe zag het eruit) achterlaat? Wat moet je dan doen, volgend station uitstappen en terugreizen?

Bij mijn weten is het station niet ontruimd, is het treinverkeer niet platgelegd en is er verder ook niks gebeurd, dus ik snap die overtrokken reactie niet.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6238
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Bommelding station Tilburg Reeshof om boek 'Tijdbom'

Bericht door fogeltje »

WSM schreef:Schokkend, dit soort terreur moet keihard aangepakt worden! Je kunt immers aan de buitenkant niet zien of er al dan niet een bom in zit!
Dus als ik mijn tas in wat verstrooidheid per ongeluk laat staan, dan moeten er meteen commando's gestuurd worden om mij neer te schieten?
"Een touringcar is geen bus"
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Bommelding station Tilburg Reeshof om boek 'Tijdbom'

Bericht door find_your_spot »

fogeltje schreef: Dus als ik mijn tas in wat verstrooidheid per ongeluk laat staan, dan moeten er meteen commando's gestuurd worden om mij neer te schieten?
Uiteraard. Hoe wil je het gaan verkopen mocht er wel een bom in zitten en tientallen doden opleveren.
For Your Railroad Adventures
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Bommelding station Tilburg Reeshof om boek 'Tijdbom'

Bericht door WSM »

Iemand laat moedwillig een pakje achter op het station. Gezien de nervositeit die dit soort zaken tegenwoordig omringt, niet een erg zorgvuldige en verstandige actie. Voor het zelfde geld was een andere inschatting gemaakt en was het treinverkeer wel stilgelegd, met alle gevolgen van dien. Aan de buitenkant kan je immers niet zien wat er in zit...
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Bommelding station Tilburg Reeshof om boek 'Tijdbom'

Bericht door deadlock »

find_your_spot schreef:
fogeltje schreef: Dus als ik mijn tas in wat verstrooidheid per ongeluk laat staan, dan moeten er meteen commando's gestuurd worden om mij neer te schieten?
Uiteraard. Hoe wil je het gaan verkopen mocht er wel een bom in zitten en tientallen doden opleveren.
Paniekdenken. Een bommenlegger pakt het wel iets professioneler aan. Als we al het geld wat we aan terrorismebestrijding hadden uitgegeven gewoon in de zorg hadden gestoken hadden we veel meer levens gered dan nu. JA je kan een prijskaartje op levens hangen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bommelding station Tilburg Reeshof om boek 'Tijdbom'

Bericht door Fles »

Vandaag overigens WEL treinverkeer stilgelegd rondom Tilburg vanwege een verdacht koffertje. Amateur-terrorist in de herkansing? :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten