Dienstregeling Brabant 2012

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door Michael 1988 »

Tja... of het nu de voormalige GVU is, of de voormalige Connexxion. Qua vloerhoogte zijn ze gelijk. Vanmorgen zag ik trouwens dat Diamond voor een tweede keer naar Koning Willem 1 een pendel reed (buurtbus had flinke vertraging), Daimond heeft dus 2, niet in de dienstregeling opgenomen, pendelritten van Station naar Koning Willem 1 College op de Vlijmenseweg i.p.v. wat ik eerder zei 1.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door fogeltje »

Klopt, maar die wordt in ieder geval met een andere bus gereden. Hun 711 rijdt vast op de 99 in de ochtend (en rijdt geen andere ritten in de ochtend) en die bus krijgt een korte vakantie. Over andere ritten van hun kan ik zo geen uitspraken doen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door fogeltje »

Ik moest vanochtend een half uurtje wachten in Uden (gemiste aansluiting) en zag nu toch nog wat touringcarren buiten de verwachte bus van Van Dijk op lijn 99. Ik zag een Fassbender bus, die meteen achter een reguliere 160 aan vertrok als 160 en denk ik een versterkingsbus voor die rit is. Ook zag ik een Van Driel bus. Ik heb zijn nummer niet gezien, maar hij ging op Perron E staan en volgens het digitale bord zou lijn 153 binnen 5 minuten moeten vertrekken, dus ik vermoed dat hij daarop reed.
"Een touringcar is geen bus"
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door Daan76 »

fogeltje schreef:Ik bedoelde de tijd voordat lijn 121 overging naar Hermes, dus dat is t/m 2008. Die standaardstreekbus zal dan wel vanuit de Kempen gekomen zijn en gekoppeld zijn geweest aan een rit richting de Meierij/Oost-Brabant denk ik, want de lijnen uit Reusel werden in BBA tijden inderdaad wel eens met geleed materieel gereden. Maar in Uden heb ik in al die tijd nooit gelede bussen gezien buiten de Hermes bussen en de Diamond versterkingsritten.

Hoelang heeft die gelede bij Arriva gereden?
Beetje late reactie, maar de gelede standaardstreekbus van de BBA was NIET afkomstig uit de Kempen.
Deze bus(sen) stond(en) gewoon in Veghel gestald destijds. Veghel zette deze wagen(s) in op gebroken omlopen, oftewel kwam(en) deze wagen(s) s 's morgens voor 1 of 2 ritjes de stalling uit en 's middags nog een keer voor enkele ritjes links en rechts. Er zijn Veghelse chauffeurs geweest die maanden en maanden niet met een gelede op pad zijn geweest, sommigen zelfs helemaal nooit om de simpele reden dat deze wagen amper op straat kwam.
De meeste tijd stond er 1 gelede in Veghel, er is ook een periode geweest dat er 2 stonden maar die heeft niet al te lang geduurd. De gelede Volvo 824 heeft bijvoorbeeld ook in Veghel gestaan maar werd al na een dag of 3 weer weggedaan omdat deze bus kennelijk niet in staat was om de bocht naar het busstation Uden te maken.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door fogeltje »

Dan ging het waarschijnlijk om een andere gelede wagen, want in Eindhoven kwamen zowel op de 150 als op de 141/142 nog gelede bussen binnen, beetje raar om dat uit Veghel te doen. En waren die oude bussen langer de huidige generatie bussen? Of hadden ze een grotere draaicirkel? Want de geledes van Hermes (vroeger B89 en tegenwoordig die MAN bussen en vanuit Nijmegen reed een tijd lange oude Connexxion Duvedec meuk) en die van Diamond lijken geen problemen met het busstation te hebben en het ligt er toch al behoorlijke tijd in de huidige staat (in ieder geval tot 2003 terug).
"Een touringcar is geen bus"
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door Daan76 »

Excuus, in mijn beleving ging het om de lijnen in Oost Brabant. Maar de 150 en 141/142 vallen niet onder Oost Brabant, die werden inderdaad vanuit Eindhoven, Reusel en bepaalde jaargangen ook vanuit Tilburg gereden en daar handelt mijn reactie dan ook totaal niet over.
De Veghelse wagen reed wel op Oost-Brabantse lijnen, voornamelijk op de 156/157/152 (deze lijnen werden dus niet vanuit Eindhoven of Reusel gereden).

De 824 had gewoon een erg grote draaicirkel, in combinatie met Veghelse chauffeurs die zelden tot nooit met een gelede wagen rijden kan het dus gebeuren dat bepaalde bochten niet soepeltjes verlopen tot aan het scharen van de bus aan toe (oftewel, de bus kan dan op eigen kracht niet meer voor- of achteruit). Deze wagens draaiden ook iets anders dan bijv. de 880.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door fogeltje »

Bedankt voor de toelichting :)

Klopt, als een chauffeur nooit met geledes rijdt dan kan dat bij krappe bochten inderdaad wat moeilijk worden. Ik had het gevoel dat de chauffeur die vanmorgen op de 121 naar Uden reed ook niet vaak in een gelede rijdt, sommige bochten en rotondes gingen maar moeizaam.
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door Michael 1988 »

Ik dacht dat ik dit bericht gisteren had geplaatst, maar het lijkt alsof de Amba's van Arriva die eerst op de stadsdient reden nu weer op de streekdienst rijden en enkele Amba's van de streekdienst op de stadsdienst. Ik kwam gisteren tussen 7:30 en 7:45 op de halte Lieseindsestraat in Schijndel een paar opmerkelijke bussen tegen.

7:34 bus 753; lijn 156, rit 1017 richting Eindhoven
7:39 bus 8210; lijn 156, rit 1013 richting Eindhoven
7:42 bus 8211; lijn 159, rit 1004 riching Veghel

In 's-Hertogenbosch zag ik nog rond 8:19 bus 8207 op lijn 64, rit 1021 richting Kruiskamp

Op de terugweg naar huis zag ik tussen Sint-Michielsgestel en 's-Hertogenbosch rond 17:30 bus 8214 op lijn 159 rit 1055 richting 's-Hertogenbosch.

Even voor de leken:

Vorig jaar (2010-2011) reden de bussen 8210-8218 op de stadsdienst 's-Hertogenbosch (sommige dragen nog de stickers Stadsbus onder de busnummers). De overige bussen uit de 8200-serie reden op de streekdienst, hoewel oorspronkelijk de bussen 8201-8209 ook op de stadsdienst van 's-Hertogenbosch reden. Dat is o.a. nog bij de bussen 8201 en 8202 te zien aan het interieur. Overigens wist ik dat de Amba's ook de stadslijnen op de display kunnen tonen. Maar dat de Citaro's ook streeklijnen kunnen tonen wist ik niet (753 is een Citaro die normaal op de stadsdienst dienst hoort te doen).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door Daniel »

Arriva doet tegenwoordig zo'n beetje in alle regio's waar ze rijden wel aan filmaansturing via de Albatros, dus iets als beperkingen in de programmering bestaat vandaag de dag niet echt meer. Als je je in die Bossche Citaro's op een streekomloop aanmeldt zal de bus gewoon de bijbehorende bestemmingen tonen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten