Pagina 2 van 2

Re: Werkzaamheden Zeeland: 'Vroeger met korting reizen in bus'

Geplaatst: ma 31 mar 2008, 19:09
door Fles
Vinny schreef:Ik begrijp werkelijk echt niet waarom er uberhaupt een klachtenlijn nodig is. info@prorail.nl zou voldoende moeten zijn... :roll:
Zelfkennis. Ze zijn erop voorbereid dat er *per ongeluk* wel ergens een internetkabel kapotgevingerverfd zal worden :idea:

Re: Studenten HZ nemen toch liever de auto

Geplaatst: ma 31 mar 2008, 20:37
door Daantje
Chauf21 schreef:Haar reis duurt nu ook een half uur langer. Per saldo zou het dus niet uit moeten maken :)
Je weet toch hoe Zeeuwen denken, 'ons bin zunig' ;)

Re: Werkzaamheden Zeeland: 'Vroeger met korting reizen in bus'

Geplaatst: ma 31 mar 2008, 22:17
door M57
Vinny schreef:
M57 schreef:Of het in theoretische zin eerlijk is of niet: dit land kent vele systemen waarbij we allemaal betalen voor zaken waar we niet allemaal profijt van hebben. Ik zie niet in waarom dat hierbij niet zou kunnen gelden.
Ik begrijp werkelijk echt niet waarom er uberhaupt een klachtenlijn nodig is. info@prorail.nl zou voldoende moeten zijn... :roll:
Je citeert mij, maar gaat daar niet op in. :?:

En ik begrijp het wel: via de telefoon heb je directer contact.

Re: Werkzaamheden Zeeland: 'Vroeger met korting reizen in bus'

Geplaatst: ma 31 mar 2008, 22:27
door Daantje
En ze willen wel die 7 dagen per week, 24 uur per dag service bieden en dus blijkbaar mensen ook de mogelijkheid geven om gelijk hun gal te spuien en dat doel streef je met een mail-klachtenlijn al voorbij.

Re: Werkzaamheden Zeeland: 'Vroeger met korting reizen in bus'

Geplaatst: ma 31 mar 2008, 22:30
door Jeroen
Daantje schreef:mensen ook de mogelijkheid geven om gelijk hun gal te spuien
Misschien is juist dat wel het probleem. :roll:

Re: Werkzaamheden Zeeland

Geplaatst: wo 02 apr 2008, 20:51
door Daantje
Ik ontvang van NS de afgelopen dagen regelmatig mailtjes met vragen over hoe reizigers de werkzaamheden in Zeeland ervaren. Nou heb ik zelf nog geen gebruik gemaakt van die bussen en hebben ze dus niet veel aan mijn mening op dit moment maar vandaag kreeg ik onderstaand mailtje:
Geachte mevrouw xxx

In Zeeland rijden momenteel geen treinen, dat is geen nieuws. We benaderen u deze weken verschillende keren voor onderzoek daarover.Bovendien kunt u als lid van het NS Panel de komende tijd alles melden wat u opvalt rond het werk aan het spoor, als u denkt dat dat nuttig is voor NS om te weten.
Daarvoor is een invulformuliertje beschikbaar dat u zo vaak kunt gebruiken als u wilt. U vindt dat hier:

http://nspanel.nl/enq/nsbdszopm/140c9ef ... b3e692167/" onclick="window.open(this.href);return false;

Voel u vrij er gebruik van te maken, zo vaak u wilt. Bedenk wel dat het niet bedoeld is voor individuele klachten waarop u een persoonlijke reactie wilt ontvangen. Daarvoor kunt u het best bellen met NS Klantenservice: 0900 202 1163 (10 cent per minuut).

De beheerders van het NS Panel geven uw opmerkingen via dit formulier allemaal anoniem door aan NS.Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet namens NS, Arachnea, beheerder NS PanelKoos Termorshuizen
Weet niet of jullie die link nou ook kunnen lezen of dat je daarvoor perse die mail moet hebben.

Re: Werkzaamheden Zeeland

Geplaatst: wo 02 apr 2008, 20:55
door Aking
Hier opent ie zonder problemen :wink:

Re: Werkzaamheden Zeeland

Geplaatst: ma 07 apr 2008, 14:41
door Daantje
Afgelopen vrijdag ben ik van Rotterdam naar Middelburg gereisd en zondag weer terug en ik heb dus ook eens gekeken hoe het zit met die bussen. Ik vond dat de NS het dit keer erg goed geregeld had. Sowieso is het erg fijn dat je nu twee keer per uur rechtstreeks naar Bergen op Zoom kan. Daar hadden we een prima overstap op de bus. Er zijn snelbussen naar Goes, Middelburg en Souburg/Vlissingen. Verder is er een stopbus die overal stopt. De capaciteit van de bussen was prima, zelfs in de vrijdagavondspits en de zondagavondspits. Er stond een uur gepland voor de reis van Bergen op Zoom naar Middelburg maar in drie kwartier waren we er al. Overigens zijn er overal tijdelijke 'NS-busstations' ingericht, compleet met bushokjes en kioskachtig geval voor de chauffeurs. De kiosk in Bergen op Zoom beleeft hoogtij dagen omdat de overstap van bus op trein officieel 5 minuten is maar de bussen 15-20 minuten te vroeg aankomen waardoor je prima de tijd hebt om even koffie oid te halen. Er zijn ook folders en uitklapdingen met de tijden van de bussen en 's avonds laat zijn er rechtstreekse bussen naar Roosendaal. Het kwam op mij allemaal veel beter geregeld over dan in de afgelopen herfstvakantie. Ik vond dit prima te doen, totale extra reistijd is maar een kwartiertje :)

Re: Werkzaamheden Zeeland

Geplaatst: ma 07 apr 2008, 16:50
door air-bus
Ik zou zeggen, sloop dat hele spoor maar, de bus werkt veel beter! :lol:

Re: Werkzaamheden Zeeland

Geplaatst: ma 07 apr 2008, 20:58
door Chauf21
Daar lijkt het wel een beetje op :lol:

Zelf heb ik ook gereisd met de treinvervangende bussen en ik moet zeggen dat het allemaal puik geregeld is :pos: Zowel personeel als reizigers reageren gemoedelijk op de tijdelijke inzet. De binding met de NS blijft overigens niet helemaal achterwege, vlak voor het sluiten van de voordeur van de bus werd er door een NS-medewerker op een fluitje geblazen; "ja, ik kon het niet laten!" :lol:

Ook de provincie Zeeland is lovend over de NS:
Tevredenheid over inzet van bussen tussen stations
door René Schrier. zaterdag 05 april 2008 | 03:16
GOES - De provincie is tevreden over de bussen die de NS in midden-Zeeland laten rijden als alternatief voor de trein.

Om over de schouder van de NS mee te kijken heeft de provincie zogenoemde mystery guests ingezet: anonieme controleurs die een kaartje kochten en meereden.

Dat is gebeurd op de eerste zaterdag dat de treinen er uit lagen en op een dag dat het er echt op aankwam tijdens sneeuwbuien (dinsdag 25 maart). Woordvoerder Ferry Shervet geeft aan dat de organisatie in het begin even aan de situatie moesten wennen. Zo wisten sommige chauffeurs niet altijd even goed de weg. Maar na een paar dagen waren die kinderziektes er uit, blijkt uit de reactie van de provincie.

Shervet: "We wilden weten of inderdaad waargemaakt kan worden dat er maximaal 30 minuten extra reistijd is. Het ziet er allemaal goed uit op dit moment. Iedereen zal na afloop zeggen: daar zijn we goed doorheen gekomen." Ook de NS zijn tevreden over het busvervoer. De spoorwegen signaleren dat zich inderdaad in het begin wat aanloopprobleempjes hebben voorgedaan, maar nu loopt alles volgens een woordvoerster goed. Dat geldt ook voor de informatievoorziening aan de reizigers.

ProRail laat weten dat de werkzaamheden op schema liggen. Woordvoerder Jan Lievens vertelt desgevraagd dat er sprake is geweest van enkele kleine oponthoudjes - onder meer door het slechte weer - maar die zijn inmiddels ingelopen.
Bron: PZC, 7 april 2008.

Re: Werkzaamheden Zeeland

Geplaatst: wo 09 apr 2008, 15:48
door Chauf21
Via de Yahoo-discussiegroep Busfoto bereikte mij nog een foto van een Sprinterbusje van Taxicentrale Vlissingen dat dienst doet als NS fietsbus!

Re: Werkzaamheden Zeeland

Geplaatst: vr 11 apr 2008, 23:24
door Daantje
Gister en vandaag weer gebruik gemaakt van de NS-bussen, weer prima ervaringen. Vanavond was het zelfs zo rustig op de weg, reed de bus zo hard door en was de conducteur zo sociaal om nog 2 minuten te wachten zodat ik de trein van een half uur eerder gehaald had :D en ik dus zonder extra reistijd in Rotterdam aangekomen ben, super (y)

Re: Werkzaamheden Zeeland

Geplaatst: wo 28 mei 2008, 10:33
door Geert
Van Heukelom complimenteert Prorail en NS met spoorwerk
door Ben Jansen
woensdag 28 mei 2008 | 07:30 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 28 mei 2008 | 07:40


MIDDELBURG - Hij heeft eerder lelijke dingen gezegd over Prorail en NS. Maar nu is gedeputeerde George van Heukelom (SGP, openbaar vervoer) vol lof.

In brieven aan beide spoorinstanties spreekt hij zijn waardering uit over de manier waarop het onderhoud aan de Zeeuwse lijn en het vervangend vervoer zijn geregeld.

Na een spoorloze week in oktober bekritiseerde Van Heukelom de naar zijn oordeel slechte prestaties van Prorail en NS in niet mis te verstane bewoordingen.

Die boodschap is overgekomen. Volgens van Heukelom heeft Prorail de werkzaamheden met een minimum aan hinder verricht en NS zorgde - na wat opstartproblemen - voor vervangend busvervoer waarbij de vertraging voor de reizigers beperkt bleef. Bovendien hebben de spoorbedrijven een uitgebreide informatiecampagne op touw gezet, waardoor niemand voor verrassingen kwam te staan.

Bron: BN/DeStem