Conducteur smeekt reizigers klaagbrief te schrijven

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Conducteur smeekt reizigers klaagbrief te schrijven

Bericht door Daniel »

Conducteur smeekt reizigers klaagbrief te schrijven
Geplaatst op: woensdag 7 december 2011 11:21
Laatst bijgewerkt: woensdag 7 december 2011 11:23


'Dames en heren: ik smeek u allen, schrijf een brief aan de directie van de NS. Zo kan het niet langer!' Treinreizigers op het traject Dordrecht-Venlo geloofden gisterochtend nabij station Breda hun oren niet.
Na tot drie keer toe via de geluidsinstallatie zijn excuses te hebben gemaakt voor de overvolle trein, legde hun conducteur de schuldvraag bij zijn directie neer, zo meldt het AD vandaag.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Conducteur smeekt reizigers klaagbrief te schrijven

Bericht door fogeltje »

Oh dus daar ging het over. Ik vind in de bus vanochtend op de radio iets op hierover maar de chauffeur draaide net het volume even omlaag. Tegen de tijd dat het weer verstaanbaar was, was het item al voorbij. Ik vraag me af of mensen dat ook daadwerkelijk doen. Klagen doet iedereen, maar daadwerkelijk de moeite nemen om een klachtenformulier in te vullen (al dan niet online) is vaak te veel werk...en dan maar blijven klagen dat ze niet serieus genomen worden en er niks gebeurt :')
"Een touringcar is geen bus"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Conducteur smeekt reizigers klaagbrief te schrijven

Bericht door webguy »

Het NS antwoord op te korte treinen is ook altijd "we kijken naar de gegevens die we hebben en soms gaat het fout".
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Conducteur smeekt reizigers klaagbrief te schrijven

Bericht door fogeltje »

Als dagelijks mensen uit dezelfde trein consequent brieven blijven sturen, dan moeten ze op een gegeven moment met een ander antwoord komen...vooral als je meteen afschriften naar consumentenorganisaties stuurt.

Nu moet ik wel zeggen dat ik geen ervaring met de NS klantenservice heb. Maar bij Hermes heeft regelmatig geklaag van veel reizigers er toe geleid dat een bepaalde rit van lijn 99 in de middag richting Uden op een gegeven moment een "volgbus" kreeg omdat de bus altijd mensen moest laten staan (soms zelfs meteen bij de beginhalte Nijmegen CS). Volgens hun eigen gegevens was dat niet zo omdat lang niet elke chauffeur het meldde. Maar toen ook klachten van reizigers kwamen en bleven binnenstromen en nog eens werd nagevraagd bij chauffeurs realiseerde men zich dat er toch een probleem was. En voortaan vertrok een paar minuten voor de reguliere rit een touringcar zodat iedereen mee kon. Later is dat probleem opgelost door de spitsbussen van Grave door te trekken naar Uden zodat alle reizigers van lijn 99 zich over de kwartierdienst konden verspreiden en een deel van de reizigers voortaan een kwartier eerder of later ging.
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Conducteur smeekt reizigers klaagbrief te schrijven

Bericht door Michael 1988 »

Nou de NS kan het ook soms andersom doen. I.p.v. een extra treinstel, een treinstel minder wat een vollere trein veroorzaakt. In mei nam ik de IC van Alkmaar naar Heerlen/Maastricht. Ok het was op een zondag en het was in de avond. Maar ik stapte op in Amsterdam CS en daar zat de trein al zitplaatsvol, beide treinstellen. Er werd aangegeven dat het achterste treinstel tot 's-Hertogenbosch (mijn eindhalte) zou meerijden. Beide treinstellen. Toen ik net zat, werd er plots omgeroepen dat iedereen met spoed de trein uit moest. Alsof er brand was. Toen iedereen in de voorste treinstel zat waren de balkons ook al helemaal vol tot zeker 's-Hertogenbosch. Dus de NS kan soms rare sprongen maken wat betreft materieelgebruik.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Conducteur smeekt reizigers klaagbrief te schrijven

Bericht door fogeltje »

Michael 1988 schreef:Nou de NS kan het ook soms andersom doen. I.p.v. een extra treinstel, een treinstel minder wat een vollere trein veroorzaakt. In mei nam ik de IC van Alkmaar naar Heerlen/Maastricht. Ok het was op een zondag en het was in de avond. Maar ik stapte op in Amsterdam CS en daar zat de trein al zitplaatsvol, beide treinstellen. Er werd aangegeven dat het achterste treinstel tot 's-Hertogenbosch (mijn eindhalte) zou meerijden. Beide treinstellen. Toen ik net zat, werd er plots omgeroepen dat iedereen met spoed de trein uit moest. Alsof er brand was. Toen iedereen in de voorste treinstel zat waren de balkons ook al helemaal vol tot zeker 's-Hertogenbosch. Dus de NS kan soms rare sprongen maken wat betreft materieelgebruik.
Die Limbotrein rijdt de laatste tijd in de avond wel vaker met een treinstel. Toen ik vorige maand in Utrecht was op de terugweg een enkel VIRM-IV...ik kon gelukkig wel zitten.
"Een touringcar is geen bus"
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Conducteur smeekt reizigers klaagbrief te schrijven

Bericht door willy84 »

Toen de 800 net met VIRM ging rijden was het van 6 tot 24.00 12 bakken VIRM. Mega overkill vooral s'avonds. Nu rijd ik die lijn niet vaak maar laatst weer een VIRM IV vanaf Eindhoven (daar werd het Maastricht deel vanuit het zuiden afgekoppelt) en dan is het dus aardig druk want de 3500 rijdt ook niet meer na een bepaalde tijd.
immer kwaliteits posts
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Conducteur smeekt reizigers klaagbrief te schrijven

Bericht door midnet »

is niet zo heel uitzonderlijk. heb dit zelf ooit meegemaakt in een-voor 2-3 haltes, overvolle te korte trein ergens in de UK-conducteur deelde zelfs die formulieren uit, ik reisde met een INterRail en kreeg na maanden een excusesbrief van die company en een kortingsbon-waar ik dus niks aan heb/had.
Op zich-als je althans niet zoals zoveel NLers van stal trekt met allerlei sreuwende scheldpartijen, krijg je bij een redelijk verzoek/klacht aan NS, per nette brief (@mail en foon schijnt veel minder te werken) net antwoord, excuus als het echt hun fout was en vaak nog een zoetmakertje, afh, van hoe erg het was. Net zoals ik ooit van Connexxion heb meegemaakt-jaren geleden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten