Procities bij Arriva

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Procities bij Arriva

Bericht door fogeltje »

Weet iemand hoeveel Procity bussen er bij Arriva cq bedrijven die in opdracht van Arriva rijden, rijden? De taxiboer die voor Arriva de stadsdienst Oss verzorgt rijdt met Procity bussen, tenminste vier omdat er vier lijnen zijn. Volgens de wiki rijden er in totaal zes, ook op de stadsdienst 's-Hertogenbosch. Maar ik zie in Zeeland vanuit de 99 ook wel eens een lijn 96 en die rijdt tegenwoordig ook met Procity bussen rond, ik heb echter nooit het nummer goed kunnen zien. Worden die ook door een taxiboer gereden? En hoe zit het met lijn 93? Ik kan me voorstellen dat daar ook een Procity op rijdt omdat die lijn niet zo heel druk is (werd al ten BBA tijden door een taxiboer met een eigen 18-persoonsbus gereden, die zag ik wel eens als ik via Boxmeer naar huis ging).
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Procities bij Arriva

Bericht door Michael 1988 »

Ik meen ook dat er 6 procity's rondrijden bij Arriva in Noord-Brabant. Maar er rijden in Oost-Brabant ook minimaal 1 Mercedes-Benz Sprinter City rond en ik meen zelfs op de genoemde lijn 93.

De Procity's rijden rond bij Van Driel en de Sprinter City bij Taxi Van Dijk.
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Procities bij Arriva

Bericht door Etienne »

De enige Procity's die er rijden zijn inderdaad de Van Driel 331 - 336. Deze rijden tegenwoordig alleen nog in Oss en mogelijk ook op lijn 93/96 en ook op 162, voorheen werd lijn 74 naar Rosmalen ook met Procity's gereden.

Verder heeft Taxi Van Dijk uit Cuijk een Mercedes-Benz Sprinter City voor lijn 93.

Is het duidelijker zo? :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Procities bij Arriva

Bericht door Michael 1988 »

Als ik zo de nummers bekijk zie ik een mooie volgorde.

Procity's: 331-336
Sprinter City: 337

Lijkt alsof ze toch bij het wagenpark van Arriva horen, maar verhuurd zijn aan onderaannemers of zo. Arriva heeft namelijk zelf die nummers niet in diens wagenpark.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Procities bij Arriva

Bericht door fogeltje »

Zes Procities, dat zouden dan vier voor Oss, een voor de 96 en een voor de 162 kunnen zijn, ervan uitgaande dat de Sprinter lijn 93 doet en lijn 74 inmiddels met wat anders gereden wordt.
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Procities bij Arriva

Bericht door Michael 1988 »

Lijn 74 wordt al een tijdje door een Mercedes-Benz Citaro bedient. Volgens mij nu al 2 jaar.
TLP
Berichten: 1560
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Procities bij Arriva

Bericht door TLP »

Men wil de Sprinters bij CTS in GD al gaan keuren, kunnen ze dat hier (maar ook bij de andere concessies) met de Procities dan ook niet gaan doen? :idea:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten