tsov schreef:Iemand hier nog een boekje van de Limex in huis?
Ja, uit 2003. Er waren 6 lijnen en een buurtbus. Tijdens de hele Limex-periode waren die globaal gelijk.
* 55 Maastricht-Bemelen-Margraten-Sibbe-Gulpen
* 56 (Maastricht)-Mheer-Banholt-Gulpen
* 57 Maastricht-Mheer-Epen-Gulpen
* 59 Mesch-Eijsden-Maastricht-Berg en Terblijt-Sibbe-Valkenburg
* 60 Eijsden-Gronsveld-Maastricht-Berg en Terblijt-Valkenburg
* 158 Mesch-Eijsden-Gronsveld-Maastricht-Berg en Terblijt-(Sibbe)-Valkenburg (avond/weekendroute)
* 191 Buurtbus Valkenburg-Margaten-Banholt/Eckelrade
Het waren allemaal normale lijnen, HOV-lijnen zijn er nooit geweest. De "comfort-liners" reden inderdaad op alle lijnen. Ook reed er in de laatste jaren (tot 2006) een aantal Mercedes Connecto's.
Nog een stukje historie: Bovengenoemde lijnen waren onderdeel van een aanbestedingspilot, de eerste van Nederland. In 1994 gingen de lijnen over van Hermes naar het Amerikaanse Vancom. Er werd gereden met een aantal nieuwe DAF/Berkhof bussen (deze:
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/ ... va0908.jpg)
Het bovengenoemde lijstje met lijnen is tussen 1994 en 2006 nagenoeg ongewijzigd gebleven.
Het Amerikaanse Vancom werd na een paar jaar overgenomen door het Britse Arriva. Omdat Arriva zich inmiddels meer geconcentreerd had op het noorden van het land, gingen rond het jaar 2002 de lijnen over naar BBA/Connex (later Veolia), die ze ging exploiteren onder de naam Limex. Er kwamen dus ook nieuwe bussen, waaronder de Integro's en de Connecto. Eind 2006 is de boel geïntegreerd in de nieuwe concessie van Zuid-Limburg en verdwenen de Mercedes-bussen.