De afgelopen week na de kerstvakantie viel mij op dat de OV-shop in 's-Hertogenbosch ineens in een noodhok zat en de voormalige OV-shop/chauffeursrustplaats opeens afgezet was met bouwhekken. Voor de kerstvakantie stond aangegeven d.m.v. een plaat dat de fietsenstalling wordt verplaatst en vorige week waren er al sloopwerkzaamheden aan het pand. In eerste instantie wist ik nog niet wat daar zou komen, maar bij navraag aan een chauffeur begreep ik dat op de plek van de fietsenstalling(en) naast de OV-shop/chauffeursrustplaats en het voormalige gebouw zelf appartementen met enkele winkels en de nieuwe OV-shop/chauffeursrustplaats komt te zitten.
Ik weet nog niet hoe het eruit komt te zien, maar wat vinden jullie van deze plannen en wat zouden jullie er zelf in plaats van willen zien? De oude situatie behouden kan niet, want er staan alleen nog maar een paar draagwanden en de verdiepingsvloer. De fietsenstalling staat er ook nog (min of meer), maar wordt ook verwijdert.
Mijn eigen mening is dat de winkels die nu achter de Dönershop liggen daar weg moeten en in het nieuwe gebouw moeten komen. Deze winkels liggen erg uit het zicht. De Dönershop zelf blokkeert het zicht vanaf het stationsplein en je ziet de winkels alleen als je bij de roltrap staat en toevallig naar rechts kijkt. Hier zat eerst ook de Free-Recordshop, maar is denk ik ook om die reden daar weggegaan. De OV-shop moet ook terugkomen in het nieuwe gebouw, eventueel iets groter. Alleen i.p.v. appartementen zie ik liever de winkels. Je hebt niet concreet privacy op zo'n groot station. Maar als de appartementen er toch moeten komen dan het liefst het gebouw net zo hoog als de naast en achtergelegen gebouwen, zodat het meer in de omgeving past. Het zal leuk zijn als de bussen onder het nieuwe complex rijden (dus een soort van overbrugging over de eenrichtingsweg die tussen de twee huidige fietsenstallingen liggen waarmee je het busstation uitrijdt), zodat het ook een groot complex is.