Maat is vol: blinde man valt op station Breda

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Maat is vol: blinde man valt op station Breda

Bericht door webguy »

Kreeg laatst een flyer in mn gand geduwd in Arnhem waar 100 euro per jaar op stond, dat is dan wel weer goed te betalen vind ik. Op zowel Arnhem als Nijmegen is genoeg stallingsruimte tegenwoordig, dus abonnement is niet nodig.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Maat is vol: blinde man valt op station Breda

Bericht door Michael 1988 »

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar er zijn ook heel veel mensen die doodleuk ergens even een fiets meepakken en meenemen naar een plek en dan daar dumpen. Ik zie bij de bushaltes waar ik regelmatig opstap gewoon dagelijks dit soort "dump" fietsen staan. Er zijn gewoon mensen die expres hun (vaak niet deugdelijke en/of gestolen) fiets ergens dumpen wat anderen hindert.

Alle gemeentes met dit soort problemen moeten gewoon vaker een grote schoonmaak houden. In 's-Hertogenbosch zag ik voor de kerstvakantie al verschijdende fietsen opgeladen worden en op 16 januari stond de voormalige buitenfietsstalling nog grotendeels vol. Bij navraag waren er op 20 januari nog geen 10 mensen die toen hun fiets kwijt waren en vroegen waar die was :S. En er stonden veel meer fietsen dan die 10 fietsen die weg werden gehaald/afgevoerd.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Maat is vol: blinde man valt op station Breda

Bericht door Vinny »

isadora schreef:
Vinny schreef:........maar een paar tientjes per maand.......
Dus circa 250 euro per jaar, ik vind het nogal wat.
Maar ja, misschien ben ik de enige arme pauper in dit land?
Minimumloon is 8 euro per uur. Kortom twee uurtjes werk voor een maand het comfort om met je fiets bij je werk te kunnen komen. Ik vind het peanuts, zelfs als je arm bent.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Maat is vol: blinde man valt op station Breda

Bericht door Michael »

Veolia is zwerffietsen bij bushalte station Breda beu

CENTRUM - Busvervoerder Veolia en de gemeente Breda gaan volgende week in gesprek over groeiende berg foutgeparkeerde fietsen bij de bushalte voor streekvervoer naast het NS-station Breda. “We zijn al twee a drie jaar bezig met dit probleem. Nu is het tijd voor actie.”

Lees verder op: http://www.bredavandaag.nl/nieuws/algem ... um=twitter
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Maat is vol: blinde man valt op station Breda

Bericht door Ennes »

het lijkt mij dat het via een APV of zo toch wel te regelen zou zijn dat rijwielen welke gevaarlijk of hinderlijk zijn geplaatst binnen een bepaalde zone zonder meer verwijderd kunnen worden, zonder dat daar een waarschuwingstermijn aan vast moet zitten.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten