Veolia plaatst eigen kaartautomaten
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
- Locatie: Voerendaal
Veolia plaatst eigen kaartautomaten
Vanaf volgende week donderdag kunnen op stations in Limburg kaartjes worden gekocht bij automaten van Veolia.
De vervoerder zet die automaten er neer, omdat het aantal NS-automaten wordt teruggebracht.
De automaten verkopen alleen kaarten die geldig zijn voor de Maaslijn en Heuvellandlijn, de twee treinroutes van Veolia. Ook zijn er anonieme OV-chipkaarten te krijgen. Die moeten dan wel nog opgeladen worden.
http://www.l1.nl/nieuws/172298-veolia-p ... 0ZM78ipAc0
De vervoerder zet die automaten er neer, omdat het aantal NS-automaten wordt teruggebracht.
De automaten verkopen alleen kaarten die geldig zijn voor de Maaslijn en Heuvellandlijn, de twee treinroutes van Veolia. Ook zijn er anonieme OV-chipkaarten te krijgen. Die moeten dan wel nog opgeladen worden.
http://www.l1.nl/nieuws/172298-veolia-p ... 0ZM78ipAc0
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
www.miljoenenlijn.nl
Re: Veolia plaatst eigen kaartautomaten
Slechte zaak dat er weer aparte automaten komen
Re: Veolia plaatst eigen kaartautomaten
Ze moeten wel hé, met die NS-maatregel.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: Veolia plaatst eigen kaartautomaten
Nou, we hebben toch ook al aparte OV-chipkaartzuilen? Straks krijgen we ook nog aparte stationsdelen en dan is er niks meer aan het handje, toch? Bevordert zelfs de overzichtelijkheid, lijkt me.huibf schreef:Slechte zaak dat er weer aparte automaten komen
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Veolia plaatst eigen kaartautomaten
Het lijkt er heel sterk op dat oorzaak en gevolg hier door elkaar worden gehaald.De vervoerder zet die automaten er neer, omdat het aantal NS-automaten wordt teruggebracht.
Het aantal NS-automaten wordt teruggebracht omdat Veolia niet meer wil betalen voor meer dan één per station. Eigen automaten neerzetten is blijkbaar voordeliger voor de regionale vervoerders.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Veolia plaatst eigen kaartautomaten
Ze kunnen ook gewoon eens een keer hun eigen broek ophouden. Vind het niet zo raar hoor.Stéphane schreef:Ze moeten wel hé, met die NS-maatregel.
Wat ik dan weer wel slecht vind is dat je er vrijwel geen ene tiefes aan hebt omdat je naar ongeveer 20 stations kaartjes kunt kopen :') Doe dan gewoon helemaal niks -o-
Re: Veolia plaatst eigen kaartautomaten
Ja precies, dan zijn we weer terug in 1880 :pos:TLP schreef:Nou, we hebben toch ook al aparte OV-chipkaartzuilen? Straks krijgen we ook nog aparte stationsdelen en dan is er niks meer aan het handje, toch? Bevordert zelfs de overzichtelijkheid, lijkt me.huibf schreef:Slechte zaak dat er weer aparte automaten komen
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Veolia plaatst eigen kaartautomaten
Veel minder nog denk ik, alleen maar stations van de lijn waar die automaat staat. Je kan natuurlijk niet met een Veolia-kaartje van Nijmegen naar Valkenburg reizen.Fles schreef:Wat ik dan weer wel slecht vind is dat je er vrijwel geen ene tiefes aan hebt omdat je naar ongeveer 20 stations kaartjes kunt kopen :') Doe dan gewoon helemaal niks -o-
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Veolia plaatst eigen kaartautomaten
Je moet alleen even door hebben hoe het werkt:
* Reis je alleen met Veolia: wend je dan tot de Veolia-kaartautomaat (of de NS-automaat).
* Reis je óók met NS: wend je dan tot de NS-automaat.
Een fietskaart (€5,-) of kinderkaartje (€2,-) zijn bij Veolia zelfs goedkoper dan bij NS (resp. €6,- en €2,50).
Zoals reisthijs al aangeeft, wie van Nijmegen naar Valkenburg reist, moet zicht tot de NS-automaat wenden.
* Reis je alleen met Veolia: wend je dan tot de Veolia-kaartautomaat (of de NS-automaat).
* Reis je óók met NS: wend je dan tot de NS-automaat.
Een fietskaart (€5,-) of kinderkaartje (€2,-) zijn bij Veolia zelfs goedkoper dan bij NS (resp. €6,- en €2,50).
Zoals reisthijs al aangeeft, wie van Nijmegen naar Valkenburg reist, moet zicht tot de NS-automaat wenden.
Re: Veolia plaatst eigen kaartautomaten
Ik vind het ook een slechte zaak. De eigen automaten van Veolia werken ook nog eens vreselijk irritant. Totaal niet gebruiksvriendelijk. Wel valt het me op dat alle stations langs de Maaslijn de laatste tijd een beetje worden opgeknapt. Al lijkt me dat meer het werk van Pro-Rail.
Re: Veolia plaatst eigen kaartautomaten
Nou maar met die fietskaart kan ik hooguit Nijmegen/Roermond afleggen als langste afstand. Terwijl ik voor 6 euro dus Heel nederland rond kan. Idem voor het kinderkaartje.Tom schreef:
Een fietskaart (€5,-) of kinderkaartje (€2,-) zijn bij Veolia zelfs goedkoper dan bij NS (resp. €6,- en €2,50).
Dus eigenlijk is Veolia nogal duur.
Re: Veolia plaatst eigen kaartautomaten
Bij Arriva is fietsvervoer gratis :Yhuibf schreef:Dus eigenlijk is Veolia nogal duur.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Veolia plaatst eigen kaartautomaten
Uitsluitend tussen Dordrecht en Geldermalsen, in het Noorden heb je gewoon een dagkaart fiets nodig
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Veolia plaatst eigen kaartautomaten
was dat nou weer voor onzin. Zo bont maakt zelfs NS het nietDaniel schreef:Uitsluitend tussen Dordrecht en Geldermalsen, in het Noorden heb je gewoon een dagkaart fiets nodig
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Veolia plaatst eigen kaartautomaten
Da's gewoon letterlijke uitvoering van wat de concessie voorschrijft
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Veolia plaatst eigen kaartautomaten
Zullen we nog maar een paar vervoerders toelaten op het Nederlandse spoor? dan kunnen we vast nog meer van die grappen gaan krijgen!
Natuurlijk meer concurrentie op het spoor is beter voor de reiziger!!! :X
Natuurlijk meer concurrentie op het spoor is beter voor de reiziger!!! :X
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Veolia plaatst eigen kaartautomaten
Denk je dat echt?
Misschien eens een concessie aan de NMBS proberen te verkopen. :Y
Misschien eens een concessie aan de NMBS proberen te verkopen. :Y
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: Veolia plaatst eigen kaartautomaten
de NMBS is meer aan het staken dan dat ze werken. Dus nee dank u
Re: Veolia plaatst eigen kaartautomaten
Hier geldt het mooie gezegde "wel de lusten, niet de lasten". De overheid wil alles goedkoper, maar weigert bij de aanbestedingen een centrale rol in te nemen. Als zij gewoon had gezorgd voor leiderschap over het openbaar vervoer, was er centrale regie over dit soort zaken geweest. De overheid had dan zeggenschap kunnen nemen over zaken waar nu onenigheid over ontstaat, zoals vervoersbewijzen. Automaten van een centrale organisatie, uitgifte van uniforme vervoersbewijzen, etc.Ennes schreef:Zullen we nog maar een paar vervoerders toelaten op het Nederlandse spoor? dan kunnen we vast nog meer van die grappen gaan krijgen!
Natuurlijk meer concurrentie op het spoor is beter voor de reiziger!!! :X
Pas dan kan je voor de goedkoopste vervoerder kiezen, zonder op dat soort zaken aan eenvoud -voor de reiziger!!- in te boeten.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Veolia plaatst eigen kaartautomaten
En dat is volgens mij nou net het grote punt hier in Nederland! (en wat de tegenstanders al van te voren hebben voorspeld ) Dus... Jou mooie gezegde kunnen we hier keurig 1:1 omdraaien, wel de lasten maar niet de lusten. Het klootjesvolk betaald wel! dus vervolgens gooien we nog maar een paar lijntjes in de aanbieding!Ruben schreef:Hier geldt het mooie gezegde "wel de lusten, niet de lasten". De overheid wil alles goedkoper, maar weigert bij de aanbestedingen een centrale rol in te nemen. Als zij gewoon had gezorgd voor leiderschap over het openbaar vervoer, was er centrale regie over dit soort zaken geweest. De overheid had dan zeggenschap kunnen nemen over zaken waar nu onenigheid over ontstaat, zoals vervoersbewijzen. Automaten van een centrale organisatie, uitgifte van uniforme vervoersbewijzen, etc.Ennes schreef:Zullen we nog maar een paar vervoerders toelaten op het Nederlandse spoor? dan kunnen we vast nog meer van die grappen gaan krijgen!
Natuurlijk meer concurrentie op het spoor is beter voor de reiziger!!! :X
Pas dan kan je voor de goedkoopste vervoerder kiezen, zonder op dat soort zaken aan eenvoud -voor de reiziger!!- in te boeten.
Zo leuk altijd hier die ALS - DAN stellingen! Als Roze werd verkregen door Rood en Geel te gebruiken in plaats van Rood en Wit, was het Oranje geweest.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Veolia plaatst eigen kaartautomaten
Zolang er ook kaartautomaten van de NS blijven staan is dit toch helemaal niet zo problematisch? Er staat namelijk alleen dat het aantal wordt teruggebracht, niet dat ze verdwijnen.
Veolia kan vervoersbewijzen gebaseerd op een ander tariefsysteem aanbieden op de stations, die mogelijk goedkoper zijn voor de reiziger en de reiziger die Limburg uit wil vluchten kan altijd nog een kaartje voor de NS kopen.
Veolia kan vervoersbewijzen gebaseerd op een ander tariefsysteem aanbieden op de stations, die mogelijk goedkoper zijn voor de reiziger en de reiziger die Limburg uit wil vluchten kan altijd nog een kaartje voor de NS kopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Veolia plaatst eigen kaartautomaten
Maar of het handig is, en gebruiksvriendelijk (zeker voor minder frequente reizigers) dat je precies moet weten voor welke stations je naar welke automaat moet rennen voor een kaartje???????Bee schreef:Zolang er ook kaartautomaten van de NS blijven staan is dit toch helemaal niet zo problematisch? Er staat namelijk alleen dat het aantal wordt teruggebracht, niet dat ze verdwijnen.
Veolia kan vervoersbewijzen gebaseerd op een ander tariefsysteem aanbieden op de stations, die mogelijk goedkoper zijn voor de reiziger en de reiziger die Limburg uit wil vluchten kan altijd nog een kaartje voor de NS kopen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Veolia plaatst eigen kaartautomaten
Dan had de NS het aanbieden van speciale aanbiedingen van Veolia moet faciliteren in plaats van te gaan huilen dat ze eigen automaten gaan plaatsen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Veolia plaatst eigen kaartautomaten
Dus... kort gezegd, meerdere bedrijven die onderdeel uitmaken van een vervoersketen, maar allemaal hun eigen dingetje willen doen, werkt gewoon niet!Bee schreef:Dan had de NS het aanbieden van speciale aanbiedingen van Veolia moet faciliteren in plaats van te gaan huilen dat ze eigen automaten gaan plaatsen
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Veolia plaatst eigen kaartautomaten
Jawel, dat kan gewoon zonder problemen als de NS het principe dat elke regio exact dezelfde software op de automaat heeft loslaat.
Het is toch niet zo moeilijk om toe te staan dat de automaten in Limburg het Veoliatarief verkopen binnen Limburg en voor overige reizen het NS-tarief? Nu haalt de NS gewoon de automaten weg, dat is klantvriendelijk wil je zeggen voor de klant die in eerste instantie niet vrijwillig voor Veolia heeft gekozen?
Het is toch niet zo moeilijk om toe te staan dat de automaten in Limburg het Veoliatarief verkopen binnen Limburg en voor overige reizen het NS-tarief? Nu haalt de NS gewoon de automaten weg, dat is klantvriendelijk wil je zeggen voor de klant die in eerste instantie niet vrijwillig voor Veolia heeft gekozen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten