Verbouwing station Breda

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Zugführer
Berichten: 2092
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Verbouwing station Breda

Berichtdoor Zugführer » Do 03 Mar 2016, 00:34

De koppeling van de 13600 en 5000 is nu inderdaad tijdelijk vanwege de werkzaamheden, maar in december worden ze (opnieuw) gekoppeld, als de plannen zoals ze er nu liggen tenminste doorgaan.

Wat het sporengebruik betreft, de IC Roosendaal > Zwolle en SPR Lage Zwaluwe > Tilburg lijken in ieder geval van hetzelfde spoor gebruik te gaan maken, want de dienstregeling van de 15100 wordt in de avonduren en in het weekend aangepast waardoor hij 3 minuten na vertrek van de 3600 aan gaat komen in Breda, aldus de adviesaanvraag
2015: 21564 ov-kilometers 2016 (27-11): Trein 14588 km - Bus 1339 km - Tram 19 km - Metro 18 km - Kabelbaan 5 km - Veer 3 km

RobertT
Berichten: 38
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Verbouwing station Breda

Berichtdoor RobertT » Do 03 Mar 2016, 00:57

Ja,ik zie het nu ook in de aanvraag staan.Dan vraag ik me toch af wat ze precies met de sprinters doen op die tijden,want dan zou je dus 2 sprinters tegelijk binnen hebben staan in Bd.Immers,de 15100 komt om 11 binnen en vertrekt om 24 als 13600,terwijl de 13600 om 01 binnen komt en om 11 nog niet weg is als 15100.
Dan zou je dus kunnen puzzelen met een 1900 in beide richtingen op 1 vertrekspoor.
Ter aanvulling heb ik even zitten puzzelen,dan krijg je dus als voorbeeld
3:IC 3600>ZL EN SPR 13600>UT
4:IC 1900>VL EN IC 1900>GVC
5:ICD 900>ASD
6:IC 3600>RSD EN SPR 15100>GVC

Gebruikersavatar
Zugführer
Berichten: 2092
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Verbouwing station Breda

Berichtdoor Zugführer » Do 03 Mar 2016, 01:17

Daar zat ik ook aan te denken, de 1900 in beide richtingen op één spoor. Dan kan hij mooi in beide richtingen de sprinter inhalen die op de buitenste sporen staat.
2015: 21564 ov-kilometers 2016 (27-11): Trein 14588 km - Bus 1339 km - Tram 19 km - Metro 18 km - Kabelbaan 5 km - Veer 3 km

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9516
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Verbouwing station Breda

Berichtdoor Wubbo » Do 03 Mar 2016, 18:34

Die 900 kan toch ook keren op het spoortje achter station Breda (spoor 852)? Dat is daar tenslotte voor gebouwd.

Ezra
Berichten: 918
Lid geworden op: Ma 18 Nov 2013, 17:40

Re: Verbouwing station Breda

Berichtdoor Ezra » Do 03 Mar 2016, 19:03

Hainje schreef:Dat staat er niet.
Er staat dat de sprinter uit Utrecht maar tot Den Bosch rijdt, maar dat heeft geen gevolgen voor de koppeling in Breda. Die blijft gewoon bestaan.

Daar misschien niet voor, maar wel voor de huidige koppeling op Den Bosch tussen de sprinter uit Utrecht en de sprinter naar Breda. Daarmee heeft het natuurlijk indirect gevolgen voor de totale rit Woerden- Utrecht- Den Bosch- Breda- Dordrecht- Rotterdam- Den Haag.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9066
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Verbouwing station Breda

Berichtdoor Michael » Do 03 Mar 2016, 22:50

Ik zag vanmorgen dat er bij spoor 2 wel een perron is aangelegd. Alleen veel korter dan de overige perrons (een DDZ6 zal nog net passen denk ik). Deze zal zoals eerder vermeld niet voor reizigerstreinen gebruikt gaan worden. Er loopt geen enkele toegang naar toe. De enige manier om er te komen is vanaf spoor 3 het spoor oversteken.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9066
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Verbouwing station Breda

Berichtdoor Michael » Do 10 Mar 2016, 12:54

De lekkages in de stationshal zijn als het goed is na volgende week definitief verleden tijd. De komende dagen worden de dilatatievoegen op het busstation gerepareerd.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9066
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Verbouwing station Breda

Berichtdoor Michael » Zo 22 Mei 2016, 22:47

De laatste bouwronde is vorige week ingegaan. Spoor7/8 is nu afgesloten en wordt nu afgewerkt. De loopbrug is afgelopen nacht ook wat korter gemaakt. Deze loopt nu nog maar tot spoor 5/6
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 1895
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Verbouwing station Breda

Berichtdoor Chrysa » Ma 23 Mei 2016, 02:21

Is er eigenlijk bekend of er in de nu nog lege winkelruimtes ooit nog iets gaat komen?

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 3245
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Verbouwing station Breda

Berichtdoor Aking » Ma 23 Mei 2016, 02:38

Er gaat vast ooit iets inkomen, de vraag is alleen wanneer en wat :P
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Widejo
Berichten: 99
Lid geworden op: Wo 25 Nov 2015, 14:16
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Verbouwing station Breda

Berichtdoor Widejo » Ma 23 Mei 2016, 13:16

Tsja, het afstoten van de retailtak binnen NS heeft ook zijn nadeel. Ik verwacht dat een volledig gevuld station zelfs na oplevering niet aan de orde gaat zijn.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9516
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Verbouwing station Breda

Berichtdoor Wubbo » Ma 23 Mei 2016, 18:20

De retailtak van NS is nog niet afgestoten. Toch zie je op meer stations leegstand.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3721
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Verbouwing station Breda

Berichtdoor Z2N » Wo 25 Mei 2016, 23:58

Overigens blijft het nog steeds zo dat NS de controle houdt op de Retail op de stations, dus van echt afstoten is ook geen sprake.
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Widejo
Berichten: 99
Lid geworden op: Wo 25 Nov 2015, 14:16
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Verbouwing station Breda

Berichtdoor Widejo » Do 26 Mei 2016, 13:42

Maar de tijd van opvullen door middel van "eigen formules" en franchise in beheer van NS Poort is voorbij.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3721
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Verbouwing station Breda

Berichtdoor Z2N » Do 26 Mei 2016, 15:15

Hoezo? De formules blijven in eigen beheer, alleen het personeel dat voor de dagelijkse exploitatie verantwoordelijk is gaat over naar een andere exploitant. Overigens is er nog niets definitief, binnen NS is niet iedereen voor, en ook de vakbonden zijn tegen.
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9066
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Verbouwing station Breda

Berichtdoor Michael » Do 26 Mei 2016, 16:03

Vandaag is de laatste steen gelegd bij het station:

http://www.bndestem.nl/regio/breda/alle ... -1.6051219
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25073
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Verbouwing station Breda

Berichtdoor Daniel » Vr 24 Jun 2016, 23:15

Iets wat me vorige week zaterdag al opviel toen ik er op de trein stond te wachten: waarom heeft spoor 2 in Breda eigenlijk een perron gekregen? Je kunt namelijk alleen per trein op dat perron komen, want het heeft geen uitgangen :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9066
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Verbouwing station Breda

Berichtdoor Michael » Za 25 Jun 2016, 11:09

Ik denk omdat het er gewoon wat leuker uitziet. Iets anders kan ik niet zo gauw bedenken.

Sinds gisteren is de voetgangerstunnel tussen de Belcrumzijde en Centrumzijde geopend. De loopbrug is hierdoor buiten gebruik en gaat later nog weggehaald worden.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5572
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Verbouwing station Breda

Berichtdoor Hainje » Za 25 Jun 2016, 11:13

Daniel schreef:Iets wat me vorige week zaterdag al opviel toen ik er op de trein stond te wachten: waarom heeft spoor 2 in Breda eigenlijk een perron gekregen? Je kunt namelijk alleen per trein op dat perron komen, want het heeft geen uitgangen :P

Ook geen personeelsuitgangen ofzo? Want dan zou je het bij verstoringen als bufferplek o.i.d. kunnen gebruiken.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 3245
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Verbouwing station Breda

Berichtdoor Aking » Za 25 Jun 2016, 12:08

Personeel kan altijd over het spoor natuurlijk :Y (A)
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25073
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Verbouwing station Breda

Berichtdoor Daniel » Za 25 Jun 2016, 12:34

Hainje schreef:Ook geen personeelsuitgangen ofzo? Want dan zou je het bij verstoringen als bufferplek o.i.d. kunnen gebruiken.

Nee zelfs dat niet, d'r zit geenenkele deur ofzo in de aan het perron grenzende muur. Via het spoor is dus de enige optie om er weg te komen, maar naar het schijnt mag NS-personeel tegenwoordig al niet meer gepland door de ballast lopen.
De machinist van de ICD-wisselloc kan nu als 'ie wil wel buitenom wandelen i.p.v. door het gangetje in de loc, maar beetje duur om daar speciaal een heel perron voor aan te leggen :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 3245
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Verbouwing station Breda

Berichtdoor Aking » Za 25 Jun 2016, 12:55

Het is tegenwoordig zelfs zo bizar dat bij af-/aankoppelen (langs het perron) het nevenspoor buiten dienst moet :X
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9516
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Verbouwing station Breda

Berichtdoor Wubbo » Za 25 Jun 2016, 13:35

Daar geloof ik weinig van. Ik zie het in Gouda en Utrecht in ieder geval nooit gebeuren, terwijl daar regelmatig gesplitst en gecombineerd wordt.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 3245
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Verbouwing station Breda

Berichtdoor Aking » Za 25 Jun 2016, 13:48

Sorry, ik had het niet over splitsen/combineren maar over het (handmatig) aankoppelen en afkoppelen van bijvoorbeeld een loc.
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25073
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Verbouwing station Breda

Berichtdoor Daniel » Za 25 Jun 2016, 17:45

Dat is meen ik wel alleen van toepassing als er geen hekjes staan, want om weer een beetje on topic te komen zouden er anders weinig treinen meer tussen Breda en Tilburg kunnen rijden. Immers wordt de loc op het tailtrack gelegen tussen de sporen van/naar Tilburg aan de ICD gekoppeld in Breda.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast