Pagina 5 van 6

Re: Verbouwing station Breda

Geplaatst: do 03 mar 2016, 00:34
door Zugführer
De koppeling van de [serie=Stoptrein|2016|Breda - 's-Hertogenbosch13600[/serie] en [serie=Sprinter|2016|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] is nu inderdaad tijdelijk vanwege de werkzaamheden, maar in december worden ze (opnieuw) gekoppeld, als de plannen zoals ze er nu liggen tenminste doorgaan.

Wat het sporengebruik betreft, de IC Roosendaal > Zwolle en SPR Lage Zwaluwe > Tilburg lijken in ieder geval van hetzelfde spoor gebruik te gaan maken, want de dienstregeling van de [serie=Sprinter|2016|Breda - Den Haag Centraal15100[/serie] wordt in de avonduren en in het weekend aangepast waardoor hij 3 minuten na vertrek van de [serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] aan gaat komen in Breda, aldus de adviesaanvraag

Re: Verbouwing station Breda

Geplaatst: do 03 mar 2016, 00:57
door RobertT
Ja,ik zie het nu ook in de aanvraag staan.Dan vraag ik me toch af wat ze precies met de sprinters doen op die tijden,want dan zou je dus 2 sprinters tegelijk binnen hebben staan in Bd.Immers,de 15100 komt om 11 binnen en vertrekt om 24 als 13600,terwijl de 13600 om 01 binnen komt en om 11 nog niet weg is als 15100.
Dan zou je dus kunnen puzzelen met een 1900 in beide richtingen op 1 vertrekspoor.
Ter aanvulling heb ik even zitten puzzelen,dan krijg je dus als voorbeeld
3:IC 3600>ZL EN SPR 13600>UT
4:IC 1900>VL EN IC 1900>GVC
5:ICD 900>ASD
6:IC 3600>RSD EN SPR 15100>GVC

Re: Verbouwing station Breda

Geplaatst: do 03 mar 2016, 01:17
door Zugführer
Daar zat ik ook aan te denken, de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] in beide richtingen op één spoor. Dan kan hij mooi in beide richtingen de sprinter inhalen die op de buitenste sporen staat.

Re: Verbouwing station Breda

Geplaatst: do 03 mar 2016, 18:34
door Wubbo
Die 900 kan toch ook keren op het spoortje achter station Breda (spoor 852)? Dat is daar tenslotte voor gebouwd.

Re: Verbouwing station Breda

Geplaatst: do 03 mar 2016, 19:03
door Globetrotter
Hainje schreef:Dat staat er niet.
Er staat dat de sprinter uit Utrecht maar tot Den Bosch rijdt, maar dat heeft geen gevolgen voor de koppeling in Breda. Die blijft gewoon bestaan.
Daar misschien niet voor, maar wel voor de huidige koppeling op Den Bosch tussen de sprinter uit Utrecht en de sprinter naar Breda. Daarmee heeft het natuurlijk indirect gevolgen voor de totale rit Woerden- Utrecht- Den Bosch- Breda- Dordrecht- Rotterdam- Den Haag.

Re: Verbouwing station Breda

Geplaatst: do 03 mar 2016, 22:50
door Michael
Ik zag vanmorgen dat er bij spoor 2 wel een perron is aangelegd. Alleen veel korter dan de overige perrons (een DDZ6 zal nog net passen denk ik). Deze zal zoals eerder vermeld niet voor reizigerstreinen gebruikt gaan worden. Er loopt geen enkele toegang naar toe. De enige manier om er te komen is vanaf spoor 3 het spoor oversteken.

Re: Verbouwing station Breda

Geplaatst: do 10 mar 2016, 12:54
door Michael
De lekkages in de stationshal zijn als het goed is na volgende week definitief verleden tijd. De komende dagen worden de dilatatievoegen op het busstation gerepareerd.

Re: Verbouwing station Breda

Geplaatst: zo 22 mei 2016, 22:47
door Michael
De laatste bouwronde is vorige week ingegaan. Spoor7/8 is nu afgesloten en wordt nu afgewerkt. De loopbrug is afgelopen nacht ook wat korter gemaakt. Deze loopt nu nog maar tot spoor 5/6

Re: Verbouwing station Breda

Geplaatst: ma 23 mei 2016, 02:21
door Chrysa
Is er eigenlijk bekend of er in de nu nog lege winkelruimtes ooit nog iets gaat komen?

Re: Verbouwing station Breda

Geplaatst: ma 23 mei 2016, 02:38
door Aking
Er gaat vast ooit iets inkomen, de vraag is alleen wanneer en wat :P

Re: Verbouwing station Breda

Geplaatst: ma 23 mei 2016, 13:16
door Widejo
Tsja, het afstoten van de retailtak binnen NS heeft ook zijn nadeel. Ik verwacht dat een volledig gevuld station zelfs na oplevering niet aan de orde gaat zijn.

Re: Verbouwing station Breda

Geplaatst: ma 23 mei 2016, 18:20
door Wubbo
De retailtak van NS is nog niet afgestoten. Toch zie je op meer stations leegstand.

Re: Verbouwing station Breda

Geplaatst: wo 25 mei 2016, 23:58
door Z2N
Overigens blijft het nog steeds zo dat NS de controle houdt op de Retail op de stations, dus van echt afstoten is ook geen sprake.

Re: Verbouwing station Breda

Geplaatst: do 26 mei 2016, 13:42
door Widejo
Maar de tijd van opvullen door middel van "eigen formules" en franchise in beheer van NS Poort is voorbij.

Re: Verbouwing station Breda

Geplaatst: do 26 mei 2016, 15:15
door Z2N
Hoezo? De formules blijven in eigen beheer, alleen het personeel dat voor de dagelijkse exploitatie verantwoordelijk is gaat over naar een andere exploitant. Overigens is er nog niets definitief, binnen NS is niet iedereen voor, en ook de vakbonden zijn tegen.

Re: Verbouwing station Breda

Geplaatst: do 26 mei 2016, 16:03
door Michael
Vandaag is de laatste steen gelegd bij het station:

http://www.bndestem.nl/regio/breda/alle ... -1.6051219

Re: Verbouwing station Breda

Geplaatst: vr 24 jun 2016, 23:15
door Daniel
Iets wat me vorige week zaterdag al opviel toen ik er op de trein stond te wachten: waarom heeft spoor 2 in Breda eigenlijk een perron gekregen? Je kunt namelijk alleen per trein op dat perron komen, want het heeft geen uitgangen :P

Re: Verbouwing station Breda

Geplaatst: za 25 jun 2016, 11:09
door Michael
Ik denk omdat het er gewoon wat leuker uitziet. Iets anders kan ik niet zo gauw bedenken.

Sinds gisteren is de voetgangerstunnel tussen de Belcrumzijde en Centrumzijde geopend. De loopbrug is hierdoor buiten gebruik en gaat later nog weggehaald worden.

Re: Verbouwing station Breda

Geplaatst: za 25 jun 2016, 11:13
door Hainje
Daniel schreef:Iets wat me vorige week zaterdag al opviel toen ik er op de trein stond te wachten: waarom heeft spoor 2 in Breda eigenlijk een perron gekregen? Je kunt namelijk alleen per trein op dat perron komen, want het heeft geen uitgangen :P
Ook geen personeelsuitgangen ofzo? Want dan zou je het bij verstoringen als bufferplek o.i.d. kunnen gebruiken.

Re: Verbouwing station Breda

Geplaatst: za 25 jun 2016, 12:08
door Aking
Personeel kan altijd over het spoor natuurlijk :Y (A)

Re: Verbouwing station Breda

Geplaatst: za 25 jun 2016, 12:34
door Daniel
Hainje schreef:Ook geen personeelsuitgangen ofzo? Want dan zou je het bij verstoringen als bufferplek o.i.d. kunnen gebruiken.
Nee zelfs dat niet, d'r zit geenenkele deur ofzo in de aan het perron grenzende muur. Via het spoor is dus de enige optie om er weg te komen, maar naar het schijnt mag NS-personeel tegenwoordig al niet meer gepland door de ballast lopen.
De machinist van de ICD-wisselloc kan nu als 'ie wil wel buitenom wandelen i.p.v. door het gangetje in de loc, maar beetje duur om daar speciaal een heel perron voor aan te leggen :P

Re: Verbouwing station Breda

Geplaatst: za 25 jun 2016, 12:55
door Aking
Het is tegenwoordig zelfs zo bizar dat bij af-/aankoppelen (langs het perron) het nevenspoor buiten dienst moet :X

Re: Verbouwing station Breda

Geplaatst: za 25 jun 2016, 13:35
door Wubbo
Daar geloof ik weinig van. Ik zie het in Gouda en Utrecht in ieder geval nooit gebeuren, terwijl daar regelmatig gesplitst en gecombineerd wordt.

Re: Verbouwing station Breda

Geplaatst: za 25 jun 2016, 13:48
door Aking
Sorry, ik had het niet over splitsen/combineren maar over het (handmatig) aankoppelen en afkoppelen van bijvoorbeeld een loc.

Re: Verbouwing station Breda

Geplaatst: za 25 jun 2016, 17:45
door Daniel
Dat is meen ik wel alleen van toepassing als er geen hekjes staan, want om weer een beetje on topic te komen zouden er anders weinig treinen meer tussen Breda en Tilburg kunnen rijden. Immers wordt de loc op het tailtrack gelegen tussen de sporen van/naar Tilburg aan de ICD gekoppeld in Breda.