Jaja mensen, we hebben er weer een: een groot verbouwingsproject voor een treinstation *O*
Dit keer valt de eer toe aan Heerlen. Hier is men eerder deze maand begonnen met het geschikt maken van een oud kantoorgebouw als tijdelijk station. Aan het eind van dit jaar wordt het in gebruik genomen en het zal dan tot 2018 dienst doen terwijl er op de plek van het huidige station een nieuw station wordt gebouwd.
Het nieuwe station zal niet meer half onder de grond liggen en een tunnel als verbinding tussen de stationshal en de perrons hebben, maar als een modern gebouw over het spoor worden gebouwd.
Meer informatie op www.maankwartier.nl
Verbouwing station Heerlen
Verbouwing station Heerlen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Verbouwing station Heerlen
Gaan we nou ook serieus worden met doortrekken van IC / HSL Eindhoven - Heerlen - Aachen - Köln?
Re: Verbouwing station Heerlen
Ik denk dat men eerder af wil van die troosteloze put die men daar stationshal noemt :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Verbouwing station Heerlen
Heerlen verliest miljoenen aan stationsproject
De gemeente Heerlen heeft in drie jaar tijd 4,4 miljoen euro toegelegd op een nieuw stationsproject. De opdracht was gegund aan ProRail. Voor de eerste fase – de betonnen bebouwing over de sporen en de perrons waarop het station gebouwd moet worden – had ProRail 10,8 miljoen euro begroot. Dat werd door meerkosten aanzienlijk meer, bijna 18 miljoen euro. Die meerkosten zijn grotendeels voor rekening van de gemeente.
Dit blijkt uit een reconstructie van NRC van de gang van zaken rond het Maankwartier, met winkels, kantoren, horeca en parkeergarages. De kosten voor de gemeente liepen nog verder op. Zo was Heerlen was ook ruim een miljoen kwijt aan externe adviezen en advocaten, en investeerde 2,4 miljoen in het ambtelijk apparaat om nieuwe blunders te voorkomen.
Bron en meer
Achtergrond: http://www.nrc.nl/next/2015/11/02/mooi- ... en-1552204
De gemeente Heerlen heeft in drie jaar tijd 4,4 miljoen euro toegelegd op een nieuw stationsproject. De opdracht was gegund aan ProRail. Voor de eerste fase – de betonnen bebouwing over de sporen en de perrons waarop het station gebouwd moet worden – had ProRail 10,8 miljoen euro begroot. Dat werd door meerkosten aanzienlijk meer, bijna 18 miljoen euro. Die meerkosten zijn grotendeels voor rekening van de gemeente.
Dit blijkt uit een reconstructie van NRC van de gang van zaken rond het Maankwartier, met winkels, kantoren, horeca en parkeergarages. De kosten voor de gemeente liepen nog verder op. Zo was Heerlen was ook ruim een miljoen kwijt aan externe adviezen en advocaten, en investeerde 2,4 miljoen in het ambtelijk apparaat om nieuwe blunders te voorkomen.
Bron en meer
Achtergrond: http://www.nrc.nl/next/2015/11/02/mooi- ... en-1552204
Komt wel goed schatje.
Re: Verbouwing station Heerlen
Even dit topic omhoog kicken. Ik was gisteren in Heerlen en het is nog steeds een grote bouwput. Elke keer als ik er ben dan valt me gewoon op hoe langzaam de verbouwing gaat. Die afschuwelijke noodbrug voor voetgangers staat er nog steeds. Wel schijnt men bezig te zijn met iets wat een soort promenade boven de sporen moet worden. Maar wanneer alles af is?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 gasten