NS en Veolia treinen samen naar Pinkpop

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

NS en Veolia treinen samen naar Pinkpop

Bericht door Raymond »

NS en Veolia treinen samen naar Pinkpop
Laatste update 18 mei 2012 11:39

LANDGRAAF - Pinkpopgangers kunnen dit jaar gebruik maken van dubbeldekkers van de NS die pendelen tussen Heerlen en het station in Landgraaf. Tot nog toe deed alleen vervoerder Veolia dat, maar NS en Veolia zijn overeengekomen dat voortaan samen te doen.

Lees verder
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: NS en Veolia treinen samen naar Pinkpop

Bericht door WSM »

Op Hafas zie ik 3x per uur pendeltrein Hrl - Lg vv (serie 31800), daartussendoor fietst nog de RegionalBahn 1x per uur.
Overigens is de dienstregeling in de NS-planner uiteraard nog staatsgeheim, een week voor dato: alleen de RB staat er nu in.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: NS en Veolia treinen samen naar Pinkpop

Bericht door huibf »

Raymond schreef:NS en Veolia treinen samen naar Pinkpop
Laatste update 18 mei 2012 11:39

LANDGRAAF - Pinkpopgangers kunnen dit jaar gebruik maken van dubbeldekkers van de NS die pendelen tussen Heerlen en het station in Landgraaf. Tot nog toe deed alleen vervoerder Veolia dat, maar NS en Veolia zijn overeengekomen dat voortaan samen te doen.
ze hebben dus toch elkaars telefoonnummer en e-mailadres.....
JuulStikkelbroek
Berichten: 70
Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
Locatie: Voerendaal

Re: NS en Veolia treinen samen naar Pinkpop

Bericht door JuulStikkelbroek »

Waarom zou het ze zoveel geld kosten dan? Zoveel reizigers brengt toch juist veel op, of weegt dat niet op tegen de kosten van het extra materieel. Of gewoon veel zwartrijders?
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS en Veolia treinen samen naar Pinkpop

Bericht door Suus »

Omdat er langere treinen voor de Pinkpoppendel nodig waren dan gebruikelijk, moesten er treinen van de Maaslijn naar Zuid-Limburg komen om bij te springen. Deze treinen moesten dus eerst worden overgebracht en reden vervolgens een aantal dagen ook diensten. Dat is dus extra dieselverbruik, extra paden van en naar Heerlen, meer personeelsinzet. Die kosten lopen dan nog behoorlijk op. Als de NS zo vriendelijk is om de dubbeldekkers nog even twee stations verder te sturen dan is dat ook qua capaciteit best wel prettig :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JuulStikkelbroek
Berichten: 70
Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
Locatie: Voerendaal

Re: NS en Veolia treinen samen naar Pinkpop

Bericht door JuulStikkelbroek »

Klopt, je hebt gelijk. Dankjewel! :)
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: NS en Veolia treinen samen naar Pinkpop

Bericht door huibf »

Veolia heeft dus toch wel enig inzicht. Dat verbaasd me. Als ze met bussen dat nu ook eens deden. Lijnen knippen en de vervoerder aan de andere kant mag het oplossen, met een gigantische hoeveelheid matritten.
Wat als NS niet had geholpen.... Slecht rapportcijfer van de provincie, dan zou ik zeggen... Geen treinen sturen NS, dan worden we van dat gedrocht daar verlosd.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: NS en Veolia treinen samen naar Pinkpop

Bericht door willy84 »

huibf schreef:Wat als NS niet had geholpen.... Slecht rapportcijfer van de provincie, dan zou ik zeggen... Geen treinen sturen NS, dan worden we van dat gedrocht daar verlosd.
Dan had het OV als geheel een slecht rapport cijfer gehad en zouden meer mensen met de auto zijn gegaan. Deze volwassen oplossing lijkt mij niet meer dan normaal.
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: NS en Veolia treinen samen naar Pinkpop

Bericht door fogeltje »

willy84 schreef:
huibf schreef:Wat als NS niet had geholpen.... Slecht rapportcijfer van de provincie, dan zou ik zeggen... Geen treinen sturen NS, dan worden we van dat gedrocht daar verlosd.
Dan had het OV als geheel een slecht rapport cijfer gehad en zouden meer mensen met de auto zijn gegaan. Deze volwassen oplossing lijkt mij niet meer dan normaal.
Wat Huib zijn punt is, bij Veolia mag het alleen als Veolia daarmee geholpen wordt. Andersom niet, Veolia zal niet snel te hulp schieten. Ik neem aan de Huib doelt op de situatie rond lijn 75/26 te Meijel.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: NS en Veolia treinen samen naar Pinkpop

Bericht door huibf »

fogeltje schreef: Wat Huib zijn punt is, bij Veolia mag het alleen als Veolia daarmee geholpen wordt. Andersom niet, Veolia zal niet snel te hulp schieten. Ik neem aan de Huib doelt op de situatie rond lijn 75/26 te Meijel.
Nou niet alleen daar, maar er zijn tal van punten die, wellicht mede door het geslaap van de provincie, niet echt netjes zijn verlopen.
Ik denk ook aan lijn 70 van Sittard naar Weert via Maaseik die in zijn geheel is verdwenen na diverse afbraken en dat terwijl de lijn best goed bezet was...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten