Pagina 1 van 1

NS en Veolia treinen samen naar Pinkpop

Geplaatst: vr 18 mei 2012, 16:56
door Raymond
NS en Veolia treinen samen naar Pinkpop
Laatste update 18 mei 2012 11:39

LANDGRAAF - Pinkpopgangers kunnen dit jaar gebruik maken van dubbeldekkers van de NS die pendelen tussen Heerlen en het station in Landgraaf. Tot nog toe deed alleen vervoerder Veolia dat, maar NS en Veolia zijn overeengekomen dat voortaan samen te doen.

Lees verder

Re: NS en Veolia treinen samen naar Pinkpop

Geplaatst: vr 18 mei 2012, 18:08
door WSM
Op Hafas zie ik 3x per uur pendeltrein Hrl - Lg vv (serie 31800), daartussendoor fietst nog de RegionalBahn 1x per uur.
Overigens is de dienstregeling in de NS-planner uiteraard nog staatsgeheim, een week voor dato: alleen de RB staat er nu in.

Re: NS en Veolia treinen samen naar Pinkpop

Geplaatst: vr 18 mei 2012, 20:07
door huibf
Raymond schreef:NS en Veolia treinen samen naar Pinkpop
Laatste update 18 mei 2012 11:39

LANDGRAAF - Pinkpopgangers kunnen dit jaar gebruik maken van dubbeldekkers van de NS die pendelen tussen Heerlen en het station in Landgraaf. Tot nog toe deed alleen vervoerder Veolia dat, maar NS en Veolia zijn overeengekomen dat voortaan samen te doen.
ze hebben dus toch elkaars telefoonnummer en e-mailadres.....

Re: NS en Veolia treinen samen naar Pinkpop

Geplaatst: za 19 mei 2012, 21:20
door JuulStikkelbroek
Waarom zou het ze zoveel geld kosten dan? Zoveel reizigers brengt toch juist veel op, of weegt dat niet op tegen de kosten van het extra materieel. Of gewoon veel zwartrijders?

Re: NS en Veolia treinen samen naar Pinkpop

Geplaatst: za 19 mei 2012, 21:46
door Suus
Omdat er langere treinen voor de Pinkpoppendel nodig waren dan gebruikelijk, moesten er treinen van de Maaslijn naar Zuid-Limburg komen om bij te springen. Deze treinen moesten dus eerst worden overgebracht en reden vervolgens een aantal dagen ook diensten. Dat is dus extra dieselverbruik, extra paden van en naar Heerlen, meer personeelsinzet. Die kosten lopen dan nog behoorlijk op. Als de NS zo vriendelijk is om de dubbeldekkers nog even twee stations verder te sturen dan is dat ook qua capaciteit best wel prettig :)

Re: NS en Veolia treinen samen naar Pinkpop

Geplaatst: za 19 mei 2012, 23:09
door JuulStikkelbroek
Klopt, je hebt gelijk. Dankjewel! :)

Re: NS en Veolia treinen samen naar Pinkpop

Geplaatst: zo 20 mei 2012, 10:48
door huibf
Veolia heeft dus toch wel enig inzicht. Dat verbaasd me. Als ze met bussen dat nu ook eens deden. Lijnen knippen en de vervoerder aan de andere kant mag het oplossen, met een gigantische hoeveelheid matritten.
Wat als NS niet had geholpen.... Slecht rapportcijfer van de provincie, dan zou ik zeggen... Geen treinen sturen NS, dan worden we van dat gedrocht daar verlosd.

Re: NS en Veolia treinen samen naar Pinkpop

Geplaatst: zo 20 mei 2012, 18:58
door willy84
huibf schreef:Wat als NS niet had geholpen.... Slecht rapportcijfer van de provincie, dan zou ik zeggen... Geen treinen sturen NS, dan worden we van dat gedrocht daar verlosd.
Dan had het OV als geheel een slecht rapport cijfer gehad en zouden meer mensen met de auto zijn gegaan. Deze volwassen oplossing lijkt mij niet meer dan normaal.

Re: NS en Veolia treinen samen naar Pinkpop

Geplaatst: zo 20 mei 2012, 19:33
door fogeltje
willy84 schreef:
huibf schreef:Wat als NS niet had geholpen.... Slecht rapportcijfer van de provincie, dan zou ik zeggen... Geen treinen sturen NS, dan worden we van dat gedrocht daar verlosd.
Dan had het OV als geheel een slecht rapport cijfer gehad en zouden meer mensen met de auto zijn gegaan. Deze volwassen oplossing lijkt mij niet meer dan normaal.
Wat Huib zijn punt is, bij Veolia mag het alleen als Veolia daarmee geholpen wordt. Andersom niet, Veolia zal niet snel te hulp schieten. Ik neem aan de Huib doelt op de situatie rond lijn 75/26 te Meijel.

Re: NS en Veolia treinen samen naar Pinkpop

Geplaatst: ma 21 mei 2012, 12:49
door huibf
fogeltje schreef: Wat Huib zijn punt is, bij Veolia mag het alleen als Veolia daarmee geholpen wordt. Andersom niet, Veolia zal niet snel te hulp schieten. Ik neem aan de Huib doelt op de situatie rond lijn 75/26 te Meijel.
Nou niet alleen daar, maar er zijn tal van punten die, wellicht mede door het geslaap van de provincie, niet echt netjes zijn verlopen.
Ik denk ook aan lijn 70 van Sittard naar Weert via Maaseik die in zijn geheel is verdwenen na diverse afbraken en dat terwijl de lijn best goed bezet was...