Dienstregeling Veolia Limburg dec 2006 - mrt 2007

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Veolia Limburg dec 2006 - mrt 2007

Bericht door fogeltje »

Ik heb hem nu vanaf de lijnnetkaart aangevuld. Als ik naar de lijnnummering kijkt zie ik geen lijn 68 en 69 en geen lijn 81, voor de rest loopt de nummering vanaf de 60 aangesloten tot eind 80. Klopt het dat lijn 68, 69 en 81 niet bestonden?

TomSteyl, heb jij nog meer lijnfolders? Want sommige lijnen en ik dus niet tegengekomen, in wezen alles wat nu zonder link op de pagina staat inclusief lijn 62 en 75.

EDIT: de site van de gemeente Nederweert zei overigens toen: Ze koos voor een vraagafhankelijke uurdienst (lijn 574) tussen Nederweert en Leveroy op werkdagen.

Opeens is de belbus daar lijn 574. Maar dat zal een fout zijn, de lijnnetkaart laat duidelijk lijn 87 Leveroy - Eind en lijn 174 Leveroy - Weert zien. Die tijdelijke 574, vulde die eigenlijk lijn 174 aan of verving deze die lijn? Twee spitsbussen naar Weert lijkt me wat teveel van het goede, lijkt me eerder dat de bestaande 174 werd doorgetrokken naar Heythuysen en omgenummerd werd.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling Veolia Limburg dec 2006 - mrt 2007

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Ik heb in mijn eigen gebruikersruimte even tijdelijk een begin gemaakt met het lijnoverzicht: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Gebru ... en-Limburg Ik maak deze naar hetzelfde "model" als ik SRE en KAN doe, dus per jaar het lijnoverzicht met daaronder de lijst van wijzigingen (en tussentijdse wijzigingen gedurende het jaar)

Heb pas 1 lijnfolder toegevoegd, iedereen is vrij deze verder uit te breiden, ik ga er later zelf ook mee door.

Wat ik me afvraag: maken we voor 2007 twee pagina's? De wijzigingen waren dusdanig ingrijpend (volgens mij) dat je bijna wel twee aparte pagina's kunt maken denk ik. Ik wilde in ieder geval twee verschillende tabellen maken in plaats van alle lijnen bij elkaar met de toevoegingen "10 december t/m 24 maart 2007" of "vanaf 25 maart 2007". Ik weet eerlijk gezegd niet wat overzichtelijker is.
Ik denk dat twee pagina's wel overzichtelijker is.
Het is een hoop werk, dat weet ik wel.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Veolia Limburg dec 2006 - mrt 2007

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:
fogeltje schreef:Ik heb in mijn eigen gebruikersruimte even tijdelijk een begin gemaakt met het lijnoverzicht: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Gebru ... en-Limburg Ik maak deze naar hetzelfde "model" als ik SRE en KAN doe, dus per jaar het lijnoverzicht met daaronder de lijst van wijzigingen (en tussentijdse wijzigingen gedurende het jaar)

Heb pas 1 lijnfolder toegevoegd, iedereen is vrij deze verder uit te breiden, ik ga er later zelf ook mee door.

Wat ik me afvraag: maken we voor 2007 twee pagina's? De wijzigingen waren dusdanig ingrijpend (volgens mij) dat je bijna wel twee aparte pagina's kunt maken denk ik. Ik wilde in ieder geval twee verschillende tabellen maken in plaats van alle lijnen bij elkaar met de toevoegingen "10 december t/m 24 maart 2007" of "vanaf 25 maart 2007". Ik weet eerlijk gezegd niet wat overzichtelijker is.
Ik denk dat twee pagina's wel overzichtelijker is.
Het is een hoop werk, dat weet ik wel.
Ik heb voorlopig even op 1 pagina gezet, maar dat kunnen we later altijd weer uitsplitsen naar twee. Beetje jammer dat er geen haltelijsten beschikbaar zijn, maar dit is zeker beter dan niets. Jammer dat een paar lijnen lijken te missen.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling Veolia Limburg dec 2006 - mrt 2007

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Ik heb hem nu vanaf de lijnnetkaart aangevuld. Als ik naar de lijnnummering kijkt zie ik geen lijn 68 en 69 en geen lijn 81, voor de rest loopt de nummering vanaf de 60 aangesloten tot eind 80. Klopt het dat lijn 68, 69 en 81 niet bestonden?
Klopt
* Deze is ontstaan toe 61 werd gesplitst in Meijel (wel dezelfde bus). Later is dit weer een lijn geworden.
* Lijn 69 is ook pas later ontstaan rondom Horst/Tienray.
* Lijn 81 is ook pas later ontstaan bij een knip Echt/Odilienberg van lijn 80, in 2009, er kwam toen ook een lijntje bij richting Maasbracht. Later is het weer een lijn geworden.

Ik mis inderdaad lijn 75 en lijn 82 en 87 en de 174 in de tabellen....
fogeltje schreef: EDIT: de site van de gemeente Nederweert zei overigens toen: Ze koos voor een vraagafhankelijke uurdienst (lijn 574) tussen Nederweert en Leveroy op werkdagen.
Klopt eigenlijk wel. Want lijn 87 was een belbus En men moest ook weer overstappen in Nederweert.
Mensen uit Heythuizen waren ook nog eens gedupeerd omdat men dus niet richting Weert kon (waarop men best veel georienteerd is). Lijn 82 en 87 sloten niet op elkaar aan (45a 50 minuten wachten)
Daardoor is er een vaste bus gekomen 574 van Heythuijzen naar Weert, die in iedergeval in de Brede spits reed. Samen met de 174 was er dus een goede verbinding.

fogeltje schreef: Opeens is de belbus daar lijn 574. Maar dat zal een fout zijn, de lijnnetkaart laat duidelijk lijn 87 Leveroy - Eind en lijn 174 Leveroy - Weert zien. Die tijdelijke 574, vulde die eigenlijk lijn 174 aan of verving deze die lijn? Twee spitsbussen naar Weert lijkt me wat teveel van het goede, lijkt me eerder dat de bestaande 174 werd doorgetrokken naar Heythuysen en omgenummerd werd.
174 bleef ook bestaan samen met 574 en reden dus samen volgensmij. Ik zal dat nog een opzoeken.

@fogeltje: Heb jij wel de kaart van 2008 ? Deze mis ik nog in mijn assortiment.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Veolia Limburg dec 2006 - mrt 2007

Bericht door fogeltje »

Van Veolia heb ik helaas vrij weinig, dus ik vrees dat ik je niet kan helpen huib. En nog mijn excuses, ik zat je tijdens het bewerken zojuist een paar keer in de weg, sorry voor het ongedaan maken van een paar van je bewerkingen.

Ik heb in ieder geval de stadslijnen bij de wijzigingen van 25 maart 2007 afgewerkt. Ik ga hier later een keer mee door. Iemand anders mag dit ook overnemen natuurlijk. Ik begin eventueel pas aan lijnpagina's als de overzichtspagina af is.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Veolia Limburg dec 2006 - mrt 2007

Bericht door fogeltje »

Een groot deel van de oude lijnen vanaf 25 maart 2007 is overigens uit de geschiedenis van bestaande lijnpagina's te halen. In plaats van nieuwe pagina's te maken werden ze toen hernoemd en aangepast maar de geschiedenis zijn ze nog terug te vinden. Vaak is het dan gewoon knip/plak werk met wat extra info erbij (begin en einddata) en de infobox even aanpassen. Scheelt een hoop werk in tegenstelling tot alles opnieuw invoeren.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Veolia Limburg dec 2006 - mrt 2007

Bericht door fogeltje »

Ik denk dat ik nu alles heb: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conce ... mburg_2007. Als iemand hier de komende dagen even overheen kan kijken voor foutjes en dingen die ik gemist heb, graag.

Nu moet nog iemand de wijzigingen ten opzichte van de vorige Hermes dienstregelingen uitvogelen en verwerken :mrgreen:
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling Veolia Limburg dec 2006 - mrt 2007

Bericht door huibf »

Kopieer die van 25 maart 2007, alleen lijnnummers omnummeren en stadsdienst weer toevoegen...
Wat hebben ze toen toch de plank goed misgeslagen...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Veolia Limburg dec 2006 - mrt 2007

Bericht door fogeltje »

Kan iemand me helpen? De lijnen 21, 64 en 67 hadden volgens de lijnfolders op 10 december 2006 andere eindpunten dan ze tegenwoordig hebben. Weet iemand wanneer die eindpunten zijn aangepast, cq hernoemd zijn? De lijnen lijken verder gelijk gebleven te zijn (misschien met uitzondering van rijtijdverschuivingen).

En weet iemand de startdatum van lijn 18 in Roermond (de shopbus)? Op internet kan ik alleen vind "in 2008". Is dat 14 december 2008, de dienstregeling 2008 (vanaf 6 januari) of ergens in januari los van een dienstregeling die "om" gaat?
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling Veolia Limburg dec 2006 - mrt 2007

Bericht door huibf »

fogeltje schreef: En weet iemand de startdatum van lijn 18 in Roermond (de shopbus)? Op internet kan ik alleen vind "in 2008". Is dat 14 december 2008, de dienstregeling 2008 (vanaf 6 januari) of ergens in januari los van een dienstregeling die "om" gaat?
19 april. Ik heb je ee mail gestuurd met de tijden. Ik spreek daar over 1 mei... moet 19 april zijn.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Veolia Limburg dec 2006 - mrt 2007

Bericht door fogeltje »

Bedankt Huib, ik had je e-mail al gezien. Nu naar aanleiding van dit bericht de datum veranderd naar 19 april 2008 :mrgreen: Bedankt.

Wat betreft de lijnen 21, 64 en 67, ik kon vanuit wiki wijzigingen nagaan dat rond september 2009 de lijnen al hun huidig eindpunt hadden, dat betekent dat ze in ieder geval vanaf de dienstregeling 2009 (ingaande 14-12-2008) al deze eindpunten hadden. Heb de wiki voor die jaren (en abusievelijk ook 2008 zie ik nu) aangepast.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling Veolia Limburg dec 2006 - mrt 2007

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Bedankt Huib, ik had je e-mail al gezien. Nu naar aanleiding van dit bericht de datum veranderd naar 19 april 2008 :mrgreen: Bedankt.

Wat betreft de lijnen 21, 64 en 67, ik kon vanuit wiki wijzigingen nagaan dat rond september 2009 de lijnen al hun huidig eindpunt hadden, dat betekent dat ze in ieder geval vanaf de dienstregeling 2009 (ingaande 14-12-2008) al deze eindpunten hadden. Heb de wiki voor die jaren (en abusievelijk ook 2008 zie ik nu) aangepast.
Ik heb je daar ook iets over gestuurd. Er zaten best wel wat fouten in de boekjes en sommige namen klopte gewoonweg niet.
Lijn 21 heeft wat halten erbij gekregen de afgelopen jaren.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Veolia Limburg dec 2006 - mrt 2007

Bericht door fogeltje »

Al gezien, dank. Die lijn 21 is een taaie.

Volgens Veolia boekje uit 2007 (10-12-2006): eindhalte in Ven-Zelderheide bij halte Kleefseweg, in Ottersum ligt tijdhalte Ottersumseweg. In het boekje van 2009 (14-12-2008) eindhalte is al Kerkvonder, in Ottersum ligt een halte Kleefseweg na de Ottersumseweg, in Ven-Zelderheide is er geen tweede halte. Volgens Google streetview lag de eindhalte ruwweg tussen de huidige halte Kleefseweg en Kerkvonder in Ven-Zelderheide. De naam van die halte is helaas niet te lezen, mijn computer beschikt niet over de CSI inzoomtool. De twee huidige haltes bestaan niet. In Ottersum ligt op Streetview de eerste halte iets westelijker dan de halte Landgoed Roepaen staan aangegeven op maps. Ook deze naam is niet te lezen (als het nu eens de normale vierkante borden waren geweest!). Vanaf 1 november 2009 volgens folder is er in Ottersum een halte Landgoed Roepaen, die was er een jaar eerder nog niet. De halte Ottersum, Kleefseweg is weg, daarvoor heeft Ven-Zelderheide nu een halte Kleefseweg en de eindhalte heet nog steeds Kerkvonder.

Mogelijk is de folder uit 2007 correct en was de eindhalte Kleefseweg en was toen de route O, Koninginnestraat - V-Z, Kerkvonder (eindhalte op oude locatie en dus geen halte ter hoogte van het landgoed). Dit werd per 14-12-2008 (of een jaar eerder) O, Koninginnestraat - O, Kleefseweg (nieuwe halte bij landgoed) - Kerkvonder (oude locatie). En vanaf 1-11-2009 werd dit O, Koninginnestraat - O, Landgoed Roepaen (halte bij landgoed hernoemd en misschien iets verplaatst) - V-Z, Kleefseweg (nieuwe halte 100 meter westelijk van oude eindhalte) - V-Z, Kerkvonder (nieuwe locatie eindhalte, 100 meter oostelijk van oude eindhalte).

Er komt niet toevallig iemand uit Ven-Zelderheide of omgeving die dit weet?

Of de folder van 2007 is gewoon fout en eindhalte was altijd Kerkvonder en de route was in den beginne: O, Koninginnestraat - O, Kleefseweg - Kerkvonder.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Veolia Limburg dec 2006 - mrt 2007

Bericht door fogeltje »

Ik heb zojuist de lijnfolders van 25 maart 2007 binnengekregen. Lijn 21 had hier als eindhalte Kerkvonder. De haltelijst vermeldt "Kerk" als eindhalte in Griendtsveen voor lijn 64, de tabellen hebben het nog over Pastoor Dingesstraat. Lijn 67 heeft de merkwaardige route Elsterendijk - Hoenderstraat - Cafe Veerhuis - Hoenderstraat - Cafe Vink in Well. Gezien deze route denk ik dat lijn 67 in de eerste jaren toch Cafe Vink als eindhalte heeft gehad en pas later een eigenlijk logischer eindpunt kwam met Cafe Veerhuis.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten