Dienstregelingen SRE 2013

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Mr-W schreef:terwijl het vandaag mooi weer is dus mensen kunnen makkelijk naar de Lieshoutse weg lopen voor de 121/122.of kerkakker in gerwen, vind lijn 21/22 door woensel helemaal niets route via A270 is volgens mij veel sneller en goedkoper.
Ik vind de route ook niks. Maar lijn 21 is niet meer als verbindende lijn bedoeld maar als ontsluitende lijn. Mensen die snel en goedkoop naar Eindhoven willen, moeten de sneldiensten pakken.
Mr-W schreef:fietste trouwens naar stiphout en zag bij kruising eldonk/dorpstraat ter hoogte van ad van lieshout fietsen een voormalige bushalte,zag ik aan de tegels,verbaasd me dat ze daar geen haltebord neerhangen kan zorgen voor iets meer reizigers op lijn 22. tussen Helmond Hortsedijk en kerk stiphout zit 1 km kan makkelijk nog een halte tussen. en tussen kerk stiphout en gerwen moeten eigenlijk ook nog een paar haltes, een bij de autogarage, 1 bij sportpark molenven voor recreatiedoeleinde, halte ter hoogte van de parkeerplaats t' witven kan ook geen kwaad. deze haltes kunnen allemaal wat mij betreft eenvoudig worden uitgevoerd dus geen verhoogde halte,alleen een haltebord en vertrekstraat eventueel infoxx kasje.
Daar heeft huib het ook al vaker over gehad. Een reden waarom lijn 22 het sowieso nooit beter zal doen is de belabberde aantal haltes in Stiphout.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

dat ze bij hermes/gemeente te beroerd zijn om op een voormalige halte waar de juiste stenen zelfs nog liggen een haltebord op te hangen, terwijl de gemeente wel een nieuw station bouwt,onder dictatuur van Ns voor de busreizigers verbeterd er niets er wordt alleen een betere bestrating aangelegd,er komt volgens mij niet eens een infoxx bord zoals in eindhoven,fietsenstalling wordt van ns maar de medewekers zijn van de gemeente dus kost ns niets( maar brengt na 2 jaar wel geld in hun laatje want dan wordt het weer betaald stallen) . alleen in de tunnel komt een busbaan volgens iemand van de gemeente wordt dat voor de HOV lijn.( ben bij de open dag geweest) HOV in helmond had echt zoiets tuurlijk en de fyra gaat morgen probleemloos rijden.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

In Helmond liep ooit een wethouder rond die de 121 naar Helmond wilde laten rijden, dan zou de NS zes stoptreinen tussen Helmond en Eindhoven laten rijden. Toen zei de rest van de regio "doe maar niet" :')
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

weet je wat ik graag zou willen een interliner of H-liner (H van hermes) of SRE-liner naar belgie, bijvoorbeeld eindhoven station- keizersgracht,stadshuisplein,floralaan,Hotel eindhoven- Aalst, Maarten Trompstraat,valkenswaard eindhovenseweg,valkenswaard markt, westerhoven -kempervennen,bergeijk/lommel grens N69, neerpelt syntra, neepelt leopoldlaan, neerpelt- slagmolenstraat via de beemdstraat naar neerpelt station NMBS. alleen stoppen op deze haltes,eventueel samen met de lijn uitvoeren. in de spits moet deze bus vanaf floralaan naar HTC the strip, dan aalst drik van hornelaan,spirealaan, aalst maarten-trompstraat. ivm kosten alleen nederlandse vervoersbewijzen tenzij de lijn dit wil rijden. ik geef het lijn 176 als lijnnumer als verwijzing naar BBA lijn 176 waarvan ik als klein kind de allerlaatste rit meemaakte. werd gereden met een Citaro. weet alleen niet meer wanneer sorry anders konden we de wiki bijwerken
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

of een interliner naar turnhout/antwerpen samen met De lijn uitvoeren( alleen als de bus naar antwerpen gaat). Eindhoven station,keizersgracht,mecklenburgstraat, kastelenplein,MMC veldhoven,ASML gebouw 4,Steensel eindhovense weg, halte bij de rontonde t'stuivertje vlak voor eersel busstation, halte op afrit Kempisch bedrijven terrein,retie afrit zuid, turnhout E34 afrit, turnhout haltes bij stadspark/ziekenhuis,grote markt,warande, station richting NL via zeshoek,grote markt. Indien door naar antwerpen, bij de E34 een stadsbus van en naar turnhout,route door turnhout vervalt dan ivm kost te veel tijd stoppen bij alle p-r's indien de lijn medeexploteerd anders overslaan, borgerhout turnhoutse poort, halte voor cs gebruiken en dan antwerpen- Roseveltplaats,
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Raymond »

Dat hoort meer hier thuis, dan kan het hier blijven gaan over de actuele ontwikkelingen.

Het bericht lezend dat er alweer een nieuwe Ambassador rondrijdt, hoe kan het dat zoveel extra bussen nodig zijn? Het aantal DRU's is niet bepaald gegroeid in de concessie, maar na de vele 18xx-bussen nu dus alweer een 12 meterbus erbij (die niet voldoet aan de concessie-eisen). Is er zo'n hoge defectenstand?
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

wat mijn betreft kan wishful thinking gerelateerd stuk weg
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

weet niet of Lijn 20 Helmond Station - Eindhoven Station en Lijn 120 Asten Plutostraat - Eindhoven Station er last van hebben maar de van Dongenstraat in Lierop gaat vanaf 27 mei dicht. Straat ligt tussen halte Lierop kerk en Lierop Steemertseweg.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Meltrain »

Ik zat even op de lijnennetkaart van Hermes te kijken en toen zag ik dat de Vinex-wijk Dierdonk slecht bediend wordt met het OV. Er is alleen een halte voor lijn 23 aan de N279.
Zou het daarom geen idee zijn om lijn 54 af te laten buigen naar Dierdonk? Hierdoor vervalt voor deze lijn alleen de eindhalte Fokkerlaan en moet de halte Bakelsedijk in één richting verplaatst worden.
Ik weet niet of lijn 53 en 54 aan elkaar gekoppeld zijn nu, maar die koppeling verdwijnt dan ook, tenzij lijn 53 ook verlengd wordt naar Dierdonk. Reizigers uit Straakven richting het station kunnen nog steeds gebruik maken van lijn 53.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Dierdonk had een tijdje een lijntaxi als stadsbus en later lijn 23. De route door Dierdonk voor lijn 23 is op een gegeven moment vervallen. Voor details zie lijn 23, die weet ik zo niet meer uit mijn hoofd.

Wat betreft de 8573, die lijkt ook een aantal zusjes te hebben. Volgens wikipedia rijden de 8573-8579 nu in Eindhoven en ze zouden uit Leiden gekomen zijn. Waarom weet ik niet, is de behoefte aan extra bussen zo hard toegenomen? Wellicht weet huib meer als hij vakantie terugkomt :)
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

Klopt Dierdonk wordt heel slecht bediend. Vroeger tussen 2000 en 2003 reed lijn 23 door dierdonk zelf [wiki]Lijn 23 Gennep Busstation - Helmond Station (2000-2003)[/wiki]
Maar na 2003 werd lijn 23 geknipt in Boxmeer en reed 23 niet meer door Dierdonk.

Lijn 54 Helmond, Brouwhuis - Straakven en Lijn 53 Helmond,Straakven - Station zijn gekoppeld.

Ik zou beide lijnen naar Dierdonk sturen 54 via sportpark de braak naar Dierdonkplein daar omnummeren, 53 vanaf Dierdonk plein via Bakelsedijk naar de Gysendorfstraat en dan verder via de huidige route.
Laatst gewijzigd door Mr-W op zo 26 mei 2013, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door BrengMe »

Ik vind het een goed idee en zat er zelf ook al een tijdje aan te denken. Ik zou lijn 54 door de wijk laten rijden over de Dierdonklaan en de Coendersberglaan. Daarna linksaf slaan naar de Wolfsputter baan en dan draaien bij de rotonde. De koppeling met lijn 53 komt dan te vervallen.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

Beide lijnen hebben vanaf het station nog 4 min over. Gemiddelde rijtijd heen en terug is 30 min voor een stadslijn in Helmond. In 8 min is het net te doen om via Dierdonk te rijden denk ik. Samen is hun rijtijd nu 22 min .
Laatst gewijzigd door Mr-W op zo 26 mei 2013, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

Loskoppelen lijkt me op zich ook wel een goed plan alleen zou je dan de frequentie van lijn 54 moeten verhogen wat extra bussen kost. Voor lijn 53 is frequentie verhoging niet nodig .
Laatst gewijzigd door Mr-W op zo 26 mei 2013, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door BrengMe »

Kan je het nog wat beter uitleggen, want ik snap het niet helemaal.

PS: Hoofdletters en punten zorgen dat de zinnen wat makkelijker te lezen zijn.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

Lijn 54 met een frequentie van 1x per uur is voor Dierdonk en Binnenstad niet genoeg denk ik .

Bijna alle stadslijnen vertrekken vanaf station Helmond om xx:15 en xx:45 waardoor ze een halfuur tijd hebben om heen en terug te rijden.
Alleen Lijn 52 Helmond,Brouwhuis - Brandevoort vormt hierop een uitzondering met vertrek om xx:21 richting brandevoort en vertrek om xx:10 richting Brouwhuis
Laatst gewijzigd door Mr-W op zo 26 mei 2013, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door BrengMe »

Oh, nu is het duidelijk, maar ik denk dat je eerst moet beginnen met 1x per uur en daarna zo nodig de frequentie verhogen.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door BrengMe »

Ja, dat is een goede vraag. Je kan ook lijn 54 zoals nu in stand houden, en lijn 23 verleggen via Dierdonk. Dat duurt slechts een paar minuten extra, en past prima in de dienstregeling.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Op lijn 23 zou ik dus niet meer rekenen. Als de plannen voor de lijn Gemert - Boxmeer doorgaan, dan verdwijnt lijn 23 dus in Helmond. Als mogelijk alternatief zou dus lijn 26 vanuit Deurne kunnen worden doorgetrokken naar Helmond en Bakel. Wellicht kan die via Dierdonk? Ik weet niet of dat routetechnisch kan, zo heel erg bekend ben ik in Helmond ook niet (zat in Stiphout op school, dus echt Helmond inkwam ik niet zoveel buiten het centrum, ziekenhuis en het station natuurlijk).

Volgens mij is Dierdonk uit de route verwijderd omdat het juist niet pastte. De bus heeft in Boxmeer maar een krappe keertijd, tenminste vroeger.
"Een touringcar is geen bus"
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Raymond »

Dat lijkt wel te kunnen. Via Google Maps is een route Helmond - Dierdonk - Bakel - Deurne 25 minuten. Daarmee zou het één extra bus kosten ten opzichte van nu wanneer je de huidige lijn 26 als uitgangspunt neemt. Levert in Helmond van/naar Eindhoven een overstap van een kwartier op. Eén bus ben je met die plannen toch al kwijt als Bakel bedient moet blijven met een normale buslijn en met de lijn 26-oplossing ben je precies een bus extra kwijt.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Raymond schreef:Dat lijkt wel te kunnen. Via Google Maps is een route Helmond - Dierdonk - Bakel - Deurne 25 minuten. Daarmee zou het één extra bus kosten ten opzichte van nu wanneer je de huidige lijn 26 als uitgangspunt neemt. Levert in Helmond van/naar Eindhoven een overstap van een kwartier op. Eén bus ben je met die plannen toch al kwijt als Bakel bedient moet blijven met een normale buslijn en met de lijn 26-oplossing ben je precies een bus extra kwijt.
Volgens mij is het ook de bedoeling dat het zoveel mogelijk GEEN extra bus kost. De ritten Gemert - Boxmeer worden "bekostigd" door de huidige 23 en door een 121 te laten vervallen tussen Gemert en Uden (dus maar 1x per uur op dat traject). Hoewel ik niet weet of je het daarmee uberhaupt gaan redden. Gemert - Uden is ongeveer een half uur, geen idee hoe veel tijd voor Gemert - Boxmeer geprojecteerd wordt. Ook weet ik niet of de bedoeling van lijn 26 nu was: Deurne - Helmond - Bakel of Deurne - Bakel - Helmond.

Ook komen er uren vrij door de 25 op het traject Gemert - Veghel om te zetten in een spitslijn.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

Gemert Carrousel-Boxmeer station is volgens google maps 24 min.

Ik denk dat Lijn 26 bedoelt is als Deurne - Bakel - Helmond omdat tussen Helmond en Deurne 4x per uur een trein rijdt ter voorkoming parallelliteit tussen bus en trein . Bovendien kost die route 30 min en is er dus ook een extra bus nodig.in beide opties.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Houdt er wel rekening mee dat de bus van Gemert naar Boxmeer wel de bediening van lijn 23 moet overnemen vanaf Westerdinges. Bakel door de lijn uit Deurne, Milheeze en De Rips door een buurtbus, rest blijft lijn 23.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Mr-W »

Oke dan duurt Gemert carrousel - Boxmeer 30min, alleen vind ik die route via Westerbeek overbodig want er rijdt ook 1x per uur [wiki]Lijn 259 Landhorst Café Buitenlust - Rijkevoort Kerk[/wiki].
Ik zou lijn 23 alleen s'avonds en in het weekend via Westerbeek laten rijden als buurtbus 259 niet rijdt.
Op de uren dat lijn 259 wel rijdt zou ik de snelle route naar Boxmeer nemen met een ander lijnnummer ( bijvoorbeeld als Lijn 123).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten