Zo ik ben er weer....
Mr-W schreef:... Of de streeklijnen meer door de wijk te laten gaan. zoals vroeger met 23 Eindhoven-Gennep. lijn 26/23 door dierdonk sturen lijn 120 (en vaker laten rijden)via de voort in de plaats van Brandevoortse dreef is trouwens ook sneller. lijn 20 in de avond en op zondag door brouwhuis via de rivierensingel. stapt toch niemand in op het industrieterrein.
Heb ooit geopperd om lijn 20 in de spitsen 7.00/8.00 en 12.00/13.00 en 16.30/16.00 (1 rit) via een lusje door BZOB te laten lopen (via Heibloemweg of Speltdijk) aan de Rochadeweg kan je niet stoppen en is de loopafstand naar BZOB wel erg lang. Ik ben van mening dat lijn 20 zeker niet door Brouwhuis moet lopen, daarbij zal over een jaar de route over de Engelseweg lopen, een halte bij de Hermesgarage ligt eral. Daarbij, als lijn 20 door Brouwhuis loopt mis je de oostkant van Brouwhuis.
fogeltje schreef:
Belbussen zijn volgens mij uit den boze in het SRE.
Dat mag inderdaad niet. Maar wellicht wel een de volgende aanbesteding (?)
Mr-W schreef:fietste trouwens naar stiphout en zag bij kruising eldonk/dorpstraat ter hoogte van ad van lieshout fietsen een voormalige bushalte,zag ik aan de tegels,verbaasd me dat ze daar geen haltebord neerhangen kan zorgen voor iets meer reizigers op lijn 22. tussen Helmond Hortsedijk en kerk stiphout zit 1 km kan makkelijk nog een halte tussen. en tussen kerk stiphout en gerwen moeten eigenlijk ook nog een paar haltes, een bij de autogarage, 1 bij sportpark molenven voor recreatiedoeleinde, halte ter hoogte van de parkeerplaats t' witven kan ook geen kwaad. deze haltes kunnen allemaal wat mij betreft eenvoudig worden uitgevoerd dus geen verhoogde halte,alleen een haltebord en vertrekstraat eventueel infoxx kasje.
Juist, Dit staat al jaren op de agenda. Helmond maakt een OV-Visie, maar klaarblijkelijk mag het niets kosten.
* Halte noordelijk van de Elsdonk
* Korte Tivoli/Kiezerlaan zou zeker niet misstaan, dus in de buurt van het Autocentrum en Sportpark Molenven.
aan de Gerwenseweg in de bossen kan je onmogelijk stoppen. De weg is levensgevaarlijk !
Mr-W schreef:weet je wat ik graag zou willen een interliner of H-liner (H van hermes) of SRE-liner naar belgie,
Dit staat ook al jaren op de agenda. Er is geen draagvlak om dat te doen. En toch vind ik het vreemd. Er rijden een halfuurlijkse Buurtbus naar Achel en de buurtbus Lommel zit vaak vol. er komt een spitsrit-buurtbus bij eind juni op de bus naar Lommel.
Het voorstel kwam kort op neer, 172 doortrekken naar Lommel (1 uurlijks). Eventueel het andere uurlijkse deel afkappen tot Bergeijk. Buurtbus 472 vervalt dan op het Belgische deel en kan een lusje rijden naar Bergeijk van Luyksgestel.
177 zou naar Achel kunnen rijden via de V'waard Zuid en Maastrichterweg naar België. In Valkenswaard word de route rechtgetrokken.
Hierdoor kan de buurtbus in Belgie vervallen. Deze krijgt een route Leende, via V'Waard de Smelen, Kempervennen (ingang) naar Borkel en Schaft en eventueel door naar de Achelse Kluis.
Een rechtstreekse snelbus is leuk, maar teveel, als zelfs bovenstaand al moeilijk ligt. Een goede overstap op de trein in Lommel/Neerpelt is overigens wel een vereiste.
fogeltje schreef:Dierdonk had een tijdje een lijntaxi als stadsbus en later lijn 23. De route door Dierdonk voor lijn 23 is op een gegeven moment vervallen. Voor details zie lijn 23, die weet ik zo niet meer uit mijn hoofd.
BrengMe schreef:Ik vind het een goed idee en zat er zelf ook al een tijdje aan te denken. Ik zou lijn 54 door de wijk laten rijden over de Dierdonklaan en de Coendersberglaan. Daarna linksaf slaan naar de Wolfsputter baan en dan draaien bij de rotonde. De koppeling met lijn 53 komt dan te vervallen.
2 jaar geleden is een enquête gehouden. Men wilde graag een busje bleek, it de cijfers zou blijken dat elk half uur de bus tjokvol zou zitten (?).
Het hoeft niet persee met een 'rijke' wijk te maken te hebben. Als je lijn 23 door Dierdonk laar rijden is dat een aanslag op die streeklijn. Denk dat je het moet zoeken in een belbus/stadsbus in Helmond.
Voorstel in 2010 was om lijn 53/54 om te nummeren naar 53 rondje straakven. Lijn 54 kan dan naar Brandevoort. Via Burg Houtlaan, De Braak, Bakelsedijk, Coenderbergslaan, Dierdonklaan, Waterleliesingel, Wolfputtersbaan en dan terug naar Station Helmond. volgensmij hetzelfde alswat
BrengMe schrijft. Ik had er destijds een kaartje bijgemaakt.
fogeltje schreef:Op lijn 23 zou ik dus niet meer rekenen. Als de plannen voor de lijn Gemert - Boxmeer doorgaan, dan verdwijnt lijn 23 dus in Helmond. Als mogelijk alternatief zou dus lijn 26 vanuit Deurne kunnen worden doorgetrokken naar Helmond en Bakel. Wellicht kan die via Dierdonk? Ik weet niet of dat routetechnisch kan, zo heel erg bekend ben ik in Helmond ook niet (zat in Stiphout op school, dus echt Helmond inkwam ik niet zoveel buiten het centrum, ziekenhuis en het station natuurlijk).
Volgens mij is Dierdonk uit de route verwijderd omdat het juist niet pastte. De bus heeft in Boxmeer maar een krappe keertijd, tenminste vroeger.
Inderdaad er zijn nogal wat plannen om het netwerk in Oost Brabant om te gooien. Dit heeft direct gevolgen voor de lijnen 23 en 26. Maar de verbinding Meijel, Deurne, Milheeze, Bakel, Helmond Noord en Station is een heel logische gevolg die ook op papier staat.
Ik verwacht niet dat lijn 75 nog ooit terugkeert naar Deurne, ook niet na 2016. Jammer in de weekenden is het toch behoorlijk helpen van Deurne naar Roermond en dat terwijl de bezetting tussen Deurne en Roermond niet slechter was dan de andere Veolialijnen.