Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ritten uitbesteden is niet toegestaan tenzij TCR bussen in Brabantse kleuren met lage vloer en airco heeft die minder dan 12 jaar oud zijn.
Verder gaat het op de door Gothic-writer genoemde huidige lijnen (misschien behalve 126 en 127, maar die verdwijnen in Volans2) om een enkele rit op schooldagen van september tot de meivakantie waarvoor een gelede bus eventueel zinvol zou zijn. Die kun je dan beter versterken. Er staan ook een paar lijnen tussen waar geleed materieel sowieso waanzin is zoals stadslijnen in Den Bosch/Tilburg, lijn 156 en lijn 635.
Verder gaat het op de door Gothic-writer genoemde huidige lijnen (misschien behalve 126 en 127, maar die verdwijnen in Volans2) om een enkele rit op schooldagen van september tot de meivakantie waarvoor een gelede bus eventueel zinvol zou zijn. Die kun je dan beter versterken. Er staan ook een paar lijnen tussen waar geleed materieel sowieso waanzin is zoals stadslijnen in Den Bosch/Tilburg, lijn 156 en lijn 635.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
156 (en 157) moet juist wel geleed materieel hebben.
Tussen St Oedenrode en Eindhoven volstaat het huidige wagenpark niet. Of de frequentie of de versterking moet omhoog. Ik kan me niet voorstellen dat die laatste 2 goedkoper zijn.
Tussen St Oedenrode en Eindhoven volstaat het huidige wagenpark niet. Of de frequentie of de versterking moet omhoog. Ik kan me niet voorstellen dat die laatste 2 goedkoper zijn.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Lijn 156-157 krijgen samen doordeweeks drie bussen per uur tussen St Oedenrode en Eindhoven, waarbij lijn 156 in de brede spits wordt versterkt tot een 15 min dienst. In de avond en het weekend rijden 156 en 157 samen op alle tijden een keurige halfuurdienst, waarbij de 156 op de doordeweekse avonden tot 21.00 uur en de gehele zaterdag tot 23.00 uur ook nog eens ieder uur een extra rit krijgt tussen St Oedenrode en Eindhoven.huibf schreef:156 (en 157) moet juist wel geleed materieel hebben. Tussen St Oedenrode en Eindhoven volstaat het huidige wagenpark niet. Of de frequentie of de versterking moet omhoog. Ik kan me niet voorstellen dat die laatste 2 goedkoper zijn.
De pijn zit tussen Schijndel en St Oedenrode waar het aantal ritten in de ochtendspits op schooldagen wordt gehalveerd. Daar is zowel door het ROB als Arriva voor gewaarschuwd maar de Provincie houdt vast aan een halvering van de frequentie op dat stuk van vier naar twee ritten per uur. Arriva zal er waarschijnlijk noodgedwongen voor kiezen de ritten vanaf Schijndel in de ochtendspits richting Eindhoven te versterken en dat brengt het totaal aantal bussen van St Oedenrode naar Eindhoven in de ochtendspits dan op 7. In feite verandert er daarmee weinig aan de huidige situatie die ook zonder gelede bussen wordt afgewikkeld.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Dat is niet zo verwonderlijk.flipje schreef:Ik denk dat het wel een trend is dat vervoerders kritischer kijken naar groter materieel ( kosten meer in: aanschaf + onderhoud).
In de huidige concessie is de Provincie Brabant opbrengst-verantwoordelijk en krijgen de vervoerders een DRU-prijs die afhankelijk is van het ingezette materieel en die is voor gelede bussen stukken hoger dan voor gewone bussen. Voor Veolia was het daarom bijzonder interessant om zo veel mogelijk zijn gelede bussen in te zetten, want ook als er buiten de spits de hele dag niet meer dan 20 man in zaten konden ze toch voor alle ritten de hoge DRU-prijs bij de Provincie declareren.
In de nieuwe concessie is Arriva zelfs opbrengst-verantwoordelijk en dan ligt het rekensommetje plotseling heel anders. Een gelede bus heeft 30% meer capaciteit maar als die extra capaciteit voor 80-90% van de ritten die nu geleed gereden worden niet nodig is omdat er minder dan 80 man in zitten (dat is het aantal dat ook in een gewone bus past) is het gezien de extra kosten van geleed materieel efficiënter om gericht versterken. Te meer daar die versterking in de praktijk op de meeste lijnen alleen nodig is op schooldagen van september tot de meivakantie.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Okee, dat is echt leuk en aardig van jullie allemaal.MAAR WAAR HALEN JULLIE AL DIE WIJZIGINGEN VANDAAN. Vanaf pagina één lees ik al over Volans2 en al die andere lijnen die gaan wijzigen en over ene lijn 25/155 en al die andere dingen enzovoorts. Men zegt wel dat het op internet te vinden is, maar ik weet niet welke hacker die vind, maar ik en vast ook vele andere vinden ze niet. Dat van die materieel is wel te vinden en volgens mij is er ook een link gestuurd. Zo heb ik al die dingen samengesteld met die materieellijsten enzovoorts.
Stuur gewoon een link van al die documenten.
Dank u wel
Stuur gewoon een link van al die documenten.
Dank u wel
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Kwestie van connecties, op internet is het niet te vinden. De informatie over het kernnetwerk heeft wel ooit op de site van de Provincie gestaan, maar is daar korte tijd later weer weggehaald.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Na 1 minuut googelen vind ik dit: http://www.reizigersoverlegbrabant.nl/s ... rabant.pdf, volgens mij kun je daar best wat wijzigingen uithalen. Beetje een vreemde manier om iets te vragen trouwens
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ik vind sowieso dat vervoerders de dienstregelingwijzigingen veel te laat vrijgeven. Gewoon 1 november en klaar.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Maar naast hobbyisten hoeft niemand zich toch anderhalve maand voor te bereiden op een nieuwe dienstregeling?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Daar heb je gelijk in. Maar waarom heeft de NS al wel allang zijn dienstregeling vrijgegeven en doet de rest zo moeilijk? Oké Cxx heeft hem ook al grotendeels vrijgegeven.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Dat heeft grotendeels te maken met het plannen van de bus om de trein heen vanwege de aansluitingen. Daarvoor heb je nu eenmaal de treindienstregeling nodig ;)
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ja, dat weet ik, maar dan nog duurt het te lang. De nieuwe dienstregeling van de meeste vervoerders is nu toch al zo goed als rond.
EDIT: Qbuzz heeft nu ook de nieuwe dienstregeling online staan. Had ik nog niet gezien. :D
EDIT: Qbuzz heeft nu ook de nieuwe dienstregeling online staan. Had ik nog niet gezien. :D
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Als je bus bijv. wordt opgeheven, de frequentie wordt gehalveerd of de bus niet meer aansluit op je werk/schooltijden is het toch handig dat tijdig van te voren te weten. Maar Arriva is wat dit betreft altijd aan de late kant.Zugführer schreef:Maar naast hobbyisten hoeft niemand zich toch anderhalve maand voor te bereiden op een nieuwe dienstregeling?
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Zugfurher, ik bedank u voor de moeite die u heeft gedaan om een link door te sturen in plaats van alle nuttige of hopeloze informatie in kruimels vrij te geven in dit forum. Ik bedank u zeer voor de moeite.Zugführer schreef:Na 1 minuut googelen vind ik dit: http://www.reizigersoverlegbrabant.nl/s ... rabant.pdf, volgens mij kun je daar best wat wijzigingen uithalen. Beetje een vreemde manier om iets te vragen trouwens
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Dat is waar. Soms heffen ze gewoon lijnen op en iedereen kan die zeegroene reet eten van Arriva als je commentaar hebt. Ze wachten gewoon tot volgend jaar.Frans F schreef:Als je bus bijv. wordt opgeheven, de frequentie wordt gehalveerd of de bus niet meer aansluit op je werk/schooltijden is het toch handig dat tijdig van te voren te weten. Maar Arriva is wat dit betreft altijd aan de late kant.Zugführer schreef:Maar naast hobbyisten hoeft niemand zich toch anderhalve maand voor te bereiden op een nieuwe dienstregeling?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Meestal is halverwege november een zeer redelijke datum. Een enkele vervoerder doet dal al eerder, so what....
(enne, dit zijn wel erg botte reacties hierboven)
(enne, dit zijn wel erg botte reacties hierboven)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ja, Arriva vind ik persoonlijk ook een %&$^% vervoerder.OmniLezer schreef:Dat is waar. Soms heffen ze gewoon lijnen op en iedereen kan die zeegroene reet eten van Arriva als je commentaar hebt. Ze wachten gewoon tot volgend jaar.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ja, sorry voor de reacties.Etienne schreef:Meestal is halverwege november een zeer redelijke datum. Een enkele vervoerder doet dal al eerder, so what....
(enne, dit zijn wel erg botte reacties hierboven)
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Heren, Dames, hou het gewoon netjes en bij het onderwerp.regenmaker schreef:Ja, Arriva vind ik persoonlijk ook een %&$^% vervoerder.OmniLezer schreef:Dat is waar. Soms heffen ze gewoon lijnen op en iedereen kan die zeegroene reet eten van Arriva als je commentaar hebt. Ze wachten gewoon tot volgend jaar.
De reden waarom er nog geen dienstregeling van Arriva (in Brabant) bekend is, is gewoon weg omdat ze nu nog de laatste puntjes op de i aan het zetten zijn. En dit heeft weer als oorzaak dat de definitieve gunning laat was en ze achter een aantal schoonheidsfouten kwamen bij het maken van de dienstroosters voor de chauffeurs.
Geduld is een schone zaak.... (A)
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Volgende week Donderdag op 13 November
Dan ga ik met m'n vader naar VDL in Heerenveen !!! *O* *bus*
We krijgen daar een rondleiding en we mogen alles vragen en overal kijken.
Dus ik krijg eindelijk met eigen ogen de nieuwe stads en streekbussen te zien van Arriva Den Bosch.
Zo onwijs veel zin in !!!!! Dat wordt veel foto's maken :pos:
13 uur moeten we er zijn.
Dan ga ik met m'n vader naar VDL in Heerenveen !!! *O* *bus*
We krijgen daar een rondleiding en we mogen alles vragen en overal kijken.
Dus ik krijg eindelijk met eigen ogen de nieuwe stads en streekbussen te zien van Arriva Den Bosch.
Zo onwijs veel zin in !!!!! Dat wordt veel foto's maken :pos:
13 uur moeten we er zijn.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Nemen jullie ook nieuwe bussen mee terug?
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Frans F schreef:Nemen jullie ook nieuwe bussen mee terug?
Nee denk het niet.
We gaan met mijn auto, ik heb VDL gewoon een mail gestuurd.
En toen kreeg ik een van hun terug dat ze het leuk vinden dat ik de Citea's geweldig vind.
En dat ik paar leuke dingen heb gemist, en toen hebben ze mij en me vader een rondleiding aangeboden.
We mogen daar komen kijken hoe alles in z'n werk gaat en ik mag de nieuwe bussen zien.
Van binnen en buiten, en alles vragen wat ik wil weten.
Ik zelf denk dat de bussen 13 December onze kant op komen terwijl de Citaro's hun laatste dienst rijden hier.
En dan zullen Arriva chauffeurs die vrij zijn die dag de bussen mogen halen en zoals me vader die zich daarvoor heeft aangemeld of heeft het laten weten dat hij dat wel wil doen als het zo ver is, en dan mag ik mee met hem.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
18.16 bij de roselaar in Roosendaal zag ik een mooie oude gele streekbus :D! Dat geluid blijft zo geweldig!! de bus had groene connexxion stickers! Heeft cxx tours zulke oude beestjes?
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
DRGL staat als het goed is voor morgenochtend 9:00 online.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten