Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Globetrotter »

Ik denk ook dat ze nu al rijden om eventuele kinderziektes tijdens de eerste kilometers voor de reizigersdienst te kunnen ontdekken.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door buschauffeur »

Rdaalwil schreef:Kan het kloppen dat ze voor lijn 131 een pod bus gebruiken om de route verkennen?
Ja, dat kan kloppen, want dat gebeurt wel vaker. Over podvoertuigen gesproken: heeft iemand een idee wat voor podvoertuigen er komen? Elektrisch zou wel leuk zijn. Dat is wel het minste nu Breda geen elektrisch busvervoer krijgt. En die korte afstanden lenen zich er heel goed voor. Laadpalen op de stallingen, ik zie het al helemaal voor me. Ik weet ook wel dat het niet gebeurt, maar het zou wel leuk zijn geweest toch? Veolia Transport heeft Dacia Logans en Citroën C1's. Wat heeft Arriva, bijvoorbeeld in Den Bosch? Ik heb ooit een verhaal gehoord van barsten in de voorruit en 'hoe komen ze door de APK?'
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door buschauffeur »

Jasper073 schreef:Het is wel effe anders z'n bus. Hij is 13meter lang dat merk je wel als je van stadsbus naar streek moet. Er zitten overal nieuwe knopjes en zooi die de chauffeur wel moet weten, en qua rijden ook wel hoor.
En voor de mensen in de bus, chauffeur kan nu voor hun lees lampjes aan doen, nacht verlichting in de bus.
Bij de instructieritten in Den Bosch moest het een en ander wel worden uitgelecht.
Komen er in Den Bosch dus ook Volvo's? (ik bedoel: gaan ze vanuit die vestiging rijden?) Weet jij of iemand anders trouwens precies hoe dat zit, welke soorten bussen op welke stallingen? Ik weet alleen dat de Citaro's naar Tilburg gaan en dat daar ook nieuwe stads-Citea's en streek-Citea's komen. De nieuwe Mercedes gaan neem ik aan alleen naar Breda? Wat me trouwens opviel aan de nieuwe stads-Citea's is dat er rechts voor geen zitplaats is.
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Ja, de Volans bussen komen ook in Den Bosch op de 300 lijnen
en staan ook op de stalling in Den Bosch zo ver ik weet en wat ik gehoord heb van me vader z'n collega's
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Globetrotter »

Zullen we een lijst maken met de nieuwe bestemming die de bussen die op dit moment nog in Brabant rijden, krijgen?
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

buschauffeur schreef:
Rdaalwil schreef:Kan het kloppen dat ze voor lijn 131 een pod bus gebruiken om de route verkennen?
Ja, dat kan kloppen, want dat gebeurt wel vaker. Over podvoertuigen gesproken: heeft iemand een idee wat voor podvoertuigen er komen? Elektrisch zou wel leuk zijn. Dat is wel het minste nu Breda geen elektrisch busvervoer krijgt. En die korte afstanden lenen zich er heel goed voor. Laadpalen op de stallingen, ik zie het al helemaal voor me. Ik weet ook wel dat het niet gebeurt, maar het zou wel leuk zijn geweest toch? Veolia Transport heeft Dacia Logans en Citroën C1's. Wat heeft Arriva, bijvoorbeeld in Den Bosch? Ik heb ooit een verhaal gehoord van barsten in de voorruit en 'hoe komen ze door de APK?'
Antwoord op jouw vraag: oude BBA buurtbussen. Althans zag die vaak op station Den Bosch. Ze gebruiken ook kleinere voertuigen (volgens mij Renault Kango), maar die kwam ik meer in Veghel tegen en af en toe in Den Bosch.
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door MR92 »

Michael schreef:Ik las vandaag dat VDL een tijdelijke stalling in Oosterhout heeft waarvandaan zaterdag alle bussen verdeeld worden over de stallingen.
Heb jij nog meer informatie over? Zoals tijd en locatie?
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:De adviezen van ROB zijn geupdate zie ik.
Ook het schrijven omtrent lijn 125/155 staat erop. Op de ROSRE site staan overigens ook de bijlagen bij dit advies.
Ga het vanmiddag eens lezen. Ben benieuwd hoeveel reizigers medeforumers ik tegen kom in de laatste rit van de oude 25 :lol:
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door SLToilet »

Vanmorgen had ik in het Brabants Dagblad weer gelezen over een lastminuteprotest vanuit Gilze-Rijen vanwege het verdwijnen van buslijn 131 in het weekend. Staat overigens niet op de website helaas.

Zelf vind ik het idee juist goed: volgens het visgraatmodel kunnen reizigers uit Gilze in Rijen op de trein stappen naar zowel Tilburg als Breda. De reizigers naar beide steden worden zo gebundeld en de sprinter heeft wat extra reizigers op die manier. Het is in veel gevallen nog sneller ook eigenlijk. En daarmee blijft de bus tot laat in de avond rijden (behalve op zondag dan: 21:00). Het was volgens mij wel een kleiner busje, dus het is te hopen dat er ondanks deze verandering niet ineens meer animo voor is. Wel jammer voor Dorst eigenlijk, maar ja, dat dorpje is te klein om een hele lijn voor te behouden.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door buschauffeur »

Ezra schreef:Zullen we een lijst maken met de nieuwe bestemming die de bussen die op dit moment nog in Brabant rijden, krijgen?
Goed idee. Ik heb zelf alleen heel weinig informatie.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door buschauffeur »

Michael 1988 schreef:Antwoord op jouw vraag: oude BBA buurtbussen. Althans zag die vaak op station Den Bosch.
Dat verklaart het.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door SLToilet »

Ezra schreef:Zullen we een lijst maken met de nieuwe bestemming die de bussen die op dit moment nog in Brabant rijden, krijgen?
Om te beginnen:

- De oude stadsbussen van Den Bosch gaan naar Tilburg

De rest weet ik nog niet
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibe »

En de Volvo's gaan naar de dealer in Oosterhout en de VDL's gaan naar de dealer in Veldhoven. (A)
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael »

Rdaalwil schreef: Kan het kloppen dat ze voor lijn 131 een pod bus gebruiken om de route verkennen?
Dat klopt. Heb het vandaag toevallig gezien te station Breda. En het opvallende was dat hij nog op de DRIS verscheen ook.

Verder was ik vandaag even bij de Veolia stalling in Breda waar de Arriva 8102 en 8924 (VDL Citea's) en de 7303 (Mercedes Intouro) stonden. De 7303 ging toevallig net een rondje rijden en ik mocht mee. Wat een comfort en goede rijeigenschappen had de 7303 zeg. Alleen de retarder en de Albatros waren nu al kapot.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Globetrotter »

huibe schreef:En de Volvo's gaan naar de dealer in Oosterhout en de VDL's gaan naar de dealer in Veldhoven. (A)
De volvo's 7700, 8700 of beide?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Heeft Veolia überhaupt 8700's rijden in Brabant? :shock:
🍉
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Globetrotter »

Hainje schreef:Heeft Veolia überhaupt 8700's rijden in Brabant? :shock:
Brabantliners
flipje
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door flipje »

Een gedeelte van de 7700 Volvo's gaat naar Hongarije.
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Net terug van boodschappen, en ik reed met de auto naar huis en zag dat ze in Rosmalen al 4 nieuwe haltes worden gemaakt voor Lijn 3 en 13. Waar nu de bus normaal rechtdoor gaat door de woonwijken gaat ie links bij de rotond naar Station Rosmalen, dan net de in de bocht aan alle 2 de kanten nieuwe haltes en net over het spoorovergang ook aan alle 2 de kanten komen 2 nieuwe haltes.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Plutona
Berichten: 539
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Plutona »

Is er straks een verbinding in de Stadsdienst Tilburg die er wél op vooruit gaat?
- Quirijnstok gaat van 6 naar 4 per uur
- Reeshof gaat van 6 naar 4 per uur
- Fatima verliest op zondag
En meer van deze bezuinigingen

En wat gaat er op de Brabantliners rijden? Gewoon nieuwe 8700's?
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Rdaalwil »

Op de Brabantliners komen Mercedes Intouro bussen. De Volans krijgen Volvo 8900 bussen.


De nieuwe kaarten in de bushokjes zien er best oké uit. Viel me pas vandaag op dat ze veranderd waren.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Ezra schreef:Brabantliners
Oh ja. :')
🍉
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door SLToilet »

Vandaag weer iets nieuws ontdekt: in Breda zijn ze al vroeg begonnen met het aanpassen van de informatie in de bushaltes. Op de haltes Claudius Prinsenlaan (noordzijde) en Vlaszak (oostzijde) hangt het er al. Het ziet er gelikt uit, maar ik heb er geen foto's van.

De bussen bij de Claudius Prinsenlaan vetrekken om :06, :16, :26, enzovoorts en komen dan vijf minuten later aan op het station.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Rdaalwil »

In Oss en Roosendaal zijn ze ook al veranderd :)
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael »

In Utrecht zijn de nieuwe tijden vorige week al opgehangen heb ik begrepen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten