Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Waarschijnlijk wordt er vanuit gegaan naar de ritten die nu door Arriva levert en onder de concessie van Brabant vallen en zijn in dat document de ritten van Breng (concessie SRAN) niet meegerekend. Mogelijk blijft de frequentie van lijn 99 dus gelijk.

Wat mij al eerder opviel, maar nu nog beter is dat lijn 156 meer ritten aanbiedt tussen Sint-Oedenrode en Eindhoven dan de lijnen 155 en 156 bij elkaar tussen Den Bosch en Sint-Oedenrode. Ik vraag me af hoe ze dat gaan oplossen, want dat betekend dus losse ritten tussen Sint-Oedenrode en Eindhoven en maar 2x per uur ritten die van en naar Den Bosch gaan.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

155 en 156 worden samengevoegd tot een halfuurdienst die wel via Gestel maar niet meer via Den Dungen rijdt (dat neemt 159 over) met verdichting tussen St Oedenrode en Eindhoven in de spits.Ik denk wel dat dat een capaciteitsprobleem tussen Schijndel en St Oedenrode oplevert in de ochtendspits en dat enkele versterkingsritten daarom toch in Schijndel zullen beginnen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Michael 1988 schreef:Waarschijnlijk wordt er vanuit gegaan naar de ritten die nu door Arriva levert en onder de concessie van Brabant vallen en zijn in dat document de ritten van Breng (concessie SRAN) niet meegerekend. Mogelijk blijft de frequentie van lijn 99 dus gelijk.
Dan zou de rest van de tabel niet kloppen want dan moeten de overige kolommen gehalveerd worden.
"Een touringcar is geen bus"
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Maurice Hooikammer »

Ik denk dat ik dit hier kan plaatsen: De Veolia 3943 is actief in Breda op lijn 6. Dit is toch de volvo hybride?
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibe »

Ja.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Frans F schreef:155 en 156 worden samengevoegd tot een halfuurdienst die wel via Gestel maar niet meer via Den Dungen rijdt (dat neemt 159 over) met verdichting tussen St Oedenrode en Eindhoven in de spits.
:N Jammer dat er voor de smily geen hand staat, maar dit is de meest domme opmerking (het schuingedrukte deel) die ik heb gelezen (sorry dat ik het zeg). Lijn 156 is verplicht om nog via Den Dungen te blijven rijden. Lees de PvE maar (al dan niet het document van de kernnetwerk). Lijn 155 daarentegen was niet verplicht en was daarbij oorspronkelijk komen te vervallen in de PvE. Voor de rest was het als eis dat de huidige routes van de meeste lijnen gehandhaafd werden. Lijn 159 rijdt dan dus niet door Den Dungen i.p.v. 156.

Zie hier op pagina 11 en 13.
fogeltje schreef:
Michael 1988 schreef:Waarschijnlijk wordt er vanuit gegaan naar de ritten die nu door Arriva levert en onder de concessie van Brabant vallen en zijn in dat document de ritten van Breng (concessie SRAN) niet meegerekend. Mogelijk blijft de frequentie van lijn 99 dus gelijk.
Dan zou de rest van de tabel niet kloppen want dan moeten de overige kolommen gehalveerd worden.
Dan zou ik het ook niet weten.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

@Michael 1988
Voorlopig geen verder commentaar.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Michael 1988 schreef:
Frans F schreef:155 en 156 worden samengevoegd tot een halfuurdienst die wel via Gestel maar niet meer via Den Dungen rijdt (dat neemt 159 over) met verdichting tussen St Oedenrode en Eindhoven in de spits.
:N Jammer dat er voor de smily geen hand staat, maar dit is de meest domme opmerking (het schuingedrukte deel) die ik heb gelezen (sorry dat ik het zeg). Lijn 156 is verplicht om nog via Den Dungen te blijven rijden. Lees de PvE maar (al dan niet het document van de kernnetwerk). Lijn 155 daarentegen was niet verplicht en was daarbij oorspronkelijk komen te vervallen in de PvE. Voor de rest was het als eis dat de huidige routes van de meeste lijnen gehandhaafd werden. Lijn 159 rijdt dan dus niet door Den Dungen i.p.v. 156.

Zie hier op pagina 11 en 13.
fogeltje schreef:
Michael 1988 schreef:Waarschijnlijk wordt er vanuit gegaan naar de ritten die nu door Arriva levert en onder de concessie van Brabant vallen en zijn in dat document de ritten van Breng (concessie SRAN) niet meegerekend. Mogelijk blijft de frequentie van lijn 99 dus gelijk.
Dan zou de rest van de tabel niet kloppen want dan moeten de overige kolommen gehalveerd worden.
Dan zou ik het ook niet weten.
Gezellig als we elkaar toespreken met 'dat is de domste (algemeen geaccepteerd Nederlands voor 'de meest domme') opmerking die ik ooit heb gelezen' terwijl iedereen hier waarschijnlijk gewoon de beste bedoelingen heeft en wel eens een foutje maakt. Als jij daar anders over denkt, vind ik het gebruik van het lidwoord 'de' in combinatie met 'PvE' wel de domste taalfout die ik ooit heb gelezen.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Ook goed, boeiend. Maar het punt is dat Frans F met iets aan kwam waar nergens over gesproken werd en waar de provincie Noord Brabant erg duidelijk in was in de PvE (zo goed :roll: ), namelijk dat van de meeste lijnen de huidige routes behouden bleven. Alleen zou oorspronkelijk lijn 155 komen te vervallen (althans als ik het kernnetwerk goed heb gelezen). Dat hij dan met zoiets aan komt wat in mijn ogen niet klopt en volgens mij nooit ergens ook maar iets over is gezegd is in mijn ogen gewoon dom. Het enige punt wat namelijk binnen lijn 156 kwam te vervallen was Son en Breugel (althans die was niet verplicht voor die lijn). Voor lijn 157 was Son en Breugel wel een verplicht punt. Maar aangezien lijn 156 ook door Nijnsel heen moet, zal Son en Breugel wel op de route liggen, alleen wordt er mogelijk niet meer door de kern gereden (huidige route dus). Voor de rest ga ik er niet meer op in.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Dit forum is toch om kennis uit te wisselen en niet om kennis die je al hebt te lezen in een bericht van een ander? Misschien is het waar, misschien is het een misverstand, maar ook een misverstand is niet 'dom'. Een beetje respect voor elkaar zou niet verkeerd zijn. Daar wil ik het graag bij laten.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Den Bosch tekent vervoerscontract met Arriva

DEN BOSCH - Den Bosch heeft samen met de provincie een vervoerscontract getekend met Arriva. Deze vervoerder gaat vanaf december voor de duur van tien jaar het busvervoer doen tussen de transferia en de binnenstad.

Den Bosch zat vooralsnog zonder transferiumvervoer omdat dit niet was mee genomen in de nieuwe openbaar vervoersconcessie die de provincie vanaf half december laat ingaan. Nu is dat vervoer dus wel geregeld.
Bron: BD
De pendellijnen 60, 70 en 80 die niet meer in de nieuwe concessie Oost-Brabant zitten (geen OV) blijven toch rijden. De gemeente is uiteindelijk overstag gegaan en gaat nu voor de kosten opdraaien. Het tarief, dat 1 januari al was verhoogd van €2 naar €3 wordt eind dit jaar verder verhoogd naar €4 per auto. Dit laatste om de kosten voor de gemeente te beperken en om oneigenlijk gebruik van de P+R-terreinen tegen te gaan.

Dat de Provincie er tussen zit is omdat daarmee de exploitatie van de pendelbussen geïntegreerd kan worden met de stadsdienst Den Bosch wat een kostenbesparing oplevert (de pendelbussen zijn namelijk vooral nodig op tijdstippen waarop veel reguliere stadsbussen zonder werk in de garage staan).
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Vergissing (en vergeten). 155 rijdt nooit via sint-michielsgestel en den dungen
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael »

Is er al wat meer bekend hoe het verder gaat? Heeft Veolia zoals die gezegd had inderdaad bezwaar ingediend of toch niet? Het is een beetje stil hierover.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Nee, de Provincie en de bedrijven hullen zich in stilzwijgen.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door BR628 »

Soap wordt vervolgt op 24 juni.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibf »

?..bron ?
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Nitein-Repart »

Michael 1988 schreef:Waarschijnlijk wordt er vanuit gegaan naar de ritten die nu door Arriva levert en onder de concessie van Brabant vallen en zijn in dat document de ritten van Breng (concessie SRAN) niet meegerekend. Mogelijk blijft de frequentie van lijn 99 dus gelijk.
Zie liever een spitssneldienst 299 die rechtstreeks tussen Uden en Nijmegen rijdt. De spitsversterkers van lijn 99 kunnen ingekort worden tot Grave.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Meltrain »

huibf schreef:?..bron ?
BR628 werkt bij Arriva. Hem kun je wel geloven.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Erno-BE schreef:
Michael 1988 schreef:Waarschijnlijk wordt er vanuit gegaan naar de ritten die nu door Arriva levert en onder de concessie van Brabant vallen en zijn in dat document de ritten van Breng (concessie SRAN) niet meegerekend. Mogelijk blijft de frequentie van lijn 99 dus gelijk.
Zie liever een spitssneldienst 299 die rechtstreeks tussen Uden en Nijmegen rijdt. De spitsversterkers van lijn 99 kunnen ingekort worden tot Grave.
Dat wordt alleen jaren lang gepropageerd (liever oud lijnnummer 199, herkenbaarder), de oude sneldienst in ere herstellen. Of je zomaar alle spitsbussen kunt inkorten, weet ik zo snel nog niet, want Zeeland genereert heel wat reizigers in de ochtend en de snelbus kan Zeeland niet aandoen. Door Zeeland heen is nu juist het grootste tijdverlies en verkeerstechnisch kunnen er ook geen haltes geplaatst worden, bijvoorbeeld bij de rotonde van de Udenseweg. Laten rijden via de halte Peelweg is ook geen optie omdat je dan ook weer een stuk door Zeeland moet. Een sneldienst moet gewoon rechtstreeks naar Rijskweg in Reek kunnen rijden.

Een sneldienst Uden Busstation - Grave Busstation - Station Dukenburg - Neerbosscheweg - Station Nijmegen zou voor de snelbus denk ik de beste optie zijn (ook geen stop meer bij Wijsthoek in Uden, die mensen pakken maar de fiets naar het busstation of de 99) en in de ochtendspits minstens een extra bus op de 99 voor Zeeland (eventueel in Zeeland laten beginnen). In de middag zou het volstaan om de spitsritten tot Grave in te korten mits er dan ook een sneldienstje rijdt.
"Een touringcar is geen bus"
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Nitein-Repart »

Ik dacht zelf aan dat de sneldienst over de snelweg A50 rijdt omdat je dan echt tijdwinst boekt, maar het zou wel niet rendabel zijn.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Grave overslaan lijkt me not done. Er zijn namelijk ook genoeg mensen uit Uden die in Grave overstappen. Als dat allemaal alsnog in de verminderde 99 moet, dan blijf je problemen houden. De oude sneldienst was een prima lijn, die was volgens mij toch al snel 10 tot 15 minuten sneller. Om Zeeland heen en niet overal stoppen scheelt al een hoop.
"Een touringcar is geen bus"
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door MrEmiel »

Ik las eerder dat morgen er weer nieuws zou zijn. Is dan de rechtszaak bij college beroep bedrijfsleven?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Waar las je dat? Wellicht heeft die bron meer info.
"Een touringcar is geen bus"
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door MrEmiel »

Hier door BR628
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibe »

Morgen dient de zaak, maar de uitspraak zal op zich laten wachten, waarschijnlijk eind augustus begin september. Wordt vervolgd.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 64 gasten