Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
De oude BBA-bussen hoef je niet naar te kijken. Die zullen waarschijnlijk toch buiten dienst gaan. Daarnaast heb ik ook nog bij Veolia zitten kijken hoe het met hun bussen zitten qua emissie normen en historie. De amba's die ik heb gecontroleerd (de 5243, 5244 en 5245) zijn van 30 mei 2007 en hebben ook volgens het RDW een EEV-motor. De Volvo 7700A (5811, 5818, 5830 en 5844) zijn van november 2007 en hebben EEV-motor. Er zitten zelfs bussen tussen (bijvoorbeeld de 5822) die van december 2007 zijn. De Volvo 7700's zijn ook van ongeveer dezelfde periode (november/december en misschien zelfs oktober 2007). De Volvo 8700 bussen bij Veolia zijn van juni 2009 en kunnen makkelijk tot het einde van de concessie blijven rijden. Nou ja, mits de provincie er niet moeilijk over gaat doen.
Bij Arriva zijn de Citaro's, tenminste de gecontroleerde bussen (751, 752 en 753) van oktober 2007 en hebben ook EEV-motoren. Maar ik ga niet alle bussen naar datum nakijken, maar ze zijn allemaal uit 2007 (op de Volvo 8700 na), hebben EEV-motoren, maar geen airco. Dat mag nu wel duidelijk zijn hopelijk.
Overigens kan het ook zo zijn dat de bussen in de loop van 2019 of 2020 worden vervangen. De bussen mogen niet ouder zijn dan 12. Dat betekent dus dat ze ook 12 jaar oud mogen zijn ;).
Bij Arriva zijn de Citaro's, tenminste de gecontroleerde bussen (751, 752 en 753) van oktober 2007 en hebben ook EEV-motoren. Maar ik ga niet alle bussen naar datum nakijken, maar ze zijn allemaal uit 2007 (op de Volvo 8700 na), hebben EEV-motoren, maar geen airco. Dat mag nu wel duidelijk zijn hopelijk.
Overigens kan het ook zo zijn dat de bussen in de loop van 2019 of 2020 worden vervangen. De bussen mogen niet ouder zijn dan 12. Dat betekent dus dat ze ook 12 jaar oud mogen zijn ;).
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Daar durf ik mijn handen ook wel voor in het vuur te steken.Michael 1988 schreef:De oude BBA-bussen hoef je niet naar te kijken. Die zullen waarschijnlijk toch buiten dienst gaan.
Dat vind ik allemaal prima. Ben allang blij dat vervoerders inmiddels weer zijn afgestapt van elke keer nieuw materieel eisen. Vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat een bus 12-15 jaar meegaat.Michael 1988 schreef:Overigens kan het ook zo zijn dat de bussen in de loop van 2019 of 2020 worden vervangen. De bussen mogen niet ouder zijn dan 12. Dat betekent dus dat ze ook 12 jaar oud mogen zijn ;).
🍉
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Rdaalwil schreef: Volgens mij rijden er 2 van deze serie in Breda. Deze hebben een afwijkende interieur toch?
De bussen hebben in ieder geval hetzelfde interieur als bv de oude BBA 5009. Het openen van de deur gaat niet via de knop bij de ruiterwissers. Lettertype is inderdaad anders, net als de halteweergave in de bus is anders dan bij de bussen uit 2007. Ik zal van de week kijken welke er nog rijden.Hainje schreef:Ze reden in het begin op de lijnen Eindhoven - Reusel/Tilburg, aangezien deze wagens dus al wat ouder zijn lijkt het mij zeer aannemelijk dat ze een ander interieur hebben dan de bussen uit 2007. Of je met een 505x-bus van doen hebt kun je ook aan de lijnfilm zien. De cijfers worden in een ander (ronder) lettertype weergegeven dan bij de nieuwe amba's.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Er zit trouwens wel een keerzijde aan bedenk ik me nu ineens. Het materieel moet wel goed onderhouden zijn. Anders mag het wat mij betreft wel eerder uit dienst gaan.Hainje schreef:Daar durf ik mijn handen ook wel voor in het vuur te steken.Michael 1988 schreef:De oude BBA-bussen hoef je niet naar te kijken. Die zullen waarschijnlijk toch buiten dienst gaan.
Dat vind ik allemaal prima. Ben allang blij dat vervoerders inmiddels weer zijn afgestapt van elke keer nieuw materieel eisen. Vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat een bus 12-15 jaar meegaat.Michael 1988 schreef:Overigens kan het ook zo zijn dat de bussen in de loop van 2019 of 2020 worden vervangen. De bussen mogen niet ouder zijn dan 12. Dat betekent dus dat ze ook 12 jaar oud mogen zijn ;).
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Gewoon uit nieuwsgierigheid, hoe gaan ze dan open?Rdaalwil schreef:Het openen van de deur gaat niet via de knop bij de ruiterwissers.
Dat kan kloppen, ik weet nog dat ze rond de zomer van 2007 zijn ingestroomd. Mijn eerste rit met een van die Amba's was met de 8202 op 21-7-2007.Michael 1988 schreef:Edit: Volgens RDW.nl zijn de 8201, de 8202 en de 8203 van 6 juni 2007.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
De Amba´s uit de serie 5053 t/m 5057 die nu in Breda rijden kun je gewoon openen met de knop bij de ruitenwissers hoor. Voor deze bussen is het waarschijnlijk sowieso exit aangezien deze teveel kilometers hebben. Deze bussen zijn recent naar de stalling Baarle Nassau verhuisd en zodoende rijden die bussen vrijwel alleen maar op lijn 132 van Breda naar Tilburg en terug.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ik denk dat dit voor de Provincie een behoorlijke verrassing is, omdat vooraf bekend was dat Arriva nogal wat vraagtekens had bij de risico's met het elektrische vervoer en de verwachting was dat ze daarom niet rouwig zouden zijn over de totale uitkomst.Daan76 schreef:Vanochtend is bekend geworden dat er door Arriva een proforma-bezwaar is gemaakt tegen de gunning van de concessie West-Brabant aan Veolia.
Dat Veolia niet in beroep zou gaan tegen Oost was wel verwacht aangezien Arriva tegen een fors lager budget nauwelijks minder DRU's biedt dan nu en in feite dus een heel scherp bod heeft gedaan.
Overigens kan het zijn dat het bezwaar puur pro-forma is omdat Arriva wellicht een meer gedetailleerd inzicht wil in de hoe de beoordeling van het pluspakket is gebeurd en het dus niet zo zeer bedoeld is om de uitslag gewijzigd te krijgen.
Laatst gewijzigd door Frans F op za 01 feb 2014, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Dan heb ik scheel gekeken !! Kom ze ook nog regelmatig tegen op lijn 131, weet niet wanneer deze bussen naar Baarle Nassau zijn verhuisd?Michael schreef:De Amba´s uit de serie 5053 t/m 5057 die nu in Breda rijden kun je gewoon openen met de knop bij de ruitenwissers hoor. Voor deze bussen is het waarschijnlijk sowieso exit aangezien deze teveel kilometers hebben. Deze bussen zijn recent naar de stalling Baarle Nassau verhuisd en zodoende rijden die bussen vrijwel alleen maar op lijn 132 van Breda naar Tilburg en terug.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Kan natuurlijk zijn dat er in een paar ritten 131 in de Baarlese omlopen zitten, anders worden die diensten wel heel erg eentonig.Rdaalwil schreef:Dan heb ik scheel gekeken !! Kom ze ook nog regelmatig tegen op lijn 131, weet niet wanneer deze bussen naar Baarle Nassau zijn verhuisd?Michael schreef:De Amba´s uit de serie 5053 t/m 5057 die nu in Breda rijden kun je gewoon openen met de knop bij de ruitenwissers hoor. Voor deze bussen is het waarschijnlijk sowieso exit aangezien deze teveel kilometers hebben. Deze bussen zijn recent naar de stalling Baarle Nassau verhuisd en zodoende rijden die bussen vrijwel alleen maar op lijn 132 van Breda naar Tilburg en terug.
🍉
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ik heb even in de rittenbladen gekeken. Op Ma-Vr rijdt Baarle Nassau ook nog ritten op andere lijnen dan alleen de 132. Op zaterdag en zondag rijdt Baarle Nassau wel alleen lijn 132
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Dan is het op zaterdag en zondag eentonig qua ritten. Zou niks voor mij zijn.. In Roosendaal en Bergen op Zoom rijden ze gecombineerd, stad en streek. Dat lijkt mij dan weer wel beter op zaterdag en zondag (beetje afwisseling is ook niet verkeerd).Michael schreef:Ik heb even in de rittenbladen gekeken. Op Ma-Vr rijdt Baarle Nassau ook nog ritten op andere lijnen dan alleen de 132. Op zaterdag en zondag rijdt Baarle Nassau wel alleen lijn 132
Hoe lang duurt zo bezwaar die Arriva heeft ingediend bij de provincie?
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Eerst moet een beroepscommissie van de Provincie binnen een paar weken over de bezwaren oordelen. Als Arriva het er dan nog niet mee eens kunnen ze daarna een procedure beginnen bij het College van Beroep voor het Bedrijfsleven en dan kan het zo een halfjaar duren. Mocht Arriva daar gelijk krijgen dan kan het zijn dat de concessie alsnog naar Arriva gaat of dat de hele aanbesteding over moet.Rdaalwil schreef:Hoe lang duurt zo bezwaar die Arriva heeft ingediend bij de provincie?
Omdat er niets bekend is over de bezwaren die Arriva heeft is moeilijk in te schatten hoe serieus hun bezwaren zijn. Het kan puur pro-forma zijn om meer inzicht te krijgen in de beoordeling, bijv. met het oog op de aanbesteding bij de SRE, waar een soortgelijk bestek als voor de Provincie lijkt te komen.
Het kan echter ook serieuzer zijn. Het pluspakket van Veolia is erg mager en het kan zijn dat Arriva zich daarom afvraagt hoe Veolia toch het meeste aantal punten kan hebben gekregen.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Het BD bericht vandaag dat er sprake zou zijn van een rekenfout, aldus een bestuurder van de FNV. Dat kan dus nog interessant worden. Arriva weigert commentaar.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Alweer een rekenfout? Dat was de vorige keer ook al (maar toen bij de vervoerders)
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Klein item hierover uit Brabants Dagblad.
Strijd om bussen in Brabant laait ineens weer op
DEN BOSCH - Het openbaar vervoer in Brabant leek keurig verdeeld tussen Arriva in het oosten en Veolia in het westen, maar het spel is ineens weer op de wagen.
Vlak voor het verstrijken van de termijn heeft Arriva bij de provincie bezwaar gemaakt tegen het gunnen van de concessie in West-Brabant aan Veolia. Er zou een rekenfout zijn gemaakt, vertelt FNV-bestuurder Marlies Peeters dinsdag in het Brabants Dagblad.
Arriva weigert een toelichting te geven.
Bron:BD
Strijd om bussen in Brabant laait ineens weer op
DEN BOSCH - Het openbaar vervoer in Brabant leek keurig verdeeld tussen Arriva in het oosten en Veolia in het westen, maar het spel is ineens weer op de wagen.
Vlak voor het verstrijken van de termijn heeft Arriva bij de provincie bezwaar gemaakt tegen het gunnen van de concessie in West-Brabant aan Veolia. Er zou een rekenfout zijn gemaakt, vertelt FNV-bestuurder Marlies Peeters dinsdag in het Brabants Dagblad.
Arriva weigert een toelichting te geven.
Bron:BD
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Omroep Brabant bericht dat Veolia uit wraak nu ook bezwaar heeft gemaakt tegen Oost, maar dat niet duidelijk is of dat nog wel binnen de bezwaartermijn is gebeurd. Van Heugten komt morgen met een verklaring.
Ik vrees dat er nu gebeurt waar de Provincie van te voren door deskundigen voor gewaarschuwd was: de criteria voor de puntentoekenning voor het elektrische vervoer en voor het pluspakket waren onvoldoende concreet gespecificeerd.
Ik vrees dat er nu gebeurt waar de Provincie van te voren door deskundigen voor gewaarschuwd was: de criteria voor de puntentoekenning voor het elektrische vervoer en voor het pluspakket waren onvoldoende concreet gespecificeerd.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Brabant maakte rekenfout bij aanbesteding ov
DEN BOSCH -
De provincie Noord-Brabant heeft vermoedelijk een rekenfout gemaakt bij de gunning van het openbaar vervoer in West-Brabant. „Naar het zich laat aanzien lijkt er in het rekenprogramma een onjuiste formule te zitten”, maakte de provincie woensdag bekend over het bezwaar dat Arriva indiende tegen de gunning van het busvervoer aan Veolia.
Omdat er een minimaal verschil zit tussen de aanbiedingen van Veolia en Arriva kan de rekenfout directe gevolgen hebben voor de uitslag van de aanbesteding.
Veolia maakte ook bezwaar tegen de gunning van het busvervoer in Oost-Brabant aan Arriva. De provincie zegt woensdag dat het bezwaar van Veolia een dag te laat is ingediend.
In december gaat de nieuwe concessie in. De invoering komt 'vooralsnog' niet in gevaar, aldus de provincie.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2227 ... _ov__.html
en http://www.omroepbrabant.nl/?news/20624 ... rvoer.aspx
rekenfout door de povincie :X
bezwaar een dag te laat indienen :')
DEN BOSCH -
De provincie Noord-Brabant heeft vermoedelijk een rekenfout gemaakt bij de gunning van het openbaar vervoer in West-Brabant. „Naar het zich laat aanzien lijkt er in het rekenprogramma een onjuiste formule te zitten”, maakte de provincie woensdag bekend over het bezwaar dat Arriva indiende tegen de gunning van het busvervoer aan Veolia.
Omdat er een minimaal verschil zit tussen de aanbiedingen van Veolia en Arriva kan de rekenfout directe gevolgen hebben voor de uitslag van de aanbesteding.
Veolia maakte ook bezwaar tegen de gunning van het busvervoer in Oost-Brabant aan Arriva. De provincie zegt woensdag dat het bezwaar van Veolia een dag te laat is ingediend.
In december gaat de nieuwe concessie in. De invoering komt 'vooralsnog' niet in gevaar, aldus de provincie.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2227 ... _ov__.html
en http://www.omroepbrabant.nl/?news/20624 ... rvoer.aspx
rekenfout door de povincie :X
bezwaar een dag te laat indienen :')
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Wat een slap verhaal. Natuurlijk weet de provincie inmiddels al lang of er wel of geen fout in het spreadsheet zit en of zo ja of dat consequenties voor de uitslag heeft. Als er een fout in zit kun je zo'n spreadsheet in 5 minuten corrigeren en dan weet je gelijk wat de juiste uitslag is. Waarom er dan een bezwaarcommissie TWEE MAANDEN over moet gaan studeren is me een raadsel.
Een bezwaarschrift indienen na de sluitingstermijn is juridisch een kansloos verhaal tenzij er pas na de sluitingsdatum nieuwe feiten aan het licht zijn gekomen. Aangezien het zeer goed mogelijk is dat in het spreadsheet voor Oost dezelfde fout zit als voor West (gewoon grotendeels gekopieerd) zou Veolia ook na de sluitingstermijn een herberekening voor Oost kunnen verlangen.
Een bezwaarschrift indienen na de sluitingstermijn is juridisch een kansloos verhaal tenzij er pas na de sluitingsdatum nieuwe feiten aan het licht zijn gekomen. Aangezien het zeer goed mogelijk is dat in het spreadsheet voor Oost dezelfde fout zit als voor West (gewoon grotendeels gekopieerd) zou Veolia ook na de sluitingstermijn een herberekening voor Oost kunnen verlangen.
Laatst gewijzigd door Frans F op wo 05 feb 2014, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Het zal allemaal zo een vaart niet lopen, de bron is de Telegraaf. De waarheid zal wel net even anders in elkaar steken dan dat dit dagelijks verschijnende roddelblaadje op krantenpapier wil doen geloven.
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 05 feb 2014, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
🍉
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Het bericht over de fout is niet door de Telegraaf verzonnen, maar staat op de website van de Provincie.
Ik vrees dus dat het wel zo'n vaart loopt omdat de uitspraak "dat er wellicht een menselijke fout is gemaakt" en dat dit "eventueel directe gevolgen kan hebben voor de uitslag" suggereert dat de Provincie wel degelijk meer weet.
Ik vrees dus dat het wel zo'n vaart loopt omdat de uitspraak "dat er wellicht een menselijke fout is gemaakt" en dat dit "eventueel directe gevolgen kan hebben voor de uitslag" suggereert dat de Provincie wel degelijk meer weet.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ik begin een deja vu te krijgen van de vorige aanbesteding.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Pfff, tis ok altaai wè!Frans F schreef:Het bericht over de fout is niet door de Telegraaf verzonnen, maar staat op de website van de Provincie.
Ik vrees dus dat het wel zo'n vaart loopt omdat de uitspraak "dat er wellicht een menselijke fout is gemaakt" en dat dit "eventueel directe gevolgen kan hebben voor de uitslag" suggereert dat de Provincie wel degelijk meer weet.
🍉
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: do 26 mei 2011, 18:48
- Locatie: Den Haag
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Om de boel rustig te houden tot na de gemeenteraadsverkiezingen. Weer boze Veolia-medewerkers op het bordes staat niet leuk op de CV van Ruud van Heugten. Dus uitkomst van de commissie graag na de verkiezingenFrans F schreef:Waarom er dan een bezwaarcommissie TWEE MAANDEN over moet gaan studeren is me een raadsel.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ook al is er geen rekenfout gemaakt. Als Veolia in west met zo'n mager vervoeraanbod kan winnen, dan weet je dat het politieke speeltje elektrisch rijden op de stad in Breda veel te zwaar is meegeteld in de beoordelingscriteria. Dat kan natuurlijk een bewuste keuze geweest zijn vanuit de provincie. Ik vind het afkeurswaardig omdat maximaliseren van de vervoerswaarde voor de klanten altijd het hoofddoel van een aanbesteding zou moeten zijn.
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: do 26 mei 2011, 18:48
- Locatie: Den Haag
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Waaruit trek je de conclusie dat Veolia een mager vervoeraanbod heeft gedaan?ICE105 schreef:Ook al is er geen rekenfout gemaakt. Als Veolia in west met zo'n mager vervoeraanbod kan winnen, dan weet je dat het politieke speeltje elektrisch rijden op de stad in Breda veel te zwaar is meegeteld in de beoordelingscriteria. Dat kan natuurlijk een bewuste keuze geweest zijn vanuit de provincie. Ik vind het afkeurswaardig omdat maximaliseren van de vervoerswaarde voor de klanten altijd het hoofddoel van een aanbesteding zou moeten zijn.
Volgens het bestek wordt het vervoerplan kwalitatief beoordeeld en dus niet op geld. Dus kan het nog altijd zo zijn dat Veolia een beter vervoerplan heeft neergelegd. Als je ook kijkt naar de huidige dienstregelingen dan vind ik ze in Brabant en Zuid-Holland van Veolia beter dan die van Arriva.
Waaruit trek je de conclusie dat electrisch rijden zwaar heeft meegeteld?
Volgens het bestek is het transitieplan een apart gunningscriterium dat alleen kwalitatief wordt beoordeeld. De mate waarin transitie meetelt is van te voren vastgesteld en kan dus niet al te veel hebben meegewogen anders dan de bandbreedte die van te voren is vastgesteld.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten