Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Wat in een ander topic naar boven kwam. Hoe zit het met de Dalurendagkaart in de nieuwe concessie? Gaat die met ingang van de nieuwe concessie overlijden of per 1 januari of wordt deze (al dan niet vereist door de provincie) voortgezet? Want ik kan me voorstellen dat Arriva van dat ding af wil als ze opbrengstenverantwoordelijk zijn.
"Een touringcar is geen bus"
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door CamilleKreemers »

Ik weet dat de daldagkaart voor reizigers in Groningen zeer gewaardeerd wordt. Ik denk dat je toch de reizigers op een manier moet verleiden naar OV.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door buschauffeur »

Het ritkaartje van € 3,50 en het dalurendagkaartje van € 5,50 blijven allebei bestaan.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door OmniLezer »

Mr-W schreef:
regenmaker schreef:
Jasper073 schreef:Pak je toch lekker de trein, fiets, auto of ga lopen. Keuze zat als de Citea je niet bevalt :wink:
Maar ik heb geluk dat ik in concessie rijdt waar geen Arriva rijdt :Y Dus rijdt eigenlijk nooit in die veel te krappe bussen van Arriva. Heb niets tegen de Citea, de Citea zelf is een erg mooie bus alleen Arriva ruïneerd hem met de interieurindeling.
Arriva heeft naar mijn mening sowieso vrij slechte stoelen,ze zijn te smal en hard,de armleuning is al een verbetering.
Afbeelding
Dit Hermes interieur was voor de reiziger al veel beter dan wat Arriva heeft gekozen. Dat van de Syntus amba's is denk ik HOV-kwaliteit.(al is de enige rit die ik met Syntus heb gemaakt die op de forummeeting :lol: ) . Hoop dat de Volvo's dezelfde stoelen krijgen als de Veolia Heuvelland 8700 bussen,die zijn echt fijn 8-)
Ja, als Arriva bussen gaat bestellen, is het ook vrijwel mis en als het niet mis is, is er wel een verhoogde tarief aan verbonden. Maar die "Kiel Lexxo-stoelen", zitten die lekker? Ze zien er best flauw uit. Die zetels van Arriva zijn wel okee, maar ze missen die hoofdsteun zoals bij de Achterhoek. [Off-topic]En ze moeten die Scania's in het DAV laten vervangen, want je ziet zwarte rookwolken uit de uitlaat komen en als je Achterin zit, klinkt hjj als een generator en hoor je geen verschil tussen de versnellingen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

buschauffeur schreef:Dank je wel! Nu de chauffeurscabine nog. :wink: Zo te zien dus weer dezelfde validators als nu? Ik vind die van bijvoorbeeld Hermes (zoals te zien op de foto van Mr-W) fijner.
Volgens mij word alleen Prodata II nog verkocht, de validators die daarbij horen zijn hetzelfde als die blauwe apparaatjes die we nu al in de bussen hebben hangen, maar dan in het geel. Ze schijnen een stuk prettiger te werken dan de huidige Prodata I validators. Maar goed, ze winnen het niet van de Thales validators.
🍉
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door OmniLezer »

[Off-topic] Weet VDL wel wat "streekmaterieel" inhoudt? Aan de Citea LLE te zien niet.

Wanneer bestelt er nou een bedrijf nou Citea SLE? NOOIT GEZIEN IN NEDERLAND! EENS EEN KEER WIL IK ZE ZIEN!

WIE STEMT VOOR?
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 14 okt 2014, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Schelden doe je maar ergens anders
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Wat is er mis met die LLE voor het streekvervoer?
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Renebussen schreef:
Milco schreef:Deze Citea's zijn volgens mij de eerste serie Citea's met een dubbele voordeur. *O*
Ik vond de voordeur al zo breed toen ik de foto op de vorige pagina zag... :oops:
voor Nederland wel ja, maar de lijn bijvoorbeeld heeft wel weer dubbele deuren.
google eens op: citea.
Mwoah, één van de eerste Citea's in NL had al een dubbele voordeur...

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... va_562.JPG
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Milco »

Marvinkok en jij hebben het over een Citea. Ik had het meer over een serie Citea's en daarvan bestaat er in Nederland volgens mij nog geen met dubbele voordeur. ;)
Deze Citea's zijn volgens mij de eerste serie Citea's met een dubbele voordeur. *O*
Ik vond de voordeur al zo breed toen ik de foto op de vorige pagina zag... :oops:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door marvinkok »

OmniLezer schreef:[Off-topic] Weet VDL wel wat "streekmaterieel" inhoudt? Aan de Citea LLE te zien niet.

Wanneer bestelt er nou een bedrijf nou Citea SLE? NOOIT GEZIEN IN NEDERLAND! EENS EEN KEER WIL IK ZE ZIEN!

WIE STEMT VOOR?
Dat is heel makkelijk, een SLE is duurder en zwaarder en als een opdrachtgever akkoord gaat met een LLE, dan zou het vervoersbedrijf wel gek zijn meer geld uit te geven als dat niet nodig is. En zolang er maar fatsoenlijke stoelen gemonteerd zijn is een LLE/Ambassador gewoon geschikt voor streekvervoer.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door buschauffeur »

Hainje schreef:
buschauffeur schreef:Dank je wel! Nu de chauffeurscabine nog. :wink: Zo te zien dus weer dezelfde validators als nu? Ik vind die van bijvoorbeeld Hermes (zoals te zien op de foto van Mr-W) fijner.
Volgens mij word alleen Prodata II nog verkocht, de validators die daarbij horen zijn hetzelfde als die blauwe apparaatjes die we nu al in de bussen hebben hangen, maar dan in het geel. Ze schijnen een stuk prettiger te werken dan de huidige Prodata I validators. Maar goed, ze winnen het niet van de Thales validators.
Sorry. Dan heb ik toch weer voor mijn beurt gepraat. Ik zag zo'n geel ding en dacht... Maar die blauwe ken ik wel ja, dus die maar dan in het geel klinkt al beter. De huidige gele zijn erg slecht afleesbaar.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

buschauffeur schreef:Sorry. Dan heb ik toch weer voor mijn beurt gepraat. Ik zag zo'n geel ding en dacht... Maar die blauwe ken ik wel ja, dus die maar dan in het geel klinkt al beter. De huidige gele zijn erg slecht afleesbaar.
Geeft niet. EBS heeft ze sowieso en ik meen hier gelezen te hebben dat de Citea's uit Friesland die momenteel in Brabant rijden deze ook heeft.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Suus »

Klopt, de nieuwe bussen van Arriva hebben nieuwere kaartlezers. Overigens, het kan ook zijn dat als er elders bij Arriva bussen uit dienst gaan apparatuur wordt overgeplaatst naar nieuwe voertuigen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

buschauffeur schreef:
Jasper073 schreef:
buschauffeur schreef:
Jasper073 schreef:Hier heb je een link van mijn profiel foto
in het groot ;)
https://pbs.twimg.com/media/BzxViFDCcAA0Veb.jpg
Dank je wel! Nu het interieur nog! En de andere bussen.
Foto 1: interieur stadbus Den Bosch
https://pbs.twimg.com/media/Bz1AZTMIUAAAe7e.jpg

Foto 2: interieur Streekbus Den Bosch
https://pbs.twimg.com/media/Bz1AZMIIcAAm4NY.jpg
Dank je wel! Nu de chauffeurscabine nog. :wink: Zo te zien dus weer dezelfde validators als nu? Ik vind die van bijvoorbeeld Hermes (zoals te zien op de foto van Mr-W) fijner.

die foto heb ik niet
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door buschauffeur »

Jammer. Komt misschien nog.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door OmniLezer »

Frans F schreef:Wat is er mis met die LLE voor het streekvervoer?
Dat is best vervelend om uit te leggen.
- Rij er maar eens op de snelweg ermee(als ze niet weg waaien)
- Sommige klinken als stofzuigers(en luide)
- Ik wil eens een keer afwisseling
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Dat laatste vind ik nou niet zo'n sterk argument. :wink:
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

fogeltje schreef:Wat in een ander topic naar boven kwam. Hoe zit het met de Dalurendagkaart in de nieuwe concessie? Gaat die met ingang van de nieuwe concessie overlijden of per 1 januari of wordt deze (al dan niet vereist door de provincie) voortgezet? Want ik kan me voorstellen dat Arriva van dat ding af wil als ze opbrengstenverantwoordelijk zijn.
De procedure is dat Arriva ieder jaar een tarievenplan moet maken dat door de Provincie moet worden goedgekeurd. Als basis geldt daarbij dat de tarieven jaarlijks gemiddeld met 1% meer dan de prijsindex mogen stijgen. Als de beoogde dekkingsgraad (70% in de streek, 60% in de stad) niet wordt gehaald mag Arriva met andere voorstellen komen en kan er besloten worden tot grotere prijsverhogingen. Omdat de dekkingsgraad in West momenteel een stuk slechter is dan in Oost moet de komende jaren in West nog een flinke efficiencyslag worden gemaakt.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibf »

Frans F schreef:
fogeltje schreef:Wat in een ander topic naar boven kwam. Hoe zit het met de Dalurendagkaart in de nieuwe concessie? Gaat die met ingang van de nieuwe concessie overlijden of per 1 januari of wordt deze (al dan niet vereist door de provincie) voortgezet? Want ik kan me voorstellen dat Arriva van dat ding af wil als ze opbrengstenverantwoordelijk zijn.
De prijzen gaan met 1% omhoog (de verwachte inflatie van 2014), zowel in Brabant en SRE.
De kilometerprijs gaan in Brabant en SRE onderling niet verschillen i.i.g.
Het Ritkaartje blijft dezelfde prijs (tot 2015 zoals is afgesproken in 2013) en ook alle andere Brabantse Tarievenhuis producten bliven mar stijgen wel volgens de 1% indexering
Het Dalurenkaartje weet ik niet, dat is namelijk geen product volgens het Brabantse Tarievenhuis.
Wat ik wel heb begrepen is dat Arriva daarnaast ook haar eigen producten gaat aanbieden.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

huibf schreef: Wat ik wel heb begrepen is dat Arriva daarnaast ook haar eigen producten gaat aanbieden.
Klopt, maar dat behelst voor komend jaar alleen abonnementen voor het bedrijfsleven.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Heb anders ook begrepen dat er een seniorenabonnement komt voor € 12,- (ik neem aan per maand). Dat lijkt mij geen abonnement voor het bedrijfsleven. Moet zeggen dat ik het wel vaag vind, want 65+-mogen al mee voor 4 cent/km (mits ze Dalurenabo hebben), dus dan ben je wel even bezig voordat je op de € 12,- zit. Dus een meerwaarde van het abonnement zie ik eigenlijk niet echt.
🍉
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

O ja, het gepensioneerden abonnement was ik vergeten, dat was overigens op verzoek van de politiek en niet van Arriva.
Maar zoals je zelf al concludeert is dat tamelijk zinloos.
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

OmniLezer schreef:
Frans F schreef:Wat is er mis met die LLE voor het streekvervoer?
Dat is best vervelend om uit te leggen.
- Rij er maar eens op de snelweg ermee(als ze niet weg waaien)
- Sommige klinken als stofzuigers(en luide)
- Ik wil eens een keer afwisseling

dus jij wil afwisseling ?
Heb ik een hele goeie tip voor je ;)

Verhuizen naar waar geen Citea's rijden ;)
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Nou van mij mag het snel 14 December zijn
of dat sommige chauffeurs (me vader) de bussen mogen ophalen om naar Den Bosch te rijden :D dan ga ik mooi mee
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

buschauffeur schreef:Het ritkaartje van € 3,50 en het dalurendagkaartje van € 5,50 blijven allebei bestaan.
Slechte zaak. Maak het dagkaartje op zijn minst iets duurder, minimaal twee keer een enkeltje en een beetje erboven op, 7,50 bijvoorbeeld. Dat is nog steeds geen geld teveel voor een hele dag touren. En het ritkaartje zou wat meer op de afstand moeten worden afgestemd. Hou de minimale prijs van 3,50 (niet goedkoper om zo de chipkaart te blijven promoten) maar maak het voor de lange afstand wat duurder, zoals het in de meeste gebieden ook gaat.

Wanneer komt er bij Hermes/Brabant eindelijk eens een abonnement voor de gewone reiziger? Senioren, kinderen onder de 18 mogen bijna voor niks reizen, de rest wordt maar uitgemolken. Verzin een SRE-vrij met een mooi tarief zou ik zeggen. En nu is dat betalen nog niet eens mijn grootste issue, wel dat ik elke keer saldo op mijn kaart moet hebben en bij dagelijks gebruik van de bus onderhand elke tweede dag een laadtransactie heb (en nee, ik ga mijn oplaadbedrag ook niet verhogen). Rekening rijden zoals met een NS-businesscard zou ook een uitkomst zijn bij gebrek aan abonnement, één betalingsmoment per maand waarbij automatisch ook de korting na 9 uur verwerkt wordt.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten